راهنمای مراکز خرید در تهران

13 شهریور، 1398
13 شهریور، 1398
مدت مطالعه :
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در فیلم‌های سینمایی، زوج‌های جوانی را دیده باشید که صبح تا شب به دنبال خرید روزانه خود از مغازه‌ای به مغازه دیگری می‌روند. اما آیا واقعا خرید در تهران به همین اندازه سخت و دشوار است؟ آیا هیچ مرکز مشخصی برای خرید لوازم و وسایل مورد نیاز نیست؟ مراکز تخصصی فروش وسایل در تهران کجاست؟ با ما همراه باشید تا مراکز خرید تهران را به شما معرفی کنیم.

مراکز خرید شمال شهر تهران

مرکز خرید پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم در زعفرانیه یعنی شمال تهران قرار دارد. این مجتمع اداری و تجاری، از بلندترین و مجلل‌ترین مراکز خرید تهران است. بیش از 150 واحد تجاری در پالادیوم کسب و کار مخصوص به خود را دارند و نماینده بسیاری از برندها و تولید کنندگان خارجی هستند. این مجتمع، دارای شیرینی فروشی‌ها، فست‌فودها و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی می‌باشد. فودکورت پالادیوم نیز مستقیما زیر نظر مجتمع اداره شده و جز کورت‌های اصلی شکم‌گردی در تهران محسوب می‌شود. پالادیوم را با برندها و قیمت بالای اجناس آن می-شناسند و اگر به دنبال خرید اقتصادی هستید، به هیچ وجه به سراغ این مجموعه نیایید. وجود پارکینگ طبقاتی با گنجایش بالا و امکانات آسانسوری بر مزیت‌های مجموعه می‌افزاید. شما می-توانید از صبح تا نیمه‌های شب در مجموعه به گشت‌زنی و خرید بپردازید.
آدرس: ولیعصر شمالی - خیابان مقدس اردبیلی (زعفرانیه) - جنب کوچه عروشی
پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم در خیابان زعفرانیه تهران
بازار تجریش
بازار تجریش از قدیمی‌ترین بازارهای تهران و از آن دست بازارهایی است که به قول معروف از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آن یافت می‌شود. این بازار درست بر سر میدان تجریش و در نزدیکی ایستگاه متروی تجریش و امامزاده صالح قرار دارد. تنوع کالا و وجود انواع قیمت‌ها باعث شده که اهالی منطقه و حتی خارج از محدوده تجریش، خرید روزانه خود را از این بازار تهیه کنند. عمده لیست خرید این بازار را، میوه و سبزی‌های تازه روزانه شامل می-شود. شکم‌گردی این بازار محدود نیست اما توصیه ما استفاده از قهوه‌خانه‌ها و صرف نیمروی کره‌ای برای صبحانه، دیزی سنگی برای نهار و کباب کوبیده برای شام است. از 6 صبح تا 12 نیمه شب می‌توانید در این بازار پرسه زده و به خرید بپردازید. راه‌های بسیار زیادی از جمله مترو و تاکسی برای رسیدن به این بازار در دست دارید و لازم نیست برای رسیدن به بازار خودروی شخصی خود را به همراه داشته باشید.
آدرس: محله تجریش - میدان تجریش
بازار تجریش
بازار تجریش تهران
مرکز خرید قائم
اگرچه شمال تهران، از گران‌ترین و لوکس‌ترین مناطق تهران و مراکز خرید آن نیز، از مجلل‌ترین مراکز خرید در تهران است اما گاهی می‌توانید در همین شلوغی نیز مرکزی با قیمت مناسب و اقتصادی پیدا کنید. اگر به دنبال مراکز خرید تهران باشید، حتما نام مرکز خرید قائم را در لیست مشاهده می‌کنید. این مرکز برای یک خرید خانوادگی و همه جانبه طراحی شده است. از لباس نوزادی تا بزرگسال زنانه و مردانه، کیف و کفش و هر چیز دیگری را می‌توانید دربازار قائم با هر قیمتی پیدا کنید. این مرکز به دلیل اهمیت آن در پوشاک شناخته شده و درست در کنار بازار قدیمی تجریش قرار دارد. مرکز قائم دارای 6 طبقه و 700 واحد تجاری است که تمامی انواع پوشاک را شامل می‌شود. برای جا به جایی بین طبقات می‌توانید از آسانسور و یا پله‌ها استفاده کنید. اگر سری به بازار تجریش زدید، حتما مرکز خرید قائم را نیز ببینید.
آدرس: محله تجریش – میدان تجریش – بازار قائم
پاساژ قائم
پاساژ قائم در خیابان تجریش

