بهترین کافه‌ها برای صبحانه در تهران

11 اردیبهشت، 1399
11 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه :
حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که گاهی اوقات قید خواب صبحگاهی را بزنید و برای صرف صبحانه‌ای متفاوت، راهی کافه‌ای دنج و آرام شوید. اگر ساکن تهران هستید یا به این شهر سفر کرده‌اید، ممکن است پیدا کردن بهترین کافه ها برای صبحانه در تهران، بین آن همه گزینه کمی برایتان مشکل باشد. بنابراین ما در این مطلب سعی می‌کنیم چند مورد از این کافه‌ها را لیست کنیم تا شاید انتخاب کافه برای صبحانه در تهران آسان شود. با اسمارتیز همراه باشید.
کافه چای بار
آدرس: فرمانیه، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145، باغ انجمن خوشنویسان ایران
عمارت کلاه فرنگی از آثار تاریخی زمان قاجار است که در شهر تهران قرار دارد. کافه چای بار در باغ بزرگ و زیبای انجمن خوش‌نویسان این عمارت واقع شده و از سال 1387 تاکنون پذیرای مردم برای کافه‌نشینی‌ها و دورهمی‌هایشان بوده است. قطعاً خوردن یک فنجان چای در استکان‌های کمر باریک، در کنار صبحانه‌ای سنتی، زیر سایه درختان بلند قامت باغ، روز خوبی را برایتان خلق می‌کند. شاید بتوان گفت هواداران چای بار آن را جزو بهترین کافه‌های محدوده‌ی زعفرانیه می‌شناسند. کافه دارای موقعیت مکانی ایده‌آل، منوی مناسب و با قیمت معقول و سرویس دهی عالی می‌باشد که به معروف شدن آن کمک می‌کند. اگر می‌خواهید انواع نوشیدنی، منوی صبحانه و پنکیک‌های خوشمزه‌ی آن ‌را امتحان کنید، حتما یک روز برای صرف صبحانه به این کافه بروید و به پیشنهاد ما نیمروهای خوش‌مزه‌ی آن را نوش جان کنید. البته به یاد داشته باشید که قیمت منوی آن کمی بالاست. برای رفتن به کافه چای بار که از بهترین کافه‌ها برای صبحانه در تهران است، می‌توانید ساعت 9 صبح در آنجا حاضر باشید. ضمنا ساعت پایانی کار کافه هم 23 شب می‌باشد.
خانه پنیر پرچک
آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، نبش کوچه گل
خانه پنیر پرچک از معروف‌ترین کافه‌های شهر تهران است که به تازگی تاسیس شده و پیشینه زیادی ندارد. هنگام ورود به کافه، اولین چیزی که خودنمایی می‌کند قفسه‌های پر از پنیر آن است که شما را برای چشیدن طعم بی‌نظیر انواع پنیرها وسوسه می‌کند. اگر به این کافه بیایید و پیراشکی پنیر آن ‌را نخورید، احتمالاً فرصت بزرگی را از دست داده‌اید. خانه پنیر پرچک در دو طبقه ساخته شده و در هر دو طبقه مشغول به ارائه‌ی سرویس است. اگر اهل سیگار هستید می‌توانید به طبقه‌ی بالای کافه بروید، چون سیگار کشدن در طبقه بالای آن مانعی ندارد. استفاده از رنگ‌های سفید و روشن در دکوراسیون داخلی و  میز و صندلی‌های چوبی آن ظاهری نسبتاً متفاوت برای کافه به وجود آورده که آن را نسبت به بعضی از کافه‌های شهر متمایز کرده است. بهتر است برای رفتن به این کافه با خوردن پنیر مشکلی نداشته باشید، چون در منوی آن از پنیر زیاد استفاده می‌شود. پس احتمالا پاتوق خوبی برای طرفداران پر و پا قرص پنیر خواهد بود. از بهترین کافه ها برای صبحانه در تهران خانه پنیر پرچک است که منوی صبحانه‌ی آن سلیقه‌های متفاوتی را راضی نگه می‌دارد. صبحانه‌های این کافه شامل تخم‌مرغ نیمرو، پنیر به همراه خیار و گوجه، تست تخم‌مرغ با پستو و پنیر و پارمیزان، ماکیاتوی سرد، انواع و اقسام تست با پنیر هستند. در کنار صرف صبحانه‌ا‌ی دلچسب می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز سفارش دهید. یک ویژگی منحصر به فرد خانه‌ پنیر پرچک این است که اجازه دارید حتی 3 الی 4 ساعت از روز را  با خیالی آسوده در کافه سپری کنید و به مطالعه بپردازید. ساعت کاری کافه از 9 صبح تا 22 شب است. پیشنهاد می‌کنیم بعد از صرف صبحانه‌ای مفصل، در کافه به پارک ساعی هم که در همان اطراف است، سری بزنید و تفریحتان را کامل کنید.
