• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

25 اسفند، 1398
2 بهمن، 1398
مدت مطالعه :
ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، نامی آشنا برای علاقه‌مندان به فوتبال است. رئال مادرید اسپانیا در میان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین تیم‌های جهان قرار دارد و به عنوان پرافتخارترین تیم قاره سبز، ورزشگاهی درخور و مدرن را در اختیار خود می‌بیند. اگرچه سالیان زیادی از ساخت این ورزشگاه می‌گذرد اما هنوز هم می‌توان آن را در میان باشکوه‌ترین ورزشگاه‌های حال حاضر جهان قرار داد. با اسمارتیز همراه باشید تا با این ورزشگاه اسپانیا بیشتر آشنا شوید.
تاریخچه و پیشینه ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
رئال مادرید اسپانیا از همان اوایل تاسیس خود با گرفتن جام‌های متعدد داخلی و خارجی، توانست اعتباری غیرقابل انکار برای خود کسب کند. جام‌های متعدد و پی در پی اروپایی باعث شد که خیلی زود طرفداران این غول اسپانیایی، فراتر از مرزهای خاک اسپانیا برود و سراسر اروپا را فرا بگیرد. بازی‌های رئال مادرید مورد توجه همه اقشار مردم قرار می‌گرفت و همین دلیلی بود که خیلی زود به فکر تاسیس و ساخت یک ورزشگاه بزرگ و مجهز بیفتند؛ ورزشگاهی که بتواند شکوه و عظمت رئال مادرید را به عنوان تیمی سلطنتی و رویال به خوبی نشان دهد.
محله چامارتین برای پایتخت‌نشینان اسپانیایی، حالا به مرکز فوتبالی مادرید تبدیل شده است. استادیوم سانتیاگو برنابئو هم در همین محله قرار دارد. این ورزشگاه از زمان تاسیس خود در سال 1947، با نام ورزشگاه چامارتین شناخته می‌شد و محلی برای برگزاری بازی‌های رسمی تیم رئال مادرید و بازی‌های انتخابی تیم ملی اسپانیاست. دلیل این نامگذاری نیز، محله قرارگیری ورزشگاه در مادرید بود تا آن که با روی کار آمدن سانتیاگو برنابئو، فصلی جدید برای تیم رئال مادرید رقم خورد.
سانتیاگو برنابئو، بازیکن، دستیار، مربی، رئیس باشگاه و مدیر افتخاری رئال مادرید بود و از سال 1911 تا 1978 یعنی زمان مرگش، عضویت باشگاه رئال مادرید را داشت. در زمان سرمربیگری و ریاست سانتیاگو برنابئو بود که رئال از دومین تیم پرافتخار مادرید به پرافتخارترین تیم اروپا و جهان تبدیل شد. به پاس تمامی زحمات و فداکاری‌های سانتیاگو برنابئو برای تیم، نام ورزشگاه اختصاصی تیم از چامارتین به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو تغییر یافت.
ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، ظرفیت 81044 نفری را دارد اما در تاریخ خود گنجایش بیشتر از این اعداد را نیز دارد. دیدار رئال مادرید و میلان ایتالیا در سال 1956 با 129690 تماشاگر، رکورد بیشترین تعداد حضور را در تاریخ ورزشگاه دارد. این ورزشگاه از زمان تاسیس خود، دو بار در سال‌ها 1982 و 2001 مورد بازسازی و تعمیرات گسترده قرار گرفته و در سال جدید میلادی نیز قرار است، برای سومین بار مورد بازسازی قرار گیرد. با وجود همه امکانات حاضر نظیر تالار افتخارات، رختکن مجهز، زمین‌های تمرین، هتل و فروشگاه رئال مادرید، هدف اصلی این بازسازی‌ها، گسترش بخش‌های VIP و به روز کردن ظاهر ورزشگاه است. تور ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، برای خیلی از علاقه‌مندان فوتبال و طرفداران این تیم، جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. 
