• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

جاهای دیدنی شیکاگو

6 خرداد، 1399
6 خرداد، 1399
مدت مطالعه :
شهر شیکاگو از طولانی‌ترین خط‌های ساحلی در آمریکا را دارد و حتی قبل از رشد صنعتی عظیم خود نیز از شهرهای جذاب آمریکا بود. اما این شهر از زمانی که اولین خط قطار خود را در سال 1849 دریافت کرد، ناگهان پیشرفت چشم گیری را تجربه کرد. مردم این شهر به خوبی می‌دانستند که شیکاگو پتانسیل تبدیل شدن به قطب‌های توریستی آمریکا را دارد و از این فرصت نیز به خوبی استفاده کردند. اکنون پس از گذشت بیش از 180 سال از آن زمان جاهای دیدنی شیکاگو مثل آسمان خراش‌ها، موزه‌های مشهور هنری و تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و... شیکاگو را به متنوع‌ترین شهر توریستی آمریکا تبدیل کرده است. در این شهر برای هر سن و سلیقه‌ای بدیع‌ترین جاذبه‌ها وجود دارد.
در شیکاگو مکان‌های توریستی متنوع و زیادی وجود دارد و هرکدام نیز ارزش خاص خود را دارند. معرفی همه آن‌ها مسلماً در قالب یک مقاله نمی‌گنجد. به همین دلیل در ادامه 10 تا از بهترین جاهای دیدنی شیکاگو که در سال 2019 از وبسایت‎های گردشگری آمریکا بالاترین امتیاز را دریافت کرده‌اند، انتخاب کردیم تا به شما معرفی کنیم. با اسمارتیز همراه باشید.
 دماغه پارک Burnham شیکاگو
جاهای دیدنی شیکاگو؛ دماغه پارک Burnham محل مناسبی برای تماشای غروب آفتاب و لذت بردن از آب و هوای شیکاگو در فصل بهار و تابستان است.

1.    دماغه پارک Burnham
پارک زیبای Burnham از بهترین ییلاق‌های تابستانه شیکاگو است و نام آن نیز در لیست 10 جاذبه برتر شیکاگو به چشم می‌خورد. اگر در فصل تابستان به دیدن شهر زیبای شیکاگو می‌روید، بهتر است غروب یک روز آفتابی را به دیدن این فضای زیبا اختصاص دهید. زیرا در هنگام غروب ترکیب رنگ سرخ آبی آسمان و آبی آب رودخانه یک ارغوانی زیبا را پیش چشم شما ترسیم می‌کند که در کنار درختان و فضای سبز این پارک منظره‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.
می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید و در کنار دماغه پارک سواری لذت بخشی برای خود رقم بزنید. یا تمهیدات یک پیکنیک خانوادگی یا دوستانه را فراهم کنید و یک شام لذت‌بخش در هوای پاک و منظره زیبای پارک Burnham آماده کنید. اگر هوا سرد نباشد، شنا در رودخانه نیز در تابستان بسیار لذت بخش خواهد بود.
2.    آکواریوم Shedd
بازدید از آکواریوم بیشتر برای طبیعت دوستان و کودکان کنجکاو جذابیت دارد. آکواریوم Shedd که در نزدیکی دریاچه میشیگان قرار دارد، از مشهورترین جاهای دیدنی شیکاگو است. نام این آکواریوم را می‌توانید در لیست بزرگترین آکواریوم‌های جهان مشاهده کنید. البته که با حضور بیش از 32000 حیوان مختلف در این آکواریوم داشتن این لقب اصلاً عجیب نیست. اگر شما هم به طبیعت علاقه دارید، می‌توانید یک بعد از ظهر آرام را در کنار خانواده خود در آکواریوم Shedd بگذرانید و از هنرنمایی حیوانات نیز لذت ببرید.
برای بازدید از آکواریوم Shedd دقت داشته باشید که این مکان هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 6 عصر باز است. قبل از رفتن نیز بهتر است رزرو داشته باشید.
