راهنمای شکم‌گردی بوشهر

7 مهر، 1398
7 مهر، 1398
مدت مطالعه :

اگر دوست دارید هنگام غذا خوردن به تماشای خلیج فارس بنشینید و صدای آرامش‌بخش امواج گوش‌تان را نوازش کند و به اشتها بیایید، در رستوران‌های بوشهر این فرصت برایتان فراهم شده است. بوشهر غذاهای دریایی بسیار خوشمزه‌ای دارد گرچه فست‌فودی‌ها و رستوران‌های محلی متنوعی هم در سطح شهر می‌بینید. به یاد داشته باشید لزوما رستوران‌های شیک بوشهر قیمت بالایی ندارند.
 
رستوران میداف

رستوران میداف بوشهر
غذاهای رستوران میداف

تصور اینکه درحال خوردن میگوی سرخ شده هستید و به صدای آرامش بخش موج‌های خلیج فارس گوش می‌دهید برای‌تان باید خوشایند باشد. رستوران میداف این تصور زیبا را به حقیقت تبدیل می‌کند. البته نگران شلوغی رستوران نباشید؛ سه طبقه فضای رستوران میداف به شما اجازه هرکجا دوست داشتید بنشینید و غذاهای متنوع محلی، سنتی و فرنگی را امتحان کنید. میگو سرخ شده، قلیه ماهی، دال عدس، ماهی شکم پر و کباب بختیاری از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران هستند. به محض ورود، طراحی مدرن و امروزی رستوران توجه‌تان را جلب می‌کند. کمی جلوتر که قدم بزنید، صندوق‌دار رستوران به شما خوشامد می‌گوید که البته هنگام تصویه حساب با وی چونه نزنید چون قیمت‌ها مقطوع است! کمی جلوتر از پله‌ی مارپیچی بالاتر بروید چون دید بهتری به دریا خواهید داشت و لذت غذا خوردن دوچندان می‌شود. بیشتر مشتریانی که به میداف رفته‌اند از برخورد مناسب پرسنل تعریف کرده‌اند. البته قیمت غذاهای رستوران میداف اندکی بالاست ولی با این‌حال کیفیت خوبی دارد. این رستوران همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا 12 شب برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام به مشتریان سرویس‌ می‌دهد.
آدرس: ایران، بوشهر، جاده جفره ماهینی
تلفن: 07733330700
آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/meydaf_restaurant_complex/

رستوران قوام

رستوران قوام بوشهر
میگو سوخاری و جوجه کباب رستوران قوام


به این فکر کرده‌اید در یک آب‌انبار 150 ساله غذا بخورید؟ البته اینجا امروزه به رستوران تبدیل شده اما قبلا آب‌انبار بزرگی بود. در رستوران قوام عکس شخصیت‌های مشهوری چون رئیس‌علی دلواری و حسن زنگنه به همراه تاریخچه زندگی‌شان بر روی دیوار قاب شده اند و قبل از آمدن غذای‌تان می‌توانید نگاهی به این عکس‌های نوستالژی داشته باشید تا سرگرم شوید و گرسنگی از یادتان برود! علاوه بر این گلیم و گبه‌های رنگارنگ، مَشک بوشهری و صنایع دستی‌های مختلفی به دیوار نصب شده‌اند تا با حل و هوای معنوی بوشهر بیشتر آشنا شوید و بعدا از خاطراتتان از حضور در اینجا با دوستان‌تان صحبت کنید. در کنار این ویژگی‌ها، ساختمان قدیمی و فضای سنتی و نزدیکی به ساحل، رستوران قوام را به رقیبی جدی برای میداف تبدیل کرده است. پیشنهاد می‌کنیم ماهی شکم پر، دمپخت ماهی، میگو سوخاری، جوجه کباب و قلیه ماهی را حتما امتحان کنید چون مشتریان از این غذاها تعریف و تمجید بسیاری کرده‌اند. با اینکه قیمت غذاها کمی بالاست اما کیفیت مناسبی دارند. اگر ماهی خوب سرخ نشده یا خام است، نگران نباشید چون می‌توانید از گارسون بخواهید غذایتان را عوض کند. ساعات سرویس‌دهی رستوران قوام از ساعت 10:30 صبح شروع شده و تا 1 بامداد ادامه دارد. البته یک شنبه‌ها این رستوران تا ساعت 12 دایر است.
آدرس: ایران، بوشهر، خیابان خلیج فارس، بوستان قوام
تلفن: 07733331275
آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/restaurant_ghavam/

