راهنمای شکم‌گردی در قطر

غذاهایی که باید خورد، کافه‌ها و رستوران‌هایی که باید رفت

10 فروردین، 1397
10 فروردین، 1397
مدت مطالعه :

از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به قطر، شکم‌گردی است. اگر دوست دارید با غذاهای سنتی این کشور آشنا شوید و رستوران‌های قطر را بشناسید، شاید این مطلب به شما کمک کند.

بلالیت

بفرمائید صبحانه قطری!

بلالیت (Balaleet)، صبحانه سنتی بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است. این غذا که صبحانه‌ای شیرین و خوشمزه است، به‌صورت سرد و گرم سرو می‌شود. برای پخت آن، از نودل گندم، کره، شکر، هل، زعفران، تخم‌مرغ و روغن گیاهی استفاده می‌شود.
نکته جالب در مورد بلالیت این‌که ریشه این غذا احتمالا کشور هند است. بلالیت گاهی اوقات به عنوان دسر سرو می‌شود و در ماه رمضان نیز، معمولا زیاد پخته می‌شود.

به کدام رستوران‌های دوحه سر بزنم؟

رستوران هانترز روم اند گریل (Hunters Room & Grill Doha)
به عقیده بسیاری از مشتریان رستوران هانترز روم اند گریل، استیک‌های این رستوران، بهترین استیک‌های شهر دوحه است. غذاهای اروپایی، کباب، غذاهای بدون گلوتن و غذاهای حلال، می‌توانند جزو انتخاب‌های شما در این رستوران باشند.

استیک تبری
استیک تبری آنگوس رستوران Hunters Room & Grill Doha ترشح بزاقتان را زیاد می‌کند!

لارس که از مشتریان این رستوران است، پس از رفتن به این رستوران، تصمیم گرفته است غذای پیشنهادی سرآشپز را انتخاب کند. او می‌گوید: «آماده شدن غذای دریایی کبایی ما کمی طول کشید اما غذا واقعا چشم‌نواز و خوشمزه بود. ما نوشیدنی سفارش ندادیم و قیمت غذای دو نفر، 320 ریال شد.»
گل‌ها و گیاهان این رستوران، فضای دلنشینی به آن داده‌اند. اگر غذا خوردن در فضای باز را دوست دارید، می‌توانید در فضای باز رستوران غذایتان را بخورید.
هانترز روم اند گریل از رستوران‌های گران‌قیمت دوحه است؛ به‌عنوان مثال، قیمت استیک 200 گرمی این رستوران که با گوشت گاو آنگوس سیاه استرالیایی تهیه می‌شود، 190 ریال است.

رستوران کیو (Q)
چشمانتان را ببنیدید و خود را در حال غذا خوردن و تماشای غروب آفتاب در رستورانی که روی آب قرار دارد، تصور کنید. برای این‌که تصورتان را به واقعیت تبدیل کنید، در دوحه می‌توانید به رستوران کیو بروید. این رستوران در جزیره Banana قرار دارد؛ برای رسیدن به این جزیره باید از قایق استفاده کنید.

رستوران کیو (Q) قطر
در رستوران Q، غذا خوردن روی آب را تجربه کنید.

علاوه بر ساختمان روی آب، این رستوران میزهایی نیز در ساحل دارد و می‌توانید از غذای خود در ساحل لذت ببرید.
قیمت غذاهای این رستوران نسبتا گران است؛ به‌عنوان مثال، قیمت سالاد سزار، 65 ریال قطر است. برای خوردن میگوی تنوری این رستوران هم باید 185 ریال بپردازید.

رستوران مارکت (Market)
بعد از وارد شدن به رستوران مارکت، احتمالا اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند، دکور این رستوران است؛ ظروف سفالی و شیشه‌ای که در قفسه‌های چوبی آن قرار گرفته است و نورپردازی جالبی دارد، زیبایی خاصی به این رستوران بخشیده است.
غذاهای مدیترانه‌ای، سوشی، اروپایی، آسیایی و حلال، ازجمله انواع غذاهایی است که در این رستوران سرو می‌شود. گیاه‌خواران نیز می‌توانند به این رستوران بروند چون، مارکت برای آنان نیز غذاهایی در نظر گرفته.

غذاهای دریایی رستوران مارکت
غذاهای دریایی رستوران مارک حسابی خوش‌رنگ‌اند.

فاتح که از مشتریان این رستوران در سایت تریپ ادوایزر نوشته: «اگه واقعا می‌خواهید یک سوشی خاص بخورید، باید سوشی رستوران مارکت رو امتحان کنید. بقیه غذاهای این رستوران هم خوشمزه‌اند اما من سوشی رو بیشتر از همه دوست دارم.»
مارکت از نظر قیمت، از رستوران‌های متوسط روبه‌بالا دوحه است؛ سوشی ماهی تونا این رستوران، 70 ریال قطر قیمت دارد. قیمت پیتزای قارچ سیاه مارکت نیز 95 ریال است.

