راهنمای شکم‌گردی در ژاپن

غذاهایی که باید خورد، کافه‌ها و رستوران‌هایی که باید رفت

1 دی، 1397
1 دی، 1397
مدت مطالعه :

هر کشوری نقاط برجسته‌ای دارد که همان‌ها باعث جذب توریست‌های مختلف می‌شود. ژاپن در کنار داشتن فرهنگ غنی، اماکن فوق‌العاده، معابد زیبا و … غذاهای ژاپنی لذیذ و رنگارنگی دارد که خیلی‌ها را مجذوب خود کرده. شاید با شنیدن اسم غذاهای ژاپنی مثل خیلی‌ها اولین چیزی که به ذهن‌تان برسد سوشی باشد.
تنوع غذا در این کشور پهناور بسیار زیاد است که اکثراً قدمتی طولانی دارند. از دیگر موارد جذاب در غذاهای ژاپن خوردن غذا با دو چوب باریک (چوب چاپستیک) است. اگر دوست دارید با این چوب‌ها غذا بخورید حتماً از قبل تمرین کنید چون کار راحتی نیست.

به کدام رستوران‌ و کافه‌های ژاپن سر بزنم؟

Ise Sueyoshi
رفتن به این رستوران اصیل ژاپنی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در توکیو باشد. آشپز این رستوران نامش یوکی است و استعداد آشپزی‌اش ریشه در ذات او دارد. یوکی با دقت هنر خود را به نمایش می‌گذارد و هر بشقاب را با ترکیبات مختلف و با دقت سرو می‌کند. او تمام غذاها را با جزئیات، مواد اولیه و فرهنگ‌شان توضیح می‌دهد و حتی عکس‌های جایی که مواد اولیه از آن آمده است را به شما نشان می‌دهد.

رستوران ژاپندر رستوران Ise Sueyoshi شما پشت پیشخوان می‌نشینید در حالی که آشپز و تیمش غذا را درست جلوی شما آماده می‌کنند.

در رستوران می‌توانید غذای سنتی ژاپنی را در محیطی مدرن نوش‌جان کنید. اگر خوش شانس باشید و بتوانید یکی از 5 صندلی‌های جلوی پیشخوان را تصاحب کنید مثل این می‌ماند که در یک اتاق خصوصی هستید و آشپزی خصوصی را استخدام کرده‌اید. هزینه غذا در این رستوران ارزان نیست اما از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد.

Han no Daidokoro Kadochika
در این رستوران می‌توانید گوشت را به سبک کُره‌ای بخورید! سبک کُره‌ای همان سبکی‌ست که ما بارها در فیلم‌هایشان دیده‌ایم وشیفته‌اش شدیم. به این صورت که هر میز یک کباب‌پز کوچک دارد تا خودتان کباب‌تان را آن‌طور که می‌خواهید بپزید.
به محض ورود مورد استقبال کارکنان قرار می‌گیرید و بعد از نشستن سر میز یک پیشخدمت برای شما نحوه کار با کباب‌پز و پخت غذا را توضیح می‌دهد.

رستوران ژاپناز سالاد‌های شگفت‌انگیز این رستوران هم غافل نشوید.

در این رستوران می‌توانید 8 مدل مختلف از گوشت گاو را انتخاب کنید که تمام آن‌ها کیفیت بسیار بالایی دارند؛ به طوری که خیلی از کاربران تریپ‌ادوایزر گفته‌اند گوشت در دهان شما آب می‌شود.
پیشخدمت‌ها و سرآشپز می‌توانند انگلیسی صحبت کنند و خدمانی فوق‌العاده و دوستانه ارائه می‌دهند. یادتان باشد این رستوران ارزان نیست.

