راهنمای شکم‌گردی در ویتنام

غذاهایی که باید خورد، کافه‌ها و رستوران‌هایی که باید رفت

31 اردیبهشت، 1398
31 اردیبهشت، 1398
مدت مطالعه :

تنوع غذاهای ویتنام بسیار زیاد است و شما بی‌شک عاشق غذاهای این کشور خواهید شد. غذاهای مردم ویتنام عموما از گوشت و ماهی درست شده که تقریبا به ذائقه‌ی خیلی از ما ایرانی‌ها نزدیک است. خیال‌تان  از بابت غذاها راحت باشد چون غذاهای ویتنام، خوشمزه‌اند و بعد از سفرتان، دلتان برای خوردن این غذاها تنگ می‌شود.

به کدام رستوران‌ و کافه‌های ویتنام سر بزنم؟

رستوران هانوی سوشال کلاب  (Hanoi Social Club)
خیلی‌ها هستند در سفرشان به ویتنام دنبال خوردن غذای سالم هستند باید بگوییم رستوران سوشال کلاب پذیرایشان است.
شعار این مجموعه، پخت غذای سالم با مواد تازه است که تا امروز سوشال کلاب این را اثبات کرده. این رستوران به دلیل برگزاری رویدادهای اجتماعی، فرهنگی و هنری همیشه شلوغ است اما ارزش صبر کردن را دارد. پیشنهاد می‌کنیم غذاهای سنتی این رستوران را بخورید.

غذاهای ویتنامدر رستوران سوشال کلاب خاطره‌های زیادی به چشم می‌خورد به عکس‌هایی که روی دیوار زده شده دقت کنید تا پی به خاطره آدم‌ها ببرید.

رستوران لا ورتیکال  (La Verticale)
درسته که ما تا اینجا درباره خوشمزه بودن غذاهای ویتنام گفتیم اما بد نیست یکی از روزهای محل اقامت‌تان را به خوردن غذای فرانسوی اختصاص دهید.
این رستوران در ویلای قدیمی قرار گرفته که به دست هنرمندانی طراحی شده که زیباییش شما را به وجد می‌آورد. شاید با خوردن غذاهای فرانسوی تصمیم بگیرید برنامه سفر بعدی‌تان را به فرانسه در همین رستوارن ترتیب دهید.

غذاهای ویتنامپیشنهاد می‌کنیم برای خوردن غذاهای فرانسوی این رستوران را انتخاب کنید.

رستوران باربتا ریپابلیک  (Barbetta Republic)
برای شمایی که می‌خواهید در سفرتان به ویتنام رستورانی را انتخاب کنید که به مرکز شهر نزدیک باشد و دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی امکان‌پذیر باشد رستوران باربتا ریپابلیک گزینه خوبی است. از طرف دیگر، این رستوران جایی‌ست که شما می‌توانید با فرهنک مردم ویتنام آشنا شوید و با آنها غذا بخورید.
غذاهای این رستوران بیشتر گوشتی است و انواع غذاهای غربی را دارد.

رستوران Bobby Chinn
هر رستوران ویتنام برای هدفی ساخته شده؛ مثلا هدف اصلی رستوران Bobby Chinn این است که غذاهای محلی ویتنام را به تمام جهان معروف کند. برای این کار مسابقه‌ها و کمپین‌های زیادی برگزار شده تا فرهنگ، آداب و رسوم و دیدنی‌های مردم ویتنام را به سراسر جهان نشان ندهند که می‌توان گفت تا حدودی موفق هم بوده‌اند.

غذاهای ویتنامسرآشپز این رستوران تجربه‌ی 20 ساله دارد و تجربه کار در بسیاری از کشوررها را دارد.

به کدام کافه‌های ویتنام سر بزنم؟

کافه رستوران Essence
یکی از معروف‌ترین هتل‌های ویتنام Essence است که رستورانش از نظر گردشگران در کل ویتنام حرف اول را می ‌زند. Essence را دکوراسیونش خاص کرده، تلفیقی از سبک سنتی و مدرن. از خوشمزه‌ترین غذاهایش که به هیج وجه مزه‌اش را فراموش نخواهید کرد پخت ماهی‌اش است که طعم محشری دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید ماهی کبابیش را بخورید.

