اقامتگاه بومگردی خانه دوست هیرکانیا گرگان

3 دی، 1398
3 دی، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا گرگان خانه‌ای روستایی‌ است که از سال 1397 گردشگاران منطقه ناهارخوران و هیرکانی را می‌پذیرد. برای ماجراجویی در دل جنگل حاضرید؟ کافی است یک کوله و چند وسیله شخصی بردارید و به جنگل‌های ناهارخوران و هیرکانی در ارتفاعات گرگان بروید. جنگل‌هایی که رویش درختان‌شان به دوران ژوراسیک برمی‌گردد، یعنی 40 میلیون سال پیش؛ خدا را چه دیدید شاید اثری هم از دایناسورها پیدا کردید. پشت این جنگل‌ها خانه‌ای است؛ شبیه خانه گلنار-آن دختری که در فیلم «گلنار» خرس اسیرش کرده بود. اقامتگاه دنجی که اهالی هیرکانیا آن را خانه دوست می‌نامند. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.
آدرس:
گرگان، جاده ناهار خوران، کیلومتر 8 جاده زیارت
راه_دسترسی:
اگر از غرب گرگان (جاده تهران) می‌آیید، باید وارد بلوار صیاد شیرازی شوید؛ به تقاطع دخانیات که رسیدید،  وارد بلوار ناهار خوران شوید؛ بلوار ناهار خوران را تا انتها ادامه دهید و پس از عبور از میدان ناهار خوران، وارد جاده زیارت شوید. 8 کیلومتر که در جاده زیارت بالا بروید، به محدوده‌ای با فرعی‌های زیاد می‌‌رسید؛ اولین فرعی دست چپ به اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا گرگان ختم می‌شود که مسیری خاکی است.
اگر از شرق (جاده مشهد) می‌آیید؛ باید از تقاطع غیر همسطح میدان معلم وارد کمربندی شهید کلانتری شوید؛ در انتهای کمربندی شهید کلانتری وارد روگذر کمربندی غربی شوید و خود را به بلوار صیاد شیرازی و سپس تقاطع دخانیات برسید؛ اگر هم احساس کردید در مسیر ناآشنا هستید از محلی‌ها سراغ خانه دوست را بگیرید. می‌توانید خودروی‌تان را در محوطه بیرونی خانه دوست پارک کنید. در 200 متری اقامتگاه بومگردی خانه دوست هیرکانیا گرگان موسسه اتومبیل کرایه کوهستان واقع شده که می‌توانید از آن تاکسی دربست بگیرید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا گرگان خانه ای روستایی است که در دو سطح همکف و یک طبقه روی آن بنا شده است. 3 اتاق خانه دوست هیرکانیا گرگان نمایی کاملا روستایی دارند و 12-15 نفر را جای می‌دهند. برای خواب باید روی تشک‌هایی با ملحفه گلدار بخوابید و لحاف روستایی روی خود بکشید. پنجره اتاق‌ها رو به جنگل است و در سرمای زمستان و نوروز باید زیر کرسی بروید. تابستان‌ها اینقدر هوا خنک است که به کولر یا پنکه نیازی نیست. سرویس بهداشتی و حمام در خانه دوست به طور مشترک استفاده می‌شود و هر دو نوع توالت ایرانی و فرنگی موجود است. طبقه همکف خانه فقط رستوران است و طبقه بالا پلکان دارد؛ اقامتگاه بوم گردی خانه دوست گرگان در شیب قرار دارد، درنتیجه افراد معلول، کم‌توان و سالمند بهتر است در این اقامتگاه ساکن نشوند. امکاناتی مثل اتو، تلویزیون و سشوار در این اقامتگاه به‌صورت مشترک در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.
نقاط قوت
  • پرسنل مسلط به زبان انگلیسی
  • پارکینگ غیرمسقف
  • پخت غذای خانگی
  • آب لوله‌کشی
  • آنتن‌دهی موبایل
  • صبحانه رایگان
نقاط ضعف
  • نداشتن پارکینگ
  • نداشتن میز و صندلی در اتاق‌ها
  • نداشتن صندوق امانات در اتاق یا پذیرش
  • نداشتن اینترنت
  • نداشتن تلفن
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

رستوران اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هیرکانیا در طبقه همکف خانه قرار دارد. صبحانه روزهای اقامت‌تان رایگان است. برای ناهار و شام هم مسئولان اقامتگاه، خودشان غذاهای محلی بکر منطقه را می‌پزند و به گردشگران عرضه می‌کنند؛ مثلا خورش «ساک»، «مرغانه ماست» یا «ماش پتی». البته غذاهای آشنایی مثل کشک بادمجان یا شامی هم در رستوران خانه دوست سرو می‌شود اما توقع غذای برنجی نداشته باشید. با خوردن این غذاهای گرگانی خاطره جنگل‌های زیبای گرگان همیشه در ذهن‌تان می‌ماند. برای خوردن غذا در خانه دوست از مسئولان می‌پرسید که در روز بعد چه غذاهایی را می‌‌پزند و هر کدام را دوست داشتید برای وعده پیش‌رو سفارش می‌دهید. ساعت سرو غذا را هم خودتان تعیین می‌کنید. اگر بخواهید مواد غذایی مورد نیازتان را بخرید، باید 500 متر در جاده زیارت عقب برگردید تا به سوپر مارکت کاوه زیارتی برسید. البته این اقامتگاه آشپزخانه‌ را در اختیار مسافران قرار نمی‌دهد، تنها می‌‌توانید از آنها درخواست منقل کنید و برای خودتان جوجه یا کباب بپزید. اگر دوست دارید وعده‌ای را در دیگر رستوران‌های جاده زیارت میل کنید، می‌توانید به رستوران چوچاق و باغ جمشیدیه بروید که تا خانه دوست 2 کیلومتر فاصله دارند.
 

امکانات برای خرید سوغاتی

اقامتگاه بوم گردی خانه دست هیرکانیای گرگان، غرفه فروش سوغاتی ندارد. فروشگاه سوغاتی معتبر جان و دل در بلوار ناهارخوران روبه‌روی بانک سینا با خانه دوست، 12 کیلومتر فاصله دارد.

قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
ممنوعیت تردد با کفش دراتاق‌ها
ممنوعیت استعمال دخانیات در اتاق‌ها
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
پذیریش زوجین با ارائه شناسنامه یا صیغه‌نامه معتیر
اقامت رایگان برای کودکان زیر 7 سال
احترام به آیین روستاییان
پایین نگاه داشتن صدای موسیقی
ورود نکردن به باغ‌ها و خانه‌های اطراف که حریم ندارند


آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
پارکینگ
تجهیزات آشپزی
تلویزیون در اتاق
حمام
کولر گازی
گرمایش
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.