هتل ترنج کیش

30 دی، 1398
30 دی، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
شاید آوازه هتل پارایز مالدیو و یا منازل شهر ونیز به گوشتان رسیده باشد و با دیدن تصاویر آن به خود بگویید ای‌کاش در آنجا بودید تا بتوانید اقامت در میان آب‌ها را تجربه کنید. مطمئناً تعجب می‌کنید اگر به شما بگویم که در جزیره‌ی کیش هتل 5 ستاره‌ای وجود دارد که مانند این اماکن بر روی آب ساخته‌شده است و فراتر از استاندارد‌های جهانی است. هتل ترنج کیش که در میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس ساخته‌شده است، در 1394 توسط بخش خصوصی جزیره کیش به بهره‌برداری رسید. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا نخستین هتل دریایی ایران یا همان هتل دریایی ترنج کیش را به شما معرفی کنیم.
در سال 1389 طرح اولیه ساخت یک مجموعه گردشگری 5 ستاره در میان خلیج‌فارس و با اکوسیستمی طبیعی مطرح شد. همان‌طور که از نام هتل ترنج کیش معلوم است، طراحی این مجموعه به‌صورت طرح یک ترنج بته‌جقه است که به‌صورت ویلایی بر روی آب ساخته‌شده است.
طرح ساخت این هتل دریایی چنان تازه و بی‌بدیل بود که برای افتتاح آن علاوه بر مسئولان جزیره کیش، مشاور رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند تا جزیره‌ی کیش جزء معدود مکان‌هایی در جهان باشد که خانه‌هایی برو روی آب دارند. همچنین هتل دریایی ترنج کیش در زمان‌های متعددی میزبان مسئولان مملکتی زیادی نظیر رئیس‌جمهور جناب آقای حسن روحانی و وزرای ایشان، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هنرمندان مشهور عرصه موسیقی و سینما و ورزشکاران بنام بوده است.
آدرس:
ساحل شمال غربی جزیره کیش، خیابان جهان
راه دسترسی:
به دلیل اینکه مجموعه هتل ترنج کیش در نوار ساحلی قرار دارد، تنها راه ارتباطی آن خیابان اصلی جهان است که تمام طول ساحل شمال غربی را شامل می‌شود. تردد در این خیابان محدودیت ندارد و شما با هر وسیله نقلیه در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید در این خیابان تردد کنید. اما نکته‌ی جالب‌تر این است که مجموعه هتل ترنج کیش سرویس رایگان رفت‌وبرگشت فرودگاه با اتومبیل‌های لوکس شورلت را دارد که برای استفاده از این امکان، کافی‌ است شما یکی از اتاق‌های هتل را از قبل برای خود رزرو کرده باشید. همچنین این هتل در مسیر دوچرخه‌سواری ساحلی کیش قرار دارد که شما می‌توانید بعد از تفریحات دیگر در جزیره‌ی کیش به‌راحتی به مجموعه هتل ترنج کیش دسترسی پیدا کنید. همچنین مجموعه هتل دریایی ترنج به‌جاهای دیدنی کیش نظیر کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز و بازار عرب‌ها نزدیک است به‌طوری‌که فاصله با این مراکز با اتومبیل بین 7 تا 10 دقیقه است.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج: 
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی هتل

به دلیل اینکه مجموعه هتل ترنج کیش در نوار ساحلی قرار دارد، تنها راه ارتباطی آن خیابان اصلی جهان است که تمام طول ساحل شمال غربی را شامل می‌شود. تردد در این خیابان محدودیت ندارد و شما با هر وسیله نقلیه در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید در این خیابان تردد کنید. اما نکته‌ی جالب‌تر این است که مجموعه هتل ترنج کیش سرویس رایگان رفت‌وبرگشت فرودگاه با اتومبیل‌های لوکس شورلت را دارد که برای استفاده از این امکان، کافی‌ است شما یکی از اتاق‌های هتل را از قبل برای خود رزرو کرده باشید. همچنین این هتل در مسیر دوچرخه‌سواری ساحلی کیش قرار دارد که شما می‌توانید بعد از تفریحات دیگر در جزیره‌ی کیش به‌راحتی به مجموعه هتل ترنج کیش دسترسی پیدا کنید. همچنین مجموعه هتل دریایی ترنج به‌جاهای دیدنی کیش نظیر کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز و بازار عرب‌ها نزدیک است به‌طوری‌که فاصله با این مراکز با اتومبیل بین 7 تا 10 دقیقه است. هتل دریایی ترنج کیش درمجموع دارای 100 اتاق و سویت است که کاملاً بر روی دریا احداث‌شده‌اند و هر اتاق دارای یک بالکن اختصاصی است. تصور کنید در یک اتاق که کف آن از شیشه است و دریای زیر پای خود را می‌توانید مشاهده کنید. حتی تصور آن‌هم آرامش را در ذهن شما تداعی می‌کند چه برسد به آنکه در آن موقعیت باشید. اتاق‌های هتل ترنج کیش این‌گونه ساخته‌شده‌اند که توسط کف شیشه‌ای آن دریای زیر پایتان را ببینید و نظاره‌گر رقص ماهیان و لاک‌پشت‌ها همچنین مرجان‌های دریایی باشید و به آن آرامش وصف نشدی برسید.
سوئیت‌های هتل ترنج کیش در امتداد یک اسکله چوبی به طول یک کیلومتر ساخته‌شده‌اند که شامل واحد‌های 40متری بانام سوئیت فلت، 60 متری بانام یک‌خوابه رویال و 120 متری یا همان VIP 2خوابه می‌باشد. از دیگر امکانات هتل دریایی کیش ماشین‌های گلف است که برای سهولت تردد شما در مجموعه هتل ترنج کیش استفاده می‌شوند.
پارکینگ این هتل با ظرفیت 50 خودرو برای استفاده تمامی مسافرانی که برای اقامت به هتل دریایی ترنج کیش مراجعه می‌کنند، کاملاً رایگان است.
نقاط قوت
  • پذیرش 24 ساعته
  • نزدیکی به مراکز تفریحی و گردشی
  • استخر و سونا و ماساژ
  • وجود اتاق چمدان
  • پارکینگ روباز
  • رایگان بودن اقامت برای کودکان زیر 5 سال
  • اینترنت رایگان
  • تاکسی‌سرویس
  • خدمات کرایه اتومبیل (بدون راننده)
  • خدمات بیدارباش
  • دسترسی آسان افراد کم‌توان
نقاط ضعف
  • عدم وجود سرویس بهداشتی ایرانی
  • عدم وجود  خدمات نگهداری کودک
  • عدم امکان تهیه بلیت در هتل
  • دور بودن از مراکز خرید جزیره کیش
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

