• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

دیزنی لند، در رویا زندگی کن!

18 آذر، 1398
18 آذر، 1398
مدت مطالعه :
"به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن" جمله‌ای‌ست که در دیزنی لند به آن ایمان پیدا خواهید کرد. دیزنی لند نشان داد که شاید بتوانید حتی یک روز در دنیای واقعی، در رویای خود زندگی کنید و قهرمان خیر و شَر داستان زندگی خود باشید. این مطلب اسمارتیز را از دست ندهید تا با دیزنی لند و رازهایش بیشتر آشنا شوید.
تاریخچه دیزنی لند
باید برگردیم به اول داستان. همان اول که یک پسربچه‌ی کوچک، رویایی بزرگ داشت. مثل تمام داستان‌های موفقیت که در کتاب‌های روانشناسی و انگیزشی می‌خوانیم، والت دیزنی، پسربچه‌ی قصه‌ی ما از رویایش دست نکشید و موفق شد. البته این کار را به همان راحتی که آنتونی رابینز و کسان دیگر در این کتاب‌ها می‌گویند انجام نداد. او با نوآوری در صنعت انیمیشن و متحیر کردن بینندگانش این کار را کرد. چه کسی واقعا فکر می‌کرد در سال 1928 یک موش بتواند سوت بزند؟ نه تنها سوت بزند بلکه صدا و تصویر برخلاف کارتون‌های آن‌موقع، کاملا هماهنگ و بی‌نقص باشد.
دیزنی لند
همه جا می‌توانید نمادی از میکی موس پیدا کنید | عکس: شیوری سوزوکی
والت دیزنی دنیای خود را فقط در تصاویر متحرک نمی‌خواست، پس شروع به ساخت دنیای خودش به نام دیزنی لند در آمریکا کرد. در 17 جولای سال 1955 اولین دیزنی لند افتتاح شد تا رویای والت به واقعیت تبدیل شود.
از سال 1955 تا همین الان 5 پارک دیگر در سراسر جهان به مجموعه دیزنی لند اضافه شد تا امروزه 6 دیزنی لند داشته باشیم. شاید بپرسید این 6 شعبه‌ی دیگر کجا هستند؟ این دیزنی لندها در آناهایم کالیفرنیا آمریکا، دیزنی لند فرانسه در مارون شهری در نزدیکی پاریس، دیزنی لند شانگهای، دیزنی لند فلوریدا آمریکا، دیزنی لند توکیو ژاپن، دیزنی لند هنگ‌کنگ قرار دارند. یک دیزنی لند نیز در هاوایی قرار دارد که متشکل از هتل‌های بزرگ و کوچک است.
حال و هوای پارک‌های دیزنی لند
کارتون‌های دیزنی و پرنسس‌هایش، فراز و فرود داستانی‌اش، رقص و آواز، موجودات بی‌جان سخن‌گو، جشن و شادی، اشک و شادی، دیزنی لند تمام این حس‌ها را در خود جای داده است. وقتی به دنیای دیزنی لند می‌روید باید عاشق ذهن خلاق والت دیزنی باشید و تک تک آهنگ‌های فیلم‌هایش را از روی حفظ بخوانید.
اگر به دیزنی‌لند آمریکا در کالیفرنیا بروید، مسیری را می‌بینید که در انتهای آن قصر بزرگ و معروف دیزنی قرار دارد. این مسیر الهام گرفته شده از مسیری‌ست که به خانه‌ی والت ختم می‌شد. پس از همین الان مطمئن باشید که دارید به رویای یک پسربچه‌ی شیطان وارد می‌شوید. به محض ورود خوش‌آمدگویی مخصوص دیزنی لند را خواهید شنید که جمله‌ای از والت است.
