راهنمای شکم‌گردی چابهار

28 مرداد، 1398
28 مرداد، 1398
مدت مطالعه :
برویم سراغ قسمت خوشمزه‌ی سفر! تجربه‌ی غذای محلی هر منطقه و شناختن بهترین رستوران‌هایش برای بیشتر افراد جذاب است. حتما شما هم با شنیدن نام چابهار، غذاهای دریایی‌اش را به خاطر می‌آورید؛ اما آیا از تنوع غذاهای سیستان و بلوچستان چیزی می‌دانید؟ پس با اسمارتیز و این مطلب همراه باشید تا با بهترین رستوران‌های چابهار آشنا بشوید.
رستوران بلوچ
اگر از غذا خوردن در یک رستوران محلی نه چندان گران لذت می‌برید رستوران بلوچ یکی از معروف‌ترین‌هاست. انتظار فضایی لوکس نداشته باشید اما مطمئن باشید طعم غذاهایی را که می‌چشید از یاد نخواهید برد. بلوچ، برای انواع غذاهای دریایی‌اش به خصوص کرایی‌ماهی که با سبزی‌های مخصوص طبخ می‌شود معروف شده. با اینکه کرایی یک غذای پاکستانی است اما به دلیل تجانس فرهنگی و مرزهای مشترک با سیستان و بلوچستان، غذای محلی چابهار هم محسوب می شود. پس اگر طرفدار غذاهای تند و چرب هستید غذاهای این رستوران را با چاشنی ادویه‌های هندی و پاکستانی از دست ندهید.
رستوران بلوچ
رستوران بلوچ نرفته چابهار را ترک نکنید!
بلوچ از آن دسته رستوران‌هایی است که باید سریع غذایتان را بخورید چون مشتری‌های زیادی در صف منتظر ایستاده‌اند. به گفته‌ی مشتریان حجم و قیمت غذاهای این رستوران متوسط است اما کیفیت بالایی دارد. چیزی تحت عنوان مالیات یا سرویس هم به فاکتورتان اضافه نمی‌شود. ممکن است انتخاب غذاهایی که حتی اسمشان را نشنیده‌اید کمی سخت باشد اما نگران نباشید، چرا که منوی تصویری رستوران بلوچ کار شما را حسابی راحت می‌کند. ماهی چهلی، بریانی بلوچی و ماهی سرخ‌شده هم از خوشمزه‌های این رستوران است که حتما باید تست کنید.
آدرس: خیابان امام خمینی، روبه‌روی ناحیه مرکزی شرکت نفت
ساعت کاری: 11 صبح تا 12:30 شب
شماره تماس: 05435335182- 05435335578
صفحه اینستاگرام رستوران بلوچ
رستوران بام چابهار
رستوران بام چابهار همان جایی است که می‌توانید از غذای خود با منظره‌ی ویژه‌ی شهر چابهار و دریا لذت ببرید. در این رستوران انواع غذاهای دریایی و محلی در فضای باز، با موسیقی زنده سرو می‌شود و اگر هم دلتان برای فست‌فود تنگ شده به کافی‌شاپ مجموعه بروید و پیتزاهایش را امتحان کنید.
رستوران بام چابهار
غذا خوردن در رستورانی با این منظره حسابی کیف می‌دهد، نه؟
بام چابهار رستوران لوکس‌تری نسبت به رستوران‌های محلی به حساب می‌آید، قیمت غذاها کمی بالاتر است اما بسیاری از مشتریان کیفیت غذا را متناسب با قیمتش نمی‌دانند. این رستوران فضای شلوغ و سرویس‌دهی کندی دارد، پس انتظار دیر آماده شدن سفارشتان را داشته باشید. سیگار و قلیان در بام چابهار آزاد است و اگر با کودکانتان قصد رفتن به این رستوران را دارید این نکته را مد نظر داشته باشید. شاید یکی از نقاط قوت این رستوران وجود پارکینگ در کنار مجموعه است پس نگران پارک ماشین‌هایتان نباشید.