Nabezo, Shinjuku East Entrance
رستورانی که هم بین مردم محلی و هم بین توریست‌ها بسیار محبوب است. خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر مردم محلی در رستورانی غذا بخورند، یعنی غذا خوشمزه و مطمئن است.
چیزی که به محض ورود توجه شما را جلب می‌کند رفتار دوستانه و خوش‌آمدگویی کارکنان است. در این رستوران شما خودتان باید غذای‌تان را بپزید. به این صورت که سر هر میز دیگی دو قسمتی وجود دارد و شما می‌دهد تا گوشت گاوی که سرو می‌کنند را خودتان همراه با مخلفات آب‌پز یا سرخ کنید. نگران چگونکی کار با وسایل نباشید زیرا کارکنان رستوران تسلط به زبان انگلیسی دارند و در عین حال که به شما آزادی عمل در درست کردن گوشت را می‌دهند، با دقت مراقب هستند که شما موفق به انجام این کار شده‌اید یا نه و برای چک کردن اینکه آیا درجه حرارت مناسب است یا نه به شما سر می‌زنند.
در گوشه‌ی رستوران Nabezo بوفه‌ای از انواع سبزیجات تازه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در کنار گوشت آب‌پز کنید و از خوردن غذای‌تان با سبزیجات بیشتر لذت ببرید. افرادی که به این رستوران رفته‌اند از انواع سالاد آن بسیار تعریف کرده‌اند.

من و دوستم به این رستوران رفتیم و بعد از نشستن برای سفارش غذا متوجه شدند ما ژاپنی بلد نیستیم بلافاصله پیشخدمتی را فرستادند که تمام غذاها و توضیحات را به انگلیسی به ما بدهد.

مصطفی سروی
غذاهای این رستوران ارزان نیست اما قطعاً ارزش هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید را دارد

شما می‌توانید به راحتی از طریق مترو ایستگاه Shinjuku-sanchome و تنها با 3 دقیقه پیاده‌روی به این رستوران برسید.

Sushiryori Inose
رستورانی به سبک ژاپنی؛ کوچک و راحت. این رستوران را یک زن و شوهر خوش‌رو ژاپنی اداره می‌کنند و نکته‌ی جالب آن این است که در این رستوران منویی وجود ندارد و آشپز تصمیم می‌گیرد چه چیزی درست کند. خیلی از افراد در توصیف این مکان گفته‌اند اگر دنبال یک سوشی واقعی می‌گردید نه رومیزی‌های سفید و کارد و چنگال‌های شیک این‌جا را از دست ندهید. این مکان فقط 10 صندلی حصیری با یک میز کوچک پشت پیشخوان دارد که همیشه پر هستند، پس باید برای خوردن سوشی‌های فوق‌العاده لذیذ آن کمی صبور باشید. سرآشپز Sushiryori تمام سوشی‌ها را از مواد بسیار تازه‌ای که هر روز صبح می‌خرد، درست می‌کند و دقیقاً توضیح می‌دهد که هر سوشی از چه چیزی درست شده. فراموش نکنید که این مکان فقط پول نقد قبول می‌کند.

شاید در وهله‌ی اول نوع سفارش و سرو شما را بترساند اما اجازه ندهید این موضوع مانع امتحان کردن سوشی‌های این مکان شود.

مصطفی سروی
صاحب رستوران انگلیسی بلد نیست اما مهارت‌های ارتباطی خوبی دارد.

Kinnotorikara Tokyo Shibuya Center Street
اگر از خوردن غذاهای دریایی و ژاپنی خسته شده‌اید می‌توانید سری به Shibuya Center بزنید. مرغ‌های سرخ شده این رستوران خیلی طرفدار دارد مخصوصاً که انواع زیادی از سس را می‌توانید امتحان کنید. سس خردل، کاری، باربی‌کیو، گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز، آلو و … تنها تعدادی از سس‌های این رستوران است. مرغ‌های سرخ شده Shibuya داغ، ترد و آبدار هستند که شما را شیفته‌ی خود می‌کند و به خودتان قول می‌دهید باز به این رستوران برگردید.

رستوران ژاپنشما می‌توانید از طریق مترو ایستگاه Shibuya Station با 5 دقیقه پیاده‌روی به این رستوران برسید.