رستوران ترکی سنترال (Turkey Central)
به‌دنبال یک رستوران ارزان در دوحه هستید که غذاهای خوشمزه سرو کند؟ رستوران ترکی سنترال گزینه خوبی است. این رستوران همان‌طور که از نامش پیداست، رستورانی ترکی‌ست اما در آن می‌توانید غذاهای مدیترانه‌ای، خاورمیانه‌ای و حلال هم بخورید.

نان ترکی - رستوران های قطر
بوی نان تازه باعث می‌شود اشتهایتان بیشتر شود!

اگر به رستوران ترکی سنترال رفتید، حتما نان‌های خوشمزه و تازه آن را امتحان کنید. نان‌های این رستوران در تنور رستوران پخته می‌شوند و شما می‌توانید روند پخته شدن نان را ببینید. بسیاری از مشتریان این رستوران معتقدند ارزش غذایی که در این رستوران خورده‌اند در مقابل پولی که پرداخته‌اند، بیشتر بوده است.
بعد از خوردن جوجه‌کباب و برنج این رستوران باید 32 ریال بپردازید؛ قیمت نان ترکی این رستوران نیز 2 ریال است.

رستوران برادران افغان (Afghan Brothers)
رستوران برادران افغان، از رستوران‌های دوحه است که غذاهای سنتی ارائه می‌کند. این رستوران یک ویژگی جالب دارد؛ اینجا اتاق‌هایی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید روی زمین بنشینید و غذایتان را روی سفره بخورید، البته اگر بخواهید می‌توانید غذا روی میز نیز سرو می‌شود.

غذای مکبوس
مکبوس در ایران با نام پلوی عربی شناخته می‌شود.

قیمت مکبوس در این رستوران حدود 20 ریال قطر است. مکبوس یا کبسه (Kabsa) غذایی است که برنج و گوشت ترکیبات اصلی آن را تشکیل می‌دهند و همین موضوع برای خوشمزه بودن آن کافی به نظر می‌رسد. این غذا در بسیاری از کشورهای عربی مثل عربستان و امارات پخته می‌شود. در نسخه قطری این غذا از انواع گوشت مرغ، گوسفند، گاو، شتر، میگو و ماهی، استفاده می‌شود. برای طعم‌دار کردن گوشت معمولا از آبلیمو و گلاب استفاده می‌شود.

به کدام کافه‌های دوحه سر بزنم؟

کافه های قطر

شکلات بار الیسون نلسون (Alison Nelson’s Chocolate Bar)
نصف یا کل روز را در جزیره مروارید چرخیده‌اید و دیگر نای راه رفتن ندارید؟ حالا زمان آن است که زیر سایه‌بان‌های شکلات بار الیسون نلسون بنشینید و از منظره دریا و قایق‌های تفریحی که رفت‌وآمد می‌کنند، لذت ببرید.
این کافه در بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مثل امارات، کویت و قطر شعبه دارد. باریستاهای این کافه بسیار حرفه‌ای‌اند و روی لته‌ها، طرح‌های زیبایی اجرا می‌کنند.

فوندو شکلات
فوندو شکلات نیز بین مشتریان Alison Nelson’s Chocolate Bar محبوب است.

مشتریان این رستوران، هات چاکلت‌های آن را خیلی دوست داشته‌اند و اکثرا معتقدند بی‌نظیر است. رفتار دوستانه مسئولان این کافه، نکته‌ای است که بارها در نظرات مرتبط با آن به چشم می‌خورد.
براونی کلاسیک این کافه 18 ریال قیمت دارد. اگر هم هوس کردید کلوچه ساندویچی شکلاتی بخورید، باید 55 ریال بپردازید.

کافه دابلیو (W)
برخی از آهنگ‌ها یادآور خاطرات خوش‌اند و ما دوست داریم در برخی موقعیت‌ها دوباره آن‌ها را بشنویم. دوست دارید وقتی در کافه‌ای نشسته‌اید به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید؟ در سفر به قطر با رفتن به کافه دابلیو چنین تجربه‌ای داشته باشید. در این کافه می‌توانید آهنگ مورد علاقه‌تان را سفارش دهید و در حالی که سفارشتان را می‌خورید، به آن گوش دهید.

کافه‌ های قطر
این شیرینی‌های خوشمزه منتظر شما هستند!

این کافه فضایی شاد و پرانرژی دارد و در طراحی آن از رنگ‌های روشن استفاده شده است؛ موضوعی که می‌تواند باعث شود خستگی از یادتان برود. فضای این کافه برای گرفتن جشن تولد نیز خیلی خوب است.
کاپ‌کیک‌های خوش‌رنگ این کافه، 18 ریال قیمت دارند. قیمت اسپرسو این کافه نیز 25 ریال است.