کافه حیاط شماره 65 تهران
بهترین کافه ها برای صبحانه در تهران؛ کافه حیاط شماره 65 تهران
کافه حیاط شماره 65 تهران
آدرس: خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، نبش کوچه اعتماد مقدم، پلاک32
کافه حیاط شماره 65 تهران بدون شک، از بهترین کافه ها برای صبحانه در تهران است. همان‌طور که از نامش پیداست احتمالا حیاط کافه مهم‌ترین بخش آن می‌باشد، هر چند که فضای مسقف داخل هم برای پذیرایی از شما آماده شده است. اصولا افرادی که به این کافه آمده‌اند، همگی بر این عقیده هستند که محیط اینجا بسیار نوستالژیک و خاطره انگیز می‌باشد. شاید در بدو ورود شما را یاد خانه‌های قدیمی مادربزرگ‌هایتان بیاندازد که البته جای تعجب هم ندارد. در حیاط کافه میز و صندلی‌های چوبی کاملا معمولی گذاشته شده که محیط را ساده و صمیمی نشان می‌دهد. ناگفته نماند که فضای داخل کافه هم با مبلمان رنگارنگ و آجرهای سفید دیزاین شده و پذیرای میهمانان خوش‌ذوق است. مزیت این کافه علاوه بر دنج بودن و محیطی صمیمی‌، کامل بودن منوی صبحانه‌ی آن است. قطعا گذراندن چند ساعتی در این کافه و خوردن صبحانه‌های بی‌نظیرش همراه با وزش نسیمی دل‌انگیز، صبح خوبی را برایتان رقم می‌زند. منوی کافه شامل انواع شیک، اسموتی، سالاد، دسر و انواع نوشیدنی‌هاست و البته از تنوع غذایی بالایی برخوردار نیست. قیمت منوی این کافه در حد متوسط است و لازم نیست برای صرف یک صبحانه پول زیادی پرداخت کنید. خوشبختانه با مشکل پارک ماشین هم مواجه نمی‌شوید چون امکان پارک خودرو در همان حوالی کافه وجود دارد. به یاد داشته باشید که کافه از ساعت 9 تا 23 باز است.
کافه سام
بهترین کافه ها برای صبحانه در تهران؛ کافه سام
کافه سام
آدرس شعبه 1: خیابان فرشته، مجتمع سام سنتر
آدرس شعبه 2: نبش خیابان خدامی و آفتاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مادیران، جنب پارک
آدرس شعبه 3: خیابان سیمای ایران، بالاتر از خیابان هفتم، روبروی مجتمع AB
آدرس شعبه 4: خیابان دانشگاه علم و صنعت
آدرس شعبه 5: خیابان سنایی
آدرس شعبه 6: خیابان متولیان، تقاطع امراللهی
کافه سام که 6 شعبه در سطح شهر تهران دارد از بهترین کافه‌های این شهر است که اولین شعبه‌ی آن در مرکز خرید سام سنتر، واقع در خیابان فرشته قرار دارد. وقتی برای دفعه اول به کافه سام ‌می‌آیید شاید کمی بهت زده شوید. در واقع سبک دکوراسیون این کافه به گونه‌ای‌ست که برای چند لحظه نگاهتان را خیره می‌کند. میز‌ها به صورت نزدیک به هم چیده شده‌اند و یک دیوار کافه، شیشه‌ای سرتاسری‌ست که محیط را بسیار رویایی کرده است. دیوارهای بتنی که روی آن‌ها تابلوهایی با طرح‌های خیلی خاص آویزان شده زیبایی کافه را بیشتر کرده است. البته بعضی از افراد چندان هم موافق با این طراحی نیستند اما در هر صورت نمی‌توان گیرا بودن محیط را منکر شد. کافه سام بیشتر برای دور هم جمع شدن و گردهمایی با دوستان مناسب است اگر به دنبال محیطی دنج و بی سر و صدا می‌گردید، پس بیخیال کافه سام شوید. نکته‌ی جالب اینجاست که آشپزخانه از فضای کافه تفکیک نشده و شما می‌توانید نحوه‌ی آماده‌سازی سفارشتان را ببینید.  