مراکز خرید آستارا

2 آذر، 1398
2 آذر، 1398
مدت مطالعه :
نام آستارا برای اکثر ما با مراکز خرید آن گره خورده است. محال است کسی به آستارا سر بزند و از مراکز خرید آستارا دیدن نکند. اولین بار سن خیلی کمی داشتم که به آستارا سفر کردیم و هنوز خاطره بازارگردی‌های آن یادم است. بازارهایی که مادرم به هیچ قیمتی حاضر نمی‌شد دست از سرشان بردارد و تا ساعت‌ها مشغول خرید بود!
اگر قصد دارید به زودی به آستارا سفر کنید خوب است با مراکز خرید آن بیشتر آشنا شوید تا سراغ همانی بروید که مورد نیاز شماست؛ زیرا مراکز خرید آستارا کم نیستند و نمی‌توانید از همه آن‌ها بازدید کنید.

بازارچه ساحلی آستارا
در این بازارچه حدود 1500 مغازه وجود دارد که تمرکز اصلی آن ها روی لباس‌های داخلی و خارجی است. سایر اجناسی که در این بازار می‌توانید پیدا کنید عبارتند از: کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و... . بنابراین تنوع بسیار زیادی وجود دارد و به راحتی خواهید توانست اجناس مورد نظر خود را بیابید و خریداری کنید. همچنین اگر قصد خرید ندارید، باز هم با رفتن به بازارچه ساحلی آستارا حتما چند قلم جنس چشمتان را خواهد گرفت و مجبورتان می‌کند سرکیسه را شل کنید!
همانطور که می‌دانید این بازارچه در نزدیکی دریای خزر واقع شده، بنابراین پس از خرید می‌توانید به ساحل هم بروید.
بازارچه ساحلی آستارا از سال 1369 مشغول به فعالیت است. در گذشته این بازار را بازار روسی می‌نامیدند که خرید و فروش اجناس ترک و روز به صورت یک روز در هفته انجام می‌شد. اما با گذشت زمان و آشنا شدن عمده مردم با این بازار، کم کم رونق آن بیشتر شد و کار فروش به صورت هفت روز در هفته انجام شد. توجه داشته باشید که این بازار در گذشته محل فروش محصولات وارداتی بود که بدون کمرگ وارد شده و قیمت پایینی داشتند. اما امروزه باید حواستان حسابی به کیفیت اجناسی که می‌خواهید خریداری نمایید، باشد و خریدتان را با دقت بیشتری انجام دهید.
تمرکز اصلی بازارچه آستارا بر روی لباس‌های ایرانی و خارجی است | عکس: Heddi Nabbisen
در این بازار بیشتر برندهای ترک را می‌توانید پیدا کنید. معمولا این اجناس ارزان‌تر از جاهای دیگر به فروش می‌رسند و در واقع همین موضوع ویژگی خاص بازارچه ساحلی آستارا است. بسیاری از مسافران شمال کشور در سفر خود حتما سری به این بازارچه زده و خریدی کلی انجام می‌دهند. پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و شب عید این بازار را شلوغ‌تر از همیشه خواهید دید. در این ایام قیمت اجناس نیز کمی بالاتر است.
در اطراف این بازارچه به راحتی می‌توانید بوفه، رستوران و اقامتگاه پیدا کنید. بنابراین اصلا نگران نباشید و هر چقدر می‌خواهید در بازار دور بزنید زیرا در نهایت می‌توانید غذایی نوش جان کرده و در یک اقامتگاه استراحت کنید. راستی فراموش نکنید این بازارچه ساعت 11 شب تعطیل خواهد شد. پس جوری برنامه‌ریزی کنید که تا آن زمان همه خریدهایتان را انجام داده باشید.
آدرس: آستارا، میدان ملت

پاساژ سیدان آستارا
پاساژ سیدان از پاساژهای بسیار معروف و بزرگ در آستارا است. این پاساژ از بازارچه ساحلی مدرن‌تر است و به همین دلیل مورد توجه عده زیادی از مردم قرار گرفته است. اگر نمی‌دانید بین پاساژ سیدان و بازارچه قبلی کدام را انتخاب کنید؛ پیشنهاد ما این است که به هر دوی آن ها سری بزنید! زیرا هرکدام ویژگی‌ها و محصولات خودشان را دارند که ممکن است از آن‌ها خوشتان بیاید.
این پاساژ سه طبقه و نیم دارد که در این طبقات محصولاتی همچون لباس‌های مردانه، زنانه، مجلسی، مانتو، بچگانه و... به فروش می‌رسند. مدیریت این پاساژ بسیار حرفه‌ای انجام شده و با کنترل رفت و آمد مغازه داران محیطی، موجب ایجاد فضایی شده است که مغازه‌داران ملزم به باز نگه داشتن مغازه هایشان در طول روز هستند. در واقع همه مغازه‌ها در طول روز باز هستند و می‌توانید به آن‌ها سر زده و خرید خود را انجام دهید.
پاساز سیدان از پاساژ های معروف و بزرگ آستارا | سپهر دلشاد
محصولات این پاساژ تولیدات کشورهای ترکیه، اکراین، چین، آذربایجان، اندونزی، تایلند و ویتنام هستند. گرچه گستردگی پاساژ سیدان به بازارچه ساحلی نمی‌رسد اما بازدید از آن خالی از لطف نیست.
آدرس: آستارا، خیابان معلم، روبروی بانک صادرات

