اقامتگاه بومگردی لب خندق میبد

20 مهر، 1398
20 مهر، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
مسافرت کردن، از گذشته تا کنون یکی از جذاب‌ترین و تاثیرگذارترین کارهایی بوده که بشر انجام می‌داده است. در این راستا، شهر میبد با قدمتی بالا و زیبایی‌های منحصر به فردش می‌تواند مقصد مناسبی برای یک مسافرت درست و حسابی باشد.
 اقامتگاه بوم گردی لب خندق میبد، به قدری جذابیت دارد که خود انگیزه‌ای برای سفر به میبد یزد به شمار می‌آید. اقامتگاه بوم گردی لب خندق میبد که از زمان قاجار تا به کنون سر پا مانده و در سال 1397 توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت رسمی شده، یک اقامتگاه نسبتا کامل و بسیار مناسب برای گردشگران شهر میبد است.

تاریخچه و معماری جالب لب خندق
شهر میبد با قدمتی حدودا 7 هزار ساله، طبیعی است که اقامتگاه‌های بومگردی‌اش هم دارای سابقه زیادی باشند. اقامتگاه لب خندق در دوران قاجار ساخته شد و بخاطر اینکه کنار یک خندق قرار داشت، این نام برایش انتخاب گردید.
در چوبی بزرگ و خوش نقش و نگار آن به همراه طراحی داخلی‌اش که فضاهای مختلفی را در کنار یکدیگر جای داده، همگی بر زیبایی‌اش تاثیری شگرف گذاشته‌اند.


آدرس و راه‌های ارتباطی به اقامتگاه لب خندق


آدرس:
استان یزد، شهر میبد، بلوار شهید اشتری، محله بیده، کوی لب خندق.
راه_دسترسی:
رسیدن به اقامتگاه بوم گردی لب خندق میبد به دلیل نزدیکی‌اش به بلوار شهید اشتری، بسیار ساده و سرراست می-باشد. چه با ماشین شخصی و چه با وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس می‌توانید به آنجا برسید. به محض خارج شدن از این بلوار، مسیر فرعی بسیار کوتاهی تا رسیدن به کوی لب خندق خواهید داشت.
تنها نکته‌ای که باید در آن محله مدنظر داشته باشید، وجود تعداد زیادی از کوچه‌های منتهی به یکدیگر است. این کوچه‌ها با نام‌های قائم و و صاحب دارای شماره 1 تا 10 هستند و نزدیک‌ترین کوچه به اقامتگاه، قائم 5 می‌باشد.
بد نیست بدانید که بدلیل موقعیت بسیار خوب این مکان، به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر میبد دسترسی آسانی خواهید داشت. برای مثال، تا نارین قلعه حدودا 3 کیلیومتر، تا کبوترخانه حدودا 4 کیلومتر و تا یخچال طبیعی شهر حدودا 2 کیلومتر فاصله دارید. دیگر اماکن توریستی شهر نیز فواصلی در همین حدود با اقامتگاه دارند.
ضمنا، اگر با هواپیما سفر کرده‌اید، فاصله 55 کیلومتری تا اقامتگاه را می‌توانید با تاکسی‌های فرودگاه طی کنید. اما؛ فاصله ایستگاه راه‌آهن تا آنجا بسیار کمتر، و در حدود 7 کیلومتر می‌باشد.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی لب خندق میبد، با 150 متر مساحت و بنای دو طبقه‌ای، گنجایش و فضای لازم را برای حضور حداقل 15 نفر همزمان دارد. در این خانه قدیمی، به سبک خانه‌های قاجاری، یک حیاط کوچک و بسیار با صفا قرار دارد که چهار اتاق اصلی خانه اطراف این حیاط جای گرفته‌اند.
هر کدام از این اتاق‌ها، 3 نفره هستند. اما در خود حیاط هم، تعدادی تخت قرار داده شده تا مهمانان برای دور هم نشینی و لذت بردن از فضای دلنشین حیاط از آنها استفاده کنند. در قسمت زیر زمین، یک اتاق بزرگ و جادار وجود دارد که حدودا 8 مهمان را در خودش جای می‌دهد.
به جز چند پله که در بعضی از قسمت‌های اقامتگاه وجود دارند و برای افراد ناتوان و کم توان اندکی مشکل‌زا خواهند بود؛ به طور کلی استفاده از فضاهای آن برای عموم افراد امکان پذیر می‌باشد.
در کل اقامتگاه بوم گردی لب خندق میبد فقط یک سرویس بهداشتی موجود می‌باشد و برای تمام اتاق‌ها مشترک است. این سرویس برای آقایان و بانوان قسمت‌های مجزایی دارد. همچنین حمام، پارکینگ، اینترنت وای فای، تلویزیون، کافی شاپ و چایخانه سنتی، دیگر امکانات موجود در این مکان تاریخی هستند.
شکل تزئین داخل حیاط عمیقا یادآور سبک زندگی خانواده‌های ایرانی در دوران قاجار است. مزین بودن به چراغ‌ها، ظروف سفالی رنگی، پشتی‌ها، تخت‌های سنتی و پنجره‌های خوش رنگ و لعاب، همگی خستگی را از جان مسافران بیرون می‌کنند.
همچنین، همانطور که از نام این مکان پیداست، این خانه در کنار یک خندق بنا شده است. انتهای حیاط، راهی برای رفتن به داخل خندق تعبیه شده که با ورود به آن، تجربه فوق العاده‌ای را از سر خواهید گذراند.
در آخر، لازم است بدانید که این خانه بر روی یک تپه قرار دارد. به این ترتیب، هرگاه که دوست داشته باشید با رفتن به روی تراس منظره چشم نوازی از خانه‌های اطراف و محله، مقابل دیدگان‌تان قد علم می‌کند.

