کم جمعیت‌ترین کشورهای دنیا کدامند؟

21 بهمن، 1398
10 آذر، 1398
مدت مطالعه :
شاید از نظر همه‌ی ما عاشقان سفر و گردشگری، آشنا شدن با فرهنگ و مردمان یک سرزمین، آن هم در بازه‌ی زمانی محدود، رویایی دور از دسترس باشد اما مناطقی در اقصی نقاط این کره‌ی خاکی وجود دارند که به عنوان کوچک‌ترین و کم جمعیت ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شوند. اگر بدانید که برخی کشورهای دنیا در یک شهر یا چند جزیره‌ی کوچک خلاصه می‌شوند، شگفت زده خواهید شد! با اسمارتیز همراه باشید تا کم جمعیت ترین کشورهای دنیا را بشناسید.

اسمارتیز
سنت کیتس و نوویس (Saint Kitts and Nevis)
جمعیت: 54821 نفر
این کشور از دو جزیره تشکیل شده است که در دریای کارائیب قرار دارد. پایتخت این کشور در جزیره‌ی سنت کیتس واقع شده و حدود 13000 نفر جمعیت دارد. این کشور علیرغم عضو شدن در سازمان ملل، جزو اتحادیه‌ی کشورهای مشترک المنافع است و ملکه الیزابت دوم همچنان در راس قدرت است.
سنت کیتس و نوویس کم جمعیت ترین کشورهای جهان
کم جمعیت ترین کشورهای دنیا؛ سنت کیتس و نوویس واقع در دریا کارائیب
جزایر مارشال
جمعیت: 53،066 نفر
جزایر مارشال یک کشور مستقل، تشکیل شده از 1000 جزیره است که بیشتر مناطق آن خالی از سکنه هستند. این جزایر در نزدیکی خط استوا در اقیانوس آرام واقع شده‌اند و بخشی از میکرونزی می‌باشند. اما فقط از لحاظ جغرافیایی، چون یک قدرت سیاسی جداگانه حکومت می‌کند و یک عضو شناخته شده‌ی سازمان ملل است. جمعیت تخمینی این کشور، 53،066 است. از این تعداد، 28000 نفر در پایتخت، جزیره‌ی ماژورو، زندگی می‌کنند.
کم جمعیت ترین کشورهای جهان جزایر مارشال
کم جمعیت ترین کشورهای دنیا؛ جزایر مارشال در اقیانوس آرام
لیختن‌اشتاین
جمعیت: 37،815 نفر
لیختن اشتاین (و دیگری ازبکستان)از کشورهایی هستند که توسط سرزمین‌های دیگر محصور در خشکی شده‌اند و برای رسیدن به ساحل باید از مرز دو کشور عبور کنند. جمعیت لیختن‌اشتاین کمی بیشتر از موناکو است و رتبه‌بندی این دو، از لحاظ جمعیت، مدام با هم جا به جا می‌شود. تنها تفاوت این دو این است که لیختن اشتاین تیم ملی فوتبال دارد. آن‌ها در سال 2007 در ایالت ودوز، سه بر صفر تیم ایسلند را شکست دادند که از لحظات غرورآفرین و شورانگیز این مردمان است. لیختن‌اشتاین به 11 شهرداری تقسیم شده که بزرگ‌ترین آنها Schaan است. این کشور فقط با سوئیس و اتریش دارای مرز مشترک است.
کم جمعیت ترین کشورهای جهان لیختن اشتاین
کم جمعیت ترین کشورهای دنیا؛ لیختن اشتاین
موناکو
جمعیت: 37،623 نفر
نوع حکومتی که در موناکو بر مسند قدرت است مشخص نیست و توسط یک شاهزاده رهبری می‌شود. با این وجود عضویت کامل سازمان ملل متحد به آن اعطا و به رسمیت شناخته شده است. هرچند موناکو به طور رسمی عضوی از اتحادیه اروپا نیست، اما در برخی از سیاست های اتحادیه، از جمله گمرک و حفاظت مرزی شرکت می‌کند. زبان رسمی کشور فرانسوی و واحد پول یورو می‌باشد. موناکو ، بریتانیا و واتیکان از نادرترین کشورهایی هستند که تیم ملی فوتبال ندارند. موناکو بخاطر بندر خیره‌کننده و چشم‌نواز مونت کارلو کازینو مشهور است. همچنین یک تیم فوتبال محلی هم دارد که در لیگ فرانسه بازی می‌کند و در لیگ قهرمانان سال 2004 مقام دوم را کسب کرد.
کم جمعیت ترین کشورهای جهان موناکو
کم جمعیت ترین کشورهای دنیا؛ سواحل چشم‌نواز موناکو
سن‌ مارینو
جمعیت: 33285 نفر