فواره Buckingham دیدنی های شیکاگو
فواره Buckingham ، از دیدنی‌ ترین قسمت های پارک گرنت
3.    پارک گرنت (Grant Park)
از بین جاهای دیدنی شیکاگو Grant Park بهترین موقعیت را در شهر دارد. این پارک در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی نیز بسیار راحت است. گرنت پارک به خانه جاذبه‌های مرکز شهر شیکاگو مشهور است و به تنهایی چند مورد از بهترین جاهای دیدنی شیکاگو را در خود جای داده است. بنابراین شما می‌توانید با رفتن به این پارک با یک تیر چند نشان بزنید.
فواره Buckingham از این دیدنی‌هاست که خود در جهان مشهور است. در طراحی این فواره از هنر Deco الهام گرفته شده که آن را خاص و منحصر به فرد جلوه می‌دهد. هر روز در ساعات شلوغ روز مخصوصاً هنگام غروب فواره‌های این فواره زیباترین هماهنگی خود را برای ایجاد بلندترین آبفشانی در جهان نشان می‌دهند. این رقص آب در هوا با رقص نور نیز همراه می‌شود و از زیباترین مناظر شیکاگو را پدید می‌آورد. جالب است بدانید برای ایجاد این طرح‌های زیبا از آب 15 هزار گالون آب در این فواره در گردش است.
Cloud Gate از دیدنی های شیکاگو
جاهای دیدنی شیکاگو؛ سازه لوبیا شکل از جنس استیل که اسم اصلی آن Cloud Gate است، مهم‌ترین اثر مدرن میلنیوم پارک است
4.    میلنیوم پارک
با کمی پیاده روی از فواره باکینگهام به سمت شمال، به یکی دیگر از پارک‌های معروف شهر می‌رسید که این پارک هم پر از دیدنی‌های جذاب است. با اینکه پارک میلنیوم قبل از افتتاح به دلیل هزینه‌های سنگین و تأخیر بسیار در افتتاح بدنام شده بود، اما سرانجام پس از افتتاح یک شوک بزرگ هنری برای شهر پدید آورد. این پارک به جز فضای سبز و چمنزارها که به خودی خود چشم نواز طراحی شده‌اند، چندین سازه مدرن از جنس استیل و شیشه نیز وجود دارد که این پارک را به خاص‌ترین پارک دنیا تبدیل کرده است.
سازه لوبیا شکل از جنس استیل که اسم اصلی آن Cloud Gate است، مهم‌ترین اثر مدرن میلنیوم پارک است. این لوبیای بزرگ و براق به محلی تبدیل شده که گردشگران بیشترین عکس‌ها را در آن ثبت می‌کنند. علاوه بر این، فواره crown از دیگر جاذبه‌های پارک میلنیوم است. این فواره از دو سازه شیشه‌ای 15 متری تشکیل شده است که در بین آن‌ها یک استخر آب قرار دارد. سازه‌های مکعب مستطیلی مسئول هنرنمایی با قطرات آب هستند و در فصول تابستان و بهار بهترین جلوه از رقص آب را ارائه می‌دهند.
5.    برج Willis
خوشبختانه برج مشهور willis نیز در حوالی دو پارک مشهور شهر قرار دارند و نیازی نیست برای بازدید از آن مسافت زیادی را طی کنید. برج ویلیس تجربه‌ای متفاوت از یک جاذبه توریستی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید سومین شهر بزرگ آمریکا را با تمام مناظر سنتی، طبیعی و مدرن آن در یک تصویر ببینید، آخرین طبقه برج willis یعنی Skydeck یک نمای 360 درجه زیبا از شهر در اختیار شما قرار می‌دهد. Skydeck که در طبقه 103 این برج و در ارتفاع 412 متری از سطح شهر قرار دارد، بلندترین نقطه شیکاگو است. شما در Skydeck می‌توانید با خم شدن روی یک شیشه زاویه دار به سمت شهر، یک منظره نفس گیر از شیکاگو را به خاطر بسپارید و روی یک کفپوش شیشه‌ای بر روی شهر قدم بزنید.
موزه تاریخ طبیعی Field شیکاگو
جاهای دیدنی شیکاگو؛ موزه تاریخ طبیعی Field محل نگهداری گنجینه کاملی از مهم ترین فسیل های متعلق به دایناسور ها به حساب می آید.
