ایران مال

25 آذر، 1398
25 آذر، 1398
مدت مطالعه :
خیلی از مسافران داخلی، تنها برای خرید البسه و وسایل مورد نیاز خود، به کشورهای همسایه و شهرهای گردشگری آن‌ها سفر می‌کنند. آیا می‌دانستید در همین تهران خودمان می‌توانید تجربه خرید در بزرگترین بازار دنیا را داشته باشید؟ غرب تهران را حالا نه تنها با شهرک اکباتان و میدان آزادی و پارک چیتگر، که با ایران مال نیز می‌شناسند. با اسمارتیز همراه باشید تا این مرکز خرید را بهتر بشناسید.
بهترین زمان رفتن به ایران مال
ایران مال تنها به مرکز خرید و فروشگاه خلاصه نمی‌شود و رفتن شما به ایران مال می‌تواند دلیلی به غیر از خرید هم داشته باشد. نمایشگاه خودرو، سینما، رستوران، هتل، پیست یخی پاتیناژ، زمین تنیس و مرکز تفریحی ایران مال، بخش‌هایی هستند که بیشترین بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
  • خرید کالا و لباس: اگر قصد خرید از مغازه‌ها و فروشگاه‌های ایران مال را دارید، بهترین زمان، در پایان هر فصل و با شروع حراجی‌های فصلی و دوره‌ای‌ست. قیمت اجناس درون ایران مال، بسیار متغیر است. شما می‌توانید از گرانترین برندها تا ارزانترین کالاها را در ایران مال پیدا کنید. باید بتوانید در میان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بگردید و به دنبال اجناس مورد نظر خود بگردید. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در فضای بزرگی مانند این مرکز، به سرعت وسایل خود را بیابید. اما برای خرید به صرفه‌تر می‌توانید در زمان‌های حراجی و تخفیف‌های فروشگاهی به ایران مال بیایید.
  • رفتن به سینما: برای رفتن به سینما هم باید ساعتی بین 11 صبح تا 12 شب را انتخاب کنید. در روزهای شنبه تا چهارشنبه قیمت بلیط سینما 15000 تومان به ازای هر نفر خواهد بود. روزهای پنجشنبه و جمعه نیز 20000 تومان برای هر بلیط باید بپردازید. بهتر است سه شنبه‌های نیم‌بها را برای رفتن به سینما  انتخاب کنید. پردیس سینمایی ایران مال، 9 سالن عمومی و 3 سالن VIP دارد که مجموعا 1800 نفر را در خود جای می‌دهد. دو کافه هم در قسمت‌های شمالی و جنوبی پردیس فعال هستند و مکان خوبی برای دورهمی‌های قبل و بعد فیلم است.
  • استفاده از امکانات کتابخانه و سالن‌های ورزشی: فضاهای ورزشی ایران مال اگرچه هنوز در حال تکمیل هستند اما یقینا در صورت تکمیل از مجهز‌ترین مجموعه‌های ورزشی ساخته شده در کشور خواهد شد. 15 رشته مختلف ورزشی امکان استفاده از سالن‌ها و استادیوم‌های مرکز ایران مال را دارند که در مسیری به طول 2.5 کیلومتر ساخته شده‌اند. با گذر از این مسیر تندرستی می‌توانید هم پیاده‌روی داشته باشید و هم از امکانات مجموعه دیدن کنید. 67 هزار کتاب و مجله مختلف در کتابخانه بزرگ ایران مال وجود دارد که در فضایی به وسعت 3 هزار متر مربع گنجانده شده‌اند. وجود میز و صندلی‌های راحتی برای خواندن کتاب و فضای آرامش بخش کتابخانه، هر علاقه‌مندی را جذب می‌کند. کافه کنج در نزدیکی کتابخانه قرار دارد و آماده پذیرایی از دوستداران کتاب و کتابخوانی است. برای استفاده از کتابخانه و سالن ورزشی ایران مال نیز می‌توانید از 10 صبح تا 12 شب به این مرکز بروید.
    کتابخانه ایران مال
    کتابخانه ایران مال

  • گردش در فضای سبز و باغات: باغ ایرانی ایران مال با الگو گرفتن از باغ شازده ماهان کرمان ساخته شده و امکاناتی مانند پارک و فضای سبز، فضای نشستن، دریاچه مصنوعی، آب‌نما، رستوران و کافه دارد. این باغ مکان خوبی برای استراحت‌های نیمروزی و البته خوردن وعده‌های غذایی‌ست. باغ دیدار، دومین باغ مجموعه است که کمی متفاوت نسبت به باغ ایرانی ساخته شده و سقفی به بلندای 14 متر دارد. پوشش گیاهی این باغ را درختان نخل سر به آسمان ساییده ایرانی و امریکایی تشکیل می‌دهند و با داشتن فضای نشستن و کافه در قسمت مرکزی، مکان خوبی برای استراحت‌های بین خرید است. در دو طرف این باغ هم، مراکز خرید و مغازه‌های کوچک و بزرگ ایران مال قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.
  • گردش در بازارهای سنتی و خاص: جدای از مغازه‌های مدرن و فروشگاه‌های به روز ایران مال، قسمتی از این مرکز چند منظوره به راه‌اندازی بازارها و راسته‌های قدیمی تهران، آن هم به شکل امروزی اختصاص یافته است. در میان این بازارچه‌های تخصصی می‌توانید از اجناس لوکس و برند ایرانی خرید کنید و بدون مشکل در دسته خاص مورد نظرتان گردش کنید.
    بازار سنتی ایران
    بازار سنتی ایران

