راهنمای سفر به کره جنوبی

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

16 اردیبهشت، 1397
16 اردیبهشت، 1397
مدت مطالعه :
کره‌جنوبی؛ کشوری که با وجود گران بودن نتوانسته جلوی هجوم توریست‌ها به این سرزمین زیبا را بگیرد. اگر شما هم جزو طرفداران سریال‌های کره‌ای هستید و به دیدن لوکیشن سریال‌ها علاقه دارید این سفر مناسب شماست.

به کره‌جنوبی خوش آمدید:

한국에 오신 것을 환영합니다

به این 5 دلیل توریست‌ها به کره جنوبی سفر کردند:
  1. کره‌جنوبی به دلیل قدمت تاریخی، سنت‌های متنوعی دارد که با وجود گذشت قرن‌ها آنها را حفظ کرده‌اند. برای مثال مراسم‌ رقص با لباس‌های سنتی برای توریست‌ها بسیار جالب است.
  2. از جاذبه‌های سئول قرار گرفتن ساختمان‌های مدرن و سنتی در کنارهم هست. این ترکیب قدیمی و جدید به یک جاذبه‌ توریستی تبدیل شده.

  3. شرایط اقلیمی و نوع پخت غذاها، باعث شده کره جنوبی غذاهای منحصر به فردی داشته باشد، سرو غذاهای دریایی که معمولا به صورت نیم‌پز و خام هستند، با ذائقه ما جور نیست به همین دلیل کیمچی (غذای سنتی کره‌ که با نوعی کلم به نام بائچو، سبزیجات و ادویه‌جات گوناگون و البته فلفل قرمز درست می‌شود) بین توریست ها طرفداران زیادی پیدا کرده.
  4. در کره جنوبی بازدید از معابد بودایی را از دست ندهید. محیطی آرام و پر از آرامش که در قلب سئول یا در روستاها و حتی بالای کوه قابل دسترسی است و می‌تواند یک تجربه عالی در سفر هیجان‌انگیز شما باشد.
  5. با توجه به اینکه کره جنوبی یک شبه‌جزیره است، سواحل زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد، جزیره ججو محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین جزیره‌ی این کشور است.
ویزا بگیرم؟
در حال حاضر خدمات ویزا VisaHQ برای ساکنان ایالات متحده، کانادا، انگلستان، امارات، هند، آلمان، اندونزی، ایرلند و سنگاپور است. برای ویزای توریستی کره جنوبی، سفارت کره جنوبی طرف قرار داد با چند شرکت هواپیمایی در ایران است که در سایت سفارت کره جنوبی مشخصات آژانس‌ها قرار داده شده تا از آن طریق اقدام کنید.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم‌هزینه (هزینه ی سفر تا 100.000 وون)
♦یک اتاق معمولی هتل: 20.000 وون
♦ غذاهای خیابانی: 1000 تا 5000 وون
♦ بلیط مترو: 1300 وون
♦ ورود به موزه ملی کره: رایگان

“هر 1000 وون حدود 0.94 سنت (1 دلار) آمریکا ارزش دارد.”


