اقامتگاه بوم گردی میرپنج تکاب

23 دی، 1398
23 دی، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی میرپنج در استان آذربایجان غربی، شهر تکاب، روستای بدرلو قرار دارد. در این خانه باغ روستایی زیبا، در محیطی آرام و دل‌نشین، می‌توانید به چشم‌اندازی زیبا بنگرید و از نوشیدن چای زغالی روی نیمکت‌هایی که از تنه درخت درست شده‌اند در آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر روستا، لذت ببرید. از جزیره شناور چملی سواری بگیرید و نقش ابرها را در آب زلال ببینید و غرق در آرامش زیبای محیط شوید. در این اقامتگاه بوم‌گردی می‌توانید به دل طبیعت پناه ببرید و با مهمان‌نوازی مردمانی خون گرم با دست‌پختی لذیذ روی آتش هیزمی لحظاتی خوش و به‌یادماندنی را سپری کنید. این اقامتگاه در نزدیکی میراث جهانی تخت سلیمان و آثار باستانی آن از سال 1396 پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بوم‌گردی بیشتر آشنا شوید.

داستان اقامتگاه بوم گردی میرپنج تکاب
اقامتگاه بوم گردی میرپنج اقتباسی از بنای تاریخی قلعه اربابی رشید الدوله دورباش است. اقامتگاه با مدیریت آقای عزیز اله غفاری، از سال 1396 در خانه باغی روستایی به شایستگی از مسافران عزیز، میزبانی می‌کند.

آدرس:
آذربایجان غربی، 17 کیلومتری شهر تکاب، روستای بدرلو.
راه دسترسی:
اگر از شهر تکاب بخواهید به اقامتگاه بوم گردی میرپنج بروید، باید وارد کمربندی تکاب شده و مسیر را در جاده تکاب – یولقون آغاج ادامه دهید. سپس به سمت شمال وارد جاده تکاب – قلعه جوق شوید. با طی کردن این مسیر وارد جاده روستای بدرلو می‌شوید. بعد از رسیدن به میانبر قوشه بلاغ – بدرلو اقامتگاه را خواهید دید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی میرپنج تکاب، 4 اتاق 12 متری و 1 سالن بزرگ 70 متری دارد. سرویس خواب در اقامتگاه کف‌خواب است و یخچال، تلویزیون و سیستم گرمایشی کرسی و شومینه هیزمی در واحدها وجود دارد. حمام و سرویس بهداشتی ایرانی در اقامتگاه به‌صورت مشترک است. به دلیل آب‌وهوای خنک منطقه اقامتگاه سیستم سرمایشی ندارد.
نقاط قوت
  • صبحانه رایگان
  • اقامت رایگان برای کودکان کمتر از 4 سال
  • باغ باصفا و چشم‌اندازی از طبیعت زیبای کوهستانی
  • نزدیکی به طبیعت زیبای جزیره شناور چملی و میراث جهانی تخت سلیمان
  • تخفیف ویژه برای بازنشستگان
نقاط ضعف
  • نداشتن حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی

نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

در اقامتگاه بوم گردی میرپنج تکاب همه‌چیز روی آتش هیزم طبخ می‌شود. دیزی سنگی زغالی، آبگوشت زغالی و قورمه‌سبزی زغالی از غذاهای خوشمزه و محبوب اقامتگاه است. آش با کشک سنتی را حتماً امتحان کنید. چای زغالی و املت‌های زغالی هم عصرانه‌های خوشمزه اقامتگاه هستند. دسر ناب اقامتگاه، قار شیره است که از ترکیب خوشمزه شیره‌ی اصل انگور قرمز با برف بلوری دون شده‌ی باران‌زده (بهاری) درست می‌شود. در این اقامتگاه باصفا می‌توانید طرز تهیه غذاهای محلی را یاد بگیرید و خودتان در آشپزخانه اقامتگاه طبخ کنید.

امکانات برای خرید سوغاتی

«فرش افشار تکاب» یا «فرش آهنین تکاب» و عسل طبیعی سوغاتی‌های اصلی تکاب هستند. برای خرید سوغاتی می‌توانید با طی کردن مسیر 30 دقیقه‌ای از اقامتگاه بوم‌گردی میرپنج به تکاب بروید و فرش، قالی، قالیچه ،عسل و سایر محصولات سنتی و صنایع‌دستی تکاب را از شهر بخرید.

قوانین و نکات
اقامتگاه بوم‌گردی میرپنج تکاب پارکینگ ندارد و گردشگران عزیز می‌توانند وسایل نقلیه خود را در محوطه کنار اقامتگاه پارک کنند.


آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

امکان شارژ وسایل الکترونیکی
پارکینگ
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

حمیده قاسمی هستم فارغ تحصیل دانشگاه تهران. چیزیکه باعث شد به نوشتن در وب علاقمند شم علاقه ذاتی من به سرچ کردن و به اشتراک گذاشتنشه. از ادیت تفریحی صفحات ویکیپدیای فارسی و انگلیسی شروع کردم و بعد از یک مدت اینکار رو بصورت حرفه‌ای دنبال کردم. الان درزمینه تولید محتوا بصورت فری‌لنس با شرکت ها همکاری دارم.

امتیاز دهید 1 دیدگاه
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
20 فروردین، 1399

من به اقامتگاه بومگردی میرپنج رفتم،خیلی ساده و روح نواز است فضای خشتی و گلی آن روح انسان را زنده میکند اقامت و پذیرایی هم که عالیه

پاسخ اسمارتیز :ممنون که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید :)