اقامتگاه بوم گردی باجیلار اردبیل

1 دی، 1398
1 دی، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
مهمان‌نوازی و مهربانی، اولین دلیل انتخاب اقامتگاه بوم گردی باجیلار اردبیل است. سال 96 خواهران یوسف زاده تصمیم گرفتند تا محلی بی‌نظیر را برای اقامت مهمانان سردابه فراهم کنند. اقامتگاه بومگردی باجیلار اردبیل خانه‌ی بسیار زیبای آجری، در نزدیکی آبشار و چشمه‌های طبیعی سردابه است که از همان روز‌های اولیه تأسیس، جای خودش را در دل گردشگران خارجی و داخلی بازکرده. با اسمارتیز همراه باشید تا با این اقامتگاه بیشتر آشنا شوید.
آدرس:
24 کیلومتری غرب اردبیل، روستای سردابه
راه_دسترسی:
برای اینکه به اقامتگاه بوم گردی باجیلار اردبیل برسید، باید از جاده‌ی گلستان که غرب اردبیل است، خارج شوید. تقریباً 15 دقیقه طول می‌کشد تا به روستای خشک‌رود برسید. پس‌ازآن به سمت قره‌تپه سبلان و بعدازآن به سردابه بروید و از بومیان بخواهید تا اقامتگاه بوم گردی باجیلار را به شما نشان دهند. از اردبیل تا اقامتگاه بوم‌گردی باجیلار 22 کیلومتر راه است و تقریباً 30 دقیقه زمان می‌برد تا به اقامتگاه برسید. نیازی نیست خیلی دنبال اقامتگاه باجیلار بگردید، چون همه‌ی اهالی آن را می‌شناسند و مطمئناً تابلو دست‌ساز خیلی قشنگ آن را می‌بینید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
تا ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

 
دو اتاق 45 متری، آماده است تا اقامتی به‌یادماندنی را در اقامتگاه بومگردی باجیلار اردبیل تجربه کنید. چیدمان کاملاً سنتی اتاق‌ها آرامش فوق‌العاده‌ای دارد. تزئینات محلی دیوارها با رنگ‌های خارق‌العاده، توان دل کندن از این اقامتگاه رؤیایی را از شما می‌گیرد. کرسی و لحاف دست‌دوزی که زیبایی آن شما را تا دقایقی مجذوب خود می‌کند، گرمابخش خانه‌ی روستایی باجیلار است. هوای منطقه سردابه آن‌قدر عالی است که به هیچ وسیله‌ی خنک‌کننده‌ای در خانه‌های آن نیاز نیست.
 
چشم‌انداز روبروی اقامتگاه بوم گردی باجیلار دشت‌های سرسبز و وسیع اطراف کوه سبلان ‌است که انتها ندارد. امکانات اقامتگاه بوم گردی باجیلار قابل قبول است و چیزی از دیگر اقامتگاه‌ها کم ندارد. در داخل اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و حمام به‌صورت اختصاصی وجود دارد و یک سرویس بهداشتی فرنگی نیز در حیاط اقامتگاه بوم گردی باجیلار به‌صورت مشترک قابل‌استفاده است. پشت ساختمان اقامتگاه بوم گردی باجیلار، فضایی برای سرگرمی و بازی کودکان ایجاد شده تا کودکان نیز همراه شما سفر لذت‌بخشی را تجربه کنند. حیاط اقامتگاه بوم گردی باجیلار فضای سبز فوق‌العاده قشنگی دارد. نوشیدن چای قندپهلو آتیشی روی صندلی‌های چوبی حیاط باجیلار و فرش‌هایی که روی سبزه‌ها پهن شده‌اند، لذت آن را چند برابر می‌کند.
پارکینگ اختصاصی روباز، از دیگر امکاناتی است که اقامتگاه بوم گردی باجیلار در اختیار مهمانان خود قرار داده. اقامتگاه بوم گردی باجیلار به جاذبه‌های گردشگری زیادی نزدیک است؛ مهم‌ترین این جاذبه‌ها، چشمه‌های آب گرم سردابه و آبشار زیبای برخاسته از همین چشمه‌ها است. همچنین می‌توانید در فصل زمستان تیوپ سواری روی برف را در اطراف اقامتگاه بوم‌گردی باجیلار تجربه کنید.
نقاط قوت
  • نزدیکی به جاذبه‌های بکر
فضای بسیار زیبا و دل‌نشین
  • دسترسی آسان و جاده آسفالت
  • آنتن‌دهی مناسب موبایل
  • حیاط دل‌نشین با امکانات دورهم‌نشینی
  • پارکینگ غیرمسقف
  • اقامت رایگان کودکان زیر 7 سال
  • اقامت نیم‌بها برای کودکان بین 7 تا 12 سال
  • محوطه بازی برای کودکان
نقاط ضعف
  • نداشتن تختخواب
  • عدم امکان دسترسی آسان برای افراد کم‌توان و ناتوان
  • حمام و سرویس بهداشتی مشترک
نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

هر غذایی در هر منطقه، عطر و بوی خاص خودش را دارد. در اقامتگاه بوم گردی باجیلار نیز همین قاعده حکم‌فرما است؛ صبحانه‌ی محلی‌ای که رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد، انرژی لازم برای یک گردش عالی را برایتان فراهم می‌کند. صبحانه شامل لبنیات محلی و تخم‌مرغ محلی، همراه با نان تنوری داغ است که همان لحظه برایتان پخته می‌شود.
همچنین شما می‌توانید با هماهنگی قبلی، از غذاهای فوق‌العاده خوشمزه‌ی محلیان یکی را انتخاب کنید و سفارش دهید. پیچاق قیمه خوشمزه را فراموش نکنید و حتماً آن را برای یک وعده‌ی خود سفارش دهید. ترشی قورمه و آش دوغ هم غذاهای لذیذی است که ارزش امتحان کردن را دارند. اگر هم ترجیح می‌دهید خودتان برای طبخ وعده‌ی غذایی دست بکار شوید، آشپزخانه‌ی مشترک اقامتگاه بوم گردی باجیلار ، تمام امکانات برای درست کردن غذا را در اختیار شما می‌گذارد.
 

امکانات برای خرید سوغاتی

روستاییان همیشه چیزهای دارند که سورپرایزتان می‌کند. در روستای سردابه، پارچه‌ها و محصولاتی تزئینی ساخته می‌شوند که کمتر جایی نظیر آن‌ها را پیدا می‌کنید. همچنین شیرینی‌هایی که در تنورهای گلی پخته می‌شوند هم طعم خاصی دارند که می‌توانید با بردن آن‌ها به شهر خود، عزیزانتان را خوشحال کنید.

قوانین و نکات
پذیرش خانم با کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار
پذیرش زوج‌ها با شناسنامه و صیغه‌نامه معتبر
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
پارکینگ
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

برچسب(ها)
موقعیت(ها)

از وقتی یادم میاد عاشق موسیقی و تکنولوژی بودم. شرایط جوری نبود که به عشق اولم "موسیقی" برسم؛ واسه همین سراغ علاقه¬ی بعدیم رفتم و الکترونیک و مخابرات رو برای تحصیلم انتخاب کردم. ¬برنامه¬نویسی وب و بلاگ نویسی از کاراییه که بهشون علاقه دارم و انجامشون میدم؛ اما هنوزم موسیقی واسم یه¬چیز دیگه¬ست.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.