سفر متوسط (100.000 تا 300.000 وون)
♦ مهمانپذیر هانوک: 70.000 وون
♦ بلیط کاخ گیونگ بوک گانگ: 3000 وون
♦ یک وعده پاستا با نوشیدنی: 40.000 وون
♦ بلیط تئاتر: 40.000 وون
سفر لوکس از 300.000 وون
♦ اتاق در هتل با کیفیت: 200.000 وون
♦ اسکراب و ماساژ دریک سونا لوکس: 60.000 وون
♦ تور دی ام زد: 100.000 وون
چه ارزی با خودم ببرم؟
واحد پول کره جنوبی وون (Won) است که در بازارهای جهانی با نماد KRW شناخته می‌شود. بهترین ارزی که می‌توانید با خود ببرید دلار است. تبدیل ارز در فرودگاه زیاد به صرفه نیست پس اگر عجله ندارید از صرافی‌های داخل فرودگاه استفاده نکنید. چنانچه با تور سفرمی‌کنید حتما از لیدر کمک بگیرید.
با چی برم؟
هواپیما: در زمان خرید بلیط کره جنوبی باید این نکته را بدانید که بیشتر پروازهای بین‌المللی از فرودگاه بین‌المللی اینچون انجام می‌شود که جاده‌ای (80 دقیقه) و با قطار (60 دقیقه) تا سئول فاصله است. مالیات خروج فرودگاه کره در قیمت بلیط گنجانده شده است.
کشتی: برای سفر به شمال آسیا که کره‌ی جنوبی نیز شامل آن می‌شود کشتی‌ها گزینه‌ی مناسبی هستند.
    مسیر اول: از چین و از طریق کشتی دوازده بندر چینی به اینچئون.
    مسیر دوم: کشتی‌های شاتل بین بوسان و چهار شهر ژاپن: فوکوئوکا، شیمونسکی، اوزاکا و تسوشیما در حرکتند و خدمات انتقال فوری از بوسان به فوکوئوکا نیز در دسترس است.
قطار: پس از رفتن به ژاپن، بلیط قطار از ژاپن به کره جنوبی راه مناسب و بی‌دردسری است.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‌ی خودرو
بسیاری از افراد برای کم کردن هزینه‌ها، آسایش و راحتی خود به فکر کرایه خودرو در سفر می‌افتند. کرایه خودرو در کره جنوبی از 65.000 وون (حدود 60 دلار آمریکا) شروع می‌شود که می‌تواند تا 50 درصد تخفیف داشته باشد. هزینه بیمه در حدود 10.000 وون در روز، که این مقدار متناسب با سطح بیمه انتخابی شما قابل تغییر است. بهتر است یک ماشین کره‌ای اجاره کنید، زیرا در صورت تصادف، خسارت برای شما بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. به یاد داشته باشید که باید قبل از سفر برای گرفتن گواهینامه بین‌المللی اقدام کنید و 21 سال تمام باشید.
به دلیل رانندگی خطرناک در کره بیمه اجباری است و از نکاتی که باید در حین رانندگی رعایت کنید عبارتند از:
وسایل نقلیه در سمت راست جاده حرکت می‌کنند، راننده و مسافر صندلی جلو باید کمربند ایمنی ببندند. اگر می‌خواهید درباره اجاره خودرو در سفرهای خارجی بیشتر بدانید به مطلب «چطور در سفر خارجی خودرو اجاره کنم؟» بروید.
♦ اتوبوس
اتوبوس‌ها هر 15 دقیقه بین شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک، روستاها، معابد و پارک‌های ملی در حرکتند که معمولا درجدول زمانبندی منظم اجرا نمی‌شوند و بارها در طول روز تغییر می‌کنند اما همیشه در سمت راست حرکت می‌کنند درنتیجه همیشه در دسترس هستند. صندلی اتوبوس‌ها زیاد راحت نیستند پس اگر قصد سفر طولانی دارید قطار گزینه مناسب‌تری است.
Udeung (اتوبوس‌های اکسپرس) که به جای 4 صندلی در هر ردیف، سه صندلی دارد و 50% گران‌تر هستند. برای سفر یک ساعته با اتوبوس حدود 4000 وون (حدود 4 دلار) باید پرداخت کنید. چون به ندرت زبان انگلیسی بلد هستند نوشتن مسیرها و مقصد روی کاغذ خیلی می‌تواند کمکتان کند.
بزرگراه‌ها دارای یک خط اتوبوس ویژه‌اند که به دلیل ترافیک سنگین در آخر هفته فعالیت می‌کنند.
♦ دوچرخه
دولت کره استفاده از دوچرخه را به عنوان یک وسیله نقلیه سبز و سالم ترویج داده و در همین راستا به توسعه زیرساخت‌های دوچرخه سواری پرداخته. به همین دلیل انتخاب دوچرخه در سفرهای کوتاه یه گزینه مناسب و کم دردسراست. برای کرایه هر ساعت دوچرخه در حدود 3000 وون باید بپردازید.
♦ مترو
شش شهر کره جنوبی دارای سیستم مترو هستند: سئول، بوسان، داجون، دائگو، گوانگجو و اینچون. مترو یک راه حمل ونقل ارزان و راحت درشهرهای بزرگ است. نام ایستگاه‌ها به دو زبان انگلیسی و کره‌ای نوشته شده. با استفاده از کارت‌های قابل شارژ T-Money می‌توانید همه هزینه‌های اتوبوس، مترو، تاکسی و قطار را پرداخت کنید. هزینه خرید اولیه 3000 وون است که درهر سفر 100 وون تخفیف دارد و می‌توانید از ایستگاه مترو، کیوسک‌های اتوبوس و حتی فروشگاه‌ها خریداری کنید.
