راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان

28 اردیبهشت، 1398
28 اردیبهشت، 1398
مدت مطالعه :

خرید بلیط هواپیما ارزان دغدغه‌ی بسیاری از مسافران و قیمت بلیط هواپیما از مهم‌ترین فاکتورها در خرید بلیط هواپیما است. ترفندهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان وجود دارد که با به‌کارگیری آن‌ها، می‌توانید هزینه‌ی کمتری برای خرید بلیط هواپیما بپردازید و هزینه‌ی سفرتان را کاهش دهید. بعضی از این ترفندها برای سفرهای تفریحی کاربرد دارند و برخی دیگر هم برای سفرهای تفریحی و هم برای سفرهایی که تاریخ و مقصد آن‌ها قابل تغییر نیست، به کار می‌آیند. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا با این ترفندها آشنا شوید.

1- انعطاف‌پذیر بودن در انتخاب مقصد و تاریخ برای خرید بلیط هواپیما

بیشتر افراد برای خرید بلیط هواپیما مراحل زیر را طی می‌کنند:

الف: مقصدشان را تعیین می‌کنند

ب: تاریخ سفرشان را انتخاب می‌کنند

ج: قیمت‌های بلیط‌های موجود را بررسی می‌کنند و اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنند

اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید، روش بالا راه خوبی نیست.

درصورتی‌که می‌خواهید بلیط هواپیما ارزان بخرید و سفرتان تفریحی است (تاریخ و مقصد سفر قابل تغییر است) باید این‌گونه عمل کنید:

الف: ببینید قیمت بلیط هواپیما به مقاصد مختلف چند است (چند مقصد مورد نظرتان را بررسی کنید)

ب: یکی از مقاصد ارزان را انتخاب کنید

ج: تاریخ‌هایی را برای سفر انتخاب کنید که قیمت بلیط هواپیما در آن‌ها ارزان است. حتما تاریخ‌های مختلف را بررسی کنید. گاهی اوقات، قیمت بلیط هواپیما حتی در دو روز متوالی بسیار متفاوت است.

در انتخاب مقصد و تاریخ برای خرید بلیط هواپیما، انعطاف داشته باشید. اگر فقط یک مقصد و تاریخ را برای سفر انتخاب کنید و انعطاف نداشته باشید، شانس بالایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان ندارید. در کشورهای اروپایی و آسیایی، پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان به مقصد نهایی‌تان آسان است.

راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان
این هواپیما توسط یک هنرمند نابینا نقاشی شده است

2- انتخاب ارزان‌ترین فرودگاه برای سفرهای راه دور

برای خرید بلیط هواپیما ارزان برای سفرهای راه دور، بهتر است ارزان‌ترین فرودگاه را انتخاب کنید حتی اگر آن فرودگاه، فرودگاه شهر خودتان نباشد.

تبدیل سفر یک مقصده، به سفر دو مقصده، گاهی ارزان‌تر تمام می‌شود؛ علاوه بر آن می‌توانید علاوه بر مقصد اصلی، شهر دیگری را هم ببینید.

فرض کنید ساکن اصفهان‌اید و می‌خواهید از اصفهان به استانبول بروید؛ می‌توانید بلیط هواپیما مستقیم اصفهان استانبول بخرید یا بلیط هواپیما تهران استانبول بخرید و با اتوبوس یا قطار از اصفهان تا تهران سفر کنید؛ درصورتی‌که گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید، به احتمال زیاد، هزینه‌هایتان کمتر خواهد شد.

3- سفر نکردن در ماه‌های پرسفر

در بسیاری از کشورهای جهان، زمان‌های زیر پرسفرترین و گران‌ترین زمان‌های سال‌اند:

– اواسط ژوئن تا اواسط آگست

– کریسمس

– شب سال نو میلادی

مناسبت‌های خاص هر کشور هم روی قیمت بلیط هواپیما آن کشور تاثیر می‌گذارد؛ مثلا قیمت بلیط هواپیما چین در ایام سال نو چینی، گران است.

