راهنمای شکم‌گردی در سوئیس

غذاهایی که باید خورد، کافه‌ها و رستوران‌هایی که باید رفت

22 اسفند، 1397
22 اسفند، 1397
مدت مطالعه :

وقتی صحبت از غذاهای سوئیس می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، احتمالا پنیر سوئیسی است. اما این کشور علاوه بر غذاهایی با پایه پنیر، غذاهای خوشمزه دیگری هم دارد. غذاهای سوئیس هم مثل زبان این کشور، از غذاهای فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی تاثیر گرفته است. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا با بهترین غذاها و رستوران‌های سوئیس آشنا شوید.

بفرمائید صبحانه سوئیسی!

رستی (Rösti) شاید معروف‌ترین صبحانه سوئیسی باشد. سیب‌زمینی ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده‌ی رستی است و به صورت لقمه‌سوخاری پخته می‌شود. این وعده‌ی غذایی در ابتدا تنها بین کشاورزان کانتون برن محبوب بود اما امروزه در کل سوئیس و دنیا شناخته شده و مصرف می‌شود.
بسیاری از سوئیسی‌ها رستی را غذای ملی خود می‌دانند، اما اعتقاد دارند آن یک صبحانه کامل نیست و در کنار غذاهای دیگر مثل نیمرو، اسفناج و سوسیس چورویلت (cervelas)، آن را می‌خورند. رستی در بسیاری از رستوران‌های سوئیس در کنار وعده‌ی اصلی سرو می‌شود.
میوزلی (Muesli) دیگر صبحانه پرطرفدار سوئیسی است. میوزلی یک صبحانه سرد است که برای تهیه آن از غلات، میوه‌های تازه و خشک‌شده و … استفاده می‌شود. علاوه بر این موارد ممکن است در ترکیب میوزلی از مایعاتی مثل شیر، شیر سویا، شیر بادام، ماست یا آبمیوه هم استفاده شود. میوزلی بعد از اضافه کردن مایعات بلافاصله خورده نمی‌شود تا مایعات به خورد غلات بروند.

به کدام رستوران و کافه‌های سوئیس سر بزنم؟

رستوران اکو زوریخ (Ecco Zurich)
اکو زوریخ بهترین رستوران زوریخ از نظر کاربران سایت تریپ ادوایزر است و به دلیل راضی بودن مشتریان از رستوران، گواهی‌نامه ممتاز بودن از این سایت دریافت کرده است.
سفید و قهوه‌ای دو رنگ اصلی استفاده‌شده در دکور این رستوران هستند که زیبایی خاصی به رستوران داده‌اند. اکو زوریخ در داخل هتل Atlantis By Giardino واقع شده است.
در این رستوران هم می‌توانید در داخل ساختمان بنشینید و هم یکی از میزهای تراس را برای نشستن انتخاب کنید و از منظره‌ی شهر زوریخ لذت ببرید.

سالسا میگو
سالسا میگو رستوران اکو زوریخ خیلی خوشرنگ و لعاب است

قیمت غذاهای رستوران رکو زوریخ بالاست؛ غذاهای این رستوران به صورت 3، 6 و 8 کورسه سرو می‌شوند. قیمت وعده‌ی 3 کورسه رستوران 160 فرانک، وعده‌ی 6 کورسه 220 فرانک و وعده‌ی 8 کورسه 260 فرانک است.
در این رستوران می‌توانید غذاهای اروپایی، غذاهای کشورهای مرکزی اروپا را امتحان کنید. گیاه‌خواران هم می‌توانند غذاهای مخصوص خودشان را در این رستوران سفارش دهند.