نمای چمن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
نمای چمن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
بهترین زمان رفتن به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
تورهای ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، هم در زمان فصل فوتبالی و هم تعطیلات زمستانی و تابستانی برگزار می‌شود. در فصل فوتبالی می‌توانید به همراه تور گردش در ورزشگاه، تماشای بازی رئال مادرید را نیز در برنامه خود داشته باشید. فصل تابستان نیز می‌تواند گزینه جذابی برای مسافرت به مادرید و بازدید از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو باشد و می‌توانید با خیال راحت و آسوده در هوای مطبوع تابستانی به بازدید خود بپردازید. گزینه بازدید در تعطیلات نیم فصل زمستانی برای کسانی بهتر است که می‌خواهند تا حد امکان در هزینه‌های خود صرفه جویی داشته باشند. بلیت ورودی ورزشگاه در این ایام با تخفیف ارائه می‌شود که مخارج شما در سفر تا حد امکان پایین می‌آورد.
زمان پیشنهادی برای بازدید از ورزشگاه حدود 2 ساعت است و سعی کنید در ابتدای روز و اولین ساعات شروع تورها به ورزشگاه بیایید. هر چقدر بتوانید برنامه بازدید خود را در ساعات اولیه روز انجام دهید، فرصت بیشتری را برای گشت و گذار در بخش‌های رایگان ورزشگاه مانند فروشگاه رئال مادرید و بوفه خواهید داشت. در اطراف ورزشگاه نیز فروشگاه‌های ورزشی و غیرورزشی زیادی نیز وجود دارد که می‌تواند گزینه خوبی برای دیدن باشد.
راه‌های دسترسی به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
آدرس: اسپانیا، شهر مادرید، خیابان کونچا اسپانیا، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
رفتن به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برخلاف دیگر استادیوم‌های ورزشی راحت‌تر است زیرا این ورزشگاه در مرکز شهر و نقطه‌ای پرتردد قرار دارد. از راه‌های زیادی می‌توانید مسیر خود تا ورزشگاه را طی کنید؛  استفاده از خودروی کرایه‌ای، تاکسی‌های درون شهری، اتوبوس، مترو و حتی دوچرخه برای رفتن به ورزشگاه مناسب به نظر می‌رسند. خودروهای کرایه‌ای را می‌توانید از سایت‌های معتبر درخواست کنید. تنها به یک گواهینامه بین‌المللی نیاز دارید. تاکسی‌های درون شهری نیز از هر جایی و مکانی می‌توانند شما را به ورزشگاه بیاورند اما کمی باید در هزینه‌ها مراقب باشید. برای رفتن به ورزشگاه از طریق اتوبوس باید در یکی از ایستگاه‌های سانتیاگو برنابئو، ساگرادوس کوروزانوس، رافائل سالگادو و پادره دامیان پیاده شوید. استفاده از ایستگاه متروی سانتیاگو برنابئو هم می‌تواند گزینه دیگر پیش روی شما باشد. با استفاده از تمامی این راه‌ها تا نزدیکی ورزشگاه می‌آیید و با کمی پیاده‌روی به ورودی می‌رسید. اگر بازدیدتان به روزهای بارانی مادرید نخورده است و برای رفتن به ورزشگاه وقت کافی دارید، می‌توانید سفر با دوچرخه را نیز در برنامه خود قرار دهید. با استفاده از این دوچرخه‌های رایگان، می‌توانید خیابان‌های مادرید را به سادگی طی کنید. 