مراکز خرید شرق شهر تهران

مجتمع تجاری دنیای نور
مرکز خرید دنیای نور از مراکز مهم خرید و امکانات تفریحی و رفاهی در شرق تهران است. این مرکز در صد متری بزرگراه امام علی (ع) قرار دارد. ساختمان ده طبقه دنیای نور، برای عاشقان پاساژ‌گردی و گشت‌زنی در مراکز خرید، یک بهشت محسوب می‌شود زیرا تمامی سلایق و ذائقه‌ها را پوشش می‌دهد.  280 واحد تجاری فعال در این مرکز در رسته‌هایی چون پوشاک زنانه، کیف و کفش، پوشاک مردانه، لباس کودک و نوجوان، طلا و جواهر، اجناس بدلی، لوازم آشپزخانه، لوازم تزییناتی، لوازم ورزشی، آرایشی و بهداشتی، محصولات فرهنگی و هنری و اسباب بازی کودکان فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند سهم زیادی از بازار شرق تهران را به خود اختصاص دهند. وجود مرکز نگهداری کودک، شهربازی، رستوران، پارکینگ رایگان و حتی تالار پذیرایی برای مهمانی و مجالس شما از دیگر مزیت-های این مرکز نسبت به دیگر مراکز است. رنج قیمت‌های اجناس در مرکز دنیای نور متوسط به بالا بوده و باید کمی حساب جیب خود را داشته باشید. پله برقی و آسانسور نیز درون مرکز برای راحتی عموم فراهم شده است. برای بازدید می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 10 شب به این مجتمع سر بزنید.
آدرس: بزرگراه رسالت - بین بزرگراه امام علی و شهید صیاد شیرازی
 دنیای نور
نمایی از داخل و طبقات مجتمع تجاری دنیای نور
مجتمع تجاری شاپرک
مجتمع شاپرک اولین مرکز تخصصی خرید لوازم کودکان در تهران است. این مرکز در 9 طبقه و در شرق تهران ساخته شده است.  پوشاک و کفش کودک، سیسمونی نوزاد، اسباب بازی، نوشت افزار و کتاب کودک، مبلمان و دکوراسیون اتاق بچه و مواد غذایی کودک تنها گوشه‌ای از لوازم و وسایل کودکانه‌ای است که می‌توانید با بازدید از مرکز تهیه کنید. پارکینگ چهار طبقه مرکز شاپرک نیز گنجایش تعداد خودروی زیادی را دارد و می‌توانید به راحتی درون مرکز به گردش بپردازید. هنگام بازدید از مرکز حتما کودک خود را نیز به همراه ببرید زیرا شهربازی و اتاق کودک مجموعه، برایش بسیار جذاب خواهد بود. از طریق متروی علم و صنعت می‌شود به راحتی به مرکز شاپرک رسید و درب‌های مرکز از ساعت 10 صبح تا 10 شب به روی عموم باز است.
آدرس: بزرگراه رسالت (مسیر غرب به شرق) - بعد از ایستگاه متروی علم و صنعت - نرسیده به بزرگراه باقری
مجتمع تجاری شاپرک
ساختمان مجتمع تجاری شاپرک در شرق تهران

