راهنمای شکم‌گردی در هند

غذاهایی که باید خورد، کافه‌ها و رستوران‌هایی که باید رفت

29 مرداد، 1397
29 مرداد، 1397
مدت مطالعه :

دهلی فقط پایتخت سیاسی نیست، بلکه پایتخت غذایی هند نیز هست. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم درباره رستوران‌های این شهر بنویسیم. هند به داشتن غذاهای متنوع مشهور است و سبک‌ آشپزی در هر منطقه‌ با منطقه‌ی دیگر فرق می‌کند. غذاهای هندی به دلیل استفاده از گیاهان و ادویه‌جات متنوعی که دارد مورد تحسین خیلی از کشورهاست.

New-Delhi-Shakhes

به کدام رستوران و کافه‌های دهلی‌نو سر بزنم؟

◊ رستوران اِسپایس‌روت (The Spice Route)
رستوران اِسپایس‌روت از بهترین رستوران‌های دهلی‌نو است که شبیه معبدهای تایلندی ساخته شده. این رستوران جزئیات زیادی دارد و ساخت آن 7 سال طول کشید. وقتی وارد رستوران می‌شوید، حس می‌کنید وارد یک مکان تاریخی شده‌اید. دیوارها با نقاشی و مجسمه‌های تایلندی تزئین شده‌اند. سمت راست در ورودی، می‌توانید اتاقی پر از کاکتوس و وسایل عتیقه متناسب با دکوراسیون را ببینید. همه چیز این‌جا شگفت‌انگیز است.

The-Spice-Routeدکوراسیون رستوران در همان ابتدا، شما را شیفته‌ی خود می‌کند.

در پخت غذاهای رستوران اِسپایس‌روت از ادویه‌‌ی کشورهای مختلف مثل اندونزی، سریلانکا، مالزی، تایلند و… استفاده می‌شود و همین موضوع، دلیل متفاوت بودن طعم غذاهاست. مدیر رستوران تمام مدت مراقب است تا همه چیز برای شما مهیا باشد. در این رستوران لازم نیست مدت زمان زیادی را منتظر سرو غذا بمانید.

وقتی منو رو خوندم همه غذاها تند بود با این‌حال امتحان کردم. طعم غذاها متفاوت، خوشمزه و تندی دلچسبی داشت.

ویانا اسدیگردشگر

کسانی که به این رستوران رفته‌اند می‌گویند غذای اصلی آن بسیار خوشمزه است.

◊ رستوران دی‌وی‌آر ایندیان (Dvar Indian Restaurant)

می‌خواهید از کیفیت و طعم غذایی که می‌خورید مطمئن باشید؟ پس حتما سری به این رستوران بزنید. در رستوران دی‌وی‌آر ایندیان می‌توانید طعم غذاهای شگفت‌انگیز هندی را تجربه کنید. امتیاز این رستوران موسیقی زنده فوق‌العاده زیبایش است. مخصوصاً کسانی‌که به آهنگ‌های بالیوود دهه‌ی 60 تا 80 علاقه دارند.

Dvar Indian Restaurantاجرای موسیقی زنده در این رستوران از دلایل جذب مشتری است.

انواع میز و صندلی‌های قهوه‌ای در تمام سالن به چشم می‌خورد و دکوراسیون رستوران به گونه‌ای است که به ایجاد محیطی گرم و صمیمی کمک کرده. کسانی‌که به این رستوران رفته‌اند از گوشت کبابی، مرغ آب‌پز و موهیتو آن خیلی تعریف کرده‌اند. قیمت این رستوران به نسبت گران است.


در رستوران Dvar می‌توانید درباره نوع پخت یا سرو  غذا با آشپز صحبت کنید.

