• اینستاگرام اسمارتیز
  • ویزاکار
  • اکو کمپ کویری متین آباد

جاهای دیدی سانفرانسیسکو

28 اردیبهشت، 1399
28 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :
سانفرانسیسکو، جواهر شمال کالیفرنیا و از جمله زیباترین شهرهای ایالات متحده آمریکا است. این شهر در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد و پل معروف Golden Gate اصلی‌ترین نماد آن به حساب می‌آید. جاهای دیدنی سانفرانسیسکو شامل بناهای تاریخی، محلات معروف، پارک‌ها، سواحل، موزه‌ها و مجموعه‌ای از تفریحات سرگرم کننده است که سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را راهی این شهر می‌کند. افرادی که به سانفرانسیسکو سفر می‌کنند با هر سلیقه و سنی که باشند گزینه‌های متنوع و زیادی در اختیار خواهند داشت. از محله چینی‌ها و جزیره آلکاتراز گرفته تا ترامواها و سواحل جذاب، تنها بخشی از جاهای دیدنی سانفرانسیسکو هستند. در ادامه بیشتر با جاهای دیدنی این شهر فوق العاده آشنا خواهیم شد. با اسمارتیز همراه باشید.
پل Golden Gate سانفرانسیسکو
پل مشهور Golden Gate مهم ترین و مشهور ترین مکان در بین جاهای دیدنی سانفرانسیسکو
1.    پل Golden Gate
پل Golden Gate نه تنها نماد سانفرانسیسکو بلکه نماد ایالت کالیفرنیا است. گلدن گیت در خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد و شهر سانفرانسیسکو را به مارین کانتی و سایر نواحی شمالی متصل می‌کند. زمانی این پل بزرگترین چشم انداز ساخته شده به دست انسان در ایالت متحده بود و با طول تقریبی دو مایل بزرگترین پل معلق جهان به حساب می‌آمد. از 1937 تا به امروز بیش از 80 سال از ساخت این پل می‌گذرد اما همچنان به عنوان یک سازه غول پیکر در پهنه خلیج خود نمایی می‌کند و اصلی‌ترین گزینه در لیست جاهای دیدنی سانفرانسیسکو است.
شما از طریق آزاد راه معروف 101 می‌توانید تجربه بی نظیر رانندگی در این پل را تجربه کنید. همچنین امکان پیاده روی و دوچرخه سواری نیز در روی پل وجود دارد. این پل محل فوق العاده ای برای عکس برداری است. البته مناطق اطراف پل مانند Nob Hill و Marin County نیز به دلیل منظره زیبایی که از پل در آن‌ها دیده می‌شود معروف شده‌اند. یک روز آفتابی بهاری بهترین زمان برای سر زدن به پل گلدن گیت است اما تقریباً در همه فصول سال می‌توانید از جذابیت‌های این پل تاریخی لذت ببرید.
زندان آلکاتراز جاهای دیدنی سانفرانسیکو
جزیره و زندان آلکاتراز که به عنوان مشهور ترین زندان آمریکا شناخته می شود از جاهای دیدنی سانفرانسیسکو است
2.    جزیره آلکاتراز
زندان مشهور آلکاتراز مشهورترین زندان‌های آمریکا است که در جزیره‌ای به همین نام در سانفرانسیسکو قرار دارد. این زندان مخوف در طی 30 سال فعالیت خود محلی برای نگهداری از خطرناک‌ترین و مشهورترین خلافکاران آمریکایی به حساب می‌آمد. زندان آلکاتراز در دهه 60 میلادی بسته شد و یک دهه بعد، این بار به عنوان یک جاذبه گردشگری گشایش یافت. حضور افرادی مانند آلکاپون در این زندان و ساخته شدن چند فیلم در مورد آن باعث شد تا زندان و جزیره آلکاتراز شهرت جهانی داشته باشند. مردم از سراسر جهان برای آشنایی با این زندان تاریخی و شنیدن داستان‌ها جذاب از زبان نگهبانان و زندانیان قدیمی این زندان، به آلکاتراز می‌آیند. علاوه بر این در سال‌های اخیر جزیره آلکاتراز به محل مناسبی برای لانه سازی مرغ‌های دریایی بدل شده و دوست داران طبیعت نیز به جمع بازدیدکنندگان از این جزیره پیوسته‌اند. از آنجایی که جزیره آلکاتراز بخش جدا نشدنی تورهای گردشگری سانفرانسیسکو هستند، باید برای خرید بلیط بازدید از جزیره حتماً چند روز زودتر اقدام کنید.