مراکز خرید غرب شهر تهران

مجتمع تجاری میلاد نور
مجتموع تجاری میلاد نور در 8 طبقه و در سال 1378 تاسیس شده است. این مجتمع با داشتن 357 واحد تجاری یکی از اصلی‌ترین مراکز فروش محصولات پوشاک در غرب تهران به شمار می‌آید. البته حوزه فعالیت مرکز خرید میلاد نور به پوشاک محدود نشده و غرفه‌هایی نیز در دسته موبایل، طلا و جواهر، لوازم ورزشی و صرافی نیز در مجتمع حضور دارند. عمده معروفیت میلاد نور به دلیل ساختمان منحصر به فرد و البته وجود برندهای لوکس و معروف روز دنیا است. این مرکز خرید دارای رستوران اختصاصی (رستوران ملل) است و دارای پارکینگ و آسانسور و پله برقی نیز می‌باشد. امیر شکلات و کافه هوک که از بهترین کافه‌های غرب تهران نیز به شمار می‌آیند در این مجتمع واقع شده اند. ساعت کار مجتمع در روزهای عادی هفته از ساعت 10 تا 22 و در روز جمعه از ساعت 17 تا 22 می‌باشد. پارک پردیسان نیز در نزدیکی همین مرکز قرار دارد.
آدرس: شهرک قدس (شهرک غرب) - میدان صنعت - ابتدای بلوار فرحزادی
میلاد نور
نمایی از ساختمان مرکز خرید میلاد نور
مجتمع تجاری کوروش
مجتمع تجاری فرهنگی کوروش مال از مهمترین و اصلی‌ترین مراکز خرید تهران است. این مجتمع شامل دسته‌بندی‌های زیادی از نیازهای عموم است. از شهربازی و سینما و کافه گرفته تا کتابفروشی و بورس رایانه و کامپیوتر. اگر در متروی صادقیه پیاده شوید تا کوروش مال و استفاده از امکانات آن راه زیادی ندارید. این مرکز دارای 5 طبقه و البته دو طبقه اضافه در زیرزمین است. این هفت طبقه بسیاری از نیازها و امکانات را در خود جای داده است. شما می‌توانید همه خریدهای خود حتی خریدهای روزمره را در کوروش مال انجام دهید. هایپر استار کوروش نیز در این مجتمع واقع شده است. پارکینگ اختصاصی و وجود آسانسور و پله برقی نیز بر راحتی استفاده کنندگان افزوده است.
آدرس: بزرگراه شهید ستاری - تقاطع خیابان پیامبر مرکزی
مرکز خرید کوروش
مرکز خرید 5 طبقه‌ی کوروش

مراکز خرید جنوب شهر تهران

بازار شوش
بالا رفتن قیمت لوازم خانگی، رونق را به بازار لوازم خانگی شوش بازگردانده است. انواع برندها و شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی ایرانی و خارجی، در بازار شوش فعال هستند. در این راسته می‌توانید هر وسیله‌ای را که می‌خواهید تهیه کنید. البته این بازار شامل تمامی اجناس اصل و فیک است و برای خرید باید کمی صبور محتاط باشید. عمده اجناس بدون گارانتی و برگه اصالت هستند اما قیمتی بسیار کمتر از بازار فرعی دارند. ساعت فعالیت بازار لوازم خانگی شوش، از 8 صبح تا 10 شب است و در نزدیکی بازار مرکزی تهران است.
آدرس: میدان شوش - راسته لوازم خانگی

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

اگر برای خیلی از افراد خواندن و نوشتن در همان دوران مدرسه به اتمام رسید، برای من اما تا همین حالا ادامه دارد. یکی از لذت‌های من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام می‌دهم. همان مسیری که از نوشتن روزنگاری‌ها شروع شد، حالا به تخصص و راهی برای گذران اوقات بیکاری تبدیل شده است.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 42 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.