رستوران‌های ایرانی ژاپن

RESTAURANT&BAR BolBol
ژاپن از آن کشورهایی است که شاید غذای آن خیلی به ذائقه ما ایرانی‌ها جور در نیاید. اگر شما هم جزو این افراد هستید و هوس یک غذای ایرانی با پخت خانگی را کرده‌اید رستوران دنج بلبل را از دست ندهید. خیلی از افراد این رستوران را جواهری در خیابان‌های توکیو می‌دانند. در بدو ورود آواز پرندگان و دیدن زمین پوشیده از فرش‌های ایرانی، رومیزی‌های سنتی، گلیم، کوسن‌ها، نقاشی‌ها، اشعار نستعلیق و … حس می‌کنید به یک رستوران سنتی در ایران رفته‌اید. کسانی‌که به این رستوران رفته‌اند از بین تمام غذاهای اصیل ایرانی خوشمزه از کوبیده و برگ آن بسیار تعریف کرده‌اند. شما می‌توانید بعد از غذا سفارش قلیان و چای دهید. صاحب رستوران بسیار مهربان است و تمام سعی خود را می‌کند تا شما راضی از رستوران خارج شوید. در آخر بستنی‌ با طعم‌های زعفران، پسته و گلاب را از دست ندهید.

رستوران ایرانی در ژاپنبرای خوردن مرغ‌های این رستوران گاهی باید در صف بایستید که البته زیاد طولانی نیست.

واقعا دلم برای خوردن غذای ایرانی تنگ شده بود. غذاها خوشمزه و با حجم کافی سرو می‌شود.

مصطفی سروی

به کدام کافه‌های ژاپن سر بزنم؟

 کافه Sweets Cafe Tokyo
کافه‌ای زیبا و سنتی به سبک ژاپنی که در خیابان Taito قرار دارد. این کافه با دکوراسیون سنتی و درهای چوبی کشویی شما را یاد خانه‌های قدیمی در فیلم‌های چینی و کره‌ای می‌اندازد. ساختمانی عجیب در محله‌ای ساکت برای کسانی که می‌خواهند در سکوت، با فنجانی قهوه یا خوراکی‌هایی خوشمزه استراحت کنند. نقطه قوت این رستوران کارکنان آن هستند. کارکنان این کافه رفتاری دوستانه دارند و با شما درباره سفرتان صحبت می‌کنند و اینکه از توکیو لذت می‌برید، یا شما را در انتخاب مسیر راهنمایی می‌کنند. نگران بلد نبودن زبان ژاپنی نباشید زیرا آن‌ها به زبان انگلیسی تسلط دارند. در کل این رستوران بیشتر به خارجی‌ها پیشنهاد می‌شود تا خود ژاپنی‌ها. نکته‌ی جذاب دیگر لباس‌های نینجا کافه Sweets است. شما می‌توانید لباس‌های نینجا بپوشید و با دوستان خود عکس یادگاری بگیرید. از این کافه تا ایستگاه مترو Asakusa حدود 8 دقیقه پیاده راه است.

کارکنان کافه مثل یک دوست با ما رفتار کردند.

غذاهای خیابانی ژاپن را کجا بخورم؟

ژاپن کشوری است پر از غذاهای لذیذ خیابانی به خصوص در تابستان که تعداد آن‌ها بسیار زیاد می‌شود. Yattai، به غرفه‌های کوچک غذایی می‌گویند که در طول خیابان‌های ژاپن و فستیوال‌ها پیدا می‌شوند. در ادامه تعدادی از غذاهای خیابانی را معرفی می‌کنیم.

1. Takoyaki
گلوله‌های توپ طلایی که با تکه‌های کوچک از هشت‌پا، تنکوسا، ترشی، پیاز و خمیر تمپورا درست می‌شود. Takoyaki پخته شده با سس مایونز، جلبک دریایی و یا ماهی خشک شده خورده می‌شود. این غذا در توکیو طرفداران زیادی دارد.

غذاهای ژاپنتوپک‌هایی از هشت‌پا.

