درباره معایب سفر با تور بدانید

12 آذر، 1398
9 مهر، 1398
مدت مطالعه :
با تور به سفر رفتن در کنار مزایای بسیاری که دارد دارای معایبی نیز هست که لازم است این معایب بررسی شوند تا با آگاهی بیشتر گزینه مناسب‌تری را برای نوع سفرتان انتخاب کنید. تورها می‌توانند بنا به دلایل زیادی انتخاب بسیار خوبی برای سفرکردن باشند اما به خاطر داشته باشید که همیشه بهترین روش برای سفر کردن نیستند. گاهی اوقات با تور سفر کردن ممکن است اشتباه بزرگی باشد که باعث ‌شود نتوانید از سفرتان لذت ببرید. با اسمارتیز همراه باشید تا در مورد معایب سفر با تور بیشتر بدانید.

 برنامه‌ریزی
برنامه‌ریزی در سفر با تور همان‌قدر که می‌تواند نقطه قوت در سفر باشد می‌تواند نقطه ضعف آن نیز باشد. چون هنگامی که شخص دیگری برای کل سفر برنامه ریزی کرده باشد شما تا حد زیادی نمی‌توانید به میل خودتان تصمیم بگیرید که چه‌کاری انجام بدهید. مطمئناً، شما برای توری که به آن علاقه‌مند نباشید ثبت نام نمی‌کنید، اما این به این معنا نیست که شما بخواهید تمام کارهایی را که در برنامه سفر هست انجام دهید. تحقیق و برنامه ریزی برای سفر و اینکه خودتان انتخاب کنید که چه‌کارهایی را دوست دارید در چه زمان‌هایی انجام دهید، می‌تواند نقش بسیار مهمی در لذت بردن بیشتر شما از سفرتان داشته باشد.
تحقیق و برنامه ریزی برای سفر و اینکه خودتان انتخاب کنید که چه‌کارهایی را دوست دارید در چه زمان‌هایی انجام دهید، می‌تواند نقش بسیار مهمی در لذت بردن بیشتر شما از سفرتان داشته باشد.
تحقیق و برنامه ریزی برای سفر و اینکه خودتان انتخاب کنید که چه‌کارهایی را دوست دارید در چه زمان‌هایی انجام دهید، می‌تواند نقش بسیار مهمی در لذت بردن بیشتر شما از سفرتان داشته باشد.

سرعت زیاد سفر
بسیاری از تورها به‌گونه‌ای برنامه ریزی می‌شوند که حداکثر جاذبه‌های توریستی یک مکان را در زمانی محدود به مسافران نشان بدهند. هر چند ممکن است ایده دیدن 7 شهر در 10 روز جالب به نظر برسد، اما در عمل ممکن است باعث سرعت بسیار بالا و فشرده بودن بیش از اندازه برنامه‌ها بشود که از معایب سفر با تور است. مسافرت به چنین شکلی می‌تواند منجر به خستگی شدید و از پا در آمدن مسافران ظرف چند روز شود. ضمن اینکه امکان درک درست یک شهر در طول یک یا دو روز امکان‌پذیر نبوده و باعث می‌شود فرصت نکنید متوجه نکات بسیاری در مورد آن شهر شوید. آیا واقعاً می‌خواهید تمام راه را تا پاریس بروید و تنها برج ایفل و لوور را ببینید؟
 
عدم انعطاف پذیری
از دیگر معایب سفر با تور آن است که وقتی با تور سفر می‌کنید باید به برنامه زمانی تور پایبند باشید. تورها معمولاً وقت‌های آزاد کمی را برای مسافران در نظر می‌گیرند یا وعده‌های غذایی خاصی را به عهده خود مسافر می‌گذارند؛ اما اکثر اوقات شما ناچارید مطابق برنامه از پیش تعیین شده تور عمل کنید. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید تصمیم بگیرید یک روز خارج از برنامه تور استراحت کنید، نمی‌توانید به‌صورت خودجوش فرضاً به موزه‌ای که از قبل از آن اطلاعی نداشتید و در سفر متوجه آن شده‌اید و مایلید از آن بازدید کنید بروید یا حتی نمی‌توانید رستورانی را که دوست دارید، برای غذا خوردن انتخاب کنید. در حالی که آزادی عمل و انعطاف پذیری هنگام سفر می‌تواند منجر به تجربه‌های شگفت انگیزی شود.
وقتی با تور سفر می‌کنید باید به برنامه زمانی تور پایبند باشید.
وقتی با تور سفر می‌کنید باید به برنامه زمانی تور پایبند باشید.

شلوغی و ازدحام
در حالی که دیدار با افراد جدید در یک تور می‌تواند فرصت بسیار عالی‌ای باشد، اما از طرفی شما ناچارید همه جا با این افراد بروید و تا انتهای سفر سعی کنید آن‌ها را بپذیرید و تحمل کنید. به‌طور مداوم باید در یک گروه بزرگ باشید و زمان کمتری برای خودتان دارید. من عاشق مسافرت هستم، اما بعضی وقت‌ها نیاز دارم از تمام این چیزها دور باشم. اگر دائماً در یک گروه بزرگ باشید دستیابی به چنین فرصتی سخت‌تر خواهد شد مخصوصاً اگر فرد درونگرایی هستید باید به این موضوع حتماً توجه کنید.
محدود شدن تعاملات با افراد محلی
نکته بسیار مهمی که باعث خاص شدن یک مکان می‌شود مردم آن است. حتی اگر زبانتان مشترک نباشد، مردم محلی کاراکتر واقعی شهر یا کشوری که به آن سفر می‌کنید را نشان می‌دهند؛ اما اگر شما در یک تور گروهی بزرگ باشید، بسیار بعید است که بتوانید برخورد واقعی با افراد محلی داشته باشید. موارد استثنایی وجود دارد، اما شما ناچارید بیشتر وقت خود را در حباب گروه و در تعامل با راهنمای خود و دیگر مسافران صرف کنید. مکان‌های دیدنی را خواهید دید، اما با شخصیت مردمانی که فرهنگ آن شهر یا کشور را شکل می‌دهند آشنا نخواهید شد که از معایب سفر با تور است.

تورها می‌توانند در موقعیت مناسب و برای تیپ خاصی از مسافران گزینه مناسبی باشند؛ اما اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید بر برنامه روزانه خود کنترل بیشتری داشته باشید یا اصلاً به دنبال برنامه زمان‌بندی شده نیستید یا دوست دارید تنهایی و خلوت بیشتری داشته باشید، تورها گزینه مناسب برای سفر شما نیستند. پیش از رزرو تور، مزایا و معایب سفر با تور را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که به دنبال چه جور سفری هستید. معایب سفر با تور ممکن است باعث شود به این نتیجه برسید که ترجیح می‌دهید به‌طور مستقل سفر کنید.



معماری خوندم، همیشه دنبال بهانه ای برای خندیدن و شاد بودن می گردم.عاشق سفر کردن، عکاسی و سینمام.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 43 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.