راهنمای سفر به اسپانیا

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

4 خرداد، 1397
14 شهریور، 1401
مدت مطالعه :
مادرید و بارسلون این روزها برای دو تیم مطرح فوتبال رئال مادرید و بارسلونا معروف‌اند اما مراسم گاوبازی و جشنواره توماتینا، اسپانیا را هر سال صدر اخبار می‌کند. مطبوعات گاهی از هیجان توریست‌ها می‌نویسند گاهی از شاخ گاو. گاهی از زورو و گاهی از ال‌سید. سفر به اسپانیا و تور اسپانیا خاطره انگیز است اگر برخی نکات را بدانیم.

به اسپانیا خوش آمدید:

Bienvenido a España

به این 5 دلیل توریست‌ها به اسپانیا سفر کردند:
  1. موزه‌های فوق‌العاده و درجه یک جهانی در شهر مادرید و دیدن آثار پیکاسو، شما را به عالم تاریخ و هنر می‌برد.
  2. فستیوال‌های متعدد از جمله فستیوال گاوبازی، فستیوال توماتینا، فستیوال موسیقی پریماورا و… توریست‌ها را به اسپانیا می‌کشاند.
  3. مگر می‌شود فیلم “ویکی کریستینا بارسلونا” را دید و عاشق معماری شهر بارسلونا نشد. بازدید از این شهر و دیدن معماری آن دوست‌داران این رشته را سر ذوق می‌آورد.
  4. دیدن بازی ال‌کلاسیکو بین تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا و حس هیجان فوتبال در استادیوم نیوکمپ و سانتیاگو برنابئو لذتی‌ست که هیچ‌گاه تکراری نمی‌شود.
  5. آشپزی و غذاهای خوشمزه‌ی اسپانیایی، به‌خصوص در شهر مادرید که جایگاه سرآشپزان معروف است، انفجار طعم در دهان‌تان به‌وجود می آورد.
ویزا بگیرم؟
اسپانیا جزو کشورهای شینگن است و برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن بگیرید که 3 ماهه است و 6 ماه اعتبار دارد. برای گرفتن ویزای اسپانیا برای تور اسپانیا نیاز به گرفتن وقت‌ سفارت و انجام مصاحبه دارید. قیمت ویزا برای هر نفر  بزرگسال 80 یورو است.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر‌کم‌هزینه تا 80 یورو
♦ تخت در خوابگاه 20 تا 30 یورو
♦ پخت غذا توسط خودتان 10 تا 15 یورو
سفر متوسط 80 تا 175 یورو
♦ اتاق دابل در هتل متوسط هر نفر از 75 تا 170 یورو
♦ غذا در یک رستوران محلی 20 تا 40 یورو
سفر لوکس بالای 175 یورو
♦ اتاق دابل در هتل 5ستاره بیش از 150 یورو
♦ غذا در رستوران لوکس 150 تا 200 یورو
انعام می‌خواهد؟
رستوران‌ها: انعام دادن واجب نیست اما اگر 5% انعام دهید نشانه بخشندگی شماست.
کافه‌ها: در کافه‌ها انعام دادن اجباری نیست.
چه ارزی با خودم ببرم؟
واحد پولی کشور اسپانیا، یورو است که بهترین ارزی‌ست که می‌توانید به اسپانیا ببرید. امروزه دلار نسبت به یورو ضعیف‌تر است و نرخ کمتری دارد، به‌همین دلیل مغازه‌ها از گرفتن دلار صرف نظر می‌کنند و شما نیز در تبدیل آن به یورو ضرر خواهید کرد.
با چی برم؟
هواپیما: پرواز، ایران (تهران) به اسپانیا (مادرید) حدود 7 ساعت بدون توقف طول می‌کشد. بعد از خرید بلیط اسپانیا و سوار شدن به هواپیما، فیلمی از خاویر باردم یا پنه‌لوپه کروز ببینید تا این زمان بگذرد.
قطار: با قطار اول باید به استانبول ترکیه بروید و سپس از آن‌جا قطار‌هایی به مقصد بخارست، بوداپست، مونیخ، پاریس و بارسلون را سوار شوید. اگر مقصدتان مادرید است قطار بارسلون به مادرید را نیز باید سوار شوید.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‌ی خودرو