اسکله Fisherman's Wharf سانفرانسیسکو
اسکله Fisherman's Wharf از جاهای دیدنی سانفرانسیسکو
3.    Fisherman's Wharf
Fisherman's Wharf از محبوب‌ترین مناطق توریستی و جاهای دیدنی سانفرانسیسکو است. اگر قصد سفر یک یا دو روزه به سانفرانسیسکو را دارید اسکله فیشرمن از بهترین مکان‌های توریستی شهر است که باید به آن سر بزنید. این بخش از شهر، زمانی ایتالیای کوچک سانفرانسیسکو شناخته می‌شد و به دلیل مغازه‌ها، رستوران‌ها و نمای زیبای ساحل خود به شهرت رسید. اسکله فیشرمن محل مناسبی برای قدم زدن در اطراف، تست غذاهای دریای و آشنایی با فضای شهر به حساب می‌آید. همچنین در این اسکله در کنار لذت بردن از مناظر، امکان قایق سواری و حتی ماهیگیری نیز وجود دارد.
در این قسمت از شهر موزه‌های معروفی مانند موزه مکانیک و میدان مشهور Ghirardelli نیز به چشم می‌خورند. کشتی‌های بازسازی شده قرن نوزده و بیستم، زیردریایی‌های به جا مانده از جنگ جهانی دوم بخشی از جذابیت‌های پارک تاریخی ملی نیروی دریایی هستند که در اسکله فیشرمن قرار دارند. در نهایت وجود 130 مغازه مواد غذایی و رستوران‌های خاص تکمیل کننده جذابیت‌های این منطقه هستند. اسکله فیشرمن در هر فصلی از سال دیدنی‌های زیادی دارد.
تراموا سانفرانسیسکو
تراموا یا واگن برقی، یکی از نمادهای شهر و از جاهای دیدنی سانفرانسیسکو
4.    تراموا سواری
تراموا یا واگن‌های کابلی سانفرانسیسکو از نمادهای دیگر این شهر هستند. سانفرانسیسکو روی تپه‌های متعددی ساخته شد که گاهی جا به جایی برای اهالی را بسیار سخت می‌کرد. در نتیجه از سال 1837 تراموا برای راحتی اهالی سانفرانسیسکو شروع به کار کرد. حالا این واگن‌های جذاب از جمله دیدنی های سانفرانسیسکو هستند که سالانه هزاران نفر را به این شهر جذب می‌کنند. برخی از خطوط تراموا به صورت اختصاصی به عنوان تور گردشگری در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند و گردشگران را به بخش‌های توریستی شهر می‌برند.
پارک گلدن گیت سانفرانسیسکو
مردم و گردشگران در حال استراحت در فضای سبز پارک گلدن گیت که از جاهای دیدنی سانفرانسیسکو است
5.    پارک گلدن گیت
در قلب سانفرانسیسکو منطقه سر سبزی به نام گلدن گیت قرار دارد که محل تجمع تعداد از موزه‌ها و باغ‌های معروف شهر است. این پارک که به عنوان شُش‌های شهر و از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی سانفرانسیسکو شناخته می‌شود، در حال حاضر خانه بیش از 5000 هزار گونه گیاهی، پرندگان و ماهی‌ها به حساب می‌آید. دریاچه‌ها، پارک‌های پرندگان و محل نگهداری بوفالوها جذابیت خاصی به این پارک داده‌اند. موزه دی یانگ، موزه آکادمی علم کالیفرنیا، آکواریوم اشتینهارت، باغ چای ژاپنی و باغ بوتانیکال سان فرانسیسکو از دیگر جذابیت‌های این پارک به شما می‌آیند. علاوه بر این شما می‌توانید برای چند ساعت در این پارک استراحت کنید یا با کرایه دوچرخه از فضای بی نظیر پارک لذت ببرید. بهار و اوایل تابستان فرصت فوق العاده‎ای برای سر زدن به این پارک به حساب می‌آید.
