• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

جاهای دیدنی سوئد

10 اردیبهشت، 1399
10 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :
کشور سوئد را عموماً با کلبه‌های دنج آن در کنار مناظر زیبا و خیره‌کننده می‌شناسند. شگفتی‌های معماری در این کشور، مناظری زیبا و بکر را به وجود آورده است. همچنین جاهای دیدنی سوئد سبب شده است که سوئد از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا باشد. در واقع تاریخ و فرهنگ غنی این کشور، آب و هوای دلچسب و هزاران هکتار از جنگل‌ها و چشمه‌ها در کشور سوئد از دیگر عجایب آن است.
با اسمارتیز همراه باشید تا برخی از بهترین و به یادماندنی ترین جاهای دیدنی سوئد را معرفی کنیم و سفری کوتاه در کنار شما به این کشور زیبا و خوش آب و هوا داشته باشیم.
کاخ استکهلم
کاخ استکهلم که به کاخ سلطنتی نیز معروف است، در جزیره Stadsholmen در مرکز استکهلم واقع شده است. این مکان، محل رسمی اقامت پادشاه سوئد است. کاخ سلطنتی دارای بخش‌های مخصوص به پادشاه، اعضای خانواده سلطنتی سوئد و بخش‌های دیگر است.
این کاخ بین سال‌های 1697 تا 1706 ساخته‌شده است و دارای سبک معماری باروک است. کاخ آبشار نیز از دیدنی‎ترین بخش‌های این کاخ به شمار می‌آید و در صورتی که به جاذبه‌های معماری علاقه مند هستید، این مکان برای شما به یادماندنی خواهد شد.
موزه واسا
موزه واسا واقع در شهر استکهلم از جمله محبوب‌ترین و حیرت‌انگیزترین موزه‌های سوئد است که پذیرای نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده در سال است. از زمان افتتاح این موزه در سال 1990 بیش از 20 میلیون نفر از آن بازدید کرده‎اند و به همین دلیل تعجبی ندارد که در لیست جاهای دیدنی سوئد قرار گرفته است.
کشتی نبرد واسا در موزه واسا
جاهای دیدنی سوئد؛ کشتی نبرد واسا در موزه واسا
کشتی نبرد واسا که در این موزه قرار دارد، بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. این کشتی به دلیل قدمت 300 ساله خود نوعی کپسول زمان است که شما را به قعر تاریخ سوئد خواهد برد. این موزه ده‌ها بخش جدا دارد که بازدید از کلیه بخش‌ها معمولاً به یک روز زمان نیاز دارد.
امکان بازدید از این موزه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر امکان پذیر است.
اسکانسن
اسکانسن از قدیمی‌ترین موزه‌های روباز دنیا شناخته می‌شود. این بنا در سال 1891 تاسیس شده است و در یکی از جزایر کشور سوئد است. در این مرکز یک باغ‌وحش در فضای باز وجود دارد که محل زندگی تعدادی از حیوانات اسکاندیناوی، مانند خرس قهوه‌ای، گوزن و روباه قرمز می‌باشد. این مکان در واقع تداعی‌کننده یک شهر در قرن 19 ام میلادی است. قلعه اسکانسن بهترین مکان برای تماشای غروب در گوتنبرگ و از بالای تپه نزدیک به منطقه هاگا است.
هتل یخی
دهکده کوچکی که در شمال سوئد واقع شده که در آن هتل یخی قرار دارد. هر ساله با استفاده از برف و قطعات یخی که از رودخانه مجاور این هتل گرفته می‌شود، این هتل باورنکردنی مجدداً بازسازی می‌شود.
هتل یخی
جاهای دیدنی سوئد؛ فضای داخلی هتل یخی
برای اطمینان از استحکام این هتل، دما همیشه در نزدیکی انجماد قرار دارد. برای اقامت در این هتل تنها در ماه‌های بین آوریل و دسامبر می توان به این هتل مراجعه کرد. البته به منظور اقامت در این هتل کلیه امکانات لازم فراهم است، گردشگران بسیاری می‌خواهند در این هتل اقامت داشته باشند، پس برای رزرو از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید.
پارک ملی آبیسکو
برای علاقه مندان به فضای باز و طبیعت بکر، پارک ملی آبیسکو از بهترین مکان‌های موجود در جهان است. این پارک زیبا و سرسبز مساحتی به اندازه 77 کیلومترمربع دارد و از بزرگترین دریاچه‌های سوئد به نام Torneträsk در آن قرار دارد.
پارک ملی آبیسکو
جاهای دیدنی سوئد؛ نمایی از پارک ملی آبیسکو
مسیرهایی پیاده‌روی که در این پارک طراحی‌شده است، برای لذت بردن از این طبیعت زیبا بسیار مناسب خواهد بود. علاوه بر این اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی از دیگر فعالیت‌هایی است که در این مکان دیدنی می‌توانید انجام دهید و لذت ببرید.
باغ کونگستر
این باغ در واقع یک پارک شهری در قلب استکهلم است. شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار، این پارک را به یکی از دلپذیرترین و مجذوب کننده‌ترین جاهای دیدنی سوئد تبدیل می‌کند و منظره‌ای شگفت‌انگیز را رقم می‌زند. شما دوست دارید عطر این شکوفه‌ها را بو کنید و از هوای خوب اینجا لذت ببرید.
وجود چشمه مولین در مرکز این پارک، زیبایی شکوفه‌های گیلاس را دوچندان کرده است. به همین دلیل این مکان گردشگران بسیاری را هر ساله به خود جذب می‌کند.