اجاره‌ی خودرو در اسپانیا نیاز به کردیت کارت دارد. این کردیت کارت از شما به‌عنوان ضمانت گرفته می‌شود. دقت کنید که آن‌ها کارت اعتباری (دبیت کارت) را قبول نمی‌کنند. برای اجاره خودرو باید حداقل 21 سال داشته باشید.
♦ اتوبوس شهری
مادرید و بارسلون از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌و‌نقل عمومی را دارند. بلیط تکی 1 یا 2 یورو قیمت دارد اما بهتر است در مادرید و اسپانیا بلیط 10 سفره بخرید که هم برای مترو استفاده می‌شود و هم برای اتوبوس. اتوبوس‌ها از ساعت 6 صبح تا 2 شب سرویس می‌دهند اما در شب تعداد اتوبوس‌ها کمتر می‌شود.
♦ تاکسی
در اسپانیا تاکسی‌ها برای ورودیه در حدود 2 یورو می‌گیرند که این در روزهای تعطیل یا بین ساعات 7 تا 9 شب به 3 یورو هم می‌رسد. بعد از سوار شدن و دادن ورودیه به ازای هر کیلومتر در حدود 1.5 یورو باید بپردازید. برخی از آن‌ها برای چمدان و بار اضافه پول خواهند گرفت، مخصوصا زمانی که بخواهید به فرودگاه بروید.
♦ مترو
مادرید و دیگر شهرهای اسپانیا خط مترو خوبی دارند که دسترسی لازم به جای‌جای شهر را فراهم می‌کنند. یلیط را باید از ایستگاه مترو بخرید. در بارسلونا تراموا نیز وجود دارد که برای دسترسی به سواحل بسیار مفید است.
کی برم؟
بهار و پاییز بهترین زمان سفر به اسپانیا و تور اسپانیا و سرزمین آفتابی‌ست. گردشگران برای سواحل زیبای آن و تفریحات شبانه به این کشور می‌روند. برخی دیگر مسابقات لالیگا را نمی‌توانند از دست دهند و دوست دارند دو ستاره حال حاضر فوتبال حهان یعنی مسی و رونالدو را مقابل هم ببینند.
زبان رسمی اسپانیا چیست؟
زبان مردم اسپانیا، اسپانیایی‌ست. افرادی شاید انگلیسی بلد باشند اما بد نیست قبل از سفر چند کلمه و اصطلاحات کاربردی را یاد بگیرید. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام: Hola اُلا
  • خداحافظ: Addios اَدیوس
  • حالت چطوره؟ ?como esta کُمُ اِستاس؟
  • این چنده؟  ¿Cuánto cuesta? کوانتو کواِستا؟
  • ممنونم: gracias گراسیاس
وضعیت بهداشتی و درمانی در اسپانیا چطور است؟
♦ بیمارستان
بیمارستان‌های اسپانیا معمولا خوب هستند و دو نوع بیمارستان عمومی و خصوصی در این کشور وجود دارد. اگر موارد اورژانسی برایتان پیش آمد به شماره 112 زنگ بزنید که برای تمام موارد اورژانسی است.
♦ بیمه
توجه داشته باشید بیمه‌ای را انتخاب کنید که همه موارد درمانی را پوشش دهد حتی پرواز اورژانسی بازگشت به کشور مقصد.
♦ واکسن بزنم؟
برای سفر به اسپانیا احتیاجی به زدن واکسن ندارید اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) به همه مسافران پیشنهاد می‌کند واکسن‌های کزاز، سرخک، اوریون و هپاتیت A را بزنند. اگر واکسن می‌زنید حداقل 6 هفته قبل از سفر این کار را انجام دهید.
♦ سرویس بهداشتی
دستشویی عمومی در اسپانیا چیزی نادر است. به یک کافه بروید و یک قهوه ارزان سفارش دهید و از سرویس بهداشتی استفاده کنید. به جاهای شلوغ که نمی‌توانند عبور و مرور را کنترل کنند هم می‌توانید بروید.
