راهنمای شکم‌گردی در قشم

4 آذر، 1398
20 آبان، 1398
مدت مطالعه :
اعتراف کنید که شما هم مثل من، هرگز نمی‌توانید به دو موضوع خاص پاسخ منفی بدهید: اول سفر با همسفران موردعلاقه، دوم رستوران‌های شیک با غذاهای خوشمزه! حالا تصور کنید همسفرانِ محبوب‌تان سفر یک هفته ای مهیج به قشم را برنامه‌ریزی کرده‌اند و فرصت دارید به بهترین رستوران های قشم بروید! لذت جاهای دیدنی قشم هرگز از ذهن آدم دور نمی‌شود و البته معده‌تان هم هرگز طعم خوشِ غذاهای بهترین رستوران های قشم را از یاد نخواهد برد! در این پست به معرفی بهترین رستوران‌ها و فست فودهای قشم می‌پردازیم؛ با اسمارتیز همراه باشید.
رستوران دفاری
رستوران دفاری یکی از رستوران‌های سنتی، محلی و البته مدرن و گرانِ این منطقه است که جذابیت ویژه‌ی خودش را داراست و بسیاری از گردشگران را با آن خانه خشتی، محیط قدیمی، غذاهایی وسوسه برانگیز مخصوصاً غذایی به نام غوزی (بره پخته یا کباب شده است که در فرهنگ عامیانه به آن غوزی می‌گویند) تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
رستوران دفاری
رستوران های قشم؛ رستوران شب‌های دفاری فضایی مانند خانه‌های جنوبی دارد | عکس: نیکا بهجتی
اجرای زنده موسیقی و محیط صمیمی این رستوران قشم، شبی خاطره‌انگیز برای شما رقم خواهد زد. رستوران دفاری در روستای دفاری که حداکثر 10 کیلومتر با شهر قشم فاصله دارد قرار گرفته است. کافی‌ست به بازار سیتی سنتر و پارک زیتون برسید و پس از آن 8 کیلومتر رانندگی کنید. این رستوران همه‌روزه از 12 ظهر تا 12 شب به روی مهمانان باز است.
آدرس: قشم، روستای دفاری
اینستاگرام
شماره تلفن: 09171999936 - 09171631874
رستوران فطایر قشم
فست فود و رستوران فطایر، از رستوران های قشم است علاوه بر سرو غذاهای محلی، غذاهای عربی با ادویه های مخصوص آنها را نیز در منوی خود دارد. انواع پیش غذا، لقمه‌های عربی، حلویات، شامیات و دنگیات نیز جزئی از منوی طویل این رستوران جذاب به شمار می‌روند. به طوری که ممکن است چندین ساعت از روز را در این محیط صمیمی بنشینید و ناهار، عصرانه و شام خود را در همانجا میل کنید. حلوای شیخ عبدالله حاجی و شیخ محمد شریف برای اولین بار در ایران توسط این رستوران سرو شده است. ساعات کاری رستوران فطایر همه‌روزه از ساعت 20:30 تا 1 بامداد می‌باشد.
آدرس: قشم، خیابان دانش، بعد از آموزشگاه رانندگی اتحاد
اینستاگرام
شماره تلفن: 07635225500 - 09179487910
دریم‌لند
دریم‌لند قشم، یک مجموعه‌ی غذایی، رفاهی و گردشگری در جزیره زیبای قشم است که جزو رستوران‌های لوکس و گران قشم به حساب می آید. دریم‌لند در کنار ساحل قرار دارد و اگر یکی از میزهای کناری رستوران را انتخاب کنید در زمان خوردن غذا می‌توانید از منظره‌ی خلیج فارس لذت ببرید. دریم‌لند از برترین رستوران‌های قشم است که علاوه بر کیفیت غذاهای خود، به زیبایی ظاهری آنها نیز اهمیت زیادی قائل می‌شود.
چلوکباب دریم‌لند
رستوران های قشم؛ چلوکباب دریم‌لند را فراموش نکنید چون بسیار خوشمزه است | عکس: سعید داسماه
اجرای موسیقی زنده و محل دنج رستوران را نیز به این منوی غذایی زیبا اضافه کنید تا حضورتان در این محل به یکی از خاطره‌های فراموش نشدنی‌تان بدل شود. رستوران دریم‌لند هر روز خدمات خود را از ساعت 13 تا 16 و مجدداً 18 تا 1 بامداد به مشتریان ارائه می‌دهد.