رستوران و سفره خانه سنتی شونشین

رستوران شونشین بوشهر
محیط داخلی سفره‌خانه شونشین


در فرهنگ مردم جنوب شب نشینی یک رسم قدیمی‌ست؛ دوستان و آشنایان شب‌ها دور یکدیگر جمع می‌شوند و اوقاتشان را تا پاسی از شب با یکدیگر سپری می‌کنند که در گویش محلی به شونشین معروف است. اگر اهل شب‌نشینی هستید، این رستوران برای شماست؛ به شونشین بروید، کمتر هزینه کنید و بیشتر خوش بگذرانید! اگر مشکلی با دود قلیان ندارید، قطعا اوقات خوشی را در این رستوران سنتی سپری می‌کنید.
آدرس: ایران – بوشهر – بوشهر خیابان نواب صفوی، خیابان دشتستان
تلفن: 07733322818

قلیه سرای عامو حسین

قلیه سرای عامو حسین بوشهر
قلیه ماهی رستوران عامو حسین


قلیه سرای عامو حسین مختص طبخ غذاهای دریایی است؛ البته می‌توانید قیمه بوشهری هم اینجا بخورید که از نظر ظاهر و مزه با قیمه‌های دیگر متفاوت است. گوشت خورشت را به حدی می‌کوبند که با قاشق کش بیاید
اگر با برنج معمولی این خورشت را بخورید اشتباه بزرگی کرده‌اید! چون معمولا قیمه بوشهری با شکر پلو خورده می‌شود. منوی غذاهای این رستوران قیمتی مقرون به صرفه دارد و خیلی نیاز نیست برای پرداخت هزینه غذاها دست به جیب شوید. اگر با ماشین خودتان به این رستوران می‌روید، باید بگوییم خیالتان راحت! خیابان حافظ به اندازه کافی وسیع است و جای پارک زیادی دارد. برعکس خیابان حافظ، فضای داخل رستوران کوچک است و شاید مجبور شوید غذای‌تان را بخرید و در لب ساحل یا جایی دیگر آن را میل کنید. جلوی رستوران نیز میز و نیمکت هست تا اگر داخل رستوران جای نشستن نبود، از فضای آزاد لذت ببرید. قلیه سرای عامو حسین همه روزه از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر در وعده ناهار برای مشتریان به سرویس‌دهی می‌پردازد. پس اگر قصد رفتن به اینجا را دارید عجله کنید چون بعد از ساعت 3 احتمالا با تابلوی «غذا تمام شد» برخورد می‌کنید!
آدرس: ایران، بوشهر، ابتدای خیابان حافظ(نادر)
تلفن: 09170394001
آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ghalie_sara_amoo_hosein/

رستوران ایتالیایی گاندو

رستوران ایتالیایی گاندو بوشهر
پیتزا‌های رستوران گاندو


ممکن است در بوشهر هوس یک رستوران فرنگی کنید و غذایی غیر از غذای محلی را امتحان کنید؛ رستوران ایتالیایی گاندو با منوی متنوع خود می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد. از انواع پیتزا و پاستا، پیشنهاد می‌کنیم بیف استراگانوف و پنه ایتالیایی را در این رستوران امتحان کنید که قیمت مناسبی دارند. برخورد عالی و صمیمی پرسنل از دیگر نکاتی‌ست که این فست فود بوشهری را نزد عموم مردم معروف کرده است؛ اگر به هر دلیلی از غذا خوشتان نیامد، گارسون رستوران را بدون هیچ ترس و اضطرابی صدا کنید چون آن‌ها به راحتی غذایتان را عوض می‌کنند. اگر هوس پیتزای ایتالیایی کردید، همه روزه از ساعت 8 شب تا 1 بامداد می‌توانید به این رستوران سر بزنید و طعم غذاهای ایتالیایی را بچشید. همچنین گاندو در مناسبت‌های خاص سال (مثل روز ولنتاین) مسابقاتی را برگزار و به قید قرعه به مشتریان جوایزی اهدا می‌کند. پس به گاندو هم سر بزنید چون شاید شما هم برنده خوش‌شانس این مسابقات باشید!
آدرس: ایران، بوشهر، میدان مطهری، خیابان باغ زهرا، جنب مجتمع تجاری زیتون
تلفن: 07733541613
آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/gandu_restaurant/