6.    موزه تاریخ طبیعی Field
موزه تاریخ طبیعی فیلد اولین فعالیت‌های خود را در سال 1893 آغاز کرد. هرچند در آن زمان از این موزه بزرگ تنها چند سالن برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف وجود داشت. اما به مرور زمان محل برگزاری این نمایشگاه‌ها به موزه‌ای واحد و بزرگ تبدیل شد و اکنون از بزرگترین موزه‌های تاریخ طبیعی در جهان است. اگر به سفر در تاریخ طبیعت علاقه دارید، بهترین مکان آن در شیکاگو توسط این موزه برای شما فراهم شده است. البته که در موزه بزرگ فیلد علاوه بر موزه حیوانات تاکسی درمی شده هزاران نمایشگاه دیگر نیز برقرار است که شما را با فرهنگ و سرگذشت انسان‌ها در طول زمان و مکان‌های مختلف آشنا می‌کند.
7.    Riverwalk
هنگامی که صحبت از گشت و گذار در شیکاگو و دیدن مناظر شگفت انگیز شهر می‌شود، قدم زدن در منطقه Riverwalk می‌تواند یک پیشنهاد عالی باشد. اگر دوست دارید جاهای دیدنی شیکاگو را از دور و با چشم اندازی خیره کننده ببینید به Riverwalk بروید. یک تاکسی آبی سوار شوید و با سفر در رودخانه شیکاگو گشتی سریع و لذت بخش در شهر داشته باشید. بهترین زمان برای این کار هنگام غروب است. زیرا هم شهر در زیباترین حالت خود قرار دارد و هم می‌توانید شام خود را از بهترین رستوران‌های شهر که در این منطقه قرار دارد سفارش دهید و در یک چشم انداز زیبا از برج‌های بلند شهر و رودخانه آن را میل کنید.
8.    موزه علم و صنعت شیکاگو
موزه علم و صنعت شیکاگو از دیگر جاهای دیدنی شیکاگو است که می‌توانید در آن به سؤالات تاریخی موجود در ذهنتان و کنجکاوی‌های خود در مورد علم و صنعت عصرهای گذشته پاسخ دهید. این موزه از بزرگترین موزه‌های علمی در جهان است که هرآنچه مربوط به فناوری و تکنولوژی باشد می‌توانید در آن پیدا کنید. از دیدنی‌های مشهور این موزه می‌توان به زیر دریایی آلمانی، اولین قطار دیزلی فولادی و داستان پیدایش قطار اشاره کرد. این موزه بخش‌های مختلفی دارد که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذاب است.
شما می‌توانید از تورهای آموزشی داخل موزه استفاده کنید و اطلاعات دقیق‌تری از تکنولوژی‌هایی که از گذشته تا کنون کشف و توسعه داده شده‌اند اطلاعات جالبی کسب کنید.
9.    منطقه مگنیفیسنت مایل Magnificent Mile
این خیابان شما را میان برج‌های زیبا و بلند شهر غرق می‌کند. اگر دوست دارید به بازدید خود از جاهای دیدنی شیکاگو خرید را نیز اضافه کنید، منطقه Magnificent Mile بهترین انتخاب برای این کار است. با رفتن به این خیابان هم می‌توانید از زیباترین مناطق شهر لذت ببرید، هم خرید با کیفیت و متنوعی داشته باشید.
در این خیابان علاوه بر ساختمان‌های مدرن و برج‌های سر به فلک کشیده، نورپردازی نیز چشم نوازی می‌کند. نورپردازی خیابان Magnificent Mile در شیکاگو زبان زد است. قدم زدن در این خیابان شما را با بهترین و خاص‌ترین فروشگاه‌های شهر آشنا می‌کند.
10.    اسکله نیرو دریایی (Navy Pier)
اسکله نیرو دریایی یک پکیج کامل از فعالیت‌های سرگرم کننده در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در شیکاگو به دنبال هیجان هستید، حتماً به این اسکله بروید و از امکانات آن استفاده کنید. علاوه بر چشم انداز پانورامیکی که خود اسکله پیش روی شما قرار می‌دهد، می‌توانید با سوار شدن بر چرخ فلک این چشم انداز را برای خود چند برابر زیباتر کنید. در این اسکله انواع تفریحات آبی برای علاقه مندان وجود دارد. هم چنین یک تور دریاچه گردی نیز هر شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود که در طی این تور آتش بازی‌های فوق العاده بی نظیری اجرا می‌شود و شما را از این همه زیبایی در کنار هم به وجد می‌آورد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.9 16 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.