قصر سیندرلا
قصر سیندرلا در دیزنی لند | عکس: تام بریکر
حالا دیگر تفریح شروع می‌شود. در محوطه‌ی پارک دیزنی لند کسانی را می‌بینید که لباس پرنسس‌ها و شخصیت‌های کارتونی دیزنی را پوشیده‌اند. این افراد کارکنان پارک هستند که به همین سادگی‌ها این شغل سخت و جذاب را به دست نیاوردند. از خود می‌پرسید این افراد چگونه در دیزنی لند استخدام شدند؟ مراحل استخدام برای این شغل بسیار سخت است. اول از همه دخترانی که می‌خواهند پرنسس باشند باید قدی بین 160 تا 170 داشته باشند و سن آن‌ها از 18 سال تا 23 سال باشد. دوم باید در گزینش شرکت کنند و تمام آهنگ‌ها و دیالوگ‌های شخصیت‌شان را بلد باشند چه سیندرلا باشند، چه سفید برفی! پس از گزینش اگر مناسب باشند، استخدام می‌شوند. البته این تازه شروع سختی‌هاست. آن‌ها باید در پارک گردش کنند، همیشه بخندند، همیشه آواز بخوانند و طوری در نقش‌شان فرو بروند که در آخر شب کفش بلورین‌شان را جا بگذارند یا یک قورباغه را ببوسند!
تینکربل پیترپن
کارکنان دیزنی لند (تینکربل) در حال بازی با کودکان | عکس: ران تورپ
خطرهای دیگری هم این شغل دارد که در ادامه‌ی همین مطلب خواهیم گفت. جالب است بدانید حتی اگر شما کاسپلی‌باز هم باشید،  اجازه‌ی پوشیدن لباس شخصیت مورد علاقه‌تان در دیزنی لند را ندارید مگر این‌که سن شما زیر 14 سال باشد. این قانون برای این است که مدیران بتوانند کارکنان را از بازدیدکنندگان عادی مشخص کنند تا کنترل بیشتری داشته باشند.
وقت سواری و نمایش است. سواری‌ها و تفریحات هیجانی متعددی در پارک‌های دیزنی لند وجود دارد که برخی از آن‌ها خانوادگی هستند. سواری دزدان دریایی کاراییب شاید عجیب‌ترین باشد چون هم ترسناک است هم جالب! زمانی در این سواری از اسکلت واقعی انسان استفاده شد که از دانشگاه پزشکی قرض گرفته بودند! حال خود تصور کنید که سر جای‌تان نشسته‌اید و یک اسکلت واقعی انسان جلوی‌تان ظاهر می‌شود.
کارتون ماشین ها
درب ورودی شهر رادیاتور اسپرینگز کارتون ماشین‌ها در دیزنی لند 
در دیزنی لند شانگهای سواری سفیدبرفی و هفت کوتوله طرفداران زیادی دارد. در دیزنی لند توکیو هم بازار و فروشگاه‌های دیزنی معروف هستند که علاقه مندان می‌توانند هر چیزی که از کارتون‌های دیزنی دوست دارند را بخرند، مثلا ست قوری و لیوان فیلم دیو و دلبر، لباس پرنسس السا در انیمیشن فروزن یا عروسک‌های انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها! می‌گویند عروسک‌های شخصیت چنگال که در فیلم داستان اسباب‌بازی‌ها 4 به این مجموعه اضافه شده است، از پرفروش‌ترین محصولات موجود در فروشگاه‌های دیزنی هستند. هر دیزنی لند با این‌که از نظر تِم شبیه به هم هستند اما چیز جدیدی برای پیش‌کش دارند.
چنگال توی استوری
این چنگال از مواد دور ریختنی درست شده است
خب بعد از گشتن و نمایش و سواری‌های متعدد قطعا خسته و گرسنه خواهید شد. برای این‌که این خستگی و هیجانات را در کنید و لحظه‌ای آرامش داسته باشید، به کافه‌های داخل پارک بروید و در آن‌جا از نوشیدنی و غذاهای خوشمزه‌شان بخورید.
زمان بازدید از دیزنی لند
دیزنی لند همیشه شلوغ است اما در تابستان‌ها جای سوزن انداختن نیست. وقتی به دیزنی لند می‌روید مراقب کودکان خود باشید  چون اگر در این فضای بزرگ گم بشوند، پیدا کردن‌شان با فرشته‌های آسمانی‌ست، ولی نگرانی به دل خود راه ندهید چون کارمندان پارک کاملا با موقعیت‌های مختلف آشنا هستند و برای‌شان حتی کد مخصوص دارند. برای مثال اگر یک نفر بگوید code V به این معنی است که یک نفر حالش بعد از سواری بد شده است و سریع باید به این فرد رسیدگی شود. حتما قبل از سفر و خریدن بلیت بازدید از دیزنی لند چه در پاریس باشد، چه در شانگهای و چه در آمریکا، چک کنید برنامه‌ی خاصی برای آن زمان دارند یا نه؟ چون برنامه‌های ویژه‌ی دیزنی لند بسیار هیجان‌انگیز و شوق‌آور است. آتش‌بازی، نمایش، نور و موسیقی عضو جدانشدنی این برنامه‌هاست.
