اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر

8 بهمن، 1398
8 بهمن، 1398
مدت مطالعه: دقیقه
شهرستان ابهر با روستاهای خوش آب و هوای فراوانش به داشتن اقامتگاه‌های روستایی دنج و باصفا معروف است، مانند اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر در روستای زیبای کوی نیک در فاصله 20 کیلومتری ابهر. فرهنگ جالب ترکی و لری مردم این منطقه و هوای همیشه خوش روستای کوی نیک مخصوصا در فصل بهار و تابستان، اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر را به اقامتگاهی دوست‌داشتنی بین گردشگران تبدیل کرده است.
رفتن به اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر ارزش طی کردن مسیر دسترسی پر پیچ و خم دامنه‌های جنوبی البرز را دارد چون در انتها با روستایی سبز و آرام مواجه خواهید شد. مهمانان اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر طبیعت بکر و آرامش منحصر به فردی را تجربه خواهند کرد که کمتر کسی فرصت تجربه‌ی آن را در زندگی به دست می‌آورد. علاوه بر این با اقامت در اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر به‌راحتی می‌توانید در کمتر از نیم ساعت به دومین شهر بزرگ استان زنجان یعنی شهر ابهر برسید و از جاذبه‌های طبیعی این شهر دیدن کنید. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.
آدرس و راه‌های دسترسی به اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر
آدرس:
شهر ابهر، روستای کوی نیک
راه دسترسی:
برای رفتن به اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر در روستای کوی نیک باید ابتدا از هر روشی که می‌توانید، خود را به شهر ابهر برسانید. اتوبوس‌های ابهر و زنجان هر ساعت از ترمینال غرب تهران حرکت کرده و مسافران را بعد از 3 ساعت در شهر ابهر پیاده می‌کنند. اگر اهل سفر با قطار باشید هم به راحتی می‌توانید سوار قطار زنجان شده و در ایستگاه ابهر پیاده شوید. فاصله‌ی ابهر تا روستای کوی نیک و اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر با تاکسی تنها نیم ساعت است. برای رسیدن به اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر از تهران با ماشین سواری فقط 3 ساعت و نیم زمان نیاز دارید. کافی‌ست بزرگ‌راه قزوین-زنجان را پیش بگیرید و از تاکستان هم گذشته و وارد جاده‌ی ورودی به شهر ابهر شوید. از شهر ابهر وارد جاده‌ی جنوب غربی شهر شوید و بعد از نیم ساعت به روستای کوی نیک خواهید رسید. از شهر ابهر تا خود روستا جاده آسفالت می‌باشد ولی برای رسیدن به اقامتگاه باید 12 کیلومتر مسیر خاکی طی را کنید. ظرفیت اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر تنها برای 1 ماشین می‌باشد اما در کنار آن فضای امنی برای پارک کردن ماشین‌های بیشتر وجود دارد.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر

اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر خانه‌ای روستایی و ساده با 3 اتاق و ظرفیت اسکان و پذیرش 10 نفر مهمان است. اتاق بزرگتر با 25 متر مربع مساحت دارای یک تخت 2 نفره است و دو اتاق کوچک‌تر که 12 متری هستند هرکدام یک تخت 1 نفر دارند. برای بقیه‌ی مسافران اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر سرویس خواب و پتو و ملحفه‌های تمیز به میزان مورد نیاز در دسترس است. تمیزی اتاق‌های اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر از مواردی است که همیشه مهمانان را راضی نگه داشته است. اگر چه هیچ کدام از اتاق‌های اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی نمی‌باشند اما یک حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترک در قسمتی از اقامتگاه تعبیه شده است. آب آشامیدنی اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر از چاه تهیه می‌شود و مورد تایید بهداشت منطقه است.
نقاط قوت
  • برخورد بی‌نهایت خوب میزبانان
  • فاصله‌ی کم از تهران
  • آب و هوای خوش
  • امکان سفارش غذاهای محلی
نقاط ضعف
  • عدم وجود سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در اتاق
  • مسیر خاکی و سخت
  • امکانات برای سرو غذا
نحوه رزرو
  • مراجعه حضوری به قسمت پذیرش اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر
  • تماس تلفنی با مدیریت اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر آقای مجتبی بهرامی به شماره تلفن: 09127426308
  • رزرو اینترنتی از سایت‌های رزرو آنلاین اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هتل‌ها
  • اینستاگرام اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر

امکانات برای سرو غذا

علاوه بر صبحانه‌ی محلی رایگان اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر، امکان سفارش وعده‌های غذایی برای مسافران فراهم است. سعی کنید در مدت اقامت در اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر از غذاهای محلی جذاب این منطقه استفاده کنید مانند خورش آلوچه با مرغ، پیازو، بوغدا آشی، آش ترش، آش شیر، کله جوش، کشک بادمجان و علم سلات که این غذای آخری در کمتر جایی از ایران گیرتان می‌آید. علم سلات که مختص شهر ابهر است غذایی‌ست از گوشت، گندم، نخود، لوبیا، عدس، هویج، چغندر، فلفل، سیب زمینی، روغن، زردچوبه، زردآلو و آلوچه که در خمره ای سفالی و در تنور پخته می‌شود و در روزهای سرد زمستان سرو می‌شود. علاوه بر این امکان آشپزی برای مهمانان اقامتگاه بوم گردی کوی نیک ابهر در آشپزخانه‌ی مجهز اقامتگاه وجود دارد.

امکانات برای خرید سوغاتی

مهمانان اقامتگاه سنتی کوی نیک ابهر معمولا برای خرید سوغاتی به شهر زنجان رفته و صنایع دستی و سوغات زنجان مثل چاقو‌های دست ساز زنجان را می‌خرند. و یا از صنایع دستی و خوراکیهای محلی شهر ابهر تهیه می‌کنند.
قوانین و نکات
پذیرش خانم مجرد فقط با شناسنامه و کارت ملی
پذیرش زوج‌ها فقط با شناسنامه یا صیغه‌نامه معتبر با مهر برجسته
امکان رزرو اینترنتی از سایت‌های رزرو آنلاین اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هتل‌ها
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

پارکینگ
سیستم گرمایش و سرمایش

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

استاد درست‌نویسی عالم هستم؛ ملکه‌ی سفر بروها و قصه‌نویسان جهانم، این‌جا هم از سفر می‌نویسم و متعلقاتش، باشد که چراغی باشد بر راه مسافری

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 1 1 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.