بوی نامطبوع تهران از کجاست؟

26 آذر، 1398
26 آذر، 1398
مدت مطالعه :
در روزهای اخیر بوی نامطبوع تهران تمام شهروندان را کلافه کرده است. برخی این بوی تهران را به ماده‌ای که در فیلم‌های علمی تخیلی پخش می‌شود و همه را دیوانه می‌کند تشبیه کرده‌اند. اما این بوی بد تهران از کجاست؟ آیا دکتر کرت کانرز یا همان لیزارد که در فیلم مردعنکبوتی شگفت‌انگیز دیدیمش باعث این بوی نامطبوع است یا برای یافت منشا بوی بد تهران، باید جای دیگری را بگردیم؟ با اسمارتیز همراه باشید تا در مورد بوی تهران بیشتر بدانیم.

بوی نامطبوع تهران از کجاست؟
در روزهای اخیر مصاحبه‌های زیادی با مسئولین انجام شد که منشا اصلی بوی نامطبوع تهران از کجاست؟ برخی از کارشناسان به بوهای نامطبوع سال 1397 که در تهران پخش شد ربطش دادند، اما سال قبل منشا اصلی بوی تهران مشخص نشد.
بو نامطبوع تهران
بوی تهران؛ آیا آلودگی هوای تهران عامل اصلی بو نامطبوع است؟
اما امسال مسئولین حدود 27 منشا اصلی بو نامطبوع در جنوب تهران را معرفی کرده‌اند که می‌تواند دلیل اصلی بوی تهران باشد. اما هنوز هم مشخص نیست و گویی ما در راز و رمزهای فیلم‌های دیوید فینچر هستیم و باید صبر کنیم. قبل از این‌که بخواهیم بررسی کنیم، بیایید ببینیم در جاهای دیگر جهان بوهای نامطبوع از کجا می‌آید و بدبوترین منطقه جهان کجاست؟
مناطق بدبو جهان کجاست؟
در مکزیک، استانی وجود دارد به نام کانکان که فاضلاب شهری‌اش به خوبی کار نمی‌کند و بدبوترین مناطق جهان است.
ونیز به دلیل کانال‌های زیاد بوی نامطبوعی دارد و گاهی ذوق توریست‌ها را کور می‌کند.
انتشار مواد آلی از داخل زمین باعث شده است تا شهر رتورا نیوزلند بدبو شود و بوی تخم‌مرغ گندیده بدهد.
شاید باور نکنید که تولید یک پنیر، هوای یک شهر را آلوده کند. اما شهری در فرانسه که نوعی پنیر خاص درست می‌کند جزو مناطق بدبو جهان قرار دارد اما هیچ‌گاه تولید این پنیر در آن منطقه متوقف نمی‌شود.
البته مسئولین می‌گویند که بو نامطبوعی که در تهران پیچیده شده است، ممکن است با دلایل این مناطق متفاوت باشد و باید منشا اصلی آن پیدا شود.
مسئولین درباره بو نامطبوع تهران چه می‌گویند؟
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران می‌گوید: بادهای تهران در حالت عادی باید از غرب به جنوب شرقی بوزند، اما با تغییر جهت وزش باد از جنوب به شمال، باد، بو را از 27 منشا جنوب تهران به شمال می‌برد و باعث بو نامطبوع تهران می‌شوند. استاندار تهران می‌گوید گازهای SO2 و SH2 و با احتمال کمتری آمونیاک، علت بوی بد تهران هستند.
استاندار تهران
استاندار شهر تهران
ناهید خداکرمی رییس کمیته سلامت شورای اسلامی: حدس زده می‌شود به دلیل پدیده وارونگی دما و برخی تغییرات آب و هوایی، برخی از بوهای خارج از تهران وارد تهران شده است. البته باید بدانید که بو می‌تواند منشا‌های اصلی مانند سوختن اشیا، وجود فاضلاب و وجود یک ماده شیمیایی داشته باشد که باید بررسی شوند. قرار بود یک دستگاه خریداری شود که بتواند ترکیبات و شدت بو را تشخیص دهد که هنوز چنین اتفاقی نیافتاده است.
دکتر پرویز کردوانی می‌گوید: منشا این بو از فاضلاب‎ها نیست. معمولا در کشورهای صنعتی جهان، کارخانه‌ها باعث آلوده شدن هوا هستند اما در تهران خودروها. شبیه این بوی تهران در هیچ‌کجای جهان اتفاق نیافتاده است و این با آن‌ها فرق دارد.
غلطت گاز
بوی تهران؛ غلظت گازها در بو نامطبوع تهران تاثیری نداشته است
در بررسی‌های انجام شده برای سنجش غلظت گازها در تهران، اطلاعات مفیدی به‌دست آمد که نشان داد غلظت گازها زیاد نشده است و البته این بو نامطبوع تهران زیان‌آور نیست. باید اضافه کرد که هنوز منشا اصلی این بو نامطبوع تهران مشخص نشده است و سومین بار است که این بو در تهران پخش می‌شود و بررسی‌ها هنوز ادامه دارد. حال باید منتظر خبرهای بیشتر درباره بو نامطبوع تهران بود. آیا شما هم از این بو نامطبوع اذیت شدید؟ فکر می‌کنید منشا این بو نامطبوع تهران از کجا باشد؟ آیا مورد مشابهی را سراغ دارید در قسمت نظرات برامون نظر بذارید.
موقعیت(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 7 دیدگاه ۵ / 3.8 51 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
دقایقی پیش

به نظر من این. بوی نامطبوع کرونا است که 17 آذر و 11 بهمن در تهران به حس میشد

مهمان
دقایقی پیش

از کدام طرف به کدام طرف بو میره

پاسخ اسمارتیز :گویا از جنوب به شمال
مهمان
دقایقی پیش

حتما گازهای زیرزمینه و این نشان از وقوع زمین لرزه در آینده نزدیک است

پاسخ اسمارتیز :امیدواریم این‌طوری نشه و زلزله نیاد =)
سیلام
دقایقی پیش

زیلزیله نیاد صیلیوات بیفریست

Arvin
دقایقی پیش

بوی بد استفاده مازوت با سولفور بالا در نیروگاه شهر ری می باشد که باید موضوع جدی پیگیری و رفع گردد. باید تجهیزات سولفور زدایی استفاده شود و یا سوخت این نیروگاه نیز گاز خشک تبدیل گردد. ولی مشکل این است که پالایشگاه های فرسوده کشور مازوت زیادی تولید میکنند که اضافه تولید 40 درصدی باید به مصرف داخلی برسد و این مازوت با بوی بد سولفور مشکل ساز است. امید است با درایت سردمداران و رفع تحریم های ظالمانه، مشتری و صادرات مازوت افزایش یابد و موضوع حل شود. هر چند برابر استاندارد جاری دنیا درصد سولفور همراه مازوت باید به 0.5% برسد تا مجوز صادرات صادر گردد.

پاسخ اسمارتیز :ممنون از توضیحات =)
علی
دقایقی پیش

من فقط میترسم که نکنه از گور صهیونیسم و امثال اینها بلند بشه و در آینده کشف بشه باعث کلی بیماری و گرفتاری شده باشه، مسئولین در پدافند غیر عامل باید دستگاههای بررسی و اندازه گیری مربوط به این قضیه را تهیه و بررسی کنند.سپاس

نارنین
دقایقی پیش

من که همش یاد چرنوبیل میفتم و ترس برم میداره

پاسخ اسمارتیز :=)) اصلا نگران نباشید و مراقب خودتون در این هوای آلوده باشید