راهنمای شکم گردی در رستوران سلبریتی‌ها (بخش دوم)

4 تیر، 1399
4 تیر، 1399
مدت مطالعه :
در قسمت قبلی به معرفی کافه رستوران بعضی از بازیگران و سلبریتی‌ها پرداختیم. در این مقاله نیز قصد داریم شما را با سلبریتی‌های دیگری آشنا کنیم که آن‌ها هم رستوران یا کافه دارند. احتمالا برای شما هم جذاب باشد که بتوانید در رستوران یا کافه هنرمند محبوب خودتان غذا میل کنید یا اگر شانس با شما یار باشد، در کنار آن‌ها بنشینید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید. با اسمارتیز همراه باشید تا رستوران های بازیگران و سلبریتی ها را بشناسید.
 
رستوران خونه جنب آب و آتش (سام درخشانی)
آدرس: چهارراه جهان کودک، به سمت حقانی شرقی، خیابان شهیدی، انتهای بن‌بست کمان
شماره تماس: 02143937
رستوران خونه متعلق به سام درخشانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون است و در منطقه اتوبان حقانی تهران قرار دارد. کیفیت بالای سرویس‌دهی این رستوران و موقعیت مکانی خوب آن، در کنار قیمت‌های معقول و مناسب منوی رستوران، باعث معروفیت هر چه بیشتر رستوران خونه تهران شده ‌است. این رستوران به دلیل داشتن فضای شیک و دنج و کیفیت بالای غذای آن مخصوصا بین جوان‌ها نیز محبوبیت زیادی دارد. اگر به پارک آب و آتش بروید در ضلع شمال‌غربی پارک و در گوشه‌ای از آن مجموعه رستوران گپ و رستوران خونه را می‌بینید. رستوران خونه با شعاری ساده و تاثیرگذار آن، "نهار رو بیرون نخور بیا خونه" می‌شناسند. عطر خوش غذای خانگی در هوای رستوران آکنده است و بسیار فضا را نوستالژیک و ناب می‌کند. فضای رستوران کاملا شبیه خانه‌های ایرانی‌ست. میز و صندلی‌های آن نسبتا قدیمی اما بی‌عیب و ایراد و تا حدی شیک است. پرده‌های رستوران با چهارخانه‌های سفید و قرمز و طاقچه‌های آبی رنگ با گلدان‌هایی زیبا تزئین شده ‌است. در انتهای سالن آن آشپزخانه‌ای پرشور و حرارت قرار دارد که منبع اصلی عطر خوش هواست. گلدان‌های قدیمی روی میز هم بر جذابیت محیط و نوستالژی شدن آن کمک زیادی می‌کند.
ایده اولیه راه‌اندازی این رستوران توسط آروند دشت‌آرا کارگردان و نویسنده جوان تئاتر و با همت و سلیقه سام درخشانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون شکل گرفت. منوی غذاهای هر روز، در روز قبل انتخاب می‌شود و مواد اولیه از بازار تهیه و توسط آشپز ماهر رستوران طبخ می‌شود. همه وسایل رستوران تمیز و مرتب است و نورپردازی خوبی در این رستوران برقرار است که همه این‌ها محیط رستوران را بسیار دلپذیر می‌کند. به طور کلی غذاهایی مانند قیمه، خوراک ‌مرغ و هویج ‌فرنگی، کباب‌دیگی با سیب‌زمینی سرخ‌ کرده، سبزی‌پلو با ماهی و سایر غذاهای ایرانی در منوی هفتگی این رستوران وجود دارد. البته بیشتر غذاهایی که در منو وجود دارد شمالی‌‌ست. بیشتر غذاها از لحاظ طعم در حد متوسط هستند و تزئین غذاها نیز کاملا سنتی صورت می‌گیرد. در کنار غذاهای اصلی ماست‌ مخصوص خونه، سالاد شیرازی، انواع ترشی و شربت طبیعی نیز سرو می‌شود.
رستوران دلیجان خیابان فرشته (فریبا نادری)
رستوران های بازیگران و سلبریتی ها؛ رستوران دلیجان خیابان فرشته (فریبا نادری)
رستوران دلیجان خیابان فرشته (فریبا نادری)
آدرس: خیابان فرشته، خیابان شبریز، نبش کوچه افشار، پلاک 15
شماره تماس: 02122649774
رستوران دلیجان، رستورانی شیک و بسیار لوکس است که در خیابان فرشته قرار دارد. این رستوران جزو رستوران‌های اصیل و سنتی ایرانی‌ست که غذاهای آن طعم فوق‌العاده‌ای دارد. شما اگر یک بار به این رستوران بروید احتمالا مشتری دائم آن می‌شوید. موقع ورود به رستوران تنها چیزی که نظر شما را جلب می‌کند دکوراسیون بی‌نظیر رستوران است. سقف آن تماما آینه‌کاری شده، پنجره‌های زیبای قوس‌دار، میز و صندلی‌های سفید رنگ و علمی که بر روی دیوار خودنمایی می‌کند و توجه همه را جلب می‌نماید. ترکیب المان‌های سنتی و قدیمی در رستوران دلیجان مانند استفاده از قاشق، چنگال‌ها و ظروف لوکس و شیک در کنار دکوراسیونی به سبک قدیم حس خاص و خوبی را به شما منتقل می‌کند.