محله چینی ها سانفرانسیسکو
محله چینی ها از جاهای دیدنی سانفرانسیسکو و مشهورترین محله شهر که با معماری خاص خود از سایر قسمت های شهر متمایز می شود
6.    محله چینی‌ها (Chinatown)
محله چینی‌ها در شهرهای زیادی خصوصاً در غرب آمریکا دیده می‌شوند اما محله چینی‌ها در سانفرانسیسکو از همه آن‌ها مشهورتر است. محله چینی‌های سانفرانسیسکو بزرگترین نمونه از نوع خود در خارج آسیا و قدیمی‌ترین محله چینی‌ها در آمریکای شمالی به حساب می‌آید. در سال 1906، زلزله‌ای مهیب این قسمت از شهر را با خاک یکسان کرد، اما بازسازی مجدد محله چینی‌ها به سبک خانه‌های چینی باعث شده این منطقه به یک جاذبه بسیار معروف و به یکی از جاهای دیدنی سانفرانسیسکو تبدیل شود.
معابد، تئاترها، کارگاه‌ها، مغازه‌های صنایع دستی، چایخانه‌ها و عطاری‌های چینی از جمله جذابیت‌های این قسمت از شهر هستند. ایام مراسم چینی مانند جشن سال نو بهترین زمان سر زدن به این نقطه از شهر و لذت بردن از سنت‌های چینی به حساب می‌آید.
کاخ موزه Legion of Honor کالیفرنیا
جاهای دیدنی سانفرانسیسکو؛ کاخ موزه Legion of Honor کالیفرنیا، میراثی که مادربزرگ سانفرانسیسکو از خود به جای گذاشته است.
7.    کاخ موزه Legion of Honor کالیفرنیا
کاخ موزه Legion of Honor کالیفرنیا، دارای ساختمانی باشکوه با معماری نئوکلاسیکال است و به عنوان بهترین موزه سانفرانسیسکو شناخته می‌شود. خانم Alma de Bretteville Spreckels که بسیاری او را به عنوان "مادربزرگ سانفرانسیسکو" می‌شناسند، کسی بود که این کاخ رؤیایی را به شهر سانفرانسیسکو هدیه کرد. او به دلیل علاقه شدیدی که به فرهنگ فرانسوی داشت دستور داد تا این کاخ را مشابه با کاخ لژیون دونور پاریس بسازند.
موزه Legion of Honor دارای مجموعه‌ای عالی از هنرهای تزئینی، مجسمه سازی و نقاشی‌های اروپایی به همراه آثار باستانی مربوط به حوزه دریای مدیترانه و خاور نزدیک است. علاوه بر این این موزه در پارک لینکل که یک فضای سبز زیبا با زمین‌های گلف، جنگل‌های ساحلی و مکانی فوق العاده برای پیاده روی است قرار دارد. مسیرهای پیاده روی اطراف این موزه در نهایت به چشم اندازهای ساحلی اقیانوس آرام و البته پل گلدن گیت ختم می‌شوند. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این کاخ موزه است. ضمناً فراموش نکنید با رزور بلیط این کاخ موزه، یک بلیط بازدید از موزه دی یانگ در همان روز برای شما به صورت رایگان رزرو خواهد شد.
کاخ هنر های زیبای سانفرانسیسکو
جاهای دیدنی سانفرانسیسکو؛ کاخ هنر های زیبا که با معماری کلاسیک و با شکوه خود در میان تالاب و باغ به جا مانده از نمایشگاه پاناما پسیفیک خودنمایی می کند.
