هتل کاریز اردکان

2 بهمن، 1398
2 بهمن، 1398
مدت مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید در اردکان یک اقامتگاه جمع و جور با امکانات مناسب را انتخاب کنید، هتل کاریز اردکان را هم در نظر داشته باشید. این اقامتگاه که در قلب بافت سنتی اردکان جای گرفته بیشتر شبیه یک خانه بزرگ است که در شهرستان اردکان مهمان آن شده‌اید. ساختمانی 2 طبقه با نمای آجر که حیاطی دنج و پر درخت دارد. هتل کاریز در سال 1381 ساخته شده و مدیرانش جهت احترام به سلیقه و رفاه مسافران مجددا درسال 1395 آن را بازسازی‌ کرده‌اند. با اسمارتیز همراه باشید تا با این هتل بیشتر آشنا شوید.
آدرس:
اردکان، خیابان طالقانی، جنب چوفا
راه دسترسی:
اگر از یزد به سمت اردکان راه افتاده‌اید یک مسیر 65 کیلومتری تا هتل کاریز پیش رو دارید؛ یعنی حدود 1 ساعت. باید جاده یزد میبد را پیش بروید تا به کمربندی احمدآباد میبد برسید. این جاده دسترسی شما را به منطقه‌ای که هتل کاریز در آن قرار گرفته راحت‌تر می‌کند. در کمربندی وقتی تابلوی بلوار ولی‌عصر را دیدید از خروجی سمت راست وارد این بلوار شوید. آنقدر رانندگی کنید تا به خیابان آیت الله خامنه‌ای برسید و در تقاطع خیابان امام رضا راه‌تان را در ادامه دهید؛ به خیابان طالقانی که رسیدید به راست بپیچید هتل کاریز در چند قدمی شما روبه روی یک پارک 3 گوش کوچک قرار گرفته است. اگر با خودروی خود سفر نمی‌کنید می‌توانید همین مسیر را با یک تاکسی دربست بروید. ممکن است تاکسی‌ها شما را از خیابان‌های داخل شهر به هتل کاریز برسانند.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه


هتل کاریز اردکان در خیابان طالقانی قرار گرفته این هتل کوچک 2 طبقه و 10 اتاق دارد و می‌تواند پذیرای 27 نفر مهمان باشد. لابی هتل کاریز به نسبت مقیاس هتل بزرگ است و ظرفیت  20 نفر را دارد. اگر با خودرو سفر کرده‌اید خیال‌تان راحت باشد که این هتل پارکینگی نسبتا بزگ با 50 جای پارک دارد. هنگامی که در هتل استراحت می‌کنید می‌توانید از پنجره به منظره درخت‌های حیاط نگاه کنید و آرامش بگیرید. برای صرف شام و ناهار می‌توانید از رستوران هتل بهره ببرید. این رستوران هم به نسبت ظرفیت هتل بزرگ است و گنجایش پذیرایی از 100 مهمان را دارد. اگر کمردرد دارید و نشستن روی توالت ایرانی برای‌تان سخت است همگی اتاق‌های این هتل توالت فرنگی دارند. کمد و رخت آویز در تمام اتاق‌ها تعبیه شده است؛ می‌توانید به راحتی لباس‌های‌تان را آویزان کنید و نگران چروکی آنها در چمدان نباشید. هتل همچنین به مسافران دمپایی تقدیم می‌کند و دستگاه واکس کفش نیز در هتل وجود دارد. اگر شما یا همراهان‌‌تان دچار معلولیتی هستید می‌توانید پیشاپیش یکی از اتاق‌های طبقه پایین هتل کاریز را رزرو کنید.

نقاط قوت
  • نزدیکی به محله قدیمی اردکان
  • سیستم تهویه مطبوع در اتاق
  • مینی بار با هزینه
  • میز و نیمکت چوبی در حیاط
  • بالکن
  • رستوان بام
  • یخچال و تلویزیون در اتاق
نقاط ضعف
  • نداشتن روم سرویس
  • نداشتن زنگ هشدار
  • نداشتن سرویس اطفا حریق و پله اضطراری
  • نداشتن تلفن و اینترنت در اتاق
  • نداشتن چای ساز و آب رایگان
  • نداشتن صندوق امانات داخل اتاق
  • نداشتن سرویس بهداشتی ایرانی
  • نداشتن سونا، استخر و لوازم بدنسازی

امکانات برای سرو غذا


از هر بحثی بگذریم سخن غذا خوش‌تر است. اگر برای غذا خوردن سوپر مارکت را به عنوان در دسترس‌ترین جا انتخاب کنید که باید صبحانه را به کیک و شیر یا کیک و چای بسنده کنید. برای ناهار هم شاید مجبور شوید نان و کالباس یا سالاد الویه میل کنید. اما در هتل کاریز اردکان می‌توانید صبحانه یا دیگر وعده‌های غذایی را در رستوران هتل نوش جان کنید. اتاق‌های این هتل لوازم پخت و پز ندارند و تنها می‌توانید غذای حاضری‌تان را در اتاق بخورید. برای نوشیدن چای عصرانه هم باید از لابی درخواست آب جوش کنید. برای تنوع هم باید بگوییم که رستوران سنتی ترنج و رستوران امیر هاتفی نیز در چند قدمی هتل کاریز قرار دارند و اگر از فضای رستوران هتل خسته شدید می‌توانید این رستوران‌ها را هم امتحان کنید.

امکانات برای خرید سوغاتی


هتل کاریز اردکان فروشگاهی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی این شهر ندارد. با این‌حال اگر با خودرو شخصی خود حدود 10 دقیقه رانندگی کنید یا تاکسی سوار شوید؛ به بافت تاریخی و باستانی اردکان می‌رسید. در این منطقه سنتی فروشگاه‌های زیادی برای خرید سوغاتی وجود دارند. سوغاتی اصلی اردکان حلوا ارده و روغن کنجد هستند؛ خوراکی‌هایی با طبع گرم که به همراه خرما بسیار لذیذ‌اند. بیشتر خشکبار فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها و سوپر مارکت‌ها این محصولات را عرضه می‌کنند. اردکان در تولید فرآورده‌های کنجدی رتبه بالایی دارد.حتما این سوغاتی‌ها را بخرید و به عزیزانتان هدیه دهید؛ هرگز پشیمان نمی‌شوید.

نحوه رزرو
  • رزرو اینترنتی از سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاههای بومگردی
  • تلفن رزرو اینترنتی:  09902728200

قوانین و نکات
نرخ مهمان خارجی یکسان با نرخنامه
پذیرش خانم مجرد با مدرک شناسایی معتبر
پذیرش زوجین با شناسنامه یا صیغه نامه ممهور به مهر برجسته محضر
اقامت رایگان برای کودکان زیر 5 سال در صورت عدم نیاز به سرویس


برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.