◊ پیتزا دومینو (Domino’s Pizza)
گاهی افراد در سفر به دلیل تغییر آب‌وهوا یا موارد دیگر، خوردن هر غذایی برای‌شان امکان‌پذیر نیست. اگر غذای هندی دوست نداشتید و یا به معده شما نساخت می‌توانید کم ریسک‌ترین غذا، یعنی فست‌فود را انتخاب کنید. پیتزا دومینو نزدیک مترو و فضایی راحت دارد. پیتزاهای این مکان معروف است و برخی در توصیف آن گفته‌اند، خوش‌مزه بودن آن قابل توصیف نیست و باید احساسش کنید.

Domino's Pizzaخمیر پیتزاهای این رستوران تازه، ترد و خوشمزه است.

پخت پیتزا همیشه زمان‌بر است پس اگر پیتزا سفارش دادید کمی صبور باشید. البته در این‌ مکان سعی شده این زمان را به حداقل برسانند و میانگین آماده شدن غذا، 15 دقیقه است. ساختمان پیتزا دومینو دوطبقه است و فضای زیادی برای نشستن دارد. محیط داخلی آن تمیز همراه با پخش موسیقی است که زمان انتظار برای آماده شدن غذا را راحت‌تر می‌کند. قیمت‌های این مکان مناسب و به‌صرفه است.


پیشنهاد می‌کنیم نان سیر این مکان را امتحان کنید.

◊ کافی‌شاپ دهلی بَکینگ (Delhi Baking Company)
کافی‌شاپ دهلی بَکینگ در هتل جی دبلیو ماریوت (JW Marriott) قرار دارد. فضای آن بسیار شیک و تمیز است. نکته‌ای که در بدو ورود توجه شما را جلب می‌کند خوش‌رویی و خوش‌آمدگویی مدیر و کارکنان این مکان است. آن‌ها به خوبی بلد‌ هستند که چطور به شما خوش‌آمد بگویند. منوی این کافی‌شاپ بسیار متنوع است. انواع سالاد، ساندویچ، شیرینی، کیک، دسر، بستنی و … تنها بخشی از منوی این کافی‌شاپ است.

Delhi Baking Companyدر گوشه‌ی کافی‌شاپ قفسه‌ای از انواع نان وجود دارد.

کافی‌شاپ Delhi Baking، مکانی ایده‌آل برای وقت‌گذراندن یا ملاقات با دوستان، خانواده و همکاران است. محیط گرم، دلپذیر و دوستانه‌اش افراد زیادی را به سمت خود کشانده. پیشنهاد می‌کنیم حتماً قهوه‌های این مکان را امتحان کنید.


اگر قهوه‌خور حرفه‌ای هستید این کافی‌شاپ نیاز شما را برطرف می‌کند.

رستوران ایرانی در هند کجاست؟​

 ◊ رستوران اُرزا (Restaurant Orza)
گول کوچک بودن رستوران را نخورید. اگر یک‌بار در این رستوران غذا بخورید، عاشق غذا و محیط دنج آن ‌می‌شوید. چیزی که این رستوران را متمایز کرده، تزئین متنوع هر بشقاب است. این موضوع باعث متفاوت شدن طعم‌ غذاها هم شده. غذاهای رستوران اُرزا باب طبع ایرانی‌هاست زیرا روش پخت آن‌ها تحت‌تاثیر غذاهای ایرانی و کشمیری است.

Orzaدر رستوران orza همراه با غذا انواع مختلف نان سرو می‌شود.

بیشتر افرادی که به این رستوران رفته‌اند از کباب‌های آن خیلی تعریف کرده‌اند و در توصیف آن می‌گویند: کباب‌های این رستوران در دهان آب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم دسرهای متنوع رستوران Orza را هم امتحان کنید. اگر دسر هندی دوست ندارید، در منو دسرهای ایرانی مثل دسر باقلوا یا زعفران هم وجود دارد.


من گوشت نمی‌خورم، اما اینقدر خانواده‌ام در مورد آن حرف زدند که وسوسه شدم آن را امتحان کنم. واقعا تازه و خوشمزه بود.

آزاده کریمی‌پورگردشگر و گرافیست

در این رستوران غذای حلال سرو می‌شود.

