مراکز خرید بوشهر

12 شهریور، 1398
12 شهریور، 1398
مدت مطالعه :
حتما قبل از این‌که عازم مسافرت به شهرها شوید، دوستان و آشنایان به شما می گویند: «سوغاتی یادت نره!» حتی شاید برخی اجناس در شهر محل زندگی‌تان نباشد و یا قیمت بالایی داشته باشد، اما احتمالا در شهری مثل بوشهر به وفور و قیمت مناسب پیدا شود؛ بنابراین حدود یک روز و یا نصف روز را باید برای خرید در بوشهر اختصاص دهید. در این مطلب قصد داریم مراکز خرید بوشهر را به شما معرفی کنیم که اجناس مختلفی مانند لباس‌های محلی، شیرینی‌جات، صنایع دستی و لوازم خانگی در آنجا فروخته می‌شود.
بازار قدیمی بوشهر
برای خرید در بوشهر از بازار قدیمی شروع کنید. قلب تپنده اقتصاد و تجارت مردم بوشهر توصیف مناسبی برای بازار قدیمی بوشهر است. با قدم نهادن در بازار بوشهر و مشاهده بافت قدیمی‌اش احتمالا حدس خواهید زد که این بازار متعلق به دوران قاجاریه است که البته درست حدس زده‌اید. شاید بپرسید که اسم اصلی بازار قدیمی چیست؟ صفا نام اصلی این بازار است. بسیاری از صنایع دستی منطقه بوشهر از موجودات دریایی و درختان نخل است. از طرح و نقش گلیم خوش‌تان می‌آید؟ در بازار صفا سراغ گلیم فروش‌ها بروید.
از شاخ و برگ‌های درخت نخل برای حصیر بافی نیز استفاده می‌شود. در بازار قدیمی بوشهر به وفور می‌توانید کلاه‌ها، زنبیل‌ها و بادبزن‌های حصیری را ببینید که با قیمتی ارزان فروخته می‌شوند.
اگر آشپز ماهری هستید و اطرافیان‌تان همیشه از دست‌پخت شما تعریف می‌کنند، خرید ادویه‌جات بازار را فراموش نکنید. بسته به غذایی که می‌خواهید درست کنید، ادویه ماهی، پلویی و خورشتی به وفور اینجا پیدا می‌شود. این ادویه‌ها طعم فوق‌العاده‌ای به غذای‌تان می‌دهد و اطرافیان را بیشتر عاشق دسپخت‌تان می‌کند!
در بازار صفا ممکن است وسایل تزئینی توجه فرزند کوچک‌تان را جلب کنند؛ جعبه‌های جواهر زیبا، اسباب بازی، عروسک و زیورآلات که با استفاده از صدف‌های دریایی ساخته می‌شوند. در اطراف بازار قدیمی دست‌فروشان بساط کرده‌اند و معمولا حوالی بازار شلوغ است؛ پس اگر با ماشین شخصی می‌روید احتمالا به آسانی جای پارک پیدا نمی‌کنید. می‌توانید با تاکسی به بازار بروید و هنگام برگشت به محل اقامت نیز تاکسی‌های زیادی پارک کرده‌اند تا شما را به محل اقامت‌تان بازگردانند.
آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، بازار قدیمی بوشهر
بازار بوشهر
بازار بوشهر
بازار ماهی‌فروشان بوشهر
مگر می‌شود بوشهر رفت و حداقل یک‌بار ماهی نخورد؟ حتی اگر خیلی میانه خوبی با غذاهای دریایی نداشته باشید، ماهی‌های تازه بوشهر احتمالا نظرتان را عوض خواهند کرد. بازار ماهی‌فروشان نسبتا کوچک و شلوغ است و حدود 50 مغازه در آن جای گرفته‌اند؛ علاوه بر این کسبه ماهی‌ها را درون سینی و بیرون از مغازه قرار می دهند و اگر مراقب نباشید، لباس‌تان با برخورد به ماهی‌ها اندکی کثیف شود؛ پس بهتر است سریع خریدتان را انجام دهید. اما تنوع ماهی و میگو در این بازار بسیار است و از همه مهم‌تر صید روز هستند. بعضی مغازه‌ها میگوی خشک شده می‌فروشند که مثل چیپس ترد و خوشمزه است. در فصل زمستان‌ بیشتر ماهی حلوا، شوریده، سفید، خارو، راژو و تابستان بیشتر میگو در این بازار پیدا می‌شود. همه روزه و حتی جمعه‌ها از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر می‌توانید به بازار ماهی‌فروشان بروید. اما پیشنهاد می‌کنیم صبح تا ظهر خریدتان را انجام دهید تا خیال‌تان از بابت تازگی ماهی خریداری شده راحت باشد.
آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، بازار روز
بازار ماهی فروشان بوشهر
بازار ماهی فروشان بوشهر
هوم کورت آدیداس بوشهر
دوست دارید مثل لیونل مسی و پل پوگبا لباس‌های شیک آدیداس را بپوشید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است پس احتمالا مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس نظرتان را جلب خواهد کرد. هوم کورت از مدل‌های دکوراسیون آدیداس است که فضایی ورزشی را هنگام قدم زدن در مغازه‌ها برای‌تان تداعی خواهد کرد. در هوم کورت آدیداس بوشهر می‌توانید اجناس ورزشی مانند کفش اسپرت، ست گرم‌کن، تیشرت و شلوار ورزشی پیدا کنید که بر روی آن‌ها برند آدیداس نقش بسته است؛ با این‌حال خیلی به اصل بودن کالاها اطمینان نکنید چون کمپانی آدیداس به دلیل تحریم‌ها اجناس خود را وارد ایران نمی‌کند. بنابراین لباس‌ها و کفش‌های ورزشی که در ایران به عنوان محصولات آدیداس فروخته می‌شوند، فیک هستند. نگران جای پارک و امنیت ماشین شخصی‌تان نباشید چون این مجتمع پارکینگ دارد.
آدرس: بوشهر، خیابان چمران (چهار باندی)، مجموعه ی آدیداس بوشهر
تلفن: 07733350027
آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/adidas.bushehr/
مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس
مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس
پاساژ توحید بوشهر
عاشق تکنولوژی و لوازم کامپیوتری هستید؟ پس رفتن به پاساژ توحید بوشهر را از قلم نیندازید. در این مجتمع تجاری انواع و اقسام لپتاپ‌ها، لوازم کامپیوتری، موبایل و لوازم جانبی به فروش می‌رسد. اگر  در بوشهر به دنبال لوازم جانبی موبایل ارزان قیمت هستید، به پاساژ توحید بروید. اینجا تنوع اجناس در این پاساژ زیاد است و احتمالا نرم افزار یا سخت افزار مورد نظر خود را اینجا پیدا می‌کنید. اجناس برندهای کامپیوتری مانند ایسوس، ایسر و لنوو در این پاساژ پیدا می‌شوند. امروزه افراد اطلاعات مهمی را در دیوایس‌ خودشان نگهداری می‌کنند و ممکن است در طول سفر، برای گوشی موبایل یا لپتاپ‌تان مشکلی پیش آید که قادر به حل کردن آن نباشید؛ جای هیچ نگرانی وجود ندارد چون در پاساژ توحید تعمیرکارانی مجرب حضور دارند که احتمالا مشکل گوشی یا لپتاپ‌تان را برطرف می‌کنند. پاساژ توحید بوشهر برای سهولت رفت و آمد مشتریان دارای پارکینگ است.
آدرس: بوشهر، میدان انقلاب، خیابان لیان، پاساژ توحید
تلفن: 07733336071
مجتمع تجاری آزادگان بوشهر
معمولا خریدهای خانوادگی دردسرهای خاص خودش را دارد. پدران به دنبال کفش و لباس و ساعتند؛ مادران لوازم خانگی و لباس؛ کودکان اسباب بازی می‌خواهند و جوانان به دنبال لوازم کامپیوتری، پوشاک و لوازم تزئینی هستند. مجتمع تجاری آزادگان بوشهر دقیقا برای خریدهای خانوادگی‌ست و سلایق متنوع را راضی می‌کند. تقریبا در آزادگان بوشهر برای آقایان و خانم‌ها در تمام رده‌های سنی، اجناس مختلفی وجود دارند و اگر قصد خرید داشته باشید، دست خالی بیرون نمی‌آیید. البته اکثر اجناس اینجا چینی هستند اما قیمت مناسبی دارند. اگر با ماشین شخصی هستید، نگران جای پارک نباشید چون زیر پاساژ پارکینگ بزرگی قرار دارد. البته شلوغی بازار را در روزهای پنجشنبه و جمعه فراموش نکنید.
