اقامتگاه بومگردی لرد سوزا

21 مهر، 1398
21 مهر، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
قشم است و میهمان‌نوازی مردم محلی‌، فرهنگ جذاب و دوست‌داشتنی، سواحل خلیج فارس، مجموعه ژئوسایت‌هایی به نام عجایب هفتگانه و اقامتگاه‌های بومگردی‌اش. اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا قشم که در سال 93 افتتاح شد، جزو اقامتگاه‌های موفق به حساب می‌آید و تاکنون میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی بوده است. در ادامه بیشتر با فضاها، امکانات و خدمات آن آشنا خواهیم شد.

لرد سوزا همجوار جزایر ناز

بدون شک موقعیت یک اقامتگاه تأثیر زیادی بر انتخاب میهمانان آن دارد. خوشبختانه اقامتگاه بومگردی لرد در ساحل سوزا و در نزدیکی جزایر ناز قرار گرفته است. این ساحل به یک ساحل پر طرفدار برای گردشگران تبدیل شده. اینجا علاوه بر دیدن یکی از عجایب هفتگانه جزیره، ساحل خلیج فارس به تفرجگاهی ساحلی تبدیل شده و خدماتی مثل غواصی، پاراگلایدر و شترسواری و... ارائه می‌دهد. اقامتگاه لرد کمتر از 5 دقیقه با جزایر ناز فاصله دارد و همین ویژگی آن را جزو انتخاب‌های اول گردشگران جزیره قرار می‌دهد.


آدرس و راههای دسترسی به اقامتگاه بومگردی لرد سوزا

آدرس:
جزیره قشم، شهر ساحلی سواز، خیابان پیامبر اعظم، جنب ایستگاه تاکسی، اقامتگاه لرد سوزا

راه_دسترسی:
برای رسیدن به اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا قشم باید خودتان را به شهر ساحلی سوزا برسانید. از بلوار دریا به سمت سوزا حرکت کنید. بعد از رسیدن به سوزا به سمت میدان آزادی تا به مسجد جامع سوزا در انتهای خیابان برسید. خیابان سمت چپ مسجد را تا آخر که به دوراهی ختم می‎شود بروید، از دو راهی به سمت بالا یعنی مخالف جهت دریا که حرکت کنید اقامتگاه را خواهید دید.

ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز


مشخصات کلی اقامتگاه

در اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا قشم وجود حیاط مرکزی، نخلستان، به علاوه دکوراسیون داخلی کاملا نمایانگر زندگی بومی است و شما رنگ و بوی هویت منطقه را به خوبی  درک خواهید کرد. این اقامتگاه در سال 93، در مساحتی حدود 1400 متر با 500 متر زیربنا و به شکل ساختمانی یک طبقه ساخته شد و در حال حاضر 10 اتاق دارد. در اتاق‌ها بدون هیچ پله‌ای به سمت حیاط باز می‌شود و رفت‌و‌آمد برای افراد ناتوان و مسن آسان می‌کند. البته باید بگویم که اتاق‌ها، کف خواب سرویس‌دهی می‌کنند و رختخواب در اختیار شما قرار می‌دهند. اقامتگاه به اندازه کافی تمیز و مرتب است اما اگر حساس هستید می‌توانید یک ملحفه و یا کیسه خواب با خودتان ببرید. اقامت در این اتاق‌ها به صورت گروهی و فاقد سرویس بهداشتی خصوصی است و میهمانان از سرویس‌های مشترک محوطه استفاده می‌کنند. همه این موارد به این دلیل است که شما تجربه یک زندگی ساده را در این خانه‌ها داشته باشید. البته یکسری امکانات ضروری مثل وسیله سرمایشی و گرمایشی اسپیلت، اینترنت و خدمات خشکشویی فراهم شده که احساس راحتی کنید.
اتاق حجله، واحدی‌ست که بیشتر عروس و دامادهای این منطقه رزرو می‌کنند؛  اتاقی بسیار زیبا با تزئینات رنگی. هر میهمانی که به اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا قشم می‌آید حتما یک عکس یادگاری از خودش در این اتاق می‌اندازد، شما می‌توانید این اتاق را هم مانند اتاق‌های دیگر رزرو کنید.
حیاط لرد از آن جاهایی است آنقدر شما را جذب می‌کند که نمی‌توانید از آن دل بکنید و به اتاقتان بروید، مخصوصا اگر دسته جمعی رفته باشید و بخواهید در حیاط شب‌‌نشینی داشته باشید. در حیاط چند تخت چیده شده که می‌توانید بر روی آن بنشینید و یا حتی غذای خود را روی آن نوش جان کنید.
پرسنل اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا قشم مسلط به زبان انگلیسی و عربی هستند و به خوبی از پس میهمانان خارجی برمی‌آیند که نشانه‌ی حرفه‌ای بودن آن‌هاست. دیگر خدمات تفریحی اقامتگاه ارائه تورهای ویژه جزیره در قالب دوچرخه‌سواری، صیادی، غواصی و شنا است که پیشنهاد می‌دهیم از این فرصت استفاده کنید و تجربه بهتری از سفر خود بسازید. اگر با وسیله نقلیه خودتان به قشم و این خانه سفر می‌کنید نگرانی بابت جای پارک نداشته باشید چرا که پارکینگ بزرگ اقامتگاه که به صورت روباز است امانت‌دار خوبی برای ماشین شما خواهد بود.