4- خرید بلیط هواپیما ماه‌ها پیش از سفر

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بلیط هواپیما داخلی، 1 تا 3 ماه قبل از تاریخ سفر و برای خرید بلیط هواپیما خارجی، 2 تا 8 ماه قبل از تاریخ سفر اقدام کنید.

برای خرید بلیط هواپیما برای سفرهای تابستانه، 1 تا 2 ماه به زمان‌های بالا اضافه کنید اما اگر قصد سفر در فصول کم‌سفر را دارید، بهتر است بلیط هواپیما را در زمانی نزدیک به تاریخ سفرتان بخرید.

از طرف دیگر، اگر بلیط هواپیما را خیلی خیلی زودتر از تاریخ سفر بخرید، ممکن است بلیط‌های ارزان‌تر را از دست بدهید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما ارزان
ایرباس بیلوگا از عجیب‌ترین هواپیماهای جهان از نظر ظاهری است

5- سفر کردن در روزهای ارزان

قیمت بلیط هواپیما برای اکثر مقاصد در روزهای آخر هفته گران‌تر است. قیمت بلیط هواپیما داخلی معمولا در روزهای چهارشنبه و جمعه گران‌تر است و قیمت بلیط هواپیمای خارجی هم در روزهای جمعه و یکشنبه گران‌تر از روزهای دیگر است. درصورتی‌که برای‌تان امکان‌پذیر است، این روزها را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب نکنید.

6- چک کردن چند سایت فروش بلیط هواپیما

سایت‌های فروش بلیط هواپیما، درصد سودهای مختلفی برای فروش بلیط هواپیما در نظر می‌گیرند. قبل از خرید بلیط هواپیما، قیمت بلیط هواپیما در چند سایت مختلف را بررسی کنید و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را انتخاب کنید.

7- خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

شرکت‌های چارترکننده‌ی پرواز، معمولا به دلیل پر نشدن پروازی که چارتر کرده‌اند، بلیط لحظه آخری می‌فروشند. این شرکت‌ها، بلیط لحظه آخری را با قیمت ارزان ارائه می‌کنند تا دچار زیان نشوند یا زیان کمتری (در مقایسه با خالی ماندن هواپیما) شوند. البته در صورتی که قصد خرید بلیط لحظه آخری دارید باید به این نکته توجه کنید که ممکن است بلیط هواپیما مورد نظرتان را پیدا نکنید.

8- سریع عمل کردن

فرض کنید یک بلیط هواپیما ارزان پیدا کرده‌اید. چقدر طول می‌کشد تا همه‌ی بلیط‌ها به فروش برسد و پرواز پر شود؟ مطمئنا کسی از این موضوع مطلع نیست. پس سرعت عمل در خرید بلیط هواپیمای ارزان مهم است. در حقیقت نباید انتظار داشته باشید بلیط‌های ارزان، مدت زیادی در دسترس باشند.

9- بررسی بلیط هواپیما یک‌طرفه

گاهی اوقات خرید دو بلیط هواپیما یک‌طرفه، از خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت، ارزان‌تر تمام می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت، قیمت دو بلیط یک‌طرفه را بررسی کنید و در صورت ارزان‌تر بودن، برای خرید آن اقدام کنید.

10- بلیط‌های هواپیما غیرمستقیم

قیمت بلیط هواپیما برای پروازهای غیرمستقیم، گاهی ارزان‌تر از پروازهای مستقیم است. برای خرید بلیط هواپیما برای مقصد مورد نظر، بلیط‌های غیرمستقیم را هم بررسی کنید.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

برق و ICT خوندم. وبلاگ‌نویسی رو دوست دارم و خوندن وبلاگ هم جزو علائقمه. به صورت خیلی آماتور کوهنوردی می‌کنم و مسابقات بسکتبال NBA رو هم دنبال می‌کنم. مثل خیلی از مردم موسیقی گوش می‌دم و فیلم می‌بینم. تکنولوژی، کتاب و پادکست هم برام جذابه.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.8 20 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.