مراکز خرید ارومیه

30 مهر، 1398
30 مهر، 1398
مدت مطالعه :
قرارگیری در همسایگی مسیر واردات و صادرات باعث شده تا ارومیه به شهری پر از مراکز خرید که اکثراً در زمینه پوشاک فعالیت دارند تبدیل شود. به همین دلیل مراکز خرید ارومیه از سال‌ها پیش میزبان بسیاری از مسافران شهرهای دیگر هستند. پس اگر در فکر سفر به ارومیه هستید یا در مسیر مسافرت خود قرار است از این شهر عبور کنید، پیشنهاد می‌کنم سر زدن به مراکز خرید ارومیه را فراموش نکنید. در اینجا سعی می‌کنم تعدادی از بهترین گزینه‌ها برای خرید در ارومیه را به شما معرفی کنم.با اسمارتیز همراه باشید.
مجتمع تجاری میلاد نور
مجتمع تجاری میلاد نور
 مجتمع تجاری میلاد نور
مجتمع تجاری میلاد نور، در خیابان استادان قرار دارد. این مجتمع بیش از هر چیز به دلیل وجود تعداد زیادی فروشگاه پوشاک، کیف و کفش در ارومیه مشهور شده است. با این که مجتمع میلاد نور در بین بزرگترین مراکز خرید ارومیه جای نمی‌گیرد، اما به دلیل تجمع تعداد زیادی از فروشگاه‌های کیف، کفش و لباس معمولاً همیشه شلوغ و پر از جمعیت می‌شود. محیط تمیز، وجود انواع برندهای ترکی با قیمت‌های مناسب و همچنین دسترسی راحت از ویژگی‌های مثبت مجتمع تجاری میلاد نور به حساب می‌آید. همچنین با وجود کافه بزرگ گندم که در طبقه دوم قرار دارد، امکانات مناسبی برای رفع خستگی بعد از تجربه یک خرید دلچسب در مجتمع تجاری میلاد نور وجود دارد. این مجتمع در مجموع دارای 6 طبقه تجاری است که 4 طبقه از آن در زیر زمین قرار دارد.
آدرس: ارومیه، خیابان استادان، جنب مجتمع تجاری عازمی، مجتمع تجاری میلاد نور ارومیه
مراکز خرید ارومیه پردیس
مجتمع تجاری لوکس پردیس
 مجتمع تجاری پردیس ارومیه
در همان خیابان استادان و نزدیکی مجتمع تجاری میلاد نور چندین مجتمع تجاری دیگر نیز برای خرید در ارومیه وجود دارند. مجتمع تجاری پردیس ارومیه از بزرگترین و مهم‌ترین مراکز خرید ارومیه در خیابان استادان و نزدیکی مجتمع تجاری میلاد نور است. مجتمع تجاری پردیس، معماری و طراحی زیبایی دارد. این طراحی زیبا در کنار وجود تعداد زیادی از فروشگاه‌های برند باعث شده تا مجتمع تجاری پردیس ارومیه به یک مرکز خرید لوکس و در عین حال شلوغ تبدیل شود. این مجتمع 6 طبقه دارد که سه طبقه اول آن تجاری و سه طبقه بالایی آن اداری هستند. اکثر واحدهای تجاری فعال در این مرکز خرید که از مراکز خرید ارومیه است، در زمینه پوشاک و اکسسوری‌های لوکس مانند عینک و ساعت فعالیت دارند. همچنین فروشگاه‌های عطر و ادکلن، زیورآلات و ... را هم نباید فراموش کرد. خرید از این مرکز مناسب جوانانی است که به دنبال خرید پوشاک یا اکسسوری‌های لوکس هستند.
آدرس: ارومیه، خیابان استادان، مجتمع تجاری پردیس ارومیه
تورک مال ارومیه
مراکز خرید ارومیه، پروژه بزرگ تورک مال ارومیه
مجتمع تجاری تورک مال ارومیه
از لحاظ طراحی مدرن و امکانات، مجتمع تجاری تورک مال جزو بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید ارومیه قرار می‌گیرد. تقریباً تمام امکانات مورد نیاز برای یک مجتمع تجاری در سطح بین‌المللی در این مجتمع تجاری دیده می‌شود. پارکینگ طبقاتی، شهربازی، دنیای کودک، هایپرمارکت، رستوران، فودکورت، کافی شاپ و.. تنها گوشه‌ای از امکانات این مجتمع تجاری شیک و لوکس در خیابان بهشتی است. از آن‌جایی که این مجتمع به نوعی سیتی‌سنتر ارومیه محسوب می‌شود، فروشگاه‌های خرید روزانه هم‌چون فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و سوپر استار بخش مهمی از مرکز خرید را به خود اختصاص داده‌اند. در سایر بخش‌ها فروشگاه‌های کفش، لباس و زیورآلات خودنمایی می‌کنند. درکنار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برند که در این مجتمع قرار دارند، تعداد زیادی کافه و رستوران با کیفیت بسیار بالا و امکانات مناسب در مجتمع تجاری تورک مال ارومیه دیده می‌شوند. هر چند به دلیل تازه تأسیس بودن هنوز تعداد واحدهای تجاری زیادی در این مجتمع فعال نشده‌اند اما با این حال در مجموع باید این مجتمع را در لیست بهترین مراکز خرید ارومیه قرار دهیم که گزینه‌ی خوبی برای خرید در ارومیه است.
آدرس: ارومیه، خیابان شهید بهشتی، مجتمع تجاری تورک مال ارومیه
مجتمع تجاری برلن
مجتمع تجاری برلن جزو قدیمی‌ترین مراکز خرید ارومیه است که به دلیل قرارگیری تعداد زیادی واحد فعال در زمینه پوشاک از مقاصد اصلی بسیاری از مسافران برای خرید در ارومیه محسوب می‌شود. بر خلاف سایر مراکز خرید ارومیه، فروشگاه‌های پوشاک برلن کمتر شامل محصولات برند می‌شوند و قیمت مناسب‌تری دارند. البته کیفیت محصولات این فروشگاه‌ها در سطح قابل قبولی قرار دارد و قطعاً خریداران را راضی نگه خواهد داشت. در مجموع فضای این مجتمع و فروشگاه‌های آن به گونه‌ای است که بیشتر برای خرید بانوان مناسب خواهد بود. در طبقه آخر مجتمع تجاری برلن، خانه بازی و نگهداری از کودکان قرار دارد. این خانه بازی می‌تواند محل مناسبی برای نگه‌داری از کودکان خردسال باشد تا مادران با خیال راحت و فراغ بال بتوانند از فروشگاه‌های این مجتمع تجاری خرید کنند.
آدرس: ارومیه، خیابان اول شمالی، کوچه اول، مجتمع تجاری برلن
بازار سنتی ارومیه
بازار سنتی ارومیه، بهترین محل برای خرید سوغاتی های خاص این شهر
 بازار قدیم ارومیه
اگر به دنبال یک بازدید تاریخی و خرید در دل بافت قدیمی ارومیه هستید بازار قدیم ارومیه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این بازار سنتی سالیان درازی است که جزو اصلی‌ترین مراکز خرید در ارومیه محسوب می‌شود. مشاغل مختلف از پارچه فروشان تا کفش فروشان در راسته‌های متعدد بازار قدیم ارومیه فعال هستند. همچنین با گذر از این راسته‌ها می‌توانید تعداد زیادی از مشاغل قدیمی و اصیل ارومیه را پیدا کنید. به همین دلیل اگر به فکر خرید سوغات ارومیه هستید پیشنهاد می‌کنم حتماً بازار قدیم ارومیه را در صدر لیست خود قرار دهید.
بازار بزرگ ارومیه
مراکز خرید ارومیه و بازار بزرگ ارومیه محل خوبی برای گردش و خرید هستند | عکس: سعید زارعیان
ویژگی‌های تاریخی این بازار باعث می‌شود تا ساعت‌ها بدون خستگی بتوانید در گذرها و راسته‌های آن گردش کنید و از خرید خود احساس خوبی داشته باشید. محصولات رنگارنگ در محیطی سنتی و تاریخی در کنار وجود مسجد جامع ارومیه و حمام‌های قدیمی شهر، باعث شده تا بازار قدیم ارومیه در لیست گردشگران خارجی نیز جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. در نهایت در کنار خرید از بازار ارومیه می‌توانید به کافه‌های قدیمی و کوچک بازار نیز سری بزنید و غذاهای سنتی ارومیه را امتحان کنید.
آدرس: ارومیه، خیابان امام خمینی، چهار راه عطایی و بعثت، بازار بزرگ ارومیه
بازار خیابان خیام جنوبی
در نزدیکی بازار بزرگ ارومیه و خیابان امام، خیابان خیام جنوبی قرار دارد که در حال حاضر تبدیل به یک بازار رو باز بزرگ شده است و تعداد زیادی مجتمع تجاری به همراه فروشگاه‌های مختلف در آن حضور دارند. ورود خودرو به این خیابان ممنوع شده تا مسافران، گردشگران و خریداران بتوانند با خیال راحت در بین فروشگاه‌های متعدد و مجتمع‌های تجاری پر تعداد خیام جنوبی رفت و آمد کنند. تقریباً برای خرید در ارومیه به دنبال هر چیزی باشید می‌توانید در این خیابان پیدا کنید. از فروشگاه‌های پارچه، پوشاک، کیف و کفش تا فرش‌فروشی‌های بزرگ و فروشگاه‌های موبایل در این خیابان پیدا می‌شوند.