رستوران دلیجان می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه باشد. فریبا نادری بازیگر معروف سینما و تلویزیون، این رستوران را به عنوان شغل دوم خود در نظر دارد. او مدیریت این رستوران را به همراه همسرش انجام می‌دهد و آن‌ها را سازمان‌دهی می‌کنند. این رستوران یک سال و اندی‌ست که افتتاح شده ولی در این زمان کوتاه با استقبال بی‌نظیری روبرو شده است. او رمز موفقیت خود در این حرفه را حفظ کیفیت می‌داند و می‌گوید شرایط نامساعد اقتصادی و گرانی باعث نشد ما کیفیت غذاها و مواد اولیه خود را کم کنیم. می‌توانید همه روزه در دو نوبت 12 تا 16 برای صرف ناهار و 19 تا 24 برای صرف شام به رستوران دلیجان بروید.
منوی رستوران:
سالاد و پیش‌غذاها
  • بورانی اسفناج، بادمجان و لبو
  • سالاد ریحان و شاهی و پنیر
  • سالاد ریحان و شاهی و پنیر
  • سالاد شیرازی
  • کشک بادمجام با نان تازه
  • زیتون پرورده با انار
  • ماست و خیار
  • یتیمچه با نان تازه
کباب‌ها
  • کباب کوبیده بازاری با کته سماق
  • کباب برگ با کته سماق
  • چنجه لاری با کته ماستی
  • جوجه کباب زعفرانی با ته‌دیگ زعفرانی
  • کنجه با کته ماستی
  • جوجه ترش با کته ماستی
  • چنجه مخصوص دلیجان با کته ماستی
غذای اصلی
  • گوشت و لوبیا با کته شوید
  • انارپیچ با کته کبابی
  • دمپختک با روغن زیتون به همراه نیمرو و ترشی
  • قیمه لاپلو با ته‌دیگ بادمجان
  • قیمه لاپلو با ته‌دیگ زعفرانی
  • فسنجان با فیله مرغ و کته
  • فسنجان با گوشت قلقلی و کته
  • مسما بادمجان با غوره و کته
  • ماهیچه با کته شوید و سس پیازآلو
  • ته‌انداز ماهی قزل‌آلا با کته شوید
رستوران تنوری جام ‌جم (سپند امیرسلیمانی)
رستوران های بازیگران و سلبریتی ها؛ رستوران تنوری جام ‌جم (سپند امیرسلیمانی)
رستوران تنوری جام ‌جم (سپند امیرسلیمانی)
آدرس: خیابان ولی‌عصر روبروی درب اصلی جام‌جم نبش کوچه طاهری، فروشگاه جام‌جم، فودکورت علا‌الدین، ساندویچ تنوری سپند
سپند امیرسلیمانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون به عنوان شغل دوم خود رستورانی افتتاح کرد که به گفته خودش ساندویچ‌های تنوری دست مردم می‌دهیم و رضایت آن‌ها را باکیفیت و طعم خوب غذاهای فست‌فودیمان جلب می‌کنیم. او می‌گوید برای کسب درآمد رستوران زدم، بازیگری درآمدی ندارد؛ به همین دلیل خواستم در کنار حرفه اصلیم که بازیگری‌ست، شغل دیگری نیز انتخاب کنم و راه‌اندازی کنم تا زندگی خودم را بهتر بچرخانم. سپند امیرسلیمانی درباره رستوران خود و قیمت‌هایش توضیحاتی می‌دهد می‌گوید "نسبت به رستوران‌های دیگر نمی‌دانم قیمت‌هایمان چگونه است یعنی بیشترست یا کمتر اما خب نسبت به غذایی که درست می‌کنیم خیلی غیرمنصفانه نیست".
او می‌گوید نان ساندویچ‌های ما خاص است و محتویاتش بدون روغن پخت می‌شود که طبیعتا همه این ها را در راستای سالم‌تر بودن غذاها و بالاتر بودن کیفیت انجام می‌دهیم تا بتوانیم رضایت مشتریان خود را بیشتر جلب کنیم. مشتری مداری و استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب، باعث شده که کیفیت غذاها بسیار بالا رفته و باعث جذب مشتری بیشتر شود. در این رستوران مجموعا 3 نفر مشغول به کار هستند ولی همین 3 نفر، تمامی سفارشات را به خوبی و با دقت فراوان به انجام می‌رسانند. محیط رستوران، کوچک و خلوت است و جای دنجی برای قرارهای دونفره و دوستانه است. می‌توانید رفتن به رستوران تنوری جام جم را در برنامه‌های خود قرار دهید.