 

رستوران وایسز راسلی (Restaurant Weisses Rossli)
رستوران وایسز راسلی از دیگر رستوران‌های گران‌قیمت زوریخ است که غذاهای فرانسوی، سوئیسی و اروپایی سرو می‌کند. این رستوران در 1 کیلومتری کلیسای گروس‌مانستر قرار دارد.
رستوران میز و صندلی‌های چوبی دارد که با در همان نگاه اول، باکیفیت بودنشان مشخص است. بار چوبی رستوران از دیگر قسمت‌های آن است که جلب توجه می‌کند. روی یکی از دیوارهای رستوران هم تابلوی بزرگی از یک ماشین وجود دارد.
در این رستوران می‌توانید غذایتان را پشت یکی از میزهای کنار پنجره بخورید و از منظره‌ی بیرون لذت ببرید. این رستوران کوچک یک حیاط پشتی هم دارد و مشتریان تابستان‌ها می‌توانند غذایشان را در باغ دنج حیاط پشتی بخورند.

ماهی آزاد
غذاهای سوئیس؛ ماهی رستوران وایسز راسلی

شام‌های این رستوران به صورت 2 تا 5 کورسه سرو می‌شوند؛ وعده‌ی 2 کورسه شامل پیش‌غذا و غذای اصلی است که 65 فرانک قیمت دارد. وعده‌ی 3 کورسه شامل پیش‌غذا، غذای اصلی، پنیر یا دسر با قیمت 77 فرانک، وعده‌ی 4 کورسه شامل پیش‌غذا، کورس میانی، غذای اصلی، پنیر یا دسر با قیمت 95 فرانک و وعده‌ی 5 کورسه شامل پیش‌غذا، کورس میانی، غذای اصلی، پنیر و دسر و با قیمت 107 فرانک است.
رستوران وایسز راسلی در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل است. در روزهای سه‌شنبه تا جمعه، از ساعت 11:30 تا 14 برای ناهار و از ساعت 18 تا 24 برای شام می‌توانید به این رستوران بروید. رستوران در روزهای شنبه فقط شام سرو می‌کند.

 

پیتزریا زورو (Pizzeria Azzurro)
«بهترین پیتزای شهر»؛ این توصیفی است که بسیاری از کاربران سایت تریپ ادوایزر در مورد پیتزاهای پیتزریا زورو به کار برده‌اند. این رستوران برنده‌ی مسابقه‌ی بهترین پیتزای شهر زوریخ است که توسط یه روزنامه‌ی محلی برگزار شده است. در این رستوران می‌توانید انواع پیتزا، غذاهای ایتالیایی و اروپایی را امتحان کنید.
ستون‌های داخلی و دیوارهای این رستوران با آجر تزئین شده‌اند. این رستوران یک باغ بزرگ هم دارد که می‌توانید غذایتان را در آن‌جا بخورید.

پیتزا
غذاهای سوئیس؛ پیتزاهای پیتزریا زرور آنقدر بزرگ است که محال است با خوردن آن‌ها سیر نشوید

یکی از مشتریان این رستوران در سایت تریپ ادوایزر در مورد پیتزریا زورو نوشته است: «12 ساله زوریخ زندگی می‌کنم و پیتزای اینجا، بهترین پیتزایی که تا به حال توو زوریخ خوردم. رستوران موقعیت خوبی داره و خیلی محبوبه، پس بهتره از قبل رزرو کنید.»
پیتزریا زورو از رستوران‌های متوسط زوریخ از نظر قیمت غذاهاست. مثلا قیمت پیتزا مارگریتا این رستوران 17.9 فرانک است و برای خوردن پیتزا سن مارکو، باید 25.5 فرانک بپردازید.

 

رستوران دیفرنت (Differente Hotel Krone Unterstrass)
رستوران دیفرنت در طبقه‌ی همکف Hotel Krone Unterstrass قرار دارد و از پشت پنجره‌های آن می‌توانید رفت‌وآمد مردم در خیابان را تماشا کنید. تعدادی از میز و صندلی‌های این رستوران در فضای جلوی رستوران در پیاده‌رو قرار داده شده است و می‌توانید آن‌ها را برای نشستن انتخاب کنید.
غذاهای سوئیسی، اروپایی و مرکز اروپا، ازجمله گزینه‌های شما در این رستوران هستند. استیک‌های تاتار این رستوران، بین مشتریان بسیار محبوب است. استیک تاتار غذایی گوشتی است که به صورت خام سرو می‌شود.

