اقامتگاه بوم گردی باباطاهر ماکو

5 بهمن، 1398
5 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی باباطاهر ماکو در روستای درویش کندی و در نزدیکی یارما تپه ماکو قرار دارد. منطقه ماکو از دیدنی‌ترین مناطق آذربایجان غربی است که تعداد زیادی از آثار تاریخی ایران را نیز در دل خود جای داده است. علاوه بر این، اکوسیستم غنی ماکو نیز باعث شده تا سالانه تعداد زیادی از ایرانگردان و توریست‌ها به این مکان سفر کنند. اقامتگاه بوم گردی باباطاهر از سال 1397 فعالیت خود را در زمینه پذیرایی از گردشگران این منطقه توریست‌خیز آغاز کرده است. اگر قصد سفر به ماکو را دارید و به‌دنبال یه اقامتگاه بوم‌گردی هستید، این اقامتگاه را در نظر داشته باشید. با اسمارتیز همراه باشید تا با اقامتگاه بوم گردی باباطاهر ماکو بیشتر آشنا شوید.
داستان اقامتگاه بوم گردی باباطاهر ماکو
همانطور که اشاره شد، منطقه ماکو در استان آذربایجان غربی قرار دارد و آثار باستانی زیادی از جمله دخمه سنگی فرهاد، کاخ سردار ماکو، قلعه جوق، کلیسای زر زر و بسیاری دیگر که در نزدیکی این منطقه قرار دارند، هر سال بهانه سفر جمعیت کثیری از گردشگران به این منطقه می‌شوند. از این رو در سال 96 عده‌ای از افراد محلی همین منطقه با همکاری نهادهای مربوط، یک مجتمع گردشگری با بخش‌های مختلف تفریحی بنا نهادند تا محلی باشد برای پذیرایی از توریست‌ها و گردشگران از سراسر ایران و جهان.
آدرس:
استان آذربایجان غربی، شهر ماکو، جاده ماکو - بازرگان، جاده کوسج – یارما تپه، روستای درویش کندی
راه دسترسی:
برای دسترسی به اقامتگاه بوم گردی باباطاهر راه‌های مختلفی وجود دارد. اما مستقیم‌ترین راه از طریق شهر ماکو است. این اقامتگاه نیز در حد فاصل شهر ماکو و بازرگان است. از شهر ماکو به سمت جاده ماکو – بازرگان حرکت کنید. از ابتدای این جاده تا جاده کوسج – یارما تپه حدود 3.5 کیلومتر یا 5 دقیقه راه است. بنابراین پس از حدود 5 دقیقه راه به سه راهی خواهد رسید که باید آن را به سمت چپ بروید و وارد جاده کوسج – یارما تپه شوید. در این جاده روستاهای زیادی وجود دارد. اما اقامتگاه بوم گردی باباطاهر در همان اولین روستا یعنی درویش کندی قرار دارد. لازم به ذکر است که از ابتدای روستا تا اقامتگاه جاده خاکی است.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی باباطاهر ماکو به سبک کاروان‌سراهای قدیمی ساخته شده تا یادآور زندگی روستایی و ساده ایران قدیم و سنت‌های زیبای منطقه ماکو باشد. این اقامتگاه 5 واحد اقامتی دارد که شامل 2 اتاق 6 نفره، 2 اتاق 5 نفره و 1 اتاق 4 نفره است. در مجموع این اقامتگاه ظرفیت پذیرایی از 25 مسافر را دارد. تمام اتاق‌ها نیز داراری سرویس کف خواب و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام مجزا هستند. علاوه بر این، مجموعه باباطاهر دارای فضاهای زیبایی همچون گلخانه، محوطه پرورش بقلمون، زنبورداری،، پیست اسب و شتر سواری، نانوایی و کافه سنتی و چادر عشابر می‌باشد که تفریح و سرگرمی مهمانان را تکمیل می‌کند.
نقاط قوت
  • رستوران سنتی
  • اقامت رایگان برای کودکان زیر 7 سال
  • غذاهای محلی و ارگانیک
  • محوطه سرسبز بزرگ
  • پذیرایی در بدو ورود
  • نزدیک بودن به اماکن تاریخی
  • پارکینگ روباز
  • موسیقی زنده
نقاط ضعف
  • نبود تجربه کافی کارکنان
  • ورود حشرات موزی به اتاق‌ها
  • نبود وسایل سرمایشی در اتاق‌ها
  • نبود تخت خواب در اتاق‌ها
نحوه رزرو
  • تماس با شماره تلفن 09193125108
  • رزرو اینترنتی از طریق وبسایت های رزرو آنلاین اقامتگاه

امکانات برای سرو غذا

در اقامتگاه باباطاهر همه چیز از سبزیجات و شیر و پنیر و کره تا نان و حتی گوشت نیز به صورت محلی پرورش داده شده و تهیه می‌شود. رستوران سنتی این اقامتگاه نیز با منوی غذاهای محلی آذری لذیذ و کباب‌های سنتی ایرانی پذیرای مهمانان است. علاوه بر این، صبحانه در این اقامتگاه رایگان است و تمام مواد آن به صورت طبیعی و در خود اقامتگاه تهیه می‌شود. اگر بخواهید در بیرون از اقامتگاه غذای خود را میل کنید، می‌توانید به رستوران‌های شهر ماکو و یا روستای کشمش تپه سری بزنید.

امکانات برای خرید سوغاتی

در داخل این اقامتگاه یک غرفه و نمایشگاه از صنایع دستی و سوغاتی‌های منطقه ماکو قرار دارد که شما می‌توانید بر حسب سلیقه از میان کارهای دست افراد محلی که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند سوغاتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، در فاصله 10 دقیقه‌ای از این اقامتگاه به سمت روستای کشمش تپه نیز یک مرکز خرید قرار دارد که در آن هرچه از کالای سنتی انتظار دارید را می‌توانید پیدا کنید.

قوانین و نکات
اقامتگاه دارای پارکینگ اختصاصی است.
هر اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است و تنها یک اتاق فاقد حمام می‌باشد.
سیستم گرمایشی اقامتگاه بخاری هیزمی است و بدلیل موقعیت مکانی آن نیاز به سیستم سرمایشی احساس نمی‌شود.
اقامت برای کودکان کمتر از 7 سال رایگان و برای کودکان 7 تا 10 سال نیم بها محاسبه می‌گردد.
پذیرش زوج‌ها با ارائه شناسنامه عکس دار و یا صیغه نامه معتبر
پذیرش خانم‌های تنها با ارائه کارت ملی یا شناسنامه
رزرو اینترنتی از طریق وبسایت های رزرو آنلاین اقامتگاه

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

امکان شارژ وسایل الکترونیکی
پارکینگ
حمام
صبحانه

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.