آدرس: بوشهر، خیابان شهدا، ابتدای سه راه دانش آموز و شهدا
بازار دیلم
بندر دیلم نزدیک کویت قرار دارد و گردشگران زیادی برای خرید اجناس خارجی به اینجا می‌آیند. اجناسی مثل لباس و پارچه، اسباب بازی، لوازم آرایشی و خانگی را می‌توانید از بازار ساحلی بخرید. البته مراقب اجناس فیک باشید تا به عنوان جنس اصل به شما فروخته نشود. اوایل بازار، رفتن به پاساژ دریم لند از قلم نیندازید. یک پارکینگ بزرگ خاکی در کنار دریم لند قرار دارد تا از بابت امنیت ماشین شخصی‌تان آسوده خاطر باشید. طبقه اول این پاساژ بهشت خانم‌هاست! انواع کیف و کفش اصل همراه بار کد را می‌توانید از اینجا بخرید. در همین طبقه لباس‌های ورزشی فیک ولی با کیفیت (High copy) فروخته می‌شود. این اجناس به نسبت شهرهای بزرگ حدود 50 درصد قیمت ارزان‌تری دارند. یادتان نرود لباس‌هایی که می‌خرید حتما بررسی کنید تا سوراخ یا پاره نباشد. کمی جلوتر از دریم لند، کوچه پس کوچه‌های بازار دست‌فروشان بساط کرده‌اند و اجناسی مثل حوله، رو تختی و لوازم برقی آشپزخانه مثل سرخ‌کن می‌فروشند. اگر بچه کوچک دارید یا قصد خرید سوغاتی برای فرزند فامیل را دارید، به پاساژ مصطفی و طبقه دوم بروید. مغازه‌های این طبقه اکثرا کفش و لباس بچه با قیمتی ارزان می‌فروشند.
کمی که در بازار گشت بزنید و به سمت اسکله دیلم حرکت کنید، وارد بازار ماهی‌فروشان می‌شوید. اینجا انواع ماهی‌ و میگوهای خوشمزه مثل سرخو، حلوا، سلطان ابراهیم و... با قیمتی ارزان فروخته می‌شود. شاید بتوانید به سختی ماهی مرکب هم پیدا کنید.
آدرس: بوشهر، بندر دیلم، بازار دیلم
بازار گناوه
در بازار گناوه به قول معروف "از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا می‌شه". البته عمده معروفیت اینجا به دلیل وسایل خانگی ارزانش است. هر ساله ساکنین استان بوشهر و گردشگران شهرهای دیگر برای خرید وسایل خانگی و جهیزیه به گناوه می‌آیند و دست پُر به شهرشان بازمی‌گردند. به غیر از وسایل خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، لباس و خوراکی‌های محلی را هم اینجا می‌توانید پیدا کنید. یادتان باشد هنگام خرید لوازم خانگی از اصل بودن کالا مطمئن شوید و از فروشنده ضمانت‌نامه بگیرید. میدان امام در بندر گناوه به دلیل پاساژهایش شهرت زیادی دارد. تقریبا دور تا دور میدان پاساژهایی هستند که هرکدام مختص یک نوع کالا هستند. مثلا یک پاساژ مغازه‌های لباس‌فروشی و پاساژ دیگر مغازه‌های شکلات و قهوه‌فروشی دارد. اگر به دنبال قهوه، شکلات و خوراکی‌های اصل هستید، به این مغازه‌های میدان امام سر بزنید. بازار گناوه در ساعات شبانگاهی و روزهای تعطیل شلوغ‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم در فصول پائیز و زمستان به گناوه بروید تا هم تنوع اجناس بیشتر و هم هوا خنک‌تر باشد.
آدرس: استان بوشهر، بندر گناوه
بازار شلوغ گناوه
بازار شلوغ گناوه