ایستد
شهر ایستد در جنوب کشور سوئد قرار دارد. در این مکان بنای تاریخی به نام سنگ استون قرار دارد. در حقیقت در این شهر بناهایی جاودانه از سبک معماری‌های گوتیک هنسا وجود دارد. بنای سنگی که در این شهر قرار گرفته است، شامل 59 تخته‌سنگ بزرگ است که یک کشتی عظیم را تشکیل می‌دهد. قدمت بالای این بنای تاریخی که به حتی پیش از وجود وایکینگ‌ها و در حدود سال 600 میلادی بازمی گردد، این سبب شده که این بنا از جمله حیرت انگیزترین جاهای دیدنی سوئد باشد. پس بازدید از بنای سنگی موجود در این شهر برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری بسیار مناسب خواهد بود.
شهر ایستد
جاهای دیدنی سوئد؛ شهر ایستد
کاخ درتینگولم
اگرچه سوئد قلعه‌ها و کاخ‌های بیشماری دارد، اما از مشهورترین آن‌ها در جزیره لوون و در دریاچه موران واقع شده است. این کاخ در قرن 16 ام ساخته‌شده است و هم اکنون محل اقامت خاندان سلطنتی این کشور است.
با این وجود بخش اعظمی از این کاخ و فضاهای آزاد و طبیعت دیدنی اطراف آن، برای بازدید عموم آزاد است. پس از این مکان که شامل کاخ و طبیعت زیبای اطراف آن است، از دیگر جاهای دیدنی سوئد برای بازدید خواهد بود که حتما باید آن را ببینید.
آپسالا
آپسالا در واقع شهری است که در نزدیکی استکهلم واقع شده است. قدمت این شهر زیبا به قرن 12 ام میلادی باز می‌گردد و به نوعی شهری مذهبی در سوئد است. از بزرگترین و قدیمی‌ترین کلیساهای مربوط به کشورهای اسکاندیناوی در این شهر قرار دارد.
علاوه بر پررنگ بودن مذهب و وجود کلیساهای زیبا در این شهر، آپسالا از قدیمی‌ترین کالج‌های جهان را نیز در خود جای‌داده است. کالج اوپسالا در سال 1477 تاسیس شده است و به جهت قدمت بالایی که دارد، بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.
بنابراین با برخورداری از معماری قرون وسطایی، این شهر از دیگر جاهای دیدنی سوئد است. رودخانه‌ای که از وسط این شهر می‌گذرد، زیبایی آن را مضاعف کرده است و بخش تاریخی این شهر در ضلع غربی این رودخانه قرار دارد.
مجمع الجزایر استکهلم
در صورتی که قصد سفر به کشور سوئد را دارید، بازدید از این مجمع الجزایر را به شدت توصیه می‌شود. با سفر به این شهر خود را در دنیایی دیگر خواهید یافت چرا که از مناظر بی نظیر و لذت‌بخش این مکان بسیار دیدنی و به یادماندنی هستند.
سفر به این مکان به کمک تورهای مسافرتی و در فصل تابستان توصیه می‌شود. قایقرانی از جمله فعالیت‌هایی است که در این مکان، برای گردشگران در نظر گرفته‌شده است. وجود رستوران‌های زیبا، کلبه‌های دیدنی در این مکان و جزیره‌های دست نخورده که محل زندگی حیوانات وحشی است، افراد بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب کرده است.
مارسترند
این شهر زیبا با دو نشانه شناخته می‌شود که از جمله آنها قلعه‌های قدیمی و دیگری قایقرانی است. این شهر در غرب سوئد واقع شده است و قلعه زیبایی که در آن وجود دارد در گذشته وظیفه محافظت از شهر را برعهده داشته است.
برای بازدید از این شهر، یک سفر یک روزه از شهر گوتنبرگ به این مکان داشته در نظر بگیرید. سنگفرش‌های زیبای این شهر، فانوس‌های دریایی و معماری تاریخی آن از دیگر ویژگی‌های دل‌انگیز شهر مارسترند است.
مسیرهای کوهنوردی حیرت‌آوری که در این شهر طراحی‌شده است، بسیاری از علاقه مندان به کوهنوردی را به این مکان جذب کرده است. بنابراین تلفیقی از تاریخ و طبیعت زیبا، سبب شده که این شهر از دیگر جاهای دیدنی سوئد باشد.
موزه ABBA
این موزه از مکان‌های مدرن در کشور سوئد به حساب می‌آید که در شهر استکهلم واقع شده است. وجود آواتارهای 5 بعدی، آواز خواندن در استودیوی قطبی و سایر فناوری‌ها و تکنولوژی‌های منحصر به فردی که در این موزه قرار دارد، موجب جذب افراد علاقه‌مند شده است.
موزه ABBA     جاهای دیدنی سوئد؛ موزه ABBA
مدت‌زمان بازدید از این موزه عموماً چندین ساعت به طول می‌انجامد و تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای افراد بازدید‌کننده به همراه خواهد داشت. هزینه بازدید از این موزه 24 یورو است.
در نهایت براساس آنچه بیان شد، جاهای دیدنی کشور سوئد، تلفیقی از تاریخ، فرهنگ، هنر و طبیعتی زیبا است. این کشور به دلیل تاریخ و سبک معماری منحصر به فردی که دارد، افراد بسیاری را سالانه از اکثر نقاط جهان به خود جذب می‌کند.

قصد سفر به سوئد را دارید؟ مطلب «جاهای دیدنی استکهلم» را از دست ندهید.
برچسب(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 3.7 3 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.