حقایق و فکت‌های دیزنی لند
حقایق و فکت‌های بامزه و گاهی وحشتناک، بخش جدانشدنی هر داستان موفق یا تراژدی‌ست. دیزنی لند و والت دیزنی نیز از این قائده مستثنی نیستند.
میکی‌موس، موش سوت‌زن معروف والت دیزنی، محبوب‌ترین شخصیت در دیزنی لند است. محصولات میکی‌موس بیشتر از هر محصول دیگر فروش می‌روند. برآورد شده است از زمان باز کردن اولین دیزنی لند ، بازدید کنندگان حدود 84 میلیون تل دخترانه با طرح گوش‌های میکی‌موس خریده‌اند. در فضا و محیط دیزنی لند شاید هر کجا که بروید با یک نماد از میکی موس برخورد کنید. حتی در جاهایی که فکرش را نمی‌کنید. برخی از این نمادها مخفی هستند و باید خیلی دقت داشته باشید تا آن‌ها را پیدا کنید.
دیزنی لند پاریس
دانلداک و گوفی و میکی موس در کنار هم | عکس: فیلیپ سوستاچک
همیشه ایستاده بودن، لبخند زدن و پوشیدن لباس‌های پرنسس‌ها سخت‌ترین کار کارکنان دیزنی نیست، بلکه آن‌ها گاهی جان‌شان را هم روی اتفاقات و حوادث داخل پارک از دست می‌دهند، مانند له شدن بین دو دیوار یا افتادن روی ریل قطار!
در داخل دیزنی لندها، هتل‌هایی وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند در آن‌ها اقامت داشته باشند، اما در یکی از این هتل‌ها یک اتفاق تاریخی رخ داده است. جان لنون خواننده‌ی بزرگ گروه بیتلز و آهنگ ایماجین، نامه‌ی معلق شدن و جئا شدن افراد گروه بیتلز را در هتلی در داخل دیزنی لند امضا کرده است و این گرو بزرگ برای همیشه از هم جدا شدند.
بیتلز  دیزنی
تصویری از شخصیت‌های دیزنی که ادای گروه بیتلز را در می‌آورند | عکس: دیزنی‌پارک‌ بلاگ
در محوطه‌ی دیزنی لند گربه‌های زیادی را خواهید دید که به این‌ور و آن‌ور می‌روند. این گربه‌ها توسط کارکنان پارک نگه‌داری می‌شوند و تمام آن‌ها واکسینه شده‌اند. شاید این گربه‌ها شما را یاد انیمیشن گربه‌های اشرافی بیاندازد.
ممکن است نام دیزنی لند امارات یا دیزنی لند دبی را شنیده باشید، اما اشتباه نکنید پارکی که در امارات و شهر دبی وجود دارد مجموعه‌ای از 4 پارک است که به علت تم‌دار بودن و بزرگ بودن آن به دیزنی لند دبی مشهور شده است.
دیزنی لند محکوم به این است که در کارتون‌هایش از نمادها و شوخی‌های بزرگسالان استفاده می‌کند که باعث بلوغ زودرس در کودکان می‌شود. البته این مسئله به صورت تئوری مطرح شده است و هنوز به طور رسمی تایید یا تکذیب نشده است!
مرد عنکبوتی
این 3 کمپانی بزرگ امروزه با هم فیلم‌های مردعنکبوتی را می‌سازند | عکس: تیمور گروموف
زمانی که شرکت کمیک مارول در حال ورشکستگی بود، دیزنی با مبلغ کمی حق امتیاز شخصیت‌های مارول را خرید. البته دیزنی در آن زمان دستش به مرد عنکبوتی نرسید چون قبل از دیزنی، شرکت سونی حق امتیاز مرد عنکبوتی را خریده بود!
در هر صورت با تمام حقایق، تئوری‌ها، دروغ‌ها و شایعه‌ها دیزنی لند مکانی برای تفریح تمام سنین است. مکانی که از 7 سال تا 70 سال می‌توانند در آن خوش بگذرانند و لحظات خوبی را سپری کنند.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.5 74 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.