اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالدنبی

21 دی، 1398
21 دی، 1398
مدت مطالعه: دقیقه
اگر می‌خواهید زندگی در مرتفع‌ترین مکان استان گلستان را تجربه کنید، حتماً این مطلب را بخوانید. اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی در نزدیکی گورستان خالد نبی در شمال شهرستان کلاله و بالادست‌ترین نقطه‌ی‌ استان گلستان قرار دارد. اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی از آن دسته اقامتگاه‌های تازه تأسیس استان گلستان است که برای تبدیل مناطق بکر استان گلستان و شهر کلاله به قطب‌های گردشگری و بالا بردن سطح معیشتی مردم در سال 1397 تاسیس شده است. اگر قصد سفر به خالدنبی را دارید یا دوست دارید درباره اقامتگاه هزار دره بیشتر بدانید، با اسمارتیز همراه باشید.
آدرس:
استان گلستان، شهر کلاله، روستای گچی سو پایین، ورودی خالد نبی
راه دسترسی:
بعدازاینکه به شهرستان کلاله رسیدید، به سمت شمال و روستای قره‌چه بروید. تقریباً یک کیلومتر بعد از روستای قره‌چه، یک جاده‌ی انحرافی می‌بینید که باید وارد آن شوید. این جاده را به‌طرف روستای تمرقره‌قوزی بروید و بعد از محلیان بخواهید مسیر مقبره خالد نبی را به شما نشان دهند. تا مقبره تاریخی خالد نبی، باید در میان دشت‌های کلاله حرکت کنید که تقریباً 42 کیلومتر راه است اما 2 کیلومتر قبل از آن، تابلوی اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی را خواهید دید. تمام طول این جاده آسفالت است و تنها 200 متر از آن را جاده خاکی تشکیل می‌دهد. اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی راهنمای گردشگری دارد و پس از هماهنگی می‌توانید از این امکان استفاده کنید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی 3 خانه‌ی نوساز ولی با فرم قدیمی و مصالح روستایی است که توانایی اسکان 50 الی 60 مهمان را دارد. نزدیکی به گورستان تاریخی خالد نبی با قبرهای سنگی استوانه‌ای شکلی که طول آن‌ها به 2 متر هم می‌رسد، از جذابیت‌های اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی است. همچنین دشت وسیعی که اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی در آن ساخته‌شده است فضای بسیار خوبی برای اسب‌سواری و انجام رسومات محلی و بازی را برای شما فراهم می‌کند. هرکدام از خانه‌های اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی دارای 2 اتاق‌ 24 متری، هال، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام هستند. آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی برای هر خانه مجزا و به‌صورت مشترک برای هر دو اتاق است. سرویس‌های بهداشتی و حمام در محوطه‌ی بیرونی هر خانه قرار دارد. برای این‌که اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی در ارائه‌ی خدمات چیزی کم نگذارد، پارکینگ روباز و راهنمای تور برای اقامتگاه در نظر گرفته‌شده است. سرویس خواب در اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی به‌صورت کف‌خواب است و از تلویزیون گرفته تا پتو و کولرگازی و بخاری در این اقامتگاه برای رفاه مسافران موجود است.
علاوه بر اتاق‌ها، 2 آلاچیق ترکمنی بسیار خاص برای شب‌نشینی‌ها و روشن کردن آتش وجود دارد که لذت اقامت شما و دورهمی‌های شما را دوچندان می‌کند.
نقاط قوت
  • امکانات خوب اتاق‌ها
  • ظرفیت بالای اتاق‌ها
  • جاده‌ی آسفالت
  • اقامت رایگان کودکان زیر 2 سال
  • اقامت نیم‌بها برای کودکان بین 2 تا 10 سال
  • نزدیکی به مناطق بکر و دیدنی مانند چشمه و جنگل آقسو
  • راهنمای تور گردشگری
  • پارکینگ غیر مسقف
نقاط ضعف
  • نداشتن تختخواب
سرویس بهداشتی و حمام مشترک برای هر خانه
  • آشپزخانه مشترک برای هر خانه
  • دوری از شهر کلاله
  • محاسبه هزینه به‌ ازای هر نفر
  • نبود آنتن دهی موبایل
نحوه رزرو
  • رزرو اینترنتی از وب‌سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه

امکانات برای سرو غذا

چیزی که در شهرهای شمالی کشور نمی‌شود از آن گذشت، غذاهای محلی و بسیار لذیذ است. برای صبحانه خودتان برنامه نچینید چون صبحانه‌ی شما را خود اقامتگاه برایتان تدارک دیده است. صبحانه‌ی شامل شیر، کره محلی، خامه و پنیر محلی، تخم‌مرغ و نان محلی است. همچنین اگر از قبل با پرسنل اقامتگاه بوم‌گردی هزار دره خالد نبی هماهنگ کنید، می‌توانید از غذاهای بسیار خاص محلی لذت ببرید. از غذاهای بومی و تکرار نشدنی‌ای که می‌توانید در اقامتگاه بوم‌گردی هزار دره خالد نبی میل کنید، چکدرمه با گوشت تازه بره و گوساله، قیمه، بورگ، آش محلی و آبگوشت با مخلفات دوغ و ماست و سبزیجات هستند. اما اگر در نظر دارید خودتان بخش خوشمزه‌ی خودتان را تأمین کنید، می‌توانید از آشپزخانه‌ای که در هر خانه به‌صورت مجزا وجود دارد، استفاده کنید.

امکانات برای خرید سوغاتی

وقتی از روستا صحبت می‌کنیم بدون شک سراغ محصولات بومیان که تابه‌حال آن را ندیده‌ایم یا در دسترس ما نیستند، می‌رویم. در اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی شما می‌توانید از روستاییان محصولات دست‌ساز روستایی مانند نمد را خریداری کنید و عزیزانتان را خوشحال کنید.

قوانین و نکات
ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی
پذیرش خانم با کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار
پذیرش زوج‌ها با شناسنامه و صیغه‌نامه معتبر
امکانات عمومی اقامتگاه

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

امکان شارژ وسایل الکترونیکی
پارکینگ
تلویزیون در اتاق
حمام
کمد لباس
کولر گازی
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد عاشق موسیقی و تکنولوژی بودم. شرایط جوری نبود که به عشق اولم "موسیقی" برسم؛ واسه همین سراغ علاقه¬ی بعدیم رفتم و الکترونیک و مخابرات رو برای تحصیلم انتخاب کردم. ¬برنامه¬نویسی وب و بلاگ نویسی از کاراییه که بهشون علاقه دارم و انجامشون میدم؛ اما هنوزم موسیقی واسم یه¬چیز دیگه¬ست.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 2 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.