اقامتگاه بومگردی مادر حسن هرمز

21 مهر، 1398
21 مهر، 1398
مدت مطالعه: 4 دقیقه
جزیره هرمز زیبایی فوق العاده‌ای دارد. گفته می‌شود خاک این جزیره در هفتاد رنگ مختلف می‌باشد. مسافرت کردن به این جزیره بی‌نظیر، اگر با اقامت در اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز نیز همراه باشد، لذتش دو چندان می‌شود.
اقامتگاه بوم گردی مادر حسن، به جاهای دیدنی هرمز نزدیک است، غذاهای سنتی و محلی را در رستورانش سرو می‌کند و امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. این اقامتگاه، در سال 1389 به بهره‌برداری رسیده است.

یک اقامتگاه بومگردی واقعی

اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز بخاطر اینکه کاملا سنتی ساخته شده و در اتاق‌هایش نیز، اصالت یک خانه سنتی حفظ شده است، مهمانان خود را سر ذوق می‌آورد.
اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز، مانند هر اقامتگاه بومگردی استاندارد دیگری، با اکوسیستم منطقه هماهنگ است و در خدمت طبیعت و معماری شهری آنجا قرار دارد.


آدرس و راههای دسترسی به اقامتگاه بومگردی مادر حسن هرمز


آدرس:
جزیره هرمز، خیابان مادر حسن، محله توشهر، جنب مسجد صاحب الزمان، اقامتگاه بومگردی مادر حسن هرمز.

راه_دسترسی:
برای رسیدن به اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز باید خیابان مادر حسن را پیدا کنید. از جمله اماکن مهمی که در این منطقه قرار دارند، می‌توان به بنیاد پانزده خرداد و موزه دکتر نادعلیان اشاره کرد.
خیابان مادر حسن در شمالی‌ترین قسمت جزیره قرار دارد. از این خیابان تا قلعه پرتغالی‌ها که در نوک جزیره هرمز بنا شده، 4 دقیقه بصورت پیاده راه است.
با ورود به این خیابان، محله توشهر را به‌راحتی می‌توانید پیدا کنید. مسیر فرعی از خیابان تا این محله، نسبتا کوتاه می‌باشد. ضمنا، کوچه منتهی به اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز خاکی است.
اما باقی مسیر آسفالت می‌باشد. وجود مسجد صاحب الزمان در آن محله هم، پیدا کردن اقامتگاه را ساده‌تر کرده است.
برای رفتن به این خانه، هم از ماشین شخصی و هم از وسایل نقلیه عمومی می‌توان استفاده کرد.

ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز


مشخصات کلی اقامتگاه مادر حسن

اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز، خانه یک طبقه‌ای است که 4 اتاق دارد. اتاق‌ها، دارای ظرفیت 3 نفر، 4 نفر، 6 نفر و 12 نفر هستند.
در مجموع این اقامتگاه 25 مهمان را در خودش جای می‌دهد. هر چهار اتاق دارای سرویس کف‌خواب شامل تشک، پتو و بالش می‌باشد. فقط اتاق 4 نفره، سرویس تختخواب هم دارد.
یک طبقه‌ای بودن بنا و داشتن راهروهای مناسب و نه‌چندان طولانی، اقامت را برای افراد ناتوان یا کم‌توان راحت کرده است.
از جمله امکانات رفاهی که در اتاق‌ها وجود دارد، این موارد هستند: کولر گازی، پنکه، اینترنت، تلویزیون فقط در اتاق‌های کف‌خواب و سرویس مبلمان.
اما امکانات دیگری هم به‌صورت عمومی و مشترک در اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز قرار دارند. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، آشپزخانه به همراه گاز کپسولی و یخچال، چای و آب جوش رایگان، رستوران با امکان سفارش غذای مخصوص و غذای گیاهی، از جمله این امکانات رفاهی هستند.

نقاط قوت
  • موقعیت جغرافیایی مناسب در شهر و دسترسی به جاهای دیدنی هرمز
  • پارکینگ اختصاصی
  • اقامت راحت برای افراد ناتوان یا کم‌توان
  • اینترنت
  • آشپزخانه مشترک
  • رستوران با امکان سفارش غذاهای مختلف
  • سرویس کف‌خواب
  • اتاق چهارنفره سرویس تخت خواب هم دارد
  • مبلمان
  • حیاط باصفا
  • چای و آب جوش رایگان
  • پرسنل مسلط به زبان انگلیسی
  • امکان پرداخت هزینه با کارت اعتباری
نقاط ضعف
  • مشترک بودن سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی
  • مشترک بودن حمام
  • خاکی بودن کوچه منتهی به اقامتگاه
  • سه تا از اتاقها سرویس تختخواب ندارند

نحوه رزرو
  • تماس با شماره موبایل 09171697644 (حسن دریاپیمای هرمزی)
  • رزرو آنلاین از طریق سایتهای اینترنتی رزرو هتل و اقامتگاه

امکانات برای سرو غذا

اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز یک رستوران سنتی دارد. مسافران می‌توانند وعده‌های غذایی خود را به این رستوران سفارش دهند. غذاهای سنتی، دریایی و گیاهی، از غذاهایی هستند که این رستوران سرو می‌کند.
آشپزخانه مشترکی هم در داخل اقامتگاه وجود دارد؛ هر کسی که بخواهد غذای مورد علاقه خودش را طبخ کند، می‌تواند در آنجا آشپزی کند.
ضمن اینکه در بیرون اقامتگاه هم، تعدادی غذاخوری هستند که برای سفارش غذا مناسب می‌باشند. غذاخوری خاله زهره نزدیکترین غذاخوری به اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز است.

امکانات برای خرید سوغاتی

جزیره هرمز سوغاتی‌های فراوانی دارد؛ از صنایع دستی گرفته تا خوراکی‌های لذیذ و میوه‌های جنوبی.
فروشگاه‌هایی در سطح جزیره هستند که به فروش این سوغاتی‌ها مشغول می‌باشند. از جمله آنها، فروشگاه جزیره است که فاصله کمی تا اقامتگاه بوم گردی مادر حسن هرمز دارد. همچنین، تعدادی فروشگاه ساحلی و محلی نیز در گوشه‌وکنار جزیره وجود دارند که برای خرید سوغاتی‌های هرمز مناسب می‌باشند.
خرما، حصیر، لباس‌های زنانه و مردانه محلی، سفال و تزئیناتی که با صدف و مرجان ساخته شده‌اند، بخشی از سوغاتی‌های زیبای هرمز هستند.

قوانین و نکات
پذیرش زوجین با ارائه شناسنامه یا صیغه‌نامه معتبر
پذیرش خانم مجرد با ارائه مدارک شناسایی معتبر یا نامه از اماکن
ممنوعیت مصرف دخانیات
ممنوعیت ورود حیوانات خانگی
عدم امکان برگزاری مراسم و جشن

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
پارکینگ
حمام
کولر گازی

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

موقعیت(ها)

سالهاست که با عشق به سینما زندگی کرده‌ام و حالا که در این رشته فارغ التحصیل شده‌ام، تولید محتوا را در کنار فیلم‌سازی جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شغل می‌دانم. فیلم دیدن، مطالعه، تماشا و تحلیل فوتبال و سفر کردن از تفریحات مهم من هستند. ضمنا مدتی است که بصورت جدی در زمینه هنر و اتیسم فعالیت می‌کنم به امید آینده‌ای بهتر برای فرشته‌های اتیسم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.