♦ تاکسی
تاکسی‌ها تقریبا همه جا هستند و کرایه‌های گرانی ندارند. تاکسی‌های معمولی حدود 2400 وون و تاکسی‌های لوکس حدود 4500 وون هزینه دارند. عوارض هر بزرگراه به کرایه اضافه می‌شود و از آنجایی که تعداد کمی از رانندگان به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بهتر است برنامه ریزی کنید که چطور با راننده ارتباط برقرار کنید.
♦ قطار
کره جنوبی دارای یک شبکه قطار عالی و جامع است. قطارها تمیز، راحت و دقیق هستند، اطلاعات هر ایستگاه به دو زبان کره‌ای و انگلیسی نوشته شده. قطار بهترین گزینه برای سفرهای طولانی‌ست. بیشتر قطارها دارای یک کافه قطار است که نه تنها می‌توانید نوشیدنی وغذاهای میان وعده خریداری کنید، بلکه به اینترنت سریع دسترسی داشته باشید. هزینه بلیط کودکان نیم‌بها است.
توریست‌ها می‌توانند یک بلیط KoRail را از دفاتر مسافرتی در خارج از کشور و یا آنلاین خریداری کنند. این خدمات مسافری نامحدود راه آهن (از جمله خدمات KTX) را برای یک روز (66.900 وون)، سه روز (93.100 وون)، پنج روز (139.700 وون) یا هفت روز (168.400 وون) بپردازند. کودکان (چهار تا 12 سال) نیم بها و جوانان (13 تا 25 ساله) با 20% تخفیف.
مسافت‌ها در کره آنقدر زیاد نیست که نیاز به خرید KoRail باشد مگر اینکه شما بخواهید تمام کره را بچرخید.
کی برم؟
بهترین تاریخ برای سفر به کره جنوبی از ژوئن تا سپتامبر یعنی شروع فصل گرماست که هم مناظر بسیار زیبایی دارد و هم می‌توانید از ساحل استفاده کنید.
زبان رسمی کره جنوبی چیست؟
زبان هانگول یا کره‌ای که امروزه در خانواده زبان‌های دیرین سیبری دسته بندی می شود.
حدود 35٪ از واژگان این زبان را واژگان اصیل کره‌ای تشکیل داده است، در حالی که در حدود 60٪ آن واژگان چینی-کره‌ای (واژگان چینی یا ریشه چینی) به خود اختصاص داده‌. 5٪ باقی‌مانده، شامل واژه‌های دیگر زبان‌هاست که 90٪ آنها از زبان انگلیسی وارد شده‌. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام: 안녕하세요. (اَنْیونگ بُسِیُ)
  • خداحافظ: 바이 바이 (پایی پایی)
  • حالت چطوره؟잘 지냈어요? (چال چینه سُیُ)
  • این چنده؟ 이 가격인가 (ای کاگیونگ اینگا)
  • ممنونم: 고마워. (کُمااوآ)
وضعیت بهداشتی و درمانی در کره جنوبی چطور است؟
♦ بیمارستان
کیفیت مراقبت‌های پزشکی و درمانی در سئول بالاست. کره جنوبی از نظر جراحی‌های زیبایی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهاست و افراد زیادی هرساله از کشورهای مختلف برای انجام این عمل‌ها به این کشور سفر می‌کنند.
♦ وضعیت آب در کره جنوبی
شیر آب در کره جنوبی نسبت به آمریکا خالص‌تر است با این حال اکثریت مردم از آن استفاده نمی‌کنند و بطری‌های آب در اکثر جاها در دسترس شماست.
♦ واکسن بزنم؟
واکسیناسیون خاصی برای سفر به کره نیاز ندارید. اما بهتر است واکسن‌های هپاتیت A و B را زده باشید.
♦ چه داروهایی ببرم؟
برای خرید بیشتر داروها به نسخه پزشک نیاز دارید بنابراین اگر دارو خاصی مصرف می‌کنید یک نامه از پزشک معالج که در آن شرح وضعیت پزشکی شما نوشته شده باشد و لیستی از داروهایی که باید مصرف کنید را همراه داشته باشید.
♦ سرویس بهداشتی
از آنجایی که کره به تمیزی مشهور است در نتیجه سرویس بهداشتی همه جا وجود دارد. بعضی‌ها با گل یا آثار هنری تزئین شده و حتی گاهی موسیقی دارند. دستمال توالت معمولا در خارج از کابین قرار دارد.
♦ مسائل قانونی
بیشتر مشکلات قانونی گردشگران شامل نقض ویزا یا مواد مخدر است. در مورد نقص و مشکلات ویزا، مجازات آن معمولا جریمه و اخراج از کشور است اما اگر در مورد استفاده یا فروش مواد مخدر گرفتار شوید، چند ماه زندانی در انتظار شماست.
کره جنوبی امن است؟
با وجود اینکه کره جنوبی فقط چند ده کیلومتر با مرز کره شمالی فاصله دارد اما سئول از امن‌ترین شهرهای بزرگ جهان است. میزان جرم و جنایت کم و تنش‌های سیاسی کمتری با همسایگان خود دارد.