غذاهای خیابانی دهلی‌نو را کجا بخوریم؟

اگر در هند سراغ غذاهای خیابانی می‌روید نباید زیاد به بهداشت و تمیزی اهمیت بدهید. سعی نکنید زیاد به نحوه درست شدن و موادی که استفاده ‌می‌کنند نگاه کنید.

Chole bhature
Chole bhature اغلب به عنوان صبحانه خورده می‌شود اما می‌تواند جزو غذاهای خیابانی هم باشد. Chhole Bhature با نخود، پیاز، سالاد، سبزی، ترشی chutney که نوعی ترشی محلی است و مقدار زیادی ادویه‌های مختلف درست می‌شود. این غذا همراه با نوعی نان پفکی سرو می‌شود.

Chhole BhatureChole bhature یک غذای پنجابی است.

Barfi
شیرینی هندی خوشمزه به نام Barfi، با ترکیبات اصلی شیر و شکر  درست می‌شود و به رنگ سفید است. برای درست کردن Barfi در زمان پخت، مواد را اینقدر هم می‌زنند تا سفت شود. Barfi طعم‌ و اشکال مختلفی دارد. طعم‌هایی مثل انبه، نارگیل، بادام‌زمینی، پسته، هل و… در اشکال مربع، لوزی و دایره. هندی‌ها در مراسم رسمی یا عروسی و … با تزئینات خاص از این شیرینی استفاده ‌می‌کنند و محبوب‌ترین طعم آن هل است.

Barfiبه‌خاطر بافت و  رنگ سفید‌ی که دارد به آن برفی می‌گویند.

Paan
اگر از جمله افراد ماجراجو هستید که دوست‌ دارند همه چیز را امتحان کنید، حتما این غذا را امتحان کنید. این غذا با برگ سرو می‌شود و بیشتر در تایوان، جنوب و جنوب شرقی آسیا رواج دارد. این غذا انواع مختلفی دارد که می‌توانید در همه جا غرفه‌های کوچکی از آن را پیدا کنید. روش درست کردن این غذا ساده، با مواد و ادویه‌های مختلف است.

Paanپَن در زبان سانسکریت به معنای برگ است

Stuffed Pakode
از بهترین غذاهای خیابانی در دهلی که با گذشت زمان کیفیت آن پایین نیامده است. Stuffed Pakode از سیب‌زمینی، گل‌کلم، پیاز داغ، ذرت و… درست می‌شود و لایه رویی آن ترد است. این اسنک در هند، پاکستان، بنگلادش و نپال بسیار محبوب است.

Stuffed Pakodeاسنک محبوب هندی‌ها

از دیگر غذاهای خیابانی در هند می‌توان Gol Gappe، Karachi Halwa، Shawarma with hummus، Lachcha Paratha، Rice with Kadhai Chicken  نام برد.

این مطلب ادامه دارد …

هنوز هم کلی مطلب درباره‌ی غذا و رستوران‌های هند هست اما ادامه دادنش حوصله‌تان را سر می‌برد یا  شاید خسته‌تان کند، برای همین تصمیم گرفتیم در مطلبی جداگانه و در آینده درباره‌شان بنویسیم.

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های دهلی‌نو
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

[تعداد: 17    میانگین: 4.8/5]
موقعیت(ها)

کارگردانی انیمیشن خوندم و شیفته‌ی کتاب‌های دن براوون‌ام. عاشق یادگیری‌ام و از آموزش دانسته‌هام لذت می‌برم. همیشه برای پیدا کردن راه‌حل‌های تازه و جدید آماده‌ام و با یکنواختی جور نیستم. کمک به دیگران و مفید بودن قشنگ‌ترین حس برامه. حساسیت ندارم چه کاری بهم سپرده می‌شه اما برام خیلی مهمه اون کار دقیق و درست انجام بشه. تیراندازی جزو علاقه‌هامه و دارم سعی می‌کنم به سطح حرفه‌ای برسم.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.8 20 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.