سن‌ مارینو اولین کشور حاضر در این لیست، توسط کشور دیگری احاطه شده است. مناظر و کوه‌های خیره‌کننده‌ی این منطقه همیشه مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته‌ است. همچنین، سن مارینو قدیمی‌ترین جمهوری در جهان است. در طول جنگ جهانی اول، ایتالیا در سال 1915 با اتریش و مجارستان اعلان جنگ کرد اما سان مارینو بی‌طرف ماند. ایتالیایی‌ها این را نشانه‌ی جاسوسی خواندند که به اتریش اجازه می‌دهد به ایستگاه رادیویی ایتالیا دسترسی پیدا کند. پایتخت، سن مارینو سیتی، در بالای کوه قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر این کشور، سروال (Serval) است.
کم جمعیت ترین کشورهای جهان سن مارینو
کم جمعیت ترین کشورهای دنیا؛ سن‌ مارینو
پالائو
جمعیت: 21،097 نفر
پالائو گروه دیگری از جزایر است که در اقیانوس آرام قرار دارد. پالائو قطب شرط‌بندی و قمارخانه در دنیا هم است. این کشور 340 جزیره بسیار بزرگ دارد و جمعیت آن فقط 21،097 نفر هستند. اگر جمعیت را به طور مساوی بین جزایر تقسیم کنیم، به هر 62 نفر، یک جزیره می‌رسد! البته این فقط در حد رویاست زیرا برخی از این مناطق غیرقابل سکونت هستند. این مقصد توریستی دور افتاده، محبوب مسافران پر دل و جرات و ماجراجو است. معماری و مناظر دیدنی این کشور را به یکی از جاذبه‌های گردشگری در جهان تبدیل کرده است.
کم جمعیت ترین کشورهای جهان پالائو
کم جمعیت ترین کشورهای دنیا؛ مجمع‌الجزایر شگفت‌انگیز پالائو
نائورو
جمعیت: 11،347 نفر
اینجا آخر دنیاست! جزایر نائورو در اقیانوس آرام به عنوان یکی از دورافتاده‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. در زمان‌های قدیم به نام «جزیره دلپذیر» شناخته می‌شد. نزدیک‌ترین همسایه‌ی آن جزیره بانابا است که 300 کیلومتر با آن فاصله دارد.
در سال 1943 توسط ژاپن بمباران شد اما پس از آن روزگار آرامی را می‌گذراند. به تازگی، به عنوان منطقه‌ی مسکونی چاق‌ترین مردمان جهان شهرت پیدا کرده‌اند. اما بهتر است در صورت سفر به این مکان به روی‌شان نیاورید. پروازهای شرکت هواپیمایی نائورو، تنها ایرلاین این کشور، به بریزبن، استرالیا صورت می‌گیرد‌؛ در نتیجه گردشگران پیش از سفر باید از قبل برنامه‌ریزی کنند. نائورو کوچک‌ترین جمهوری مستقل جهان است.
جزیره نائورو
نائورو: آخر دنیا!
تووالو
جمعیت: 10،640 نفر
تووالو هم یک جزیره در اقیانوس آرام است، اما به اندازه‌ی نائورو دورافتاده نیست. این کشور بین هاوایی و استرالیا واقع شده است. تووالو در سال 2000 با ده هزار نفر جمعیت به عضویت سازمان ملل متحد درآمد. ورزش ملی و سنتی منحصر به خود را دارند به نام "کیلی کیتی" که شبیه به کریکت است. تووالو هنوز هم تحت سلطه ملکه الیزابت دوم قرار دارد و پرچم انگلیس در گوشه بالا سمت چپ پرچم رسمی تووالو به چشم می‌خورد.
تووالو جزیره ای در اقیانوس آرام
کم جمعیت ترین کشورهای دنیا؛ تووالو هنوز هم تحت سلطه ملکه الیزابت دوم است!
شهر واتیکان
جمعیت: 451 نفر
و در نهایت می‌رسیم به کم جمعیت‌ترین کشور جهان، واتیکان. مشهورترین شهروند واتیکان، پاپ، که همه‌ی ما او را میشناسیم، نه تنها آیین مسیحی کاتولیک را در سطح جهان هدایت می‌کند بلکه کوچک‌ترین کشور جهان را هم رهبری می‌کند.
واتیکان: کم‌جمعیت‌ترین کشور دنیا!
جمعیت واتیکان در هر روز به دلیل هجوم گردشگرانی که به میدان سنت پیتر، کلیسای سیستین و بسیاری از موزه های کشور می‌روند، سه یا چهار برابر افزایش پیدا می‌کنند.
امتیاز دهید 22 دیدگاه ۵ / 4.1 312 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
ت
29 اردیبهشت، 1399

