اقامتگاه بومگردی عطار میبد

20 مهر، 1398
17 اردیبهشت، 1399
مدت مطالعه: 5 دقیقه
شهر میبد را به تاریخ درخشان و جذابیت‌های جغرافیایی‌اش می-شناسیم. اقامتگاه بوم گردی عطار میبد، شما را به قلب کویر می‌برد، جایی که می‌توانید در اوج گرمای تابستانی یا سرمای سوزناک زمستانی، در رفاه کامل اقامت کنید.
این خانه سنتی، بالغ بر 200 سال قدمت دارد و از سال 1395 به بهره برداری رسیده است. مسافران کویر  می‌دانند که کویر رازهای فراوان در خود دارد و شهر میبد در استان یزد، تمامی این رازها را در سینه نگه داشته است. اقامتگاه بوم گردی عطار میبد، ضمن احترام به محیط زیست و داشتن معماری کهن، بخوبی از مهمانان این سفر پذیرایی می‌کند.

چرا باید عطار میبد را انتخاب کنیم؟
عطار میبد را به خانه وکیل هم می‌شناسند. هرآنچه از بافت و معماری شهری میبد وجود دارد، در تار و پود اینجا  کار گذاشته است. یزد، شهر بادگیرها را شنیده‌اید؟ در اقامتگاه بوم گردی عطار میبد، بادگیر کوچک و جالبی تعبیه شده که طروات فضای داخلی را دوچندان می‌کند. حیاط بزرگی که دور تا دورش پنجره و خشت و سفال کار شده و کف پوش آجری‌اش، تشویق-تان می‌کند شبانه در حیاط قدم بزنید و به آسمان صاف و پرستاره خیره شوید.

آدرس و راه‌های دسترسی به اقامتگاه عطار


آدرس:
استان یزد، شهر میبد، خیابان امام خمینی، روبروی امازاده سید صدرالدین قنبر، کوچه مشایخ، پلاک 13.
راه_دسترسی:
بهترین راه برای یافتن اقامتگاه بوم گردی عطار میبد، رسیدن به میدان شهرداری است. میدان شهرداری در شهر میبد اهمیت زیادی دارد چرا که بین دو بلوار بسیج و بلوار قاضی میر حین قرار دارد و تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر میبد در این دو بلوار قرار دارند. کافی است از میدان شهرداری وارد خیابان امام خمینی شوید و قبل از رسیدن به پارک فلسطین، اقامتگاه بوم گردی عطار میبد را خواهید یافت.
برای طی این مسیر، از ماشین شخصی، تاکسی و اتوبوس می‌توان استفاده کرد. نزدیکی این خانه به خیابان امام خمینی، دسترسی به آن را بسیار ساده می‌کند. اگر هم بخواهید با قطار یا اتوبوس به شهر میبد بروید، از ایستگاه راه آهن یا پایانه مسافربری اردکان تا آنجا، حدودا 10 دقیقه فاصله وجود دارد.
بد نیست بدانید که موقعیت جغرافیایی اقامتگاه بوم گردی عطار میبد به گونه‌ای است که تا دیگر جاذبه‌های گردشگری میبد فاصله‌ زیادی ندارد. نارین قلعه 1 دقیقه، کاروان سرای شاه عباسی 3 دقیقه و یخچال طبیعی شهر میبد 3 دقیقه و موزه سفال حدودا 5 دقیقه تا اقامتگاه عطار راه دارند.
ساعت ورود:
از ساعت 10 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 11 هر روز


مشخصات کلی اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی عطار میبد از بافتی کاملا سنتی و بر اساس معماری ایرانی ساخته شده است. متشکل از 4 واحد و 8 اتاق که جمعا ظرفیت 20 مهمان را دارند. این بنای یک طبقه، با داشتن حیاطی نسبتا بزرگ و تعدادی باغچه، حس فوق العاده‌ای از آرامش و آسودگی خاطر را در شما ایجاد می‌نماید.
سرویس بهداشتی و حمام خارج از اتاق‌ها و بصورت مشترک قرار گرفته‌اند. سرویس بهداشتی هم توالت فرنگی و هم ایرانی  را شامل می‌شود.
برای رسیدن به اتاق‌ها، لازم است از راهروها و حیاط گذر کنید که حدودا 40 تا 50 متر می‌باشد. همچنین، برای ورود به حیاط و اتاق‌ها، باید از پله بالا رفت و این نکته‌ای است که برای مهمانانی که دارای فرد سالمند یا ناتوان هستند، باید مدنظر قرار گیرد.
ضمنا، آشپزخانه و یخچال، چایخانه سنتی و سرویس کف خواب اتاق از دیگر مواردی هستند که از آن بهره مند خواهید شد. دقت شود که در این اقامتگاه، ناهار و شام طبخ نمی‌شود و خود مهمانان باید برای خودشان غذا تهیه کنند که البته، هم آشپزخانه‌ای برای آشپزی وجود دارد و هم در آن حوالی رستوران-های مناسبی پیدا می‌شوند.

