اقامتگاه بوم گردی سفار قشم

13 آذر، 1398
13 آذر، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
در سفر ترجیح می‌دهید کجا بمانید؟ یک هتل چند ستاره لوکس یا یک هتل معمولی؟ شاید هم ترجیح می‌دهید چادر بزنید و از طبیعت استفاده کنید؟ یا یک اقامتگاه سنتی با مردم محلی؟ اگر جزو آن دست آدمهایی هستید که دلتان می‌خواهد مقصد را با چاشنی فرهنگ و اصالت تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما یک اقامتگاه بوم‌گردی است. کجا؟ جزیره قشم میان تمام رنگ و لعاب‌های آن. کدام اقامتگاه؟ اقامتگاه بوم گردی سفار قشم؛ اقامتگاهی که سال 96 در بندر بادگیرها افتتاح و میزبان گردشگران زیادی در همین مدت کوتاه شده است.

آدرس و راههای دسترسی به اقامتگاه بوم گردی سفار قشم

آدرس:
قشم، بندرلافت، جنب مسجد حضرت رسول
راه_دسترسی:
برای رسیدن به اقامتگاه سفار قشم، باید خودتان را به بندر لافت برسانید. این بندر در نزدیکی جنگل‌های حرا که به رنگ سبز در نقشه دیده می‌شود، قرار گرفته است. اگر از جاده ساحلی راهی لافت میشوید ، ابتدا یک دو راهی و بعد یک سه راهی میبینید که در هر دو باید به سمت غرب جزیره حرکت کنید تا به بندر لافت برسید. از محله پاسگاه بگذرید و به سمت دریا بروید تا اقامتگاه که کمی آن طرفتر از مارکت سرای ساحل و جنب مسجد حضرت رسول قرار گرفته را ببینید.
اگر هم از جاده جنوبی قشم راهی اقامتگاه هستید از جاده فرودگاه به سمت شمال جزیره حرکت کنید، از سه راهی شهرک جدید گورزین بگذرید تا به بندر لافت برسید.
ساعت ورود:
از ساعت 14:00 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12:00 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه سفار، خانه‌ای محلی در بندر لافت است که به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از کوچه‌های باریک لافت که می‌گذرید، حس آشنایی به شما دست می‌دهد؛ شاید تصور کنید که از کوچه‌های یزد عبور می‌کنید و این می‌تواند به خاطر وجود بادگیرِ خانه‌ها باشد. البته معماری این بادگیرها کمی با بادگیرهای یزد متفاوت است. معماری خانه کاملا بومی و به سبک و سیاق معماری سابات طراحی شده و در هماهنگی کامل با محیط اطرافش است. در این معماری از مصالحی مثل سنگ و گچ، چوب و گل ساخته شده و مخصوص مناطق گرمسیری است که به خنک شدن خانه کمک می‌کند. 2 اتاق 24 متری، یک اتاق 12 متری بادگیر که در طبقه همکف می‌باشند، گنجایش اسکان 40 میهمان را دارد. اقامت در این اقامتگاه به صورت گروهی و کف خواب می‌باشد؛ یعنی به جای تخت خواب از رختخواب استفاده می‌کنید. سرویس بهداشتی و حمام آن که عمومی است در حیاط قرار دارد و در کل شما در این خانه، یک زندگی ساده به دور از مدرنیته را تجربه می‌کنید. بندر لافت به عنوان یکی از بنادر تاریخی، پر از جاذبه‌هایی است که خود به تنهایی می‌تواند ساعتها شما را مشغول کند. چاه‌های طلا، قلعه پرتغالی‌ها، زیارتگاه‌های لافت، آب انبارها با سقف گنبدی، گورستان‌های تاریخی، اسکله باستانی و اکوموزه در چند قدمی شما قرار گرفته است.

نقاط قوت
  • قرارگیری در یکی از بنادر توریستی
  • نزدیکی به جنگلهای حرا
  • نزدیکی به اسکله لافت
  • معماری بومی
نقاط ضعف
  • محدود بودن تعداد اتاقها
  • اقامت گروهی
  • عدم وجود تخت خواب
  • سرویس بهداشتی و حمام عمومی
  • عدم وجود پارکینگ
  • عدم وجود بخشهای خدماتی مکمل مثل رستوران، غرفه صنایع دستی
نحوه رزرو
  • رزرو تلفنی از طریق شماره تماس اقامتگاه 0902 953 3541 - 09179571760
  • رزرو از طریق آدرس اینستاگرام اقامتگاه
  • رزرو آنلاین از طریق سایتهای رزرواسیون اقامتگاه محلی سفار

امکانات برای سرو غذا

در اقامتگاه بوم گردی سفار قشم، رستورانی برای ارائه وعده‌های غذایی وجود ندارد اما شما با هماهنگی قبلی می‌توانید از غذاهای دریایی و محلی به میزبان سفارش دهید. طعم ماهی‌های تازه با چاشنی‌های مخصوص منطقه، پیشنهاد وسوسه انگیزی است که حتی اگر علاقه‌ای به غذاهای دریایی نداشته باشید، شما را مجاب به حداقل یک بار امتحان کردن می‌کند. فست فود ضیا تنها غذاخوری بندر لافت است که می‌توانید برای تنوع به وعده‌های غذاییتان سری به آن بزنید.

امکانات برای خرید سوغات

صنایع دستی و آثار هنری مردم قشم شامل سوزن دوزی، زیورآلات و لوازم تزئینی است که اکثرشان از صدف ساخته شده‌اند. در خانه سفار فضایی برای خرید سوغاتی‌های این چنینی وجود ندارد و شما می‌توانید در حین گشت و گذار در لافت و یا جنگل‌های حرا از غرفه‌های صنایع دستی و دست فروشان محلی، چیزی برای خود بخرید.

قوانین و نکات
امکانات رفاهی در این اقامتگاه محدود است و هدف تجربه زندگی ساده و محلی است.
اقامت در بومگردی سفار به صورت گروهی و کف خواب است.
اقامتگاه فاقد حمام و سرویس بهداشتی خصوصی است.
ارائه غذا نیازمند هماهنگی از قبل است.
استفاده از یخچال مشترک با هماهنگی پرسنل امکانپذیر است.
پذیرش خانم تنها، فقط با ارائه ی کارت ملی و شناسنامه عکسدار فرد امکان پذیر است.
پذیرش صیغه‌نامه معتبر با مهر برجسته، به همراه ارائه‌ی کارت ملی و شناسنامه عکسدار زوجین، امکان پذیر است.
استعمال دخانیات و ورود حیوانات خانگی ممنوع است.

برچسب(ها)
موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.