پاساژ ایده‌آل آستارا
پاساژ ایده‌آل آستارا یکی از مدرن‌ترین و بهترین پاساژهای آستارا است. بیشتر اجناس این پاساژ از ترکیه وارد می‌شوند و کیفیت بسیار خوبی دارند اما باید به همان میزان مبلغ بیشتری خرج نمایید. اما اگر دنبال پوشاکی می‌گردید که تا مدت ها به خوبی اولش برایتان کار کند یادتان باشد به این پاساژ سری بزنید.
از پاساژ ایده‌آل می‌توانید انواع گسترده‌ای از لباس مردانه، زنانه، بچگانه، کیف، کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه نمایید. همچنین می‌توانید اطمینان حاصل کنید کلیه اجناسی که از این پاساژ خریداری می‌شوند کیفیت بسیار خوبی دارند.
از مدرن‌ترین و بهترین پاساژهای آستارا
اجناس این پاساژ به جز ترکیه از کشورهایی مانند اندونزی، اوکراین و ویتنام نیز وارد می‌شوند. همچنین در پاساژ ایده‌‌آل آستارا اجناس چینی نیز وجود دارند که آن‌ها هم کیفیت خوبی دارند.
آدرس: آستارا، خیابان شهید حاجی عباسی

پاساژ بزرگ ولیعصر
این پاساژ در خیابان شهید حاجی عباسی قرار دارد. اغلب پاساژهای آستارا در این خیابان وجود دارند و شما می‌توانید با رفتن به این خیابان به صورت یکجا به چند پاساژ سر بزنید.
در پاساژ بزرگ ولیعصر می‌توانید اجناسی از قبیل پوشاک، شال و روسری، کیف و کفش، بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، مانتو ... تهیه کنید. این محصولات بیشتر از کشورهای ترکیه، اندونزی و وتینام وارد می‌شوند و کیفیت خوبی دارند.
آدرس: آستارا، خیابان شهید نادر حاجی عباسی، پاساژ بزرگ ولیعصر

مرکز تجاری لوندویل
شهر لوندویل در جنوب آستارا قرار دارد. مرکز خرید لوندویل نیز یکی از بهترین مراکز خرید آستارا به حساب می‌آید. در این مرکز خرید مغازه های بسیار متنوعی برای خرید پوشاک کودکان و بزرگسالان وجود دارد. علاوه بر این پارکی برای کودکان وجود دارد تا در هنگام خرید شما حوصله‌شان سر نرود. قیت اجناس این مرکز خرید نیز متوسط و گاهی بالاست.
در نزدیکی این مرکز خرید، آبشار لاتون و روستای کوته کومه قرار دارند که می‌توانید قبل یا پس از خرید سری به آن ها زده و خستگی در کنید.
آدرس: آستارا، لوندویل، بلوار امام رضا (ع)
تلفن: 01825542256

مژگان هستم 21 ساله؛کتاب زیاد می‌خونم و مطلب زیاد می‌نویسم، در مورد همه چی! برای خودم و برای کار. رشته‌ام کامپیوتره اما همیشه به ادبیات علاقه داشتم. بقیه علایقم هم رانندگی، خرید، سفر و یه سری چیزای دیگه‌اس.

امتیاز دهید 4 دیدگاه ۵ / 3.7 117 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
9 خرداد، 1399

خوب

پاسخ اسمارتیز :ممنون :)
مهمان
16 بهمن، 1398

سلام ارزانترین بازارآستارا چه نام دارد

پاسخ اسمارتیز :سلام. تا جایی که من متوجه شدم اگه جنس زیاد بخرید و به صورت عمده براتون گرون درمیاد. از طرف دیگه بازارچه ساحلی نسبت به پاساژهایی مثل سیدان خیلی ارزونتره با این حال باید خیلی بگردید
وحید
13 بهمن، 1398

سلام خوب هستین قیمت پوشاک کدوم پاساژ بهتره

پاسخ اسمارتیز :
سلام. مرسی شما خوبید؟ متاسفانه نمیدونیم اما سوالتونو منتشر میکنیم که هرکسی درباره پاساژهای آستارا میدونه کمکتون کنه

تارا
2 بهمن، 1398

سلام لوازم آرایشی و به صورت عمده کجای آستارا میشه خربد

پاسخ اسمارتیز :
سلام.
توی این مراکز خریدی که معرفی کردیم، لوازم آرایشی رو میتونین بخرید.