سوغاتی های معروف بوشهر
خرمای کبکاب
بوشهر به تنهایی 150 هزار تن از خرمای تولیدی کشور را تامین می‌کند. خرمای کبکاب یکی از معروف‌ترین خرماهای بوشهر است که اهمیت اقتصادی زیادی دارد. کبکاب در حالت رسیده کامل به صورت قهوه‌ای تیره درمی‌آید. معمولا فصل برداشت کبکاب ماه شهریور است. پیشنهاد می‌کنیم کبکاب را از همان بازار قدیمی بوشهر تهیه کنید.
خرمای کبکاب یکی از معروف‌ترین خرماهای بوشهر است
خرمای کبکاب یکی از معروف‌ترین خرماهای بوشهر است.
پنیر نخل
تا حالا واژه پنیر نخل را شنیده‌اید؟ ماده‌ای ترد و سفید رنگ که مزه بسیار شیرینی دارد و در گویش محلی به آن «غاپ» هم می‌گویند. در نخلستان‌های جنوب، برخی درختان نخل با شاخ و برگ‌های خود مانع از رسیدن نور به نخل‌های دیگر می‌شوند. برای همین سر این درختان را می‌زنند و از تنه آن‌ها برای حصیر بافی و غاپ استفاده می‌کنند. برای رسیدن به پنیر نخل آنقدر تنه نخل را می‌بُرند تا به قسمت میانی برسند و پنیر را جدا می‌کنند. در نخلستان آب‌پخش بوشهر دست فروشانی هستند که پنیر نخل می‌فروشند.
پنیر نخل
پنیر نخل یکی از سوغاتی های گران بوشهری محسوب می‌شود.
حلوای پسکی و راشی
اگر گذرتان به برازجان افتاد، خرید حلوای پسکی را فراموش نکنید؛ پسکی را احتمالا فقط در برازجان پیدا می‌کنید. برای پخت این حلوا ابتدا خرمای رسیده را با آرد سرخ می‌کنند و با اضافه کردن ماست، آن را ورز می‌دهند تا آماده مصرف شود.
حلوای راشی هم طرفداران زیادی دارد که شیره خرما و عصاره کنجد مواد تشکیل دهنده آن است. برای پخت راشی، شیره ی خرما را درون دیگ بزرگ ریخته و روی حرارت کم می‌گذارند تا کف کند و رنگ روشن به خود بگیرد. سپس ارده را به آن اضافه می‌کنند و برای مدتی طولانی این ترکیب را هم می‌زنند تا حلوا ارده به دست بیاید. اگر این فرایند هم زدن ادامه داشته باشد، کم کم مخلوطی روان و کشدار به دست می‌آید که به آن حلوای راشی می‌گویند. معمولا بوشهری‌ها برای صبحانه از این حلوا استفاده می‌کنند.
مسقطی
اگر کسی از دوستان و آشنایان‌تان علاقه زیادی به شیرینی‌جات دارد، حتما مسقطی بوشهر را برایش بخرید. پیشنهاد می‌کنیم این خوراکی را با چای میل کنید چون شیرینی زیادی دارد. مسقطی از نشاسته، روغن، شکر، گلاب و زعفران تهیه می‌شود و آن را از بازار قدیمی بوشهر تهیه کنید.
مسقطی بوشهری
مسقطی بوشهری

از بچگی دنبال ماجراجویی و تجارب جدید بودم؛ عاشق فوتبال، تکنولوژی، فیلم و بازی‌های کامپیوتری‌ام و هیچ وقت از این کارا خسته نمی‌شم. البته عاشق طبیعت هم هستم چون آرامش زیادی ازش میگیرم. از سال 94 در حین درس خوندنم به طور حرفه‌ای وارد دنیای تولید محتوا شدم و عاشق اینکارم. سال 96 هم در رشته روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی فارغ التحصیل شدم.

امتیاز دهید 3 دیدگاه ۵ / 4.1 177 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
حسین
30 بهمن، 1398

عالی بود .ممنون

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما
امید
18 بهمن، 1398

سلام حمید رضا جان قصد سفر برای نوروز 99 به بوشهر رو دارم مطالبتون برای من مفید بود. متشکر

پاسخ اسمارتیز :
سلام
خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده.
مهمان
4 دی، 1398

سلام
عکس اول مربوط به بازار بوشهر نیست

پاسخ اسمارتیز :سلام. ممنون اصلاح شد :)