اقامتگاه بومگردی هفت رنگو قشم

21 مهر، 1398
21 مهر، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
روستای هفت رنگو، روستایی در نزدیکی‌های قشم است که بسیار زیبا و مورد توجه مسافران جنوب می‌باشد. اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم در سال 1380 در این روستا تاسیس شد.
در این اقامتگاه می‌توانید زیر سایه آلاچیقی که با نخل ساخته شده، دراز بکشید و به آسمان آبی خیره شوید. بین درختان تاب‌بازی کنید، در حیاط‌های وسیع و دلباز آنجا بچرخید و شب‌ها در همین حیاط، به موسیقی گوشنواز جنوبی گوش بدهید.
با اقامت در اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم، این فرصت را دارید تا بافت تاریخی و سنتی روستا را ببینید و از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی داخل اقامتگاه لذت ببرید.

مزیت‌های اقامتگاه بومگردی هفت رنگو قشم

نزدیکی به جاهای دیدنی قشم مثل جنگل‌های حرا و قلعه نادری، تماشای هنرمندانی که در آن حوالی مشغول ساخت لنج هستند، تماشا کردن مراسم ساز زنی و عود نوازی هنرمندان جنوبی، پوشیدن لباس سنتی داخل گالری اقامتگاه و گرفتن عکس یادگاری، حنا زنی برای بانوان مسافر، رفتن به ساحل شیب دراز و تماشای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در فصل بهار، خوردن غذاهای معطر و لذیذ محلی و تماشا کردن دلفین‌ها از ساحل، از جمله مزیت‌های اقامت در اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم هستند.


آدرس و راههای دسترسی به اقامتگاه هفت رنگو


آدرس:
استان هرمزگان، شهر قشم، ناحیه مرکزی جزیره قشم، جاده هفت رنگو، ابتدای ورودی روستای هفت رنگو، اقامتگاه بومگردی هفت رنگو قشم

راه_دسترسی:
در بخش مرکزی جزیره قشم، روستایی به نام هفت رنگو واقع شده است. این روستا در نزدیکی‌های جنگل‌های حرا قرار دارد و پیدا کردنش کار سختی نیست.
در بدو ورود به این روستای کوچک، می‌توانید اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم را پیدا کنید. مسیر رسیدن به اقامتگاه آسفالت بوده و عرض مناسبی برای رانندگی دارد.
برای رفتن به این اقامتگاه، یا می‌توانید با ماشین شخصی مسیر را طی کنید و یا اینکه با مینی بوس‌های قشم به روستا بروید.

ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز


مشخصات کلی اقامتگاه

23 اتاق در اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم وجود دارد که مجموعا، 120 نفر را در خود جای می‌دهند.
سه حیاط موجود در این اقامتگاه، با نام‌های ماهی، پرندگان و درختان شناخته می‌شوند. اتاق‌های موجود در حیاط ماهی دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. همگی دارای معماری سنتی هستند و در فضای حیاط هم، مکانی برای استراحت در نظر گرفته شده و با برگ درختان نخل، سایه مناسبی در آنجا ایجاد شده است.
در حیاط پرندگان، خانه‌ها بسیار زیبا و سنتی ساخته شده‌اند و سرویس بهداشتی و حمام‌شان به‌صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که، این حیاط در کنار کافه و گالری صنایع دستی اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم قرار دارد.
حیاط درختان نیز، قبلا با نام خانه مادری شناخته می‌شد اما بعدا بازسازی شد؛ سرویس بهداشتی و حمام بعضی اتاق‌هایش اختصاصی و بعضی اتاق‌ها هم مشترک است.
اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم بدلیل یک طبقه بودن، نوع چینش اتاق‌هایش دور حیاط و دسترسی راحت به اتاقها، برای افراد کم‌توان یا ناتوان بسیار مناسب است.
از جمله امکانات رفاهی که در هر اتاق وجود دارد، می‌توان به این موارد اشاره کرد: اینترنت، سیستم سرمایشی و گرمایشی اسپلیت. بعضی اتاق‌ها نیز مبلمان دارند.

نقاط قوت
  • موقعیت جغرافیایی مناسب در روستا و دسترسی راحت
  • مسیر اصلی و فرعی آسفالت
  •  اقامت راحت و بی‌دردسر برای افراد ناتوان یا کم‌توان
  • سه حیاط دنج با فضای سایه‌دار که با درخت و برگ نخل ساخته شده
  • اتاق‌های دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی (بعضی اتاق‌ها)
  •  رستوران با ارائه غذاهای سنتی و دریایی
  • گالری صنایع دستی برای تماشا و خرید صنایع دستی روستا
  • مراسم موسیقی محلی و مراسم حنا زنی بانوان
  • اینترنت
  • آشپزخانه مشترک
  • اقامت رایگان کودکان زیر 2 سال
  • نزدیکی به جنگلهای حرا
  • وجود مبل در بعضی اتاق‌ها
  • راهنمای تور
نقاط ضعف
  • نداشتن پارکینگ
  • وجود نداشتن سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در بعضی اتاق‌ها
  • کف‌خواب بودن اتاق‌ها

نحوه رزرو
  • تماس با شماره تلفن 09179584885
  • رزرو آنلاین از طریق سایتهای اینترنتی رزرو اقامتگاه و هتل

امکانات برای سرو غذا

در اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم یک رستوران بزرگ وجود دارد. این رستوران هر سه وعده غذایی را طبخ می‌کند و مسافران می‌توانند غذاهای سنتی و محلی و حتی دریایی را سفارش دهند.
در کافه این اقامتگاه نیز، انواع نوشیدنی‌های محلی عرضه می‌شوند.
به‌جز این رستوران، در حیاط اصلی یک آشپزخانه بزرگ به‌صورت عمومی در دسترس می‌باشد. مسافران این امکان را دارند که با استفاده از گاز و سرویس آشپزی آنجا، غذای مورد نظرشان را بپزند.
در روستای کوچک هفت رنگو، غذاخوری و رستورانی وجود ندارد.

امکانات برای خرید سوغاتی

اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم یک گالری زیبا با معماری و طراحی سنتی دارد. در این گالری، انواع صنایع دستی مانند حصیر، گلابتون، نقش حنا، لباس‌های سنتی و محلی و ... وجود دارد که می‌توانید آنها را تماشا کنید و برای سوغاتی بخرید.
به جز این گالری و فروشگاه در داخل اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو قشم، فروشگاه دیگری در روستا برای خرید سوغاتی وجود ندارد. اگر قصد دارید گزینه‌های بیشتری برای خرید سوغاتی پیش رو داشته باشید، بهتر است به قشم بروید. برای مثال، بازار قدیم قشم 1 ساعت با این اقامتگاه فاصله دارد.

قوانین و نکات
پذیرش زوجین با ارائه شناسنامه یا صیغه‌نامه معتبر
پذیرش خانم مجرد با ارائه مدارک شناسایی معتبر

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
سیستم گرمایش و سرمایش

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

موقعیت(ها)

سالهاست که با عشق به سینما زندگی کرده‌ام و حالا که در این رشته فارغ التحصیل شده‌ام، تولید محتوا را در کنار فیلم‌سازی جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شغل می‌دانم. فیلم دیدن، مطالعه، تماشا و تحلیل فوتبال و سفر کردن از تفریحات مهم من هستند. ضمنا مدتی است که بصورت جدی در زمینه هنر و اتیسم فعالیت می‌کنم به امید آینده‌ای بهتر برای فرشته‌های اتیسم.

امتیاز دهید 1 دیدگاه ۵ / 5 4 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
18 آبان، 1399

چه جایی