نقاط قوت
  • نزدیک بودن به ساحل
  • فاصله تا جزایر ناز پنج دقیقه
  • پرسنل چند زبانه
  • معماری و دکوراسیون سنتی
  • دارا بودن خدمات رفاهی مناسب و ضروری
  • ارائه تورهای گردشگری ویژه
  • سرو غذاهای محلی
نقاط ضعف
  • اقامت گروهی اتاقها
  • سرویس بهداشتی مشترک
  • عدم وجود غرفه صنایع دستی
  • عدم وجود رستوران

نحوه رزرو
  • رزرو تلفنی از طریق شماره تماس اقامتگاه 09172102903-07635347407
  • رزور از طریق ایمیل اقامتگاه [email protected]
  • رزرو از طریق آدرس اینستاگرام هتل
  • رزرو آنلاین از طریق وب سایت هتل 
  • رزرو آنلاین از طریق سایتهای رزرواسیون اقامتگاه بومگردی لرد سوزا

امکانات برای سرو غذا

متاسفانه در اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا قشم رستورانی برای سرو غذا وجود ندارد با این وجود شما با هماهنگی می‌توانید از قبل سفارش غذا بدهید و آن را در اتاق و یا فضای حیاط نوش جان کنید. منو غذایی شامل عنکاس (ماهی مرکب)، برنج دیشو، پودینی کوسه یا سفره ماهی، هواری چکو میگ (پلو بچه میگو)، هواری، موفلک، زیبون، کلمبا و ماهی برشته (کباب ذغالی) می‌شود. همچنین آشپزخانه و کلیه‌ی امکانات پخت و پز و یخچال در آن این امکان فراهم می‌کند که بتوانید خودتان آشپزی کنید. اگر هم قصد داشتید از رستوران‌های منطقه استفاده کنید، می‌توانید به رستوران  مستر شاورما، کینگ شاورما، کبابی متین و رستوران فست فود سلامی که که از غذاخوری‌های خوشنام این منطقه است، بروید.

امکانات برای خرید سوغاتی

هر کدام از ما وقتی به منطقه‌ای سفر می‌کنیم به دنبال یک یادگاری از آن منطقه هستیم، چه یادگاری قشنگ‌تر از صنایع دستی! تنها چیزی که جایش در این خانه خالی است، وجود فروشگاه صنایع دستی است که امیدواریم به زودی این امکان فراهم شود که شما بدون مراجعه به بازاهای محلی، در همین خانه از سوزن دوزیها و لوازم تزئینی قشم چیزی به یادگار برای خود تهیه کنید.

قوانین و نکات
اقامت در بومگردی لرد به صورت گروهی و کف خواب است.
اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی خصوصی است.
پخت و ارائه غذا نیازمند هماهنگی از قبل است.
اقامت برای کودکان زیر 4 سال رایگان و برای 4 تا 7 سال نیم بها می باشد.


آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
اینترنت در اتاق
پارکینگ

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

موقعیت(ها)
امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.