افرادی که نوشیدنی‌های بر پایه‌ی قهوه را می‌پسندند، توصیه می‌کنیم حتما به کافه سام بروند. همچنین منوی صبحانه‌ی اینجا بسیار عالی‌ست زیرا تلفیقی از آشپزی و هنر طراحی را به نمایش می‌گذارد. بنابراین اگر از دوستداران صبحانه‌های کافه‌ای هستید، کافه سام را جزو گزینه‌های انتخابی‌تان در نظر داشته باشید. از دیگر مزایای سام این است که رفتار خوب پرسنل، ماندن در کافه را برایتان لذت بخش‌تر می‌کند هر چند که هنوز نحوه‌ی سرویس‌دهی با اشکالاتی همراه است. بد نیست بدانید فضای جداگانه‌ای هم برای سیگار کشیدن در این مجموعه برای مشتریان لحاظ شده است. اگر درآمد ماهیانه‌تان متوسط به بالاست می‌توانید برای آمدن به کافه سام برنامه‌ریزی کنید. چون هزینه‌ی منو بیشتر برای قشر متوسط به بالا مناسب می‌باشد. ضمنا برای پارک خودرو با دردسر مواجه نخواهید شد چون در تمام شعب این کافه، امکان پارک وجود دارد. علی‌الخصوص در شعبه‌ی اصلی آن، پارکینگ سام سنتر در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اگر سمت بعد از ظهر به کافه سام می‌آیید، از قبل میز دلخواهتان را رزرو کنید. در غیر این صورت به خاطر شلوغی کافه باید منتظر خالی شدن میزها بمانید. ساعت کاری کافه سام همه روزه از 8:30 الی 23 است.
کافه دربار
بهترین کافه ها برای صبحانه در تهران؛ کافه دربار
کافه دربار
آدرس: خیابان سپهبد قرنی، نرسیده به خیابان کریمخان، کوچه امانی، پلاک 5
کافه دربار هم از بهترین کافه ها برای صبحانه در تهران است که توصیه می‌کنیم حتما یک بار هم که شده از آن دیدن کنید. شاید برای اولین بار که اسم این کافه به گوشتان بخورد، فکر کنید کافه‌ای بسیار اعیانی  و مجلل پیش رویتان قرار می‌گیرد. باید بگوییم این تصور اشتباهی‌ست. در واقع موسسان این کافه معتقدند که درها، دنیایی از فرصت‌های جدید را به رویمان باز می‌کنند و علت نام گذاری نیز همین اندیشه بوده است. کافه دربار هم با همین تفکر، از درها برای دکور داخلی و بیرونی‌اش استفاده می‌کند. وارد ساختمان کافه که می‌شوید حیاطی با دیوارهای آبی و گلدان‌های آویزان شده روی دیوار به شدت توجهتان را معطوف خود می‌کند. افرادی که فضای باز را ترجیح می‌دهند می‌توانند از میز و صندلی ‌های داخل حیاط و تراس استفاده کنند. فضای داخل مجموعه هم درست مانند بیرون با میز و صندلی‌هایی زیبا آماده‌ی میزبانی از شماست. اگر نیتتان از آمدن به کافه دربار خوردن صبحانه است جای خوبی را انتخاب کرده‌اید. منوی کافه شامل انواع دمنوش، غذا، سالاد، کیک و همچنین منوی بسیار متنوع صبحانه می‌باشد که امتحان کردن آن را به شما هم توصیه می‌کنیم.  ابتکار جالبی که در طراحی دکوراسیون کافه لحاظ شده این است که روی تمام میزها، درهای قدیمی با طرح‌هایی زیبایی به چشم می‌خورد. همچنین بر روی دیوارهای کافه، قاب‌هایی با کتاب‌های متفاوت نصب شده که فضای بصری جالبی را پدید آورده است. طبقه دوم با ظرفیت 25 نفر، برای برگزاری همایش‌ها، نقد فیلم و کتاب در نظر گرفته شده که ویژگی منحصر به فردی برای کافه به شمار می‌آید. کمتر کسی پیدا می‌شود که یک بار پایش به کافه دربار باز شده باشد و دوباره به آن سر نزند. تزئینات فوق‌العاده خلاقانه‌ی این کافه معمولا مشتریانش را به خود پایبند می‌کند. امتیاز دیگر  کافه دربار این است که این اجاره را دارید، هر چند ساعت که مایل هستید برای کارهای شخصی‌تان در کافه بمانید و نگرانی بابت اشغال میز نداشته باشید. قیمت منو در اینجا بالا نیست و می‌توانید برای گذراندن یک روز خاطره انگیز روی آن حساب کنید. کافه ساعت 9:30 تا 23 به کار خود ادامه می‌دهد.

اهل کافه رفتن هستید؟ مطلب «تماشای فوتبال در کافه های تهران» و «کافه های خیابان ولیعصر» را از دست ندهید.
برچسب(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.