نقاط قوت
  • سرویس صبحانه رایگان
  • یک طبقه بودن بنا
  • دسترسی راحت به دیگر اماکن گردشگری شهر
  • حیاط با صفا و بزرگ
  • دو آشپزخانه به همراه یخچال مشترک
  • چایخانه سنتی با ارائه چای و دمنوش
  • رایگان بودن اقامت برای افراد زیر 6 سال بدون سرویس
  • سیستم سرمایشی اسپلیت و سیستم گرمایشی بخاری گازی
نقاط ضعف
  • نداشتن سرویس ناهار و شام
  • نداشتن تلویزیون
  • نداشتن پنجره و نورگیر برای واحدهای دو نفره
  • مسیر چندین متری تا رسیدن به اتاق‌ها
  • لزوم بالا رفتن از پله برای ورود به حیاط و اتاق‌ها

نحوه رزرو
  • تماس با شماره تلفن ثابت: 03532327324
  • تماس با شماره موبایل: 09134514701
  • رزرو اینترنتی از سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه‌های بومگردی

امکانات برای سرو غذا

در این خانه غذایی سرو نمی‌شود و خود مسافران لازم است فکری به حال این مساله بکنند. البته، سرویس رایگان صبحانه که شامل تخم مرغ محلی، مربای خانگی و پنیر و کره می‌شود حسابی رضایت افراد را جلب کرده است.
اما برای صرف ناهار و شام، دو راه پیش رویتان قرار دارد. اولی، خرید مایحتاج طبخ غذا از سوپرمارکت‌های همان حوالی و پختن ناهار یا شام در داخل آشپزخانه است. دومی، خرید غذا از رستوران‌های آن منطقه که بدلیل پر مشتری بودن و رونق کارشان، غذاهای با کیفیت و تازه‌ای را تحویل می‌دهند.
اما بعد از میل کردن غذا، نشستن در چایخانه دنج و زیبا و نوشیدن چای یا دمنوش‌های محلی، از لذت بخش‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. فضای اینجا شما را به دل تاریخ معاصر ایران و دور هم نشینی‌های آبا و اجدادی‌مان در چنین اماکنی می‌برد.

امکانات برای خرید سوغاتی

در اقامتگاه بوم گردی عطار میبد فروشگاهی برای خرید سوغات وجود ندارد. اما همانطور که ذکر شد، موقعیت این خانه بسیار عالی است و به راحتی خواهید توانست در کمترین زمان خود را به فروشگاه‌های معروف و پرطرفدار سطح شهر برسانید و سوغات خریداری کنید.
با توجه به صنایع دستی متعددی که در میبد فعال هستند، مسافران این شانس را دارند که زیباترین و مقرون به صرفه-ترین خریدها را داشته باشند. مواردی که بتوانید بعنوان سوغات تهیه کنید، متعدد هستند اما مهم‌ترین آنها بدین شرح‌اند:
ظروف سفالی (شامل لیوان، ظروف غذاخوری و ظروف تزئیناتی) ، کاربافی‌ها (شامل زیلو، حصیر، پتوی دست باف، پارچه) و همچنین کاشی‌های میبد که حسابی زبان زد خاص و عام‌اند. انار میبد نیز میوه بسیار خوشمزه‌ای است که خوردنش خالی از لطف نمی‌باشد.

قوانین و نکات
ممنوعیت استفاده از دخانیات در فضای داخلی
 لزوم ارائه کارت ملی و شناسنامه عکس دار
ممنوعیت ورود حیوانات خانگی
پذیرش خانم تنها فقط با ارائه کارت ملی و شناسنامه صورت میگیرد
پذیرش زوجین فقط با شناسنامه یا صیغه نامه معتبر
آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

آشپزخانه
پارکینگ
سرویس بهداشتی فرنگی
سیستم گرمایش و سرمایش
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

موقعیت(ها)

سالهاست که با عشق به سینما زندگی کرده‌ام و حالا که در این رشته فارغ التحصیل شده‌ام، تولید محتوا را در کنار فیلم‌سازی جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شغل می‌دانم. فیلم دیدن، مطالعه، تماشا و تحلیل فوتبال و سفر کردن از تفریحات مهم من هستند. ضمنا مدتی است که بصورت جدی در زمینه هنر و اتیسم فعالیت می‌کنم به امید آینده‌ای بهتر برای فرشته‌های اتیسم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.