آدرس: جزیره قشم، جنب سینما دریا
سایت  اینستاگرام
شماره تلفن: 09172030703 - 09172030704
رستوران آبشار
رستوران آبشار، جزو قدیمی‌ترین رستوران های قشم است که طی سه سال اخیر شعبه دوم خودش را هم تقریباً در نزدیکی شعبه اول افتتاح کرده است. این رستوران قشم، هم غذاهای دریایی و هم غذاهای غیردریایی سرو می‌کند اما بیش‌تر بخاطر ماهی هامور و میگو سوخاری خود شهرت یافته است. رستوران آبشار از یک سالن بزرگ تشکیل شده که سقف آن به رنگ روشن بوده و با هالوژن‌ها نورانی شده است. میز و صندلی‌های مشکی و قهوه‌ای تیره جلوه‌ای اصیل و خانوادگی به این رستوران می‌دهند. این رستوران نه جزو رستوران‌های لوکس منطقه است نه جزو رستوران‌های ارزان قیمت و البته 24 ساعت شبانه‌روز در خدمت مشتریان می‌باشد.  
آدرس: بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها، روبروی مرکز خرید خلیج فارس
شماره تلفن: 07635247138 - 07635243900
رستوران نعیم
اگر کسی از افراد بومی قشم بشنود که هوس میگو پفکی یا جوجه کباب کرده اید بدون شک، رستوران نعیم را به شما معرفی خواهد کرد. رستوران نعیم انواع غذاهای مختلف مثل مرغ، ماهی، استیک، میگو و ... سرو می‌کند و در فضای گرم و صمیمی آن می‌توان ساعت ها نشست و متوجه گذر زمان نشد! پس حواس‌تان را جمع کنید تا کل تعطیلات‌تان به قشم را در آنجا سپری نکنید! :) رستوران نعیم، دیوار و میز و صندلی‌های سفیدرنگ دارد که البته نامِ رستوران بر تکیه‌گاه صندلی‌ها نیز حکاکی شده است و البته گاهی‌اوقات با پارچه‌های ساتنِ رنگی روی صندلی‌ها را می‌پوشانند. رستوران نعیم همه‌روزه ساعت 12 تا 4 بعدازظهر و 18:45 تا 23 شب مشغول ارائه‌ی خدمات می‌باشد.
آدرس: میدان امام‌قلی‌خان، جنب شهرک ساحلی، طبقه همکف، پلاک 985
شماره تلفن: 07635242494
رستوران خاله
همانقدر که آدم با خاله‌اش صمیمی ست، رستوران خاله نیز برایش گرم و صمیمی جلوه می‌کند چون غذاهای آن توسط خانمی محترم از اهالی جزیره پخت می‌شود که با غذاهای دریایی و غیردریایی خود همه را مجذوب کرده است.
رستوران خاله
رستوران های قشم؛ رستوران خاله بسیار شلوغ است | عکس: فرهاد مرتاز
از بین غذاهای دریایی "عنکاس" خاله که همان ماهی مرکب است بعلاوه‌ی "میکس" که ترکیب کوسه و میگوست، شهرت بخصوص دارد. در کلِ شهر قشم، مسافران و حتی خود بومیان اینجا عاشق فلافل‌ها و سمبوسه‌های خاله‌اند. رستوران خاله، محیط معمولی و نسبتاً سنتی دارد. رنگ دیوارها به رنگ خشت درآمده‌اند و انواع میز و صندلی‌های پلاستیکی راحت برای مشتریان قرار گرفته‌اند. ساعات کاری خاله از 7 عصر تا 12 شب می‌باشد.
آدرس: جنب قلعه پرتغالی‌ها، روبروی اتوبان
شماره تلفن: 07635225611 - 076335224901
شب‌های طلایی
به احتمال زیاد شما هم مثل بسیاری از مسافرانی که طی سفر خانوادگی راهی قشم شده‌اند، دوست دارید در یک رستوران خانوادگی و راحت که منظره رو به دریا دارد قلیه‌ماهی خود را میل کنید، پس مجموعه شب‌های طلایی را به شما معرفی می‌کنم که شامل کافه سنتی و سفره خانه، فست فود و رستوران است و شما می‌توانید در محیطی آرام که رو به دریاست روی تخت‌های روباز و یا آلاچیق‌ها کنار آب‌نماها و گل‌های رنگارنگ و موسیقی زنده‌ای که محیط را دلپذیرتر می‌کنند بنشینید تا غذاهای گرم و دلچسبی را برای‌تان سرو کنند. این رستوران توسط یک زوج ایرانی-آلمانی اداره می‌شود که خیلی هم به غذاهای دریایی و سنتی ایرانی علاقه‌مندند. این رستوران قشم از ساعت 5 عصر تا 1:30 بامداد مشغول ارائه‌ی خدمات به مشتریان می‌باشد.