نمی‌شود این‌همه زیبایی و امکانات رفاهی در یک هتل وجود داشته باشد اما خبری از یک رستوران فوق‌العاده نباشد. هتل دریایی ترنج کیش دارای سه رستوران، دو کافه و یک لم‌کده است. رستوران خوشید هتل ترنج نیز مانند سویت‌های هتل بر روی دریا ساخته‌شده است و با کف شیشه‌ای و چشم‌انداز بی‌نظیری که به دریا دارد، یکی از  بهترین گزینه‌ها برای صرف صبحانه و ناهار در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و در کنار ماهی‌ها و مرجان‌ها است. این رستوران آماده پذیرایی از شما در وعده‌های صبحانه، ناهار و عصرانه بوفه می‌باشد.ساعات کاری رستوران خورشید همه روزه از 8 تا 10:30 و 13 تا 15:30 می‌باشد.
اما رستوران‌های هتل ترنج کیش صرفاً به رستوران خورشید ترنج محدود نمی‌شود و شما می‌توانید از رستوران‌ ساحلی هتل دریایی ترنج کیش نیز لذت ببرید و وعده‌های ناهار و شام بوفه را در آن تجربه کنید. علاوه بر رستوران‌ ساحلی و رستوران خورشید، رستورانی بانام رستوران تاج ترنج قرار دارد که صبحانه‌ی بی‌نظیر آن با چشم‌انداز دریای بی‌کران و خوردن عصرانه همراه با غروب دل‌انگیز خورشید بسیار حال خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
اما در هتل دریایی ترنج کلبه‌ای چوبی با سبک و سیاق خاص، برای استراحت و ریلکس کردن بعد از گشت‌وگذار و خریدهای شما وجود دارد. لمکده هتل ترنج کیش دقیقاً همان‌جایی است که باید بعد از دیدن جاهای دیدنی جزیره کیش به استراحت و خوردن نوشیدنی‌های استثنائی و تازه کردن نفس خود بپردازید.

امکانات برای خرید سوغاتی

توجه داشته باشید در خود مجموعه هتل دریایی ترنج کیش محلی برای خردی سوغاتی وجود ندارد، اما شما می‌توانید از مراکز خرید در کیش که در نزدیکی هتل دریایی ترنج هستند، اقدام به خرید سوغاتی برای عزیزان خود کنید. از مراکز نزدیک به هتل ترنج کیش می‌توان به بازار صفین (عرب‌ها)، بازار پارس خلیج و مرکز خرید دیپلمات اشاره کرد.
قوانین و نکات
اولین و مهم‌ترین قانونی که در مجموعه هتل دریایی ترنج باید رعایت شود حفظ محیط‌زیست است. اما علاوه بر این، قوانین عمومی و اختصاصی دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آن اشاره‌شده است:
اقامت کودکان زیر 5 سال در صورت استفاده نکردن از سرویس‌های ویژه رایگان است.
خانم‌های مجرد فقط با مدرک شناسایی معتبر مانند شناسنامه و یا کات ملی می‌توانند به این هتل مراجعه کنند.
قوانین صیغه نامه‌ای زوج‌ها نیز باید رعایت شود و حتماً صیغه نامه و یا عقدنامه با مهر برجسته محضر الزامی است.
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آسانسور
استخر سرپوشیده
اینترنت در اتاق
تراس
تلفن در اتاق
تلویزیون در اتاق
چای ساز
حمام
دراور
دمپایی
روم‌سرویس
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
صندوق امانات در اتاق
کمد لباس
کولر گازی
لوازم بهداشتی
مبلمان
مینی بار با هزینه
یخچال
تاکسی سرویس 24 ساعته

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد عاشق موسیقی و تکنولوژی بودم. شرایط جوری نبود که به عشق اولم "موسیقی" برسم؛ واسه همین سراغ علاقه¬ی بعدیم رفتم و الکترونیک و مخابرات رو برای تحصیلم انتخاب کردم. ¬برنامه¬نویسی وب و بلاگ نویسی از کاراییه که بهشون علاقه دارم و انجامشون میدم؛ اما هنوزم موسیقی واسم یه¬چیز دیگه¬ست.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3 1 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.