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های قطر
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

رستوران‌های ایرانی در دوحه کجاست؟

رستوران پاریسا سوق واقف قطر

رستوران پاریسا سوق واقف (Parisa Souq Waqif)
رستوران پاریسا سوق واقف دوحه، از آن رستوران‌های منحصربه‌فرد است که تا مدت‌ها در ذهنتان خواهد ماند. بعد از ورود به این رستوران، احتمالا با خودتان فکر می‌کنید اشتباهی وارد یه کاخ یا موزه شده‌اید. این رستوران معماری خاصی دارد و هر گوشه آن، نشانی از هنر و فرهنگ ایرانیست.
دیوارها و سقف بخش‌هایی از رستوران آینه‌کاری شده است و نوری که از لوسترهای باشکوه رستوران می‌تابد، درخشش خاصی در این آینه‌ها پیدا می‌کند. نقاشی‌های زیبا از اسطوره‌ها و افسانه‌های ایرانی روی دیوارهای این رستوران، حسابی چشم‌نوازند.

رستوران پاریسا سوق واقف - رستوران های دوحه
اشتباه نیامده‌اید! این‌جا رستوران پاریسا سوق واقف دوحه است!

اگر غذا خوردن کنار آب را دوست دارید، یکی از میزهای کنار حوض وسط رستوران را انتخاب کنید. در رستوران پاریسا می‌توانید غذاهای خاورمیانه‌ای، ایرانی، گیاهی، حلال و بدون گلوتن بخورید.
قیمت غذاها در رستوران پاریسا متوسط است. کشک و بادمجان این رستوران 35 ریال قیمت دارد. اگر هم هوس کردید کباب ترش یا کباب کوبیده بخورید، باید 75 ریال برای هر پرس غذا بپردازید.

رستوران پاریسا (Parisa)
خوردن غذا درحالی‌که موج‌های دریا را می‌بینید و صدایشان را می‌شنوید، لذت خاصی دارد. این لذت برای ما وقتی بیشتر می‌شود که غذایی که می‌خوریم، ایرانی باشد. در دوحه برای این‌که چنین تجربه‌ای داشته باشید، می‌توانید به رستوران پاریسا بروید. این رستوران تراسی روبه دریا دارد. رستوران پاریسا که در خیابان راس ابو عبود قرار دارد، مثل رستوران پاریسا سوق واقف، زیرمجموعه هتل ریتز کارلتون است.

رستوران پاریسا
رستوران پاریسا، جای مناسبی برای خوردن یک شام عاشقانه است.

غذاهای خوشمزه و رفتار دوستانه کارکنان، ازجمله مواردی است که کاربراین سایت تریپ‌ادوایزر در مورد این رستوران نوشته‌اند.
غذاهای خاورمیانه‌ای، ایرانی و حلال، ازجمله گزینه‌های شما برای انتخاب در این رستوران است. قیمت غذاها در این رستوران، متوسط روبه‌بالاست. مثلا میرزاقاسمی این رستوران 45 ریال است. برای خوردن جوجه کباب 115 ریال و برای ماهی کباب، باید 130 ریال بپردازید.

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های ایرانی قطر
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

غذاهای خیابانی قطر را کجا بخوریم؟

فلافل
طبق یک روایت، ریشه فلافل به کشور مصر بازمی‌گردد اما این غذا در بسیاری از کشورهای خاورمیانه محبوب است. در ایران هم فلافل خوزستانی از آن چیزهاییست که نباید از دست داد. نخود، ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذاست.

فلافل
شاید برای ما هیچ فلافلی، فلافل خوزستانی نشود.

برای خوردن فلافل‌های خوشمزه در دوحه، می‌توانید سری به فلافل لند بزنید. این رستوران در خیابان عثمان ابن عفان قرار دارد. شعبه دیگری از این رستوران، در خیابان ال شمال، پذیرای مهمانان است. اگر حوصله رفتن به محل رستوران را ندارید، امکان تحویل غذا در محل وجود دارد.

سمبوسه
غذایی که با گوشت، پیاز و ادویه درست شده است، احتمال خوشمزه نبودنش خیلی کم است؛ همه این مواد در داخل خمیر قرار می‌گیرند و پس از آن سرخ می‌شوند تا غذایی به نام سمبوسه پخته شود.

سمبوسه
موقع خوردن سمبوسه، طعم ادویه‌ها را خوب حس می‌کنید.

کافه زعفران دوحه محل خوبی برای خوردن سمبوسه است. در این کافه می‌توانید انواع سمبوسه‌ها با قیمت‌های مختلف را امتحان کنید. اگر غذای دیگری هم دلتان را برد، ضرری ندارد امتحانش کنید.

[تعداد: 10    میانگین: 3/5]
موقعیت(ها)

برق و ICT خوندم. وبلاگ‌نویسی رو دوست دارم و خوندن وبلاگ هم جزو علائقمه. به صورت خیلی آماتور کوهنوردی می‌کنم و مسابقات بسکتبال NBA رو هم دنبال می‌کنم. مثل خیلی از مردم موسیقی گوش می‌دم و فیلم می‌بینم. تکنولوژی، کتاب و پادکست هم برام جذابه.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.6 41 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.