راهنمای شکم‌گردی در انگلیس

غذاهایی که باید خورد، کافه‌ها و رستوران‌هایی که باید رفت

15 اردیبهشت، 1397
15 اردیبهشت، 1397
مدت مطالعه :

در انگلیس می‌توانید انواع و اقسام غذاهای ملل مختلف را با همان طعم اصلی‌شان پیدا کنید و این به‌دلیل مهاجران و پناهندگانی‌ست که فرهنگ خودشان را در این کشور تزریق کرده‌اند. اما بریتانیایی‌ها هنوز آن غرور ملی‌اشان را کنار نگذاشته‌اند و غذاهای اصیل خود را لوکس‌تر و بهتر ارائه می‌کنند. رستوران‌های انگلیس همیشه شلوغ هستند و حس غرور می‌دهند.

بفرمایید صبحانه‌ی انگلیسی!

صبحانه انگلیسی

صبحانه انگلیسی در تمام جهان معروف است. این صبحانه سنتی شامل تخم‌مرغ، بلک‌پودینگ، خوراک‌لوبیا، بیکِن، سوسیس، نان تُست، قارچ و گوجه‌فرنگی گریل شده می‌شود. در همه کافه‌ها و رستوران‌هایی که صبحانه سرو می‌کنند می‌توانید صبحانه انگلیسی را سفارش دهید اما برای یک تجربه جالب به The Breakfast Club بروید. اسم این کافه از یک فیلم و ایستگاه رادیویی آمریکایی آمده است. به این کافه که می‌روید انتظار صف بسیار طولانی داشته باشید. این‌جا بسیار معروف است و شما شاید نیم ساعت در صف بایستید تا میزی خالی شود. کارکنان حرفه‌ای هستند و غذای‌تان زود آماده می‌شود. صبحانه انگلیسی یا پن کیک و توت‌فرنگی سفارش دهید و از آن لذت ببرید.

صف طولانی breakfast clubاین کافه میزهای کوچک و بزرگ دارد و ممکن است حتی کنار غریبه‌ها صبحانه بخورید که فرصتی برای آشنایی و دوستی است.

به کدام رستوران و کافه‌های‌ انگلیسی سر بزنم؟

? Fish and Chips
معروف‌ترین غذای انگلیسی ماهی و سیب‌زمینی یا همان Fish and Chips است. فیله ماهی را در یک نوع خمیر نرم فرو می‌برند و در روغن داغ سرخ می‌کنند. سیب‌زمینی‌ها نیز آن‌قدر سرخ می‌شوند تا یک حالت چیپسی شکل به خود بگیرند سپس با سس‌های مختلف می‌خورند.

ماهی و سیب زمینی

ماهی و سیب زمینی

انواع و اقسام ماهی برای این غذا استفاده می‌شود

این غذا را در حال پیاده‌روی هم می‌شود خورد اما اگر دلتان می‌خواهد یک‌جا بشینید و کمی استراحت کنید و از غذای‌تان نهایت لذت را ببرید به رستوران Fishers بروید که ماهی را به 3 صورت سنتی (سرخ‌شده)، بخارپز و گریل‌ ارائه می‌دهد.‌ دیگر مکانی که برای خوردن Fish and Chips می‌توانید به آن‌جا بروید رستوران The golden chippy است. قیمت این غذا حدود 5 تا 8 پوند است که قیمت آن بستگی به نوع ماهی و اندازه ظرف دارد.

همان قدر که ایتالیا به پیتزا معروف است، انگلیس نیز به سوپ‌های خوشمزه‎اش معروف است. در انگلیس رستوران‌هایی وجود دارد که انواع سوپ را سرو می‌کنند.

? غذای مکزیکی در رستوران Chiquitos
رستوران مکزیکی Chiquitos در میدان لستر لندن به دلیل غذاهای خوشمزه و تندش معروف شده است. در اینجا همه نوع غذای مکزیکی پیدا می‌شود. تاکو، بوریتو، فاهیتا و ناچو از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران است. کارکنان آن خوش‌برخورد هستند و غذای‌تان به سرعت آماده می‌شود. کلاه مکزیکی روی سرتان بگذارید و در فضای زیبای این رستوران عکس بگیرید. اگر سیبیل مکزیکی هم بگذارید حس می‌کنید یک مکزیکی اصیل هستید.