2. Yakisoba
هیچ جشنواره‌ی ژاپنی‌ای بدون صدای جلز و ولز یاکیسوبا کامل نخواهد بود. پخت این غذا نسبتاً آسان هست و از رشته فرنگی(نودل)، گوشت، کلم و پیاز روی یک کاسه سرخ می‌شود. سپس با انواع دورچین‌ها و یا سس مایونز ژاپنی و حتی گاهی با یک تخم مرغ سرو می‌شود. این غذا بسته به نوع ادویه می‌تواند طعم‌های مختلفی داشته باشد.

غذایی که شما هم دوست خواهید داشت.

3. Yakitori
یک غذای کلاسیک ژاپنی که می‌توانید آن را به وفور در خیابان‌های ژاپن پیدا کنید. این غذا از بخش‌های مختلف مرغ مثل ران، سینه و حتی پوست، با سیخ‌های چوبی روی ذغال کباب می‌شوند. استفاده از هر قسمت باعث شده این غذا طعم‌های متفاوت و منحصر به‌ فردی داشته باشد. اگرچه رایج‌ترین گوشتی که در این غذا استفاده می‌شود مرغ است اما گاهی از دیگر گوشت‌ها هم استفاده می‌کنند. مهمترین ادویه‌های Yakitori عبارتند از سس سویا، نمک، خمیر آلو و خردل ژاپنی.

غذایی که در خیابان‌های ژاپن خواهید دید.

Yaki Tomorokoshi .4
ذرت سرخ شده به همراه سس سویا و کره که طعمی دلچسب، شیرین و خامه‌ای می‌دهد. اوج فروش این غذا در تابستان است و معمولاً در خیابان‌ها و فستیوال‌ها وجود دارد. این غذا می‌تواند گزینه‌ا‌ی سبک و سالم برای شما باشد.


طعم متفاوت ذرت را در خیابان‌های ژاپن بخورید.

Crepes .5
این دسر در اصل فرانسوی است اما بسیار با ذائقه ژاپنی‌ها سازگار است. به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرد و جای خود را بین غذاهای خیابانی ژاپن باز کرد. Crepes یک اسنک خیابانی است که ابتدا در محله‌ی buzzy Harajuku به شهرت رسید. این اسنک از خمیر مخصوص، خوراکی‌های مغذی، خامه، شکلات، میوه و حتی بستنی درست می‌شود و در یک کاغذ پیچیده و سرو می‌شود. این اسنک نه تنها در خیابان‌ها بلکه در فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیز به فروش می‌رسد.

در نقشه زیر آدرس رستوران‌های ژاپن را مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 9    میانگین: 5/5]
موقعیت(ها)

کارگردانی انیمیشن خوندم و شیفته‌ی کتاب‌های دن براوون‌ام. عاشق یادگیری‌ام و از آموزش دانسته‌هام لذت می‌برم. همیشه برای پیدا کردن راه‌حل‌های تازه و جدید آماده‌ام و با یکنواختی جور نیستم. کمک به دیگران و مفید بودن قشنگ‌ترین حس برامه. حساسیت ندارم چه کاری بهم سپرده می‌شه اما برام خیلی مهمه اون کار دقیق و درست انجام بشه. تیراندازی جزو علاقه‌هامه و دارم سعی می‌کنم به سطح حرفه‌ای برسم.

امتیاز دهید 3 دیدگاه ۵ / 4.4 30 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
میترا
13 مهر، 1398

توی سرویس کره ای که ارائه میدن پماد سوختگی هم دارن که اگه جزغاله شدیم بزنیم :)))))))))))))))

پاسخ اسمارتیز ::)))))))
فرزانه سروی
15 دی، 1397
در پاسخ به محمدرضا
مطالب خیلی قشنگ بود. باید بگم من عاشق سبک کره ای و اون کباب پز روی میز شدم

سلام محمدرضای عزیز
ممنون از پیامت. منم با شما هم عقیده‌ام، کباب‌پزهای روی میز دلباخته‌های زیادی داره :D

محمدرضا
2 دی، 1397

مطالب خیلی قشنگ بود. باید بگم من عاشق سبک کره ای و اون کباب پز روی میز شدم