اقامتگاه بومگردی نگارین خور

19 آبان، 1398
19 آبان، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
شهرستان خورو‌بیابانک را این روزها به واسطه‌ی "کویر مصر" بیشتر می‌شناسیم. شهر خور در 30 کیلومتری کویر مصر قرار گرفته و برای بسیاری اقامت در آن جذاب است. اگر راه شما هم به این شهر کویری افتاد، "اقامتگاه نگارین" را برای داشتن اقامتی متفاوت به خاطر بسپارید. اقامتگاه نگارین خور در سال 1389 تأسیس شد و سابقه‌ی درخشانی در ارائه‌ی خدمات گردشگری به مسافرانش دارد. آقای رفیعی، صاحب خوش‌ذوق این اقامتگاه با مهمان‌نوازی بی‌نظیرش سهم بسیار مؤثری در زبان‌زد شدن این اقامتگاه زیبا دارد.
آدرس:
استان اصفهان، شهرستان خور، خیابان کاشانی، کوچه شهید یغمایی
راه_دسترسی:
اقامتگاه نگارین در قسمت شرقی خور قرار گرفته. سراغ میدان امام حسین را بگیرید و بعد از آن وارد خیابان کاشانی شوید. در خیابان کاشانی به کوچه شهید یغمایی بپیچید. از ابتدای کوچه ساختمان متفاوت این اقامتگاه مشخص خواهد بود. این مسیر برای کسانی است که با ماشین شخصی به خور آمدند. خور حدودا 400 کیلومتر با اصفهان و 200 کیلومتر با طبس فاصله دارد، بنابراین اگر از طبس می‌خواهید به این شهر بیایید حدودا 2 ساعت در راه خواهید بود و از اصفهان حدودا 4 ساعت طول خواهد کشید تا به خور برسید. خور شهر کوچک و دنجی است، پس نگران فاصله‌ها نباشید و مطمئن باشید به راحتی می‌توانید اقامتگاه نگارین را پیدا کنید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز



مشخصات کلی اقامتگاه بومگردی نگارین خور


آنچه در نگاه اول شما را مجذوب اقامتگاه نگارین خور می‌کند، معماری منحصربه‌فرد این ساختمان 80 ساله است که به زیباترین شکل ممکن مرمت و بازسازی شده. دیوارهای خشتی، باغچه‌ی پر نخل کنار حوض فیروزه‌ای، اتاق‌های زیبا با دکوراسیون سنتی، نورپردازی متناسب با نوع معماری و پشت‌بام بادگیردار با ذوق و سلیقه کنار هم چیده شده و به خوبی شما را با بافت سنتی زندگی در یک شهر کویری پیوند می‌دهد. اقامتگاه نگارین خور 10 اتاق با گنجایش 48 میهمان دارد. در طبقه دوم این اقامتگاه دو اتاق مستر قرار گرفته که حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی دارند. باقی اتاق‌ها در طبقه‌ی اول، دورتادور حیاط قرار گرفته‌اند و 6 حمام و سرویس‌بهداشتی مشترک داخل محوطه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. در داخل اقامتگاه آشپزخانه‌ای قرار دارد که امکان پخت‌وپز در آن برای مهمانان فراهم شده است. اگرچه اقامتگاه نگارین خور پارکینگ ندارد اما کوچه‌ی مقابلش گنجایش ماشین‌های مهمانانش را دارد.
نقاط قوت
  • فضای سنتی و بومی
  • اینترنت wifi
  • آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت
  • سرویس‌بهداشتی تمیز و مرتب
  • برخورد صمیمی کارکنان
  • نزدیکی به کویر مصر، دریاچه نمک و آبشار نمکی
نقاط ضعف
  • ندارد

نحوه رزرو

امکانات برای سرو غذا

اقامتگاه نگارین خور رستوران مجزایی برای سرو غذا ندارد، اما مطابق با سفارش شما غذاهای سنتی را در آشپزخانه‌ی اقامتگاه طبخ می‌کند. آبگوشت، دم‌پخت محلی، کشک بادمجان و کالجوش از جمله‌ی این غذاهای محلی است که طعم بی‌نظیرشان تا مدت‌ها زیر دندانتان باقی خواهد ماند. نوبتی هم که باشد، نوبت به صبحانه‌ی جذاب این اقامتگاه می‌رسد. کره، مربا، نان تازه‌ی محلی، پنیر، خیار، گوجه و نیمرو با منظره‌ی باصفای حیاط خانه‌ی نگارین و صدای گوش‌نواز آبشار کوچک حوض فیروزه‌ای محصور شده در بین درختان نخل اشتهایتان را چند برابر خواهد کرد. در هر صورت شما می‌توانید از آشپزخانه‌ی اقامتگاه هم برای پخت‌وپز استفاده کنید یا با راهنمایی آقای رفیعی عزیز یکی از رستوران‌های شهر خور را برای شام یا ناهار انتخاب نمایید.

امکانات برای خرید سوغاتی

اقامتگاه بومگردی نگارین فروشگاهی برای خرید سوغاتی ندارد، اما می‌توانید با راهنمایی آقای رفیعی از سطح شهر سوغاتی تهیه کنید. روغن شتر، کشک، خرما و گلیم‌بافی از جمله سوغاتی‌هایی است که می‌توانید در شهر خور تهیه کنید.

قوانین و نکات
پذیرش خانم تنها با ارائه‎‌ی مدارک شناسایی معتبر
پذیرش زوج‌ها با ارائه‌ی شناسنامه‌ی معتبر و یا صیغه‌نامه با مهر برجسته
شماره تماس: 09139233520
امکان رزرو از طریق تمامی سایت‌های آنلاین رزرو اقامتگاه بومگردی
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آب رایگان
آشپزخانه
امکان شارژ وسایل الکترونیکی
اینترنت در اتاق
حمام
دمپایی
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
صبحانه
کولر گازی
گرمایش

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

موقعیت(ها)

نویسندگی و عکاسی پنجره‌هایی هستن که من رو به جهان بیرون وصل می‌کنن. علاقه به طبیعت باعث شد به سمت فعالیت‌های محیط‌زیستی برم و در ادامه به سفر علاقه‌مند بشم. سفر برای من فرصت کشفه و کمکم کرده ابعاد جدیدی از خودم رو بشناسم. کتاب، فیلم و پادکست هم اجزای جدانشدنی زندگی من هستن.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.