“ قدم زدن در این خیابان سنگ فرش می‌تواند لذت خرید در ارومیه را چند برابر کند. علاوه بر فروشگاه‌های پر تعداد، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها نیز در این خیابان حضور چشم‌گیری دارند.”


همه این موارد باعث شده تا بازار خیابان خیام جنوبی بعد از بازار بزرگ ارومیه به یکی از پر رفت‌وآمدترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید ارومیه تبدیل شود. نکته مثبت در مورد این خیابان قرارگیری آن در مرکز شهر و دسترسی به خیابان امام و خیابان خیام شمالی است. به این ترتیب شما می‌توانید با مراجعه به بازار خیابان خیام جنوبی هم زمان به چند بازار مهم و مرکز خرید بزرگ شهر نیز دسترسی پیدا کنید. علاوه بر مسافران و گردشگران معمولی، افرادی که برای سفرهای درمانی به ارومیه آمده‌اند نیز از مشتریان ثابت بازار خیام هستند. زیرا خیابان خیام شمالی محل تعداد زیادی از مطب‌ها و ساختمان‌های پزشکان ارومیه است.
آدرس: ارومیه، خیابان امام، خیابان خیام جنوبی، بازار خیابان خیام جنوبی ارومیه

اگر این مطلب را دوست داشتید، مطلب رستوران های ارومیه را هم بخوانید.

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 4.1 87 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
ارومیه قلب آذربایجان
3 خرداد، 1399

❤ ارومیه قلب آذربایجان ❤

به دیار آذربایجان ، اورمیه شهر والیبالی و والیبال خیز خطه آذربایجان خوش آمدید 💕

آذربایجان دیارنا ، گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز 💕

ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها ) خونگرمو مهمان نوازیم 💕

یاشاسین ایران ❤

یاشاسین آذربایجان ❤

یاشاسین اورمیه ❤

💕💕 عشقیم اورمیه 💕💕
یاشاسین