رستوران Chiquitos

تاکو

ناچو

این رستوران از نظر قیمت یک رستوران متوسط است. ناچو حدود 7 پوند قیمت دارد.

چیکن تیکا‌ماسالا
هند زمانی مستعمره انگلیس بوده و این باعث شده برخی فرهنگ‌ها و غذاها و حتی کلمات در هر دو کشور مشترک باشند. چیکن تیکا‌ماسالا از آن دست سوغاتی‌هایی‌ست که انگلیسی‌ها با خود از هند آوردند. این غذا تکه‌های مرغ در سس خامه‌ای شکل تند و ادویه‌ای است. گاهی به جای خامه از شیر‌نارگیل نیز استفاده می‌شود.

چیکن تیکا ماسالابیشتر رستوران‌های هندی در انگلیس چیکن تیکاماسالا را سرو می‌کنند.

برای خوردن یک چیکن تیکاماسالا خوب در لندن به رستوران پنجاب (Punjab) بروید. به گفته نظرات گردشگران در سایت تریپ‌ادوایزر، این بهترین چیکن تیکاماسالای شهر لندن است. قیمت غذای اصلی در این رستوران حدود 11 پوند است و از ساعت 12 ظهر تا 10 شب از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

Beef Wellington
برخی از داستان‌ها می‌گویند اسم این غذا از دوک اول ولینگتون می‌آید. گوشت استیکی را با پاته (گوشت یا جگر چرخ شده) می‌پوشانند و در لایه‌ی ضخیمی از خمیر می‌گذارند و در فر آن را می‌پزند. این یک غذای سنگین و چرب است.

رستوران رولز لندن

فضای داخلی رستوران رولز

گوشت ولینگتون

در سایت این رستوران زده است نیازی به کراوات و کت نیست ما راحتی هوشمندانه را ترجیح می‌دهیم

رستوران Rules از قدیمی‌ترین رستوران‌های لندن است که این غذا را سرو می‌کند. فضای لوکس در کنار نوستالژی قدیمی بریتانیایی شما را به سال‌های 1920 می‌برد. وقتی در این رستوران غذا می‌خورید خود را مانند سردسته مافیای لندن، داربی سابینی می‌بینید که در یک رستوران شیک beef wellington می‌خورد و نقشه‌های کسب‌و‌کارش را می‌کشد. این رستوران از ساعت 12 ظهر تا 12 شب باز است و انواع غذاهای اصیل بریتانیایی را دارد.

دو سکانس از سریال انگلیسی Downton Abbey در رستوران Rules فیلم‌برداری شده است. برخی از طرفداران سریال به‌همین دلیل به این رستوران می‌آیند.

سریال Downton Abbey

? بانوفی‌پای
بانوفی‌پای یک دسر انگلیسی بر پایه موز و کارامل است که برای اولین بار در East Sussex ارائه شده است. این دسر خوشمزه را در کافه‌های مختلف با طعم‌های مختلف می‌توانید بیابید. بانوفی‌پای‌های Hache Burgers خانگی و خوشمزه هستند. برگرهای این کافه رستوران نیز بسیار معروف است. حتما بعد از خوردن برگر خوشمزه‌تان برای دسر بانوفی‌پای 6 پوندی سفارش دهید و از طعم اصیل و خانگی آن لذت ببرید. این کافه در وسط هفته از ساعت 11:30 و آخر هفته‌ها از ساعت 9 باز است.

بانوفی پایبانوفی‌پای شبیه به چیزکیک است.

پودینگ تابستانی
دیگر دسر اصیل بریتانیایی پودینگ تابستانی‌، که مورد علاقه کسانی‌ست که میوه‌های قرمز و خانواده‌ی توت‌ها را دوست دارند. این دسر طعم شیرین و ترش دارد و معمولا در آن از توت‌فرنگی، بلوبری، شاتوت و… استفاده می‌شود. به Langans Brasserie بروید و پودینگ تابستانی خود را سفارش دهید. البته باید اضافه کرد که در تمام سال شاید این دسر در منوی آن‌ها نباشد اما در تابستان به اینجا بروید.

