هتل موزه فهادان

16 آذر، 1398
16 آذر، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
هتل موزه فهادان یزد حال‌وهوای خانه‌ی ثروتمندان را دارد که احتمالا با قدم گذاشتن در آن و با دیدن اشیاء قدیمی خانه، به گذشته سفر می‌کنید؛ به 250 سال قبل، دوره‌ی قاجاریان! زیبایی و عظمت خامه، دوره‌ای آن را به دفتر کنسول‌گری چند کشور اروپایی تبدیل کرده بود. اما سال 81 تبدیل به موزه شد و سال 84 هم بعد از یک بازسازی اساسی تبدیل شد به اولین هتل موزه ایرانی در شهر تاریخی یزد! در ادامه این مطلب با هتل موزه فهادان یزد بیش‌تر آشنا می‌شویم.
هتل موزه و خانه‌ی تهرانی‌ها
اگر با شهر تاریخی یزد آشنا باشید، حتماً می‌دانید که دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین محله‌ی این شهر، فهادان نام دارد. هتل موزه فهادان هم در قلب این محله، هتل مورد علاقه‌ی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی‌ست. درواقع هتل موزه فهادان، خانه لاکچری دوران قدیم است.
خانواده‌ای به نام "تهرانی" در خانه‌ای اصیل و باشکوه در محله اعیان‌نشین فهادان زندگی می‌کردند که از تاجران برجسته‌ی فرش و زیرانداز زمان قاجار محسوب می‌شدند. هتل موزه فهادان، منزل همین خانواده‌ی تهرانی است. این خانه‌ی بسیار زیبا و باشکوه که جلوه-ی تاریخی آن حفظ شده، به‌عنوان اولین هتل موزه ایران در جهان شناخته می‌شود. معماری مشهور یزد با حوضچه‌ها و شیشه‌های رنگی، میز و صندلی‌های چوبی و اشیاء قدیمی و ارزشمند موزه کاملا به چشم می‌آیند و بر زیبایی این مکان می‌افزایند. اکثر جاذبه‌های تاریخی در بافت تاریخی شهر قرار دارند و با پای پیاده هم می‌توانید از هتل فهادان به بسیاری از این جاها بازدید کنید؛ مثلاً خانه لاری-ها، زندان اسکندر و خانه ملک‌زاده خیلی به این هتل نزدیک‌اند.
آدرس:
یزد، خیابان امام خمینی، خیابان فهادان، روبروی زندان اسکندر.
راه_دسترسی:
به شهر یزد که رسیدید، از طریق بلوارهای امام‌زاده جعفر و سید گل‌رخ می‌توانید به هتل موزه فهادان برسید، البته بهترین راه همان بلوار سید گل‌رخ است و حدود 2 کیلومتر تا آن‌جا فاصله دارد.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی هتل موزه فهادان

هتل موزه فهادان یزد که در فهرست بناهای تاریخی میراث فرهنگی هم ثبت شده، سه حیاط اصلی، نارنجستان، عمارت کلاه‌فرنگی و سه بادگیر دارد. حوض آب و شیشه‌های رنگی مشهور یزد هم فضا را کاملاً دنج و صمیمی جلوه می‌دهند. خانه‌ی تهرانی‌ها از وقتی که به هتل موزه تبدیل شد، امکانات زیادی اضافه کرد و در ظاهر سنتی خود، به‌روزترین تجهیزات را به مسافران هتل ارائه می‌دهد. این ساختمان دو طبقه در مجموع 30 اتاق و 75 تخت دارد که وضعیت اتاق‌ها به صورت زیر است:
اتاق یک تخته (یک تخت سینگل)، اتاق دو تخته (یک تخت دبل)، اتاق دو تخته VIP (یک تخت دبل)، اتاق سه تخته (یک تخت سینگل و یک تخت دبل)، اتاق چهار تخته (دو تخت سینگل و یک تخت دبل). در صورت رزرو و اقامت در هر یک از اتاق‌های این هتل موزه، صبحانه نیز برای شما سرو خواهد شد. افراد کم‌توان و سالمند باید بدانند برای رسیدن به حیاط و دیگر بخش‌های هتل، باید از تعدادی پله بالا یا پایین بروند.
نقاط قوت
  • اقامت رایگان برای کودکان زیر 3 سال در صورت عدم استفاده از سرویس
  • اقامت نیم‌بها برای کودکان بین 3 تا 5 سال در صورت عدم استفاده از سرویس
  • سرویس بهداشتی فرنگی در اتاق
  • ترانسفر فرودگاهی رایگان
  • کافی‌‌شاپ، رستوران و قهوه‌خانه در هتل
نقاط ضعف
  • نداشتن فروشگاه و مرکز خرید
  •  نداشتن استخر
  •  نداشتن آسانسور   
  •  نداشتن فضای سبز
نحوه رزرو
  • از طری تماس با شماره تماس و فکس: 36300600 الی 10 - 035
  • رزرو اینترنتی از وب‌سایت‌های رزرو آنلاین
  • آیتم_نحوه_رزرو_3
  • آیتم_نحوه_رزرو_4

امکانات برای سرو غذا

بخش حیاط مرکزی و نارنجستان هتل موزه فهادان یزد را به رستوران و قهوه‌خانه تغییر کاربری داده‌اند. بنابراین، مهمانان می‌توانند بر روی تخت‌ها و صندلی‌های چوبی که در حیاط اطرافِ حوضچه‌های آبی قرار گرفته‌اند، بنشینند و در این محیط دنج و صمیمی، غذاهای محلی و فرنگی بخورند. رستوران ابوالمعالی در 129 متری این هتل قرار دارد و برای صرف غذا می‌توانید سری به آن بزنید.

امکانات برای خرید سوغاتی

در این هتل موزه هیچ فروشگاه یا مرکزی برای خرید سوغاتی فراهم نشده است، اما با توجه به این‌که هتل موزه در بافت قدیمی و مهم شهر قرار گرفته، با مجتمع‌های تجاری و مراکز دیدنی دیگر، فاصله‌ی زیادی ندارد. مثلاً از این هتل موزه تا مجتمع تفریحی تجاری ستاره تنها 3 کیلومتر راه است. البته مرکز خرید آریا کمی دورتر است و در 11 کیلومتری قرار گرفته است.

قوانین و نکات
نرخ مسافران ایرانی و غیرایرانی متفاوت است. (پیشنهاد می‌کنیم قبل از رزرو، استعلام قیمت کنید)
 پذیرش خانم مجرد با ارائه کارت شناسایی معتبر صورت می‌گیرد.
صیغه‌نامه با مهر برجسته محضر پذیرفته می‌شود.

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
تلویزیون در اتاق
چای ساز
سیستم گرمایش و سرمایش
مینی بار با هزینه

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

زبان انگلیسی خوندم، ترجمه و تدریس واسه کوچولوها هم جزو کارهامه، یه وب‌سایت سئو هم واسه خودم زدم که به عنوان هابی بهش نگاه می‌کنم. ولی از بین همه‌ی اینا، نوشتن یک حسِ نابه که هیچ چیزی نمی‌تونه جاشو واسم بگیره. نوشتن واسه اسمارتیز هم باعث می‌شه چیزهای جدیدی رو از دریچه چشم خودم کشف کنم که واسم لذت‌بخشه و آرومم می‌کنه.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.