♦ وضعیت آب
آب لوله‌کشی اسپانیا معمولا آشامیدنی است اما در برخی از شهرها و مناطق مانند ایبیزا باید مراقب باشید و قبلش سوال کنید. از آب رودها و رودخانه‌ها نیز به هیچ‌وجه استفاده نکنید.
اسپانیا امن است؟
♦ خطرات و پیشگیری
- در اسپانیا اگر مراقب وسایل خود نباشید دیگر آن را نخواهید دید.
- در ساحل وسایل خود را رها نکنید چون شاید دیگر سرجایش نباشد.
- وسایل با‌ارزش و مدارک خود را در محل امانات هتل یا گاوصندوق نگه‌دارید و با خود به خیابان نیاورید.
- پول‌های خود را نزدیک خود و در کیف کمری بگذارید و از رفت‌و‌آمد در خیابان‌های خلوت خود‌داری کنید.
- جیب‌برها و دزدان با انواع و‌ اقسام روش‌ها به‌صورت گروهی یا تکی اقدام می‌کنند. آن‌ها بیشتر در فرودگاه یا هتل‌ها هستند که توریست‌های بیشتری وجود دارد.
- در اسپانیا توریست نباشید و هیچ‌وقت در محل‌های شلوغ نقشه را نگاه نکنید چون دزدان معمولا توریست‌ها را نشان می‌کنند.
- زنان تنها که به این کشور سفر می‌کنند نیز از خیابان‌های خلوت دوری کنند و شاید رفتار مردان اسپانیایی که در آزادی کامل بزرگ شده‌اند، برای‌شان کمی زننده باشد.
♦ موارد قانونی
اگر در اسپانیا دستگیر شدید شما حق دارید وکیل بگیرید که شاید اسپانیایی صحبت کند. شما اجازه زنگ زدن نیز دارید. اگر به سفارت زنگ بزنید شاید شما را به وکیلی معرفی کند که به زبان خودتان صحبت می‌کند. پاسپورت و مدارک خود را همراه خود داشته باشید تا هر موقع پلیس درخواست کرد آن را نشان دهید.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
برای سفر به اسپانیا اپلیکیشن سایت TripAdvisor به شما کمک می‌کند تا نظرات کسانی که قبل از شما در آن محل بوده‌اند را بخوانید و بدانید. Triposo نیز به شما اطلاعاتی عمومی درباره جاهای دیدنی  اسپانیا می‌دهد. واتس‌اپ در اسپانیا بسیار استفاده می‌شود و بیشتر شرکت‌های اسپانیایی از این طریق با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
    سیم‌کارت‌های آمریکایی مانند AT&T در کشور اسپانیا ممکن است کار کنند. 3 شرکت مهم ارتباطی یعنی وودافون، اورانج و مووی‌ستار در اسپانیا سیم‌کارت‌های 10یورویی برای توریست‌ها ارائه می‌کنند. شما می‌توانید از کیوسک‌های روزنامه‌فروشی و فروشگاه‌های بزرگ کارت‌شارژ بخرید.
سیم کارت مووی استاز

movistar

وودافون

وودافون

سیم کارت اورنج

orange

موقعیت(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 3 دیدگاه ۵ / 4.3 69 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
29 بهمن، 1398

👍🌹😍

پاسخ اسمارتیز :=)))
سوده
27 دی، 1398

ببخشید شما اسپانیا رفتید؟
و اینکه آیا برای گرفتم اقامت تحصیلی باید از ایران اقدام کرد یا باید اول به اسپانیا رفت و بعد از داخل کشورشان اقدام کرد؟

پاسخ اسمارتیز :سلام. برای دانشگاه‌هاشون مدارکتون رو اپلای کنید تا پذیرش بگیرید. از همین ایران هم میشه
zsm3779
25 آذر، 1398

خیلی ممنون عالی بود

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما که مطلب رو خوندین