رستوران ویتنامبرای دورهمی‌های دوستانه و گرفتن عکس‌های یادگاری بهترین کافه هست.

کافه Manzi
خوبی جایی مثل ویتنام این است که کافه‌ها و رستوران‌های زیادی دارد و شما برای شکم‌گردی درست و حسابی وقت کم می‌آورید. کافه Manzi یک کافه فرهنگی و هنری‌ست که سرسبزی باغ و محیط کافه‌اش باعث شده که در سال 2012 معروف شود. هدف این کافه این است که مسافران را با فرهنگ ویتنامی، آشنا کنند. خیلی‌ها مشتری اسنک‌های این کافه هستند بنابراین پیشنهاد می‌کنیم کنار غذاهایتان حتما اسنک را سفارش دهید.

رستوران‌ها و غذاهای ویتناممبل‌های این کافه طوری طراحی شده که مناسب هر سنی است.

کافه هنر میلنیوم (Millenium)
در بخش جاهای دیدنی ویتنام، درباره محله قدیم هانوی به شما گفتیم. این محله پر از کافه‌ها و رستوران‌های مختلف است. کافه هنر میلنیوم دسرها و غذاهای فرانسوی خوبی دارد. برای اینکه سفر به ویتنام را با کلی عکس خاطره‌انگیز کنید به سراغ تراس این کافه بروید.
شاید از بیرون وقتی کافه میلنیوم را می‌بینید تصور کنید قیمت غذاهایش گران است اما باید بگوییم سخت در اشتباه هستید چون قیمت‌ها بسیار مناسبند.

غذاهای ویتنامکافه‌ای هنری که باید هنرمندان به سراغ آن بروند.

غذاهای خیابانی ویتنام را کجا بخورم؟

سوپ نودل فو (Pho)
از معروف‌ترین غذاهای خیابانی ویتنام سوپی‌ست به اسم فو. هر گوشه از ویتنام مردمی را می‌بینید که مشغول خوردن این سوپ هستند. فو از آب گوشت، نودل، سبزیجات و گوشت مرغ یا گاو درست می‌شود.
مردم این کشور این سوپ را برای صبحانه و گاهی اوقات ناهار می‌خورند. هر گوشه‌ای از شهر شما می‌توانید این سوپ را پیدا و امتحان کنید.

غذاهای خیابانی ویتنامسوپ از جمله غذاهای محبوب مردم ویتنام است، اصلا تعجب نکنید که مردم ویتنام هر کدام گوشه‌ای نشسته‌اند و کاسه سوپی در درست دارند.

Banh Cuon
در گشت و گذارتان در ویتنام ممکن است رول‌های برنجی را ببینید که بسیار خمیری و چسبناک هستند. اسم این غذا Banh Cuon است. درون آن را با میگو و گوشت پر می‌کنند.

غذاهای ویتنامخوشمزه‌هایی که شاید بار اول آنها را ببنید از شکلش خوش‌تان نیاید اما برای کسانی که طرفدار غذای دریایی به خصوص میگو هستند این غذا می‌تواند محشر باشد.

ساندویچ بَن می (Banh Mi)
خوشمره‌ترین و لذیذترین غذای خیابانی ویتنام همین ساندویچ است که از گوشت، کره،سس سویا، فلفل و جعفری تهیه شده. سراسر ویتنام شما می‌توانید این ساندویچ را که مورد علاقه خیلی از مسافران بوده را پیدا کنید.

غذاهای ویتنامغذای خیابانی که به ذائقه خیلی‌ها جور است و از خوردن آن لذت می‌برند.

کوم تام (Com Tam)
غذای سنتی که مورد علاقه ویتنامی‌هاست، با نیمرو، پیازچه و گوشت درست می‌شود. مسافرانی که ویتنام را برای سفر انتخاب کرده‌اند، معتقدند که کوم تام خوشمزه‌ترین غذای ویتنامی‌ست. برای صبحانه و ناهار می‌توانید کوم تام بخورید. این غذا دورچین‌هایی مثل گوجه، خیار و ترشی دارد.

در نقشه زیر آدرس رستوران‌های ویتنام را مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.7 30 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.