اقامتگاه بومگردی خانه سه نیک یزد

20 مهر، 1398
20 مهر، 1398
مدت مطالعه: 5 دقیقه
اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد در خیابان کاشانی، یکی از محله‌های زرتشتی‌نشین قرار گرفته است. این اقامتگاه با قدمت 200 ساله، سال 1395 بازسازی شد و به بهره‌برداری رسید.
این اقامتگاه، به خوبی فضای شهر یزد را به شما نشان می‌دهد. نوع معماری این خانه و طراحی داخلی‌اش، برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر یزد بسیار جذاب خواهد بود. اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد موقعیت جغرافیایی مناسبی نیز دارد و به بسیاری از جاهای دیدنی شهر یزد نزدیک است.

خانواده یگانگی و اقامتگاه خانه سه نیک
خانواده یگانگی، یکی از خانواده‌های سرشناس زرتشتی یزد بوده و این خانه را در دوران قاجار با پیروی از معماری سنتی ایران می‌سازد و حالا هم، این فضای سنتی و ایرانی حفظ شده است.
با اقامت در آنجا، می‌توانید از مراکزی مانند آتشکده زرتشتیان و آب انبار تاریخی رستم گیو دیدن کنید.


آدرس و راه‌های دسترسی به اقامتگاه خانه سه نیک


آدرس:
یزد، خیابان کاشانی، کوچه شمس، پلاک 19، اقامتگاه بومگردی خانه سه نیک یزد.
راه_دسترسی:
اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد در خیابان کاشانی واقع شده. خیابانی که از دو میدان اصلی شهر یزد می‌توانید به آن برسید.
اولی، از میدان قرآن وارد بلوار امام جعفر صادق (ع) و سپس وارد خیابان کاشانی شوید. دومی، از سمت خیابان مارکار مستقیم وارد خیابان کاشانی شوید. در ادامه، به ترتیب وارد کوچه‌های شمس، صداقت و دینیاری شوید تا به اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد برسید.
مسیر فرعی که باید تا این خانه طی کنید، حدودا 200 متر است. طی این مسیر با ماشین شخصی مشکل خاصی ندارد و می‌توانید با ماشین خودتان به درب این اقامتگاه برسید. اما اگر با وسایل نقلیه عمومی به آنجا می‌روید، این مسیر را باید پیاده طی کنید.
ساعت ورود:
از ساعت 14 هر روز
ساعت خروج:
از ساعت 12 هر روز

مشخصات کلی اقامتگاه

این اقامتگاه، در سه طبقه و با 13 اتاق و 33 تخت در دسترس مهمانان قرار دارد. فضای نسبتا بزرگ آن باعث شده تا برای مهمانان دلپذیر و مطلوب باشد.
اقامت در اتاق‌های طبقه دوم و سوم، برای افراد کم توان یا ناتوان سخت می‌باشد. اما این افراد می‌توانند در اتاق‌های طبقه اول به راحتی رفت و آمد کنند. عبور از حیاط و راهروهای آنجا برای آنها سخت نخواهد بود.
اتاق‌ها همگی دارای سرویس تخت خواب هستند و شامل اتاق‌های دو نفره، سه نفره، چهار و پنج نفره می-شوند. اتاق‌ها به نام‌های زیبای ایرانی که برگرفته از شاهنامه فردوسی هستند، مزین شده‌اند.
در هر اتاق امکاناتی نظیر: حمام اختصاصی، تلویزیون، تلفن، یخچال، سیستم تهویه مطبوع هوا، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی فرنگی و اینترنت وجود دارد.
سرویس بهداشتی ایرانی در لابی بصورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد، همچنین دارای تاکسی سرویس، پارکینگ با ظرفیت 13 خودرو، خدمات تور و حیاط و فضای سبز می-باشد.

نقاط قوت
  • دسترسی راحت به اقامتگاه
  • دسترسی سریع به جاهای دیدنی شهر یزد در اطراف اقامتگاه
  • پارکینگ
  • اینترنت، تلفن و فکس
  • حیاط و فضای سبز
  • اقامت رایگان کودکان زیر 10 سال بدون سرویس
نقاط ضعف
  • نداشتن سرویس بهداشتی ایرانی بصورت اختصاصی برای اتاق‌ها
  • محدود بودن ظرفیت پارکینگ
  • نداشتن رستوران
  • سخت بودن اقامت در اتاق‌های طبقات دوم و سوم برای افراد کم توان یا ناتوان

نحوه رزرو
  • تماس با شماره تلفن 09135162609
  • رزرو آنلاین از طریق سایت‌های اینترنتی رزرو هتل و اقامتگاه

امکانات سرو غذا

اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد رستوران و یا کافی شاپ برای سرو غذا ندارد. همچنین، در داخل اتاق‌ها نیز آشپزخانه‌ای برای طبخ غذا وجود ندارد و فقط یک یخچال قرار دارد.
در این اقامتگاه، وعده صبحانه بین ساعت 8 تا 10 در داخل اتاق‌ها سرو می‌شود.
در نتیجه، برای صرف وعده ناهار و شام لازم است که به رستوران‌ها و غذاخوری‌های اطراف سر بزنید. در حوالی اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد تعدادی غذاخوری وجود دارد. از جمله رستوران‌هایی که فاصله زیادی تا این خانه ندارند، رستوران ابوالمعالی و پیام هستند.

امکانات برای خرید سوغاتی

برای خرید سوغات لازم است به فروشگاه‌های اطراف سر بزنید چرا که درون اقامتگاه بوم گردی خانه سه نیک یزد، فروشگاهی وجود ندارد. همچنین، پاساژها و مجتمع‌های زیادی نیز در همان اطراف وجود دارند که می‌توانید بسیاری از سوغاتی-های شهر یزد را خریداری کنید.
برای مثال، مجتمع تجاری امیر چخماق و یا بازار چهارسو از جمله این‌هاست.
اما در پاسخ به اینکه چه سوغاتی‌هایی را می‌توان در شهر یزد خرید، باید به این موارد اشاره کرد: کیک یزدی، انواع نقل و شیرینی، سفال و سرامیک، پارچه و پتوی دست باف، زیلو و حصیر.

قوانین و نکات
اقامت رایگان برای کودکان زیر 10 سال بدون سرویس
نداشتن اقامت نیم بها
پذیرش خانم مجرد با ارائه مدارک شناسایی معتبر
پذیرش زوجین با ارائه شناسنامه یا صیغه نامه معتبر

آدرس‌ها و راه‌های دسترسی
آدرس:

راه دسترسی:

مشخصات کلی اقامتگاه

نقاط قوت
نقاط ضعف

نحوه رزرو

امکانات عمومی

اینترنت در اتاق
پارکینگ
تلویزیون در اتاق
سیستم تهویه مطبوع
سیستم گرمایش و سرمایش
یخچال

امکانات برای سرو غذا

امکانات برای سوغاتی

قوانین و نکات

موقعیت(ها)

سالهاست که با عشق به سینما زندگی کرده‌ام و حالا که در این رشته فارغ التحصیل شده‌ام، تولید محتوا را در کنار فیلم‌سازی جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شغل می‌دانم. فیلم دیدن، مطالعه، تماشا و تحلیل فوتبال و سفر کردن از تفریحات مهم من هستند. ضمنا مدتی است که بصورت جدی در زمینه هنر و اتیسم فعالیت می‌کنم به امید آینده‌ای بهتر برای فرشته‌های اتیسم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.