آدرس: بالاتر از مجتمع تجاری صدف، رو‌به‌روی مجتمع تجاری پردیس
ساعت کاری: 12-2 ظهر و 8-12 شب
شماره تماس: 05435313800 و 09121462628
صفحه اینستاگرام رستوران بام چابهار
غذای هندی دهلی دربار
و اما برویم سراغ یک رستوران محلی دیگر با غذاهای بسیار بسیار تندی که شما را یاد غذاهای هندی می‌اندازد. با این‌که محیط این رستوران بسیار ساده و محلی است اما برخورد دوستانه و صمیمی کارکنان و طعم فراموش نشدنی غذاهایش همه چیز را جبران خواهد کرد. مرغ تندوری، کرایی مرغ، کرایی گوشت و بریانی بلوچی از خوشمزه‌های این رستوران محسوب می‌شود. قیمت‌ها نسبت به حجم متوسط غذاها مناسب و اکثر غذاها بدون برنج هستند. نکته‌ی مهم‌تر این‌که به جز غذای محلی غذای دیگری در این رستوران سرو نمی‌شود و به خاطر داشته باشید که غذاهای بسیار تند و فلفلی این رستوران برای کودکان و افرادی که ناراحتی‌های گوارشی دارند، توصیه نمی‌شود.
آدرس: چابهار، بلوار توحید
ساعت کاری: 10 صبح تا 11 شب
شماره تماس:09157443515
رستوران ساحلی خلیج چابهار
 از غذاهای دریایی و محلی چابهار خسته شدید و دلتان هوس غذای ایرانی کرده؟ پس رستوران ساحلی خلیج چابهار را در لیست شکم‌گردیتان قرار دهید. رستورانی با محیط لوکس و دکوراسیونی زیبا که با انواع گل و گیاه و نورپردازی‌های خیره‌کننده می‌تواند محیطی چشم‌نواز برای صرف غذایتان باشد. البته فقط دکور و نورپردازی این رستوران نیست که آن را جذاب کرده بلکه قرار گرفتن آن در نزدیکی ساحل بریس و منظره‌ای از دریای آبی عمان صرف غذای شما را دلچسب‌تر می‌کند.
رستوران ساحلی خلیج چابهار
دکوراسیون و منظره‌ی ویژه‌ی این رستوران حسابی از شما دلبری خواهد کرد!
از آنجا‌ که با یک رستوران لوکس طرف هستید انتظار قیمت‌های بالا هم داشته باشید. میگو سوخاری و کرایی میگو از بهترین‌های منوی خلیج هستند اما در مورد کیفیت غذاهای ایرانی اتفاق نظری در بین مشتریان وجود ندارد. حجم غذاها زیاد و برای دو نفر کافی به نظر می‌رسد.

آدرس: چابهار، میدان شیلات، خیابان دریا
ساعت کاری: 12-12 شب
شماره تماس: 09111281697
صفحه اینستاگرام رستوران ساحلی خلیج
رستوران شیش محل
شیش محل از آن دسته غذاخوری‌هایی است که خود محلی‌ها بیش‌تر به آن‌جا می‌روند و کمتر مسافری را در آن می‌بینید. رستورانی محلی با ظاهری بسیار ساده اما کیفیت غذای خوب که باعث شده بر سر زبان‌ها بیفتد. حجم غذا خوب و پرسنل هم برخورد بسیار دوستانه‌ای دارند. اگر به این رستوران رفتید حتما بریانی‌ بلوچی‌اش را امتحان کنید.
ساعت کاری: ظهر 12:45-15:30 و شب از 19:00 تا 12 بامداد
شماره تماس: 05435322468
رستوران دریایی براسان
رستوران دریایی براسان ساحل تیس همان جایی است که می‌توانید غذای خود را به دور از شلوغی شهر، در فضایی باز و با منظره‌ای رو به دریا سفارش دهید. تنوع منوی براسان با طیفی از غذاهای دریایی و محلی دست شما را برای انتخاب بازتر می‌گذارد اما یادتان باشد این رستوران جزو قیمت بالاهاست. اکثر مشتریان کیفیت غذای براسان را تایید می‌کنند با این حال از کندی سرویس‌دهی هم شکایت دارند. پس در انتخاب خود این نکات را در نظر داشته باشید.