“در شب مراقب رانندگان باشید. رانندگانی که در شب چراغ قرمز را رد می‌کنند زیادند پس اگر عابر پیاده هستید باید خیلی مراقب باشید.”


تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
زندگی در کره جنوبی می‌تواند سخت شود اگر ندانید چطور راه خود را پیدا کنید. برای راحتی در این زمینه از برنامه‌های محلی استفاده کنید که نمونه‌ای از بهترین‌هایش را در ادامه می‌بینید.
KakaoTalk برنامه محبوب و شماره یک پیام‌رسانی در کره است. اگر می‌خواهید با مردم کره ارتباط باشید یا ملاقات کنید نصب این برنامه جزو ضروریات است.
Subway Korea سیستم مترو سئول سریع اما پیچیده است. مترو در شهرهای بزرگ مثل کره جنوبی معمولا شلوغ است و اگر نمی‌خواهید وقت خودتان را در مترو صرف مسیریابی کنید با نصب این برنامه مسیرهای دقیق مترو را دریافت کنید.
Waygo Translator تقریبا همه می‌دانند که نمی‌توان به ترجمه google translate اعتماد کرد. در حالیکه برنامه‌های ترجمه قابل اعتماد بی‌شماری وجود دارد، یکی از این برنامه‌ها Waygo است. این برنامه به راحتی زبان‌های کره‌ای، چینی و ژاپنی را به انگلیسی بر می‌گرداند.
AirVisual Air Quality App سئول نیز با معضل آلودگی هوا مواجه است. این برنامه پیش بینی کیفیت هوا برای روز آینده و میزان ذرات گردوغبار در هوا را در اختیار شما قرار می‌دهد.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
کره از سیستم شبکه WCDMA 2100 مگاهرتز