عالی

عبداللهی
14 اردیبهشت، 1399

بسیار خوب

حسین
9 اردیبهشت، 1399
در پاسخ به ali
t was very intersting

خیلی عالی بود تابحال نشنیده بودم همچین کشور هایی وجود دارد

پاسخ اسمارتیز :خوشحالیم که مطلب براتون جالب بوده
حسین
9 اردیبهشت، 1399

خیلی جالب بود مطالبتون ممنون و سپاسگذارم

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما که نظرتون رو با اسمارتیز به اشتراک گذاشتید :)
همای
8 اردیبهشت، 1399

اطلاعات خوبی بود ممنون

ادئ
7 اردیبهشت، 1399

سلام

عباس
7 اردیبهشت، 1399

so beautifull

عباس
7 اردیبهشت، 1399

so good

سید حامد بدیعی
4 اردیبهشت، 1399

اطلاع رسانی بسیار خوب است و اگر در زمینه گردشگری و مکان های دنج نیز با متوسط هزینه اطلاعاتی باشد بسیار ارزشمند است.موفق باشید

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما. پیشنهاد می‌کنیم به بخش برنامه سفرهای اسمارتیز سری بزنید.
سید حامد بدیعی
4 اردیبهشت، 1399
در پاسخ به حامد
متوسط

بسیار خوب

پاسخ اسمارتیز :ممنون
مهمان
31 فروردین، 1399

زیاد منظورمو نفهمید اون چیزی که خاستم نیومد

پویان
26 فروردین، 1399

>>لیختن اشتاین (و دیگری ازبکستان) تنها کشورهایی هستند که توسط سرزمین‌های دیگر محصور در خشکی شده‌اند و برای رسیدن به ساحل باید از مرز دو کشور عبور کنند.<<
افغانستان، سان مارینو، تعداد زیادی کشور آفریقایی، اتریش و سویس نیز در خشکی محصورند( Landlock)

پاسخ اسمارتیز :ممنونم ازتون که گفتید.
حامد
20 فروردین، 1399

متوسط

مهمان
20 فروردین، 1399

خیلی خوب بود.

پاسخ اسمارتیز :خوشحالیم که مطلب رو دوست داشتید:)
محسن آقایی
20 فروردین، 1399
در پاسخ به mohsen
it was very intersting

خیلی خوب بود. سپاس

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما.
مریم
19 فروردین، 1399

با سلام و سپاس از اینکه اطلاعات عمومی خوبی ارائه دادید من خودم به شخصه هیچگونه اطلاعی از وجود بعضی از این کشورها نداشتم و اونهایی رو که میشناختم تنها اسمی بود و اطلاع دقیقی از جمعیت و نوع حکومت آنها نداشتم ....باسپاس

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شمت که مطلب رو خوندین، خوشحالیم که خوشتون اومده
ali
19 فروردین، 1399

t was very intersting

پاسخ اسمارتیز :Thanks
زهرا
18 فروردین، 1399

بسیار خوب بوود. این مقاله و تصاویر زیبای |آن برای من خیلی جذاب و جدید بود تا به حال به همچین مطلبی برخورد نکرده بودم . واقعا از شما سپاسگزارم.

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما که وقت گذاشتید و مطلب رو خوندید =)
محسن
18 فروردین، 1399

بسیار عاالی. همسرم خیلی ذوق زده شد از تصاویر و مطالب آن

پاسخ اسمارتیز :به به چه عالی، بسیار خوشحالیم
mohsen
17 فروردین، 1399

it was very intersting

mohsen
17 فروردین، 1399

It was very good news...

🥰
22 اسفند، 1398

😍😍🤩🤩