ساعت کاری: 7شب تا 1 بامداد
شماره تماس: 09155452330
رستوران مکران
معماری مجلل رستوران مکران با منظره‌ای زیبا از دریای عمان در نگاه اول حسابی شما را جذب می‌کند. با وجود این‌که این رستوران تنوع گسترده‌ای از غذاهای محلی، دریایی، ایرانی و فست فودی دارد اما بعضی مشتریان از موجود نبودن بعضی غذاهای منو و کیفیت نه چندان مطلوب غذاها در مقایسه با قیمت بالایشان گله دارند. در مقابل، بعضی افراد هم کیفیت غذای این رستوران را رضایت‌بخش و وجود کافی‌شاپ در این مجموعه را نقطه‌ی قوت آن می‌دانند. در نهایت اگر قصد رفتن به این رستوران را دارید خیالتان از بابت جای پارک راحت باشد، چون این مجموعه پارکینگ نسبتا بزرگی دارد.
آدرس: دریاکوچک، جنب هتل بین المللی لاله
ایرانویچ
یک خبر خوب برای فست فود دوست‌ها! ایرانویچ در چابهار شعبه دارد. علاوه بر فضای داخلی این رستوران، فضایی هم در پیاده رو برای صرف غذا وجود دارد. کیفیت پیتزاها خوب، قیمت‌ها کمی بالا و محیط مناسب خانواده‌هاست.
ساعت کاری: 7 عصر تا 12 شب
شماره تماس: 05435336269
بستنی نعمت
هوای همیشه بهاری چابهار جان می‌دهد برای بستنی خوردن، اگر بستنی محلی باشد که چه بهتر! از آن‌جا که در چابهار خیلی نمی‌توانید کافی‌شاپی پیدا کنید پس بستنی نعمت را دریابید. بستنی فروشی نعمت از آن خوشمزه‌های با اصالت چابهار است که می‌توانید در خیابان امام خمینی چابهار دنبالش بگردید و طعم بستنی‌هایش را برای همیشه در خاطرتان ثبت کنید.
بستنی نعمت
یه بستنی خوشمزه بزنیم؟
آدرس: بلوار امام خمینی، بعد از بانک کشاورزی
کافی شاپ ساحلی چهارفصل
با اینکه نام چهارفصل با عنوان کافی‌شاپ همراه شده اما فضای آن بیشتر شما را یاد چایخانه‌های ساحلی می‌اندازد. فضایی کاملا سنتی با تخت‌هایی برای نشستن در فضای باز کنار ساحل که به دلیل آزاد بودن قلیان برای خانواده‌ها چندان مناسب نیست. اما اگر به چهارفصل رفتید، چای‌شیر که معروف‌ترین نوشیدنی‌ سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود را حتما امتحان کنید. علاوه بر چای‌شیر و ساندویچ‌های مختلف، بعضی غذاهای محلی مثل بریانی و کرایی هم در این مجموعه سرو می‌شود.
دکه بازار
طرفداران street food دست‌ها بالا! خبر خوب آن‌که انواع جذابی از این مدل غذاها در چابهار انتظارتان را می‌کشد. پس به دکه بازار چابهار بروید و علاوه بر آشنایی با انواع غذاها و دسرهای سیستان و بلوچستانی حسابی شگم‌گردیتان را تکمیل کنید. در این بازار شلوغ و رنگارنگ، هم می‌توانید سوغاتی‌های محلی بخرید و هم از دستفروشان کنار خیابان خوراکی‌های جذاب! پشت دکه بازار هم خیابانی است که می‌توانید انواع بیشتری از این غذاها را در آن پیدا کنید، از بریانی بلوچی و کرایی ماهی گرفته تا پکورا و چای‌شیر و انواع دیگر غذاهای محلی. برای رفتن به این بازار از بلوار امام خمینی به خیابان فردوسی رفته و سراغ دکه بازار را از محلی‌ها بگیرید.
قصد سفر به چابهار را دارید؟ شاید خواندن مطلب «جاهای دیدنی چابهار» و مراکز خرید چابهار به شما کمک کند جاذبه های چابهار را بیشتر بشناسید.

نویسندگی و عکاسی پنجره‌هایی هستن که من رو به جهان بیرون وصل می‌کنن. علاقه به طبیعت باعث شد به سمت فعالیت‌های محیط‌زیستی برم و در ادامه به سفر علاقه‌مند بشم. سفر برای من فرصت کشفه و کمکم کرده ابعاد جدیدی از خودم رو بشناسم. کتاب، فیلم و پادکست هم اجزای جدانشدنی زندگی من هستن.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.1 74 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.