نقاط قوت
  • دسترسی راحت و بی دردسر
  • گردش رایگان درون محله بیده با تمام جاذبه‌هایش
  • سرویس خواب درون اتاق‌ها
  • امکان اقامت برای کودکان خردسال
  • امکان سفارش غذای محلی و چای سنتی
  • نزدیکی به بیشتر جاذبه‌های گردشگری شهر میبد
  • امکان رفتن به درون خندق و لذت بردن از آن
نقاط ضعف
  • نداشتن سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی برای هر اتاق

نحوه رزرو
  • تماس با شماره موبایل: 09140705002 (مدیریت: آقای موسوی)
  • رزرو اینترنتی از طریق سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه‌های بومگردی
  • از طریق وب‌سایت www.labekhandagh.ir
  • پیج اینستاگرامی این مکان به آدرس  @labekhandagh

امکانات برای سرو غذا

یکی از مزیت‌های مهم اقامتگاه‌های بومگردی نسبت به هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، امکان چشیدن طعم غذاهای محلی در زمانی کوتاه است. بخاطر اینکه مهمان‌داران این اماکن، همگی از افراد بومی همان منطقه هستند و با تسلطی که روی غذاهای محلی خودشان دارند، مطمئنا از نظر غذایی لحظات خوب و خوشی را پیش رو خواهید داشت.
اول از همه اینکه، اقامت در اقامتگاه بوم گردی لب خندق میبد همراه با صبحانه می‌باشد. صبحانه ساده‌ و جالبی که روز متفاوتی را به کمک آن آغاز می‌کنید. ناهار و شام را نیز می‌توانید سفارش دهید و منوی متنوعی در اختیارتان قرار می‌گیرد. انتخاب کردن از بین گزینه‌ها، چالش برانگیز اما جذاب است.
البته، آشپزخانه‌ای هم داخل اقامتگاه بوم گردی لب خندق میبد طراحی شده تا افرادی که خودشان قصد آشپزی دارند، بتوانند از آن استفاده کنند.
پس از صرف غذا، سفارش چای از چایخانه سنتی و نوشیدنش در حالیکه روی تخت‌های داخل حیاط نشسته-اید و با دیگران گپ می‌زنید، جان تازه‌ای به شما می‌دهد.
کافی شاپ درون خانه هم البته در زمینه میان وعده‌ها سرویس دهی می‌کند. اما اگر به طور کلی قصد نداشته باشید از غذاهای محلی آنجا میل کنید، با توجه به نزدیکی‌تان به مجموعه گردشگری باغستان، امکان میل غذا در سفره سرای آنجا وجود دارد. در بیرون از اقامتگاه نیز، تعدادی سوپر مارکت در همان حوالی یافت می‌شوند.

امکانات برای خرید سوغات

اقامتگاه بوم گردی لب خندق میبد در دل شهر تاسیس شده است. این موقعیت مناسب جغرافیایی، به مسافران و گردشگران اجازه می‌دهد تا به فروشگاه‌های فروش سوغاتی شهر میبد دسترسی راحتی داشته باشند.
از جمله سوغاتی‌هایی که می‌توانید از این فروشگاه‌ها تهیه نمایید، این موارد هستند: قالی، قالیچه و گلیم که هر سه به طرز ویژه‌ای توسط مردمان استان یزد بافته می‌شوند. همچنین، شمد، زیلو، پرده، بقچه و کرباس هم در این مراکز یافت می‌شوند که جزو صنایع دستی این استان به حساب می‌آیند.
اما مهم‌تر از موارد یاد شده، سفال، سرامیک و کاشی‌های ساخته شده به دست هنرمندان میبدی می‌باشد. این‌ها می‌توانند بهترین سوغاتی‌هایی باشند که از این سفر با ارزش با خود خواهید برد.


قوانین و نکات
ارائه مدارک مطابق با قوانین الزامی است.
ممنوعیت ورود حیوانات خانگی و برگزاری مراسم
در روزهای شلوغی (روزهای پیک) قیمت اقامت حدودا 20 درصد افزایش می‌یابد.
ساعت کاری این اقامتگاه، در تمام روزهای هفته و بصورت تمام وقت می‌باشد.

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
اینترنت در اتاق
پارکینگ
تراس
تلویزیون در اتاق
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم اعلام حریق
سیستم گرمایش و سرمایش
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

موقعیت(ها)

سالهاست که با عشق به سینما زندگی کرده‌ام و حالا که در این رشته فارغ التحصیل شده‌ام، تولید محتوا را در کنار فیلم‌سازی جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شغل می‌دانم. فیلم دیدن، مطالعه، تماشا و تحلیل فوتبال و سفر کردن از تفریحات مهم من هستند. ضمنا مدتی است که بصورت جدی در زمینه هنر و اتیسم فعالیت می‌کنم به امید آینده‌ای بهتر برای فرشته‌های اتیسم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.