8.    کاخ هنرهای زیبا
در سال 1915 به مناسبت پایان کانال پاناما و به اتمام رسیدن بازسازی سانفرانسیسکو از زمین لرزه سال 1906، نمایشگاه بین المللی پاناما پسیفیک در این شهر برگزار شد. در این نمایشگاه ساختمان‌های خاصی طراحی و ساخته شده بودند که از بین آن‌ها تنها کاخ هنرهای زیبای سانفرانسیسکو باقی مانده است و در حال حاضر از جمله جاهای دیدنی سانفرانسیسکو به حساب می‌آید. این بنای کلاسیک و با شکوه در وسط تالابی قرار دارد. تصویر منعکس شده کاخ در آب به همراه حضور پرندگان و باغ زیبایی که اطراف کاخ قرار دارد منظره شگفت انگیزی ایجاد می‌کند. در حال حاضر این کاخ میزبان نمایشگاه‌های هنری مختلف است.
موزه هنر های معاصر سانفرانسیسکو
معماری خاص و منحصر به فرد موزه هنرهای معاصر سانفرانسیسکو که از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سانفرانسیسکو است
9.    موزه هنرهای معاصر سانفرانسیسکو
موزه هنرهای معاصر سانفرانسیسکو از جمله موزه‌های مهم و قدیمی شهر است. این موزه قدیمی به دلیل بازسازی چند سالی بسته شده بود تا این که درب آن در سال 2016 دوباره به روی مشتاقان هنر باز شد. موزه جدید در ده طبقه ساخته شده و سه برابر موزه قدیم وسعت دارد. در حال حاضر هزاران قطعه هنری با ارزش در این موزه نگهداری می‌شوند و از این نظر جزو بزرگترین موزه‌های هنر معاصر در جهان به حساب می‌آید. بازدید از گالری‌های محوطه باز این موزه برای عموم رایگان هستند. همچنین بازدید از کل موزه برای افراد زیر 18 سال رایگان است. همین موضوع سبب شده تا موزه هنرهای معاصر سانفرانسیسکو از جمله جاهای دیدنی سانفرانسیسکو برای خانواده‌ها و تورهای مدرسه باشد.
Twin Peaks یا قله‌های دوقلو  سانفراسیسکو
جاهای دیدنی سانفرانسیسکو؛ تماشای طلوع آفتاب به همراه چشم انداز زیبای Twin Peaks یا قله‌های دوقلو از شهر و خلیج مه گرفته سانفرانسیسکو
10.    Twin Peaks
Twin Peaks یا قله‌های دوقلو دو تپه شبیه به هم در سانفرانسیسکو هستند که به بام‌های شهر مشهور شده‌اند. برخلاف تعداد زیادی از تپه‌های شهر، این دو تپه دچار تغییر آن چنانی نشده‌اند و محیط طبیعی خود را حفظ کرده‌اند. قله‌های دوقلو بهترین منظره از شهر و خلیج سانفرانسیسکو را در اختیار شما قرار می‌دهند. دسترسی به قله‌ها بسیار آسان است و از طریق یک جاده می‌توان به بلندترین قسمت تپه‌ها و محل تماشای غروب و طلوع خورشید رسید. وجود بادهای شدید و سرد اقیانوسی باعث می‌شوند که آب و هوای قله‌ها حتی در گرم‌ترین روزها بسیار مطبوع و خنک باشد. به همین دلیل بسیاری از مردم سانفرانسیسکو بعد از ظهرهای تابستان برای فرار از گرما به این نقطه از شهر می‌آیند.
قله‌های دوقلو آخرین گزینه در لیست بهترین جاهای دیدنی سانفرانسیسکو ما بودند اما قطعاً این شهر زیبا گزینه‌های بیشتری برای شگفت زده کردن شما دارد.

قصد سفر به آمریکا را دارید؟ مطالب «جاهای دیدنی نیویورک» و «جاهای دیدنی لاس وگاس» را از دست ندهید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد خوندن همه چیو دوست داشتم از سر در مغازه ها تا مطالب وبسایت های مختلف. ترجمه چیزایی که میخوندم رو از دوران دانشجویی شروع کردم. از ترجمه مطالب دیگران رسیدم به نوشتن مطالب خودم توی سایت های مختلف و انقدر از این کار لذت میبرم که اصلا نفهمیدم چجوری بیشتر از هزار تا مطلب تو دو سال گذشته نوشتم. هنوز در حال یادگیریم و دوست دارم چیزای جدیدو امتحان کنم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.2 39 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.