آدرس: قشم، خیابان دریا، پارک زیتون
سایت  اینستاگرام
شماره تلفن: 09363974103
رستوران الوند
در قشم هتل‌های بسیاری رستوران‌های مخصوص به خودشان را دارند اما در میان آنها، رستوران الوند یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین هاست که البته قیمت غذاها هم کمی حالِ‌تان را جا می آورد (نگید نگفتم!). در این رستوران انواع غذاهای دریایی سرو می‌شود که معروف‌ترین شان کوسه است! بله درست شنیدید. در ظرف کوچکی کمی کوسه برایتان می‌آورند و شما در اوج گرسنگی فکر می‌کنید از خوردنش سیر نمی‌شوید اما گوشت کوسه برخلاف دیگر ماهی‌ها و غذاهای دریایی طبع گرم دارد و خیلی زود گرسنگی را رفع می-نماید. در سفر به قشم پیشنهاد می‌کنیم که وعده‌ای را حتما در رستوران الوند سرو کنید و از سلف سرویس مشهور و کوسه آن نوش جان بفرمایید. در طراحی فضای داخلی این رستوران، رنگ‌های تند زیادی استفاده شده است. سقف‌های رنگی با هالوژن‌های رنگی و البته میز و صندلی‌های قهوه‌ای ظاهرِ شلوغی به رستوران داده است. قیمت غذاهای رستوران به نسبت حجم آنها بالاست که البته 15 درصد مالیات نیز به قیمت اصلی آنها افزوده می‌شود.
آدرس: بلوار آزادگان، جنوب غربی میدان شهدای قشم (نبش خیابان الهیه)
شماره تلفن: 07635228805

در آخر بهتر است چند نکته مهم را درباره‌ی غذاهای قشم خدمت‌تان یادآوری کنم تا مبادا بخاطر غذا، خاطره‌ای ترش برای تان رقم بخورد.
اول اینکه طعم ماهی‌های جنوب با طعم ماهی‌های شمال تفاوت دارد یعنی اگر تاکنون طعم ماهی جنوب را نچشیده اید، انتظارِ طعم ماهی قزل‌آلا را نداشته باشید. هر کدام طعم دلچسب به‌خصوصی دارند.
مورد دوم اینکه حتما می‌دانید اکثر غذاهای جنوبی تند هستند، پس در صورتی که این میزان تندی با شما یا همسفران‌تان سازگار نیست موقع سفارش غذا، حتماً روی این نکته تأکید کنید. سوم اینکه بیش‌تر برنج‌ها در قشم، برنج هندی هستند، پس اگر جزو افرادی هستید که نوع برنج برای‌تان مهم است، بهتر است از قبل به این مورد آگاه باشید. چهارم اینکه در سفر به قشم، سعی کنید زیاد هوسِ کباب کوبیده نکنید، چون کوبیده‌ی حرفه‌ای و خیلی خوشمزه در قشم به ندرت یافت می‌شود.
نکته‌ی آخر اینکه به شما قول نمی دهم که در قشم به لوکس ترین رستورانی که در تمام عمرتان پا گذاشته اید، قدم بگذارید، اما با تمام وجود این قول را می دهم که اگر از ذائقه ی خودتان به خوبی آگاه باشید یکی از لذیذترین غذاهای عمرتان را در آنجا نوش جان کنید.
شاید دوست داشته باشید مراکز خرید قشم و مراکز خرید درگهان را هم بخوانید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

زبان انگلیسی خوندم، ترجمه و تدریس واسه کوچولوها هم جزو کارهامه، یه وب‌سایت سئو هم واسه خودم زدم که به عنوان هابی بهش نگاه می‌کنم. ولی از بین همه‌ی اینا، نوشتن یک حسِ نابه که هیچ چیزی نمی‌تونه جاشو واسم بگیره. نوشتن واسه اسمارتیز هم باعث می‌شه چیزهای جدیدی رو از دریچه چشم خودم کشف کنم که واسم لذت‌بخشه و آرومم می‌کنه.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4 47 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.