آیس سوخاری

آیس سوخاری بوشهر
آیس پک


شاید در نگاه اول فکر کنید در آیس سوخاری یک دسر اروپایی مشهور می‌خورید: بستنی سرخ شده. اما اینجا از این خبرها نیست. با دیدن منو متوجه می‌شوید که در آیس سوخاری فقط آیس‌پک‌های متنوعی برای مشتریان تهیه می‌شود. آیس‌پک شکلاتی معروف‌ترین دسر آیس سوخاری است؛ اگر شب اینجا بروید احتمالا باید برای آیس پک انتظار بکشید چون در این ساعات مشتریان زیادی دارد. البته خوردن آیس پک در شب بسیار می‌چسبد چون گرمای هوا آنقدر نیست که آیس پک شما را سریع آب کند!
آدرس: ایران، بوشهر، میدان امام

کافه دلفین

کافه دلفین بوشهر
میان‌وعده کافه دلفین


اگر ماه عسل به بوشهر رفتید، اینجا یک کافه رویایی برای شماست. قدم زدن کنار ساحل بوشهر و پس از صبحانه لذت زیادی دارد؛ خوردن صبحانه در فضایی دنج و کنار ساحل خلیج فارس قطعا روزتان را زیباتر می‌کند. با دوربین موبایل‌تان عکس‌های سلفی یا جمعی هم بگیرید چون کافه رو به ساحل است و محیط زیبایی برای عکس‌های شما فراهم می‌کند. برای صرف میان وعده، ناهار و شام نیز این رستوران منوهای متنوعی دراختیارتان قرار می‌دهد که قیمت‌های متنوعی دارد. کافه دلفین دارای بخش VIP است تا تجربه فوق العاده و شیک‌‌تری از حضور در اینجا داشته باشید. برای رفتن به کافه دلفین عجله نکنید چون ساعات کاری این کافه از 8 صبح تا 12 شب است.
آدرس: بوشهر، خیابان خلیج فارس
تلفن: 09330682121
آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/cafe.dolphin/

فست فود رافائل

رستوران رافائل بوشهر
نمای داخلی رستوران رافائلو


نام این رستوران برگرفته از نام کشتی رافائل است که در سال 1976 از طرف ایتالیا به ایران تحویل داده شد. نمای داخل رستوران آبی رنگ و صندلی‌ها زرد رنگ‌اند و منوی متنوع از ویژگی‌های بارز فست فودی رافائل است. پیتزا و ساندویچ‌های رافائل طعم دلپذیری دارند و همچنین سرویس ارسال، به سرعت غذا را برای مشتری‌های شهر بوشهر می‌فرستد. پشنهاد می‌کنیم پیتزا رافائل را امتحان کنید چون مشتریان از آن تعریف کرده‌اند؛ اگر گیاه‌خوارید برای رفتن به اینجا شک نکنید چون می‌توانید پیتزا وجیترین و مارگاریتا را سفارش دهید. از نظر قیمتی نیز خیلی نگران نباشید چون غذاها قیمت مناسبی دارند.
آدرس: ایران، بوشهر، خیابان ساحلی، سه راه دانشگاه
تلفن: 07733554410
آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/rafaelfastfood/





موقعیت(ها)

از بچگی دنبال ماجراجویی و تجارب جدید بودم؛ عاشق فوتبال، تکنولوژی، فیلم و بازی‌های کامپیوتری‌ام و هیچ وقت از این کارا خسته نمی‌شم. البته عاشق طبیعت هم هستم چون آرامش زیادی ازش میگیرم. از سال 94 در حین درس خوندنم به طور حرفه‌ای وارد دنیای تولید محتوا شدم و عاشق اینکارم. سال 96 هم در رشته روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی فارغ التحصیل شدم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.2 167 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.