استیک تاتار
غذاهای سوئیس؛ نمایی از انواع استیک‌های تاتار رستوران دیفرنت

این رستوران یک ویژگی جالب دارد؛ اگر دوست داشته باشید، غذای شما در این رستوران در کنار میزتان آماده می‌شود و می‌توانید آماده شدن غذا را از نزدیک تماشا کنید.
قیمت غذاهای رستوران دیفرنت متوسط است؛ تاتار کلاسیک این رستوران 33 فرانک قیمت دارد.

 

رستوران تاک (Thach Restaurant)
رستوران تاک جای خوبی برای خوردن غذای ارزان در زوریخ است. در این رستوران غذاهای چینی، آسیایی و تایلندی سرو می‌شود.
پارکت شکلاتی‌رنگ این رستوران هماهنگی خوبی با دیوارهای سفید آن دارد و صندلی‌های داخل رستوران هم صندلی‌های راحتی هستند.

رستوران تاک
فضای داخلی رستوران تاک به یک رستوران ارزان شباهتی ندارد

این رستوران آشپزخانه‌ی جدا ندارد و آشپزخانه‌ی آن در انتهای رستوران در دیدرس شماست که مزایا و معایبی دارد؛ مزیت جدا نبودن آشپزخانه این است که می‌توانید مراحل آماده شدن غذا را ببینید و یکی از معایب آن این است که بوی غذاهای در حال پختن، به مشام شما می‌رسد.
گران‌ترین غذای رستوران تاک، ماهی سرخ‌شده با سس گوجه فرنگی است که 26 فرانک قیمت دارد. شام رستوران تاک در روزهای جمعه و شنبه به صورت بوفه سرو می‌شود و قیمت آن 31.9 فرانک است.

 

به کدام کافه‌های سوئیس سر بزنم؟

کافه شوبر (Cafe Schober)
برای ورود به تونل زمان و بازگشت به چند سال پیش آماده باشید! چراکه با رفتن به کافه شوبر احتمالا چنین حسی به شما دست می‌دهد. کافه ساختمانی قدیمی دارد و دکور آن هم طوری چیده شده است که شما را به سال‌ها قبل می‌برد. این کافه در سال 1845 تاسیس شده است و در آن زمان یکی شیرینی فروشی بوده است. یکی از بخش‌های جذاب این کافه، بخاری‌های چوبی است که در گوشه و کنار کافه قرار دارد.

کافه شوبر
به این کیک‌های خوشمزه نمی‌توان نه گفت

هات چاکلت‌های کافه شوبر را نباید از دست داد؛ به نظر بسیاری از مشتریان این کافه، هات چاکلت‌های آن بهترین هات چاکلت‌های زوریخ هستند و تعدادی از مشتریان هم در سایت تریپ ادوایزر نوشته‌اند که بهترین هات چاکلت عمرشان را در این کافه خورده‌اند. قیمت هات چاکلت‌های این کافه 7.5 فرانک است.
در کافه شوبر می‌توانید انواع شیرینی و کیک‌های خوشمزه را سفارش دهید و روی میزهای داخل کافه، میزهای حیاط یا میزهای جلوی در، از سفارشتان لذت ببرید.
کافه شوبر دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 تا 19، جمعه و شنبه از ساعت 8 تا 20 و یکشنبه از ساعت 9 تا 19 باز است.

 

کافه و شیرینی‌پزی بابو (Babu’s Bakery & Coffeehouse)
تنوع شیرینی‌ها و کیک‌های کافه بابو زوریخ آنقدر زیاد است که کار شما را برای انتخاب سخت می‌کند. این کافه صبحانه هم ارائه می‌کند و صبحانه‌های سوئیسی مثل رستی و میوزلی را می‌توانید در اینجا بخورید.