نمای رختکن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
نمای رختکن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
هزینه‌ی ورودی و ساعات دسترسی
هزینه ورودی برای تور برنابئو به ازای هر نفر مبلغ 18 یورو است. با پرداخت این مبلغ می‌توانید از تمامی امکانات تور استفاده کنید و نیازی به پرداخت هزینه دیگری نخواهید داشت (مگر برای خریدهایتان از فروشگاه ورزشگاه). با تهیه این بلیت می‌توانید از تمامی 12 ویژگی تور برنابئو (بازدید منطقه پانوراما از ورزشگاه، تالار بهترین‌های رئال مادرید، رختکن، عکس مونتاژ شده با بازیکن‌ها، بازدید از زمین فوتبال و پیاده‌روی در چمن، اتاق VIP، اتاق لباس، تونل بازیکن‌ها، محل نشستن مربیان و دستیاران، اتاق کنفرانس، اتاق ویدیو و فروشگاه باشگاه) استفاده کنید. یکسان سازی تمامی تورها و حذف تورهای پراکنده برای ایجاد تمرکز بیشتر روی کار و راهنمایی بهتر بازدید کنندگان بود. البته تخفیف‌هایی برای بازدید گروهی (کودکان و بزرگسالان) در نظر گرفته می‌شود. می‌توانید همه روزه از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح تا 4 بعدازظهر از ورزشگاه برنابئو دیدن کنید و از خدمات تور آن لذت ببرید. برای تهیه بلیت و رزرو آن می‌توانید به سایت رئال مادرید سر بزنید.
دانستنی‌هایی در مورد ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
  •  ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در سال 1947 افتتاح شد.
  • نام قبلی این ورزشگاه، استادیوم چامارتین بود.
  • گنجایش این ورزشگاه 81044 نفر است.
  • ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در 4 طبقه ساخته شده است.
نمای بیرونی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو؛ طرح جدید پس از بازسازی
نمای بیرونی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو؛ طرح جدید پس از بازسازی
راهنمای رفتن به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
سانتیاگو برنابئو، معبد فوتبال است. هر لحظه از تاریخ این ورزشگاه، سراسر از ستارگانی بود که درخشندگی خاصی به ورزشگاه افزوده‌اند. نمی‌توان رئال را بدون برنابئو و برنابئو را بدون رئال تصور کرد. رئال مادرید پادشاه فوتبال و برنابئو، قلمرو پادشاهی آن است. تور برنابئو فرصت خوبی‌ست تا از این معبد جذاب و دیدنی، بازدید کنید. خیلی از ستارگان فعلی باشگاه نونهالان و نوجوانان رئال، روزی به عنوان بازدید کننده وارد استادیوم شده‌اند. حس و حال بودن در ورزشگاه و بالا رفتن از پله‌های تونل بازیکنان (که روزی زیدان و بکهام و رونالدو در آن قدم گذاشته‌اند) می‌تواند هیجان انگیز و در عین حال الهام بخش باشد.
سانتیاگو برنابئو محل برگزاری بازی‌ها و مسابقات مهمی بوده است. مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 1957، 1969، 1980 و 2010، فینال جام ملت‌های اروپا سال 1964 و فینال جام جهانی 1982 اسپانیا در این ورزشگاه انجام شد. ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، نه تنها برای باشگاه رئال مادرید، که برای تیم ملی اسپانیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و گاهاً بازی‌های رسمی و غیررسمی ملی در این ورزشگاه برگزار می‌شود. با در نظر گرفتن تاریخچه رئال مادرید و انبوه ستارگان قدیمی و فعلی تیم، می‌توان به جذابیت این ورزشگاه در بین هواداران فوتبال پی برد. ستارگانی مانند رائول گونزالس، ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، رونالدو نازاریو، زیدان، بکهام، فیگو، روبرتو کارلوس و کریستیانو رونالدو برای این باشگاه توپ زده‌اند. در صورتی که مسافر مادرید هستید و در برنامه خود وقت خالی دارید، روی بازدید از استادیوم سانتیاگو برنابئو حساب کنید.

قصد سفر به اسپانیا را دارید؟ شاید خواندن مطالب «نیوکمپ» و «جاهای دیدنی مادرید» برای شما جذاب باشد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 5 5 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.