پودینگ تابستانیقیمت پودینگ تابستانی بین 5 تا 7 پوند است.

رستوران ایرانی در لندن کجاست؟

کباب

رستوران ایران
در این رستوران بوی نان تافتون تنوری هوش از سرتان خواهد برد. رستوران ایران در شپردز مارکت قرار دارد و از بهترین رستوران‌های ایرانی در لندن است. قیمت‌ها گران هستند اما فضای آن راحت و دل انگیز است. سماور بزرگی همیشه در حال جوشیدن است تا چای و نبات برای شما بیاورند. میکس کباب‌های مختلف این رستوران برای گردشگران جذاب و هیجان انگیز است و همه از آن تعریف کرده‌اند.

رستوران ایران لندنرستوران ایران برای فضای دل‌انگیز و جو صمیمی‌اش معروف است

رستوران حافظ
برای خوردن یک قورمه‌سبزی خوشمزه به رستوران حافظ بروید. به همراه غذای‌تان نان، ماست موسیر، ترشی، سبزی خوردن و پیاز هم بگیرید. در آخر غذای خود را با چای و باقلوا یا فالوده تمام کنید که بهترین راه برای پایان دادن یک شام خوب است. رستوران حافظ سال‌های سال است که توسط یک خانواده ایرانی اداره می‌شود. قیمت قورمه سبزی در این رستوران 11 پوند است.

رستوران حافظ لندنرستوران حافظ از ساعت 12 ظهر تا 12 شب به مهمانان خود سرویس می‌دهد.

غذاهای خیابانی انگلیس را کجا بخوریم؟

چوریزو (Chorizo)
چوریزو یک نوع سوسیس است. به بارو‌مارکت بروید و در دکه‌های خیابانی آن‌جا چوریزو سفارش دهید. تنوع انتخابی غذا در بارومارکت بسیار بالاست اما چوریزو را حتما امتحان کنید. این ساندویچ خیابانی خوشمزه حدود 4 پوند قیمت دارد.

چوریزونان انتخابی می‌تواند تست شده یا معمولی باشد

 بائو
بائو یک غذای خیابانی تایوانی‌ست که در لندن بسیار طرفدار دارد. معمولا گوشت یا مرغ سرخ شده به همراه سالاد و سبزیجات است که در داخل خمیر بخارپز قرار می‌گیرد.

بائو (bao)بائو می‌تواند گیاهی هم باشد و در آن فقط از سبزیجات استفاده شود.

برای خوردن بائو به Netil market بروید. اگر طرفدار اینگونه غذاها هستید، بائو را از دست ندهید چون می‌توانید طعم شرق را در غرب بچشید.

رستورا‌ن‌ها و کافه‌های انگلیس
در نقشه‌ی زیر جای رستوران‌ها و کافه‌هایی که معرفی شده را مشخص کرده‌ایم؛ کافی‌ست که روی هر کدام از آیکون‌ها کلیک کنید تا اطلاعات مرتبط با هر کافه یا رستوران را ببینید.

[تعداد: 5    میانگین: 3.2/5]
موقعیت(ها)

از گذاشتن پست تو فروم‌ها شروع کردم. 12 سالم بود که در دوره‌های خبرنگاری یونیسف یاد گرفتم چگونه بنویسم. بعد تو مجله‌های مختلف شروع به کار کردم و دست سرنوشت من رو به اینجا رسوند. در کنار نوشتن، همیشه از دیدن فیلم لذت می‌بردم، به همین دلیل شروع کردم زیرنویس زدن و شدم AmirDW.

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.7 35 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
امیرحسین سربیشه
16 مرداد، 1397
در پاسخ به امیر امیری
من اون رستوران مکزیکیه رفتم و تاکوشو خوردم.. خیلی خوشمزس. فضاشم عالیه پیشنهاد میکنم حنما برید. ممنون از معرفی این رستورانهای خوب

سلام دوست عزیز
ممنون که تجربیاتت رو با ما به اشتراک گذاشتی ?

امیر امیری
15 مرداد، 1397

من اون رستوران مکزیکیه رفتم و تاکوشو خوردم.. خیلی خوشمزس. فضاشم عالیه پیشنهاد میکنم حنما برید. ممنون از معرفی این رستورانهای خوب