قهوه و میوه
قهوه و میوه‌های کافه بابو در ظرفی دوست‌داشتنی

دیوارهای این کافه مثل بوم نقاشی هستند و تماشای آن‌ها در زمان حضورتان در کافه، می‌تواند شما را سرگرم کند.
کافه بابو معمولا شلوغ است و در صورتی که از قبل رزرو نکرده باشید، ممکن است میز خالی برای شما وجود نداشته باشد و منتظر بمانید.
قیمت‌های کافه بابو متوسط رو به بالاست؛ مثلا انواع رستی این رستوران از 16.5 تا 22.5 فرانک قیمت دارد.

 

رستوران‌های ایرانی سوئیس

رستوران پیام (Restaurant Payam)
نمای زرد و نارنجی رستوران پیام، اولین چیزی است که با دیدن این رستوران نظر شما را جلب می‌کند. روی بخشی از سردر این رستوران تصویر بناهای ایران مثل میدان آزادی نقاشی شده است که شما یاد ایران می‌اندازد.

کباب
اگر در زوریخ از غذاهای سوئیس خسته شدید و هوس غذای ایرانی کردید، سری به رستوران پیام بزنید

در این رستوران می‌توانید انواع کباب‌های ایرانی مثل جوجه‌کباب را امتحان کنید. قیمت‌های رستوران پیام مناسب است؛ مثلا برای خوردن یک وعده کباب با سالاد و چای پس از غذا، باید حدود 25 فرانک بپردازید.
انیا کیلینی، یکی از مشتریان غیرایرانی این رستوران در مورد آن نوشته است: «این رستوران رو دوست خواهید داشت! رستوران کوچیک اما دنجه. صاحب رستوران میزبان خیلی خوبیه؛ آدم بامزه و خیلی خوبیه. غذا عالیه و در کل گرون نیست، به خصوص برای زوریخ. رستوران کوچیکه و بهتره از قبل رزرو کنید.»

 

غذاهای خیابانی سوئیس را کجا بخورم؟

فاندو (Fondue)
فاندو نوعی خوراک سوئیسی است که در آن پنیری خاص، داخل ظرفی ذوب می‌شود و می‌جوشد؛ برای خوردن این خوراک باید قطعات نان را با چنگال داخل پنیر در حال جوش فرو برد و پس از سرد شدن آن را خورد. این غذا در دهه 1930 توسط اتحادیه پنیر سوئیس به عنوان غذای ملی سوئیس تبلیغ می‌شد.

فاندو
فاندو از غذاهای سوئیس است که با ادویه خوشمزه‌تر می‌شود

برای خوردن یکی از بهترین فاندوهای زوریخ، می‌توانید به رستوران سوئیس چیچی (Restaurant Swiss Chuchi) بروید. البته این غذا در دیگر رستوران‌های این شهر هم سرو می‌شود.

شاه بلوط برشته‌شده

در زوریخ به دنبال غذای خیابانی ارزان هستید؟ شاه بلوط برشته‌شده را امتحان کنید. شاه بلوط برشته‌شده بین بسیاری از زوریخی‌ها محبوب است و معمولا در زمستان‌ها خیلی مصرف می‌شود. بهترین جا برای پیدا کردن شاه بلوط برشته‌شده، میدان پارادپلاتز است.

در نقشه زیر آدرس رستوران‌های سوئیس را مشخص کرده‌ایم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
موقعیت(ها)

برق و ICT خوندم. وبلاگ‌نویسی رو دوست دارم و خوندن وبلاگ هم جزو علائقمه. به صورت خیلی آماتور کوهنوردی می‌کنم و مسابقات بسکتبال NBA رو هم دنبال می‌کنم. مثل خیلی از مردم موسیقی گوش می‌دم و فیلم می‌بینم. تکنولوژی، کتاب و پادکست هم برام جذابه.

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.7 26 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.