هتل لاله یزد

20 مهر، 1398
20 مهر، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
در میان هتل‌های سنتی شهر یزد، هتل لاله یزد محبوبیت زیادی دارد. دلیلش هم، به طراحی و معماری تاریخی، برخورد مناسب کارکنان و امکانات رفاهی مناسبش بازمی‌گردد.
هتل لاله یزد، در حوالی بلوار بسیج، موقعیت بسیار خوبی دارد. این هتل از نظر دسترسی، فاصله بسیار کم‌ با اماکن مهم شهر و سرویس‌های قابل قبولش، هتل درجه یکی به حساب می‌آید. در روزهای پرحرارت شهر یزد، اقامت میان اتاق‌های سنتی و زیبای آن، طعم خنکی از سایه دیوارهای کاه گلی را به مسافران می‌چشاند.

خانه تاریخی گلشن

هتل لاله یزد در دوران قاجار ساخته شد. البته آن موقع، اسمش خانه گلشن بود. تا قبل از انقلاب سال 57 هم، یک خانه مسکونی با همین نام بود.
بعد از انقلاب، برای چند سالی متروکه ماند و نهایتا، از سال 1379 تصمیم به بازسازی‌اش گرفته شد. این کار مدتی طول کشید و بالاخره 3 سال بعد یعنی در سال 1382 به بهره برداری رسید. تا کنون، رشد فوق‌العاده-ای داشته و جزو هتل‌های بسیار محبوب شهر یزد قرار دارد.


آدرس و راه‌های دسترسی به هتل لاله


آدرس:
یزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار تاریخی گلشن، هتل لاله یزد.
راه_دسترسی:
بلوار بسیج یکی از بلوارهای اصلی و پرتردد شهر یزد به حساب می‌آید.  برای رسیدن به هتل لاله یزد، باید از این بلوار وارد خیابان فرعی پولاد شوید که مسیر کوتاهی دارد. در ادامه، وارد کوی محمدی خواهید شد.
هتل لاله یزد در همین منطقه قرار دارد. مسیر فرعی که از بلوار بسیج تا این هتل طی خواهید کرد، بسیار کوتاه و سرراست می‌باشد. اگر با ماشین شخصی قصد رفتن به آنجا را داشته باشید، کار راحتی پیش رویتان است. اما؛ اگر با وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی یا اتوبوس می‌خواهید بروید، چند دقیقه‌ای را باید صرف طی کردن این مسیر فرعی کنید.
قرار داشتن آب‌انبار تاریخی گلشن در آن منطقه، که خودش نیز یکی از جاهای دیدنی یزد به حساب می‌آید، پیدا کردن هتل لاله یزد را ساده می‌کند.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

هتل لاله یزد در دو طبقه و با 40 اتاق ساخته شده است. در کل این اتاق‌ها 100 تخت وجود دارد و گنجایش هر اتاق، متنوع است. اتاق‌های یک تخته، دو تخته توئین، دو تخته دابل، سه تخته، چهار تخته و البته، دو خوابه پنج تخته در آن قرار گرفته‌اند.
اقامت در اتاق‌های طبقه دوم به‌دلیل گذر از پله‌های پر تعدادش، برای افراد کم‌توان یا ناتوان سخت است. اما در طبقه اول، اقامت راحتی خواهند داشت.
هر اتاق، دارای امکاناتی نظیر: حمام اختصاصی، بالکن، آباژور، تلویزیون، لوازم بهداشتی، اینترنت، رخت‌آویز، کمد، یخچال، مبلمان، تلفن و سیستم اطفا حریق است. اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی فرنگی هستند اما؛ سرویس بهداشتی ایرانی اختصاصی ندارند.
از جمله امکانات هتل لاله یزد، می‌توان به این موارد اشاره کرد: لابی با ظرفیت 50 نفر، چایخانه سنتی، شبکه پخش فیلم، فروشگاه، رستوران و اتاق سیگار.

نقاط قوت
  • نزدیکی به بلوار بسیج و تردد راحت
  • پارکینگ نامحدود
  • اینترنت رایگان
  • اتاق‌های مبله، دارای یخچال، آشپزخانه و حمام اختصاصی
  • اقامت رایگان برای کودکان زیر 4 سال بدون سرویس
  • رستوران و کافی شاپ و چایخانه
  • قرار داشتن در منطقه خارج از محدوده طرح ترافیک
  • ارائه سرویس صبحانه به هر اتاق
نقاط ضعف
  • نداشتن سرویس بهداشتی ایرانی اختصاصی برای اتاق‌ها
  • دسترسی سخت به اتاق‌های طبقه دوم برای افراد کم‌توان یا ناتوان

نحوه رزرو
  • تماس با شماره تلفن 03536225048
  • رزرو آنلاین از طریق سایت‌های رزرو اینترنتی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها
  • وب سایت اختصاصی هتل لاله یزد: http://www.yazdlalehhotel.com

امکانات برای سرو غذا

رستوران هتل لاله یزد با گنجایش 50 نفری خود، برای پذیرایی از مهمانان آمادگی دارد. در این رستوران تنوع قابل قبولی از غذاها به چشم می‌خورد. همچنین، کافی شاپ هتل سنتی یزد نیز، برای  صرف غذا مناسب است.
در لابی هتل، یک فروشگاه وجود دارد. می‌توانید مواد غذایی پ را از همین فروشگاه خریداری کنید و در آشپزخانه اتاق، غذای خود را بپزید.
ضمنا، اطراف هتل و خصوصا در بلوار بسیج، غذاخوری‌های مختلفی هستند که می‌توانید آن‌جا غذا بخورید. برای مثال، رستوران ابوالمعالی بسیار نزدیک این هتل است و همچنین، رستوران سزار فاصله متوسطی در حدود 5 کیلومتر دارد.

امکانات برای خرید سوغاتی

اولین جایی که می‌توانید برای خرید سوغاتی از آن اقدام کنید، فروشگاه داخل هتل لاله یزد است. این فروشگاه بخشی از سوغاتی‌های شهر یزد را برای فروش دارد.
اما، برای دسترسی به تمام سوغاتی‌های شهر یزد و انتخاب بهترین موارد لازم است به فروشگاه‌ها و بازارهای اطراف هتل سری بزنید.کمتر از 2 کیلومتر تا مجتمع تجاری تفریحی ستاره یزد، 7 کیلومتر تا مرکز خرید آریا و 1 کیلومتر تا بازار خان فاصله دارید.
در کل، موقعیت جغرافیایی مناسب این هتل کار را برای سر زدن به فروشگاه‌ها و متجمع‌های تجاری معروف یزد آسان کرده است.

قوانین و نکات
 پذیرش زوجین با شناسنامه و صیغه‌نامه با مهر برجسته محضر
پذیرش خانم مجرد با مدارک شناسایی معتبر

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
تراس
تلویزیون در اتاق
حمام
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

موقعیت(ها)

سالهاست که با عشق به سینما زندگی کرده‌ام و حالا که در این رشته فارغ التحصیل شده‌ام، تولید محتوا را در کنار فیلم‌سازی جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شغل می‌دانم. فیلم دیدن، مطالعه، تماشا و تحلیل فوتبال و سفر کردن از تفریحات مهم من هستند. ضمنا مدتی است که بصورت جدی در زمینه هنر و اتیسم فعالیت می‌کنم به امید آینده‌ای بهتر برای فرشته‌های اتیسم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.