رستوران لندو پاسداران (محمدرضا هدایتی)
رستوران های بازیگران و سلبریتی ها؛ رستوران لندو پاسداران (محمدرضا هدایتی)
رستوران لندو پاسداران (محمدرضا هدایتی)
آدرس: پاسداران، روبروی گلستان 7، پلاک 376، پاساژ110، واحد6
تلفن: 02126650208
محمدرضا هدایتی بازیگر و خواننده معروف ایرانی در کنار حرفه اصلی خود، رستوران‌داری نیز می‌کند و به گفته خودش می‌خواهد فرهنگ غذای سالم خوردن را به مردم یاد دهد و معتقد است وقتی مردم تغذیه سالم داشته باشند، روان آرام‌تری نیز دارند و فکرهای بهتر و مثبت‌تری هم به سراغشان خواهد آمد. او رستورانی در تهران، پایتخت ایران تاسیس کرده و تمام تلاش خود را می‌کند تا غذای سالم در اختیار مردم قرار دهند. رستوران لندو که به نام یک خوراکی سیستان ‌و بلوچستانی‌ (زادگاه محمدرضا هدایتی) است، رستورانی موفق و محبوب در بین تمام غذاخوری‌های هنرمندان به شمار می‌آید. لندو یک شیرینی سیستانی‌ست که از ترکیب گندم برشته شده، خرما و کنجد درست می‌شود و در این رستوران نیز می‌توانید آن را به همراه چای میل کنید.
نام لندو اصولا یک کنجکاوی برای مخاطب ایجاد می‌کند چون می‌خواهد بداند نام آن به چه معناست و همین توضیح دادن باعث می‌شود کمی از فرهنگ سیستان ‌و بلوچستان بداند. محمدرضا هدایتی می‌گوید من فکر می‌کنم غذاهای محلی در حال فراموشی‌ست و ما باید تلاش کنیم تا غذاهای محلی را جایگزین فست‌فود کنیم. در واقع اگر ما از کودکی از لحاظ غذایی به تغذیه سالم عادت کنیم، دیگر سراغ غذاهای مضر نمی‌رویم. در رستوران لندو آهنگ‌های آلبوم محمدرضا هدایتی پخش می‌شود و بیشتر آهنگ‌ها نیز از کارهایی‌ست که هنوز به بازار نیامده و دست اول هستند. یک کار جالب دیگر که در لندو انجام می‌شود، تهیه غذا برای نیازمندان است. برای اینکار می‌توانید هر تعداد غذا که مایلید برای نیازمندان سفارش دهید و در این صورت غذای خودتان هم شامل 20 درصد تخفیف می‌شود.
رستوران اونیو فودکورت در ارگ تجریش (علی دایی)
رستوران بازیگران و سلبریتی ها؛ رستوران اونیو فودکورت در ارگ تجریش (علی دایی)
رستوران اونیو فودکورت در ارگ تجریش (علی دایی)
آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان سعدآباد، فودکورت ارگ تجریش
علی دایی فوتبالیست سابق، معروف و محبوب کشورمان که برای همه مردم ایران بخصوص آذری‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و در بین جامعه جهانی فوتبال نیز چهره‌ای شناخته شده ‌است. او این روزها علاوه بر رستوران پدر خوب که سال گذشته در اردبیل و برج آسمان آن شهر افتتاح کرد، فودکورتی در ارگ تجریش تهران نیز باز کرده ‌است. علی دایی به همراه برند فرانسوی L’Avenue-Restaurant فودکورت ارگ تجریش تهران را در اختیار دارد. L’Avenue معروف‌ترین رستوران فرانسه است که در خیابان شانزلیزه پاریس قرار دارد و علی دایی مالک این برند در ایران محسوب می‌شود.
فودکورت علی دایی در طبقه سوم ارگ تجریش قرار دارد. رستوران‌داری تنها شغل او غیر از حرفه‌‌ی اصلی‌اش نیست و در واقع او علاقه زیادی به بیزینس دارد و در این زمینه بسیار فعال است. او علاوه بر رستوران، گالری جواهر، تولیدی و فروشگاه لباس ورزشی و نمایندگی برندهای پوما، آدیداس و نایک را نیز در اختیار دارد. اونیو، علاوه بر غذاهای اروپایی، غذاهای ایرانی و فست‌فود نیز سرو می‌کند. فودکورت اونیو شامل 7 قسمت می‌باشد که هر کدام از قسمت‌ها غذاهای متنوعی پخت می‌کنند؛ از سالاد و غذاهای ایرانی گرفته تا پیتزا، پاستا، مرغ سوخاری و حتی بستنی! علی دایی تمام سعی خود را کرده‌است فضایی مدرن برای فودکورتش طراحی کند و سعی کرده نرخ غذاها را متناسب با بقیه فست‌فودهای تهران قیمت‌گذاری نماید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.7 12 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.