    1. نمایشگاه فیروزه (تالار هنر و خرید اجناس صنایع دستی ایرانی)
    2. نمایشگاه زمرد (مرکز فروش فرش و گلیم ایرانی)
    3. نمایشگاه عقیق (مرکز فروش عتیقه‌جات قدیمی)
    4. نمایشگاه الماس (مرکز خرید سوغات تمامی شهرهای ایران)
راه دسترسی به ایران مال
مرکز چند منظوره ایران مال، در کنار بزرگراه خرازی در غرب تهران قرار دارد. از جنوب اما بزرگراه همدانی در دسترس شماست. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس تندرو در جنوب ایران مال و بخشی از شهرک چیتگر قرار دارد. نزدیکترین ایستگاه مترو تهران نیز ایستگاه وردآورد است که فاصله‌ای سه کیلومتری با مجموعه ایران مال دارد. همه این مسائل باعث می‌شود که پیشنهاد ما برای رفتن به مرکز ایران مال استفاده از خودروی شخصی باشد. نگرانی از بابت پارک وسیله نقلیه خود نخواهید داشت زیرا 20000 فضای پارکینگ برای موتور و ماشین تعبیه شده و کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسد. مسیر منتهی به ایران مال نیز به دور از محدودیت‌های ترافیکی‌ست و رفت و آمد برایتان آسان خواهد بود.
نمای شب ایران مال
نمای شب ایران مال
هزینه‌ی بلیط و ساعات دسترسی
برای ورود به ایران مال نیاز به پرداخت ورودی ندارید، حتی استفاده از پارکینگ مجموعه نیز کاملا رایگان است. ولی برای استفاده از امکانات مجموعه نظیر سینما، کتابخانه، سالن ورزشی، زمین بازی و .... باید هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت کنید. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب به این مرکز بروید و از عمده امکانات آن استفاده کنید. هنوز امکان استفاده از بخش‌های ایران مال در ساعات بامدادی وجود ندارد ولی در آینده‌ای نزدیک شاید به پروژه اضافه شود.
دانستی‌هایی در مورد ایران مال
  • پروژه ایران مال در دو فاز از سال 1390 شروع به کار کرده و اولین فاز آن در سال 1398 تکمیل شد. زمان افتتاح فاز نهایی، قبل از سال 1400 خواهد بود.
  • یکی از جذابیت‌های ایران مال، وجود معماری‌های مختلف در آن است. شما می‌توانید به طور کامل همجواری سنت و مدرنیته را در بخش‌های مختلف مشاهده کنید.
  •  تالار آینه، مسجد محمد رسول الله، رستوران‌های بین‌المللی، کتابخانه طبقاتی با 67000 جلد و باغ ماهان ایرانی، از دیدنی‌ها و جاذبه‌های ایران مال محسوب می‌شود.
مسجد محمد رسول الله | عکس: سایت ایران مال
مسجد محمد رسول الله | عکس: سایت ایران مال
راهنمای رفتن به ایران مال
رفتن به ایران مال دلیل نمی‌خواهد. شما با هر سلیقه و بهانه‌ای که به ایران مال بروید، قطعاً آن را پیدا خواهید کرد. وجود همچین مراکز خدماتی بزرگی در شهر، می‌تواند علاوه بر رشد اقتصاد منطقه و حتی کشور، خیال شما را از گشت و گذارهای بیهوده در خیابان‌های بی انتهای شهر خلاص کند. تصور کنید که بتوانید تنها با رفتن به مرکز ایران مال تمامی خریدهای مورد نیاز خود را انجام داده و حتی یک روز تفریحی خوب را داشته باشید.
فاصله مرکز چند منظوره ایران مال با منطقه شهری و رستوران‌ها و غذاخوری‌های معتبر کمی زیاد است و منطقی نیست که بخواهید تمامی آن رستوران‌ها، فست‌فودها و کافه‌های خوب درون مرکز را کنار بگذارید و برای وعده‌های غذایی خود به خارج از ایران مال بروید. تقریبا در هر گوشه و کناری از ایران مال پلنی برای راه‌اندازی کافه یا رستوران وجود داشته و سعی شده تا جایی از قلم نیفتد. رستوران‌ها و غذاخوری‌های مرکز ایران مال درجه بندی خاصی ندارند و تقریبا منوی کاری و هزینه‌ای یکسانی دارند. به غیر از باغ رستوران ملل، بقیه مراکز خوراکی کیفیت و تنوع غذایی یکسانی را نیز دارند. در باغ رستوران ملل اما می‌توانید غذای هر کشوری را در همان فضای مربوط به آن کشور، میل کنید. هر قسمتی از باغ رستوران ملل، بسته به فرهنگ و ظاهر هر کشور تزئین شده و غذای مخصوص به آن کشور در همانجا سرو می‌شود.
هر طور که بخواهید حساب کنید، رفتن به ایران مال نیاز به خودروی شخصی دارد. البته برای گشت و گذار درون مجموعه تاکسی و ون مخصوص تعبیه شده که شما را در مرکز می‌گرداند. اما برای رفتن به مرکز باید از خودروی شخصی بهره ببرید. فاصله زیاد ایستگاه‌های مترو و اتوبوس با مجموعه کمی شما را در استفاده کردن از آن‌ها دچار تردید خواهد کرد. قبل از رفتن اما مطمئن شوید که حساب بانکی‌تان به اندازه کافی پول دارد زیرا این احتمال وجود دارد که خرید و گشت‌زنی برایتان گران‌تر از حد معمول تمام شود.
دوست دارید با تعدادی از مراکز خرید دیگر تهران آشنا شوید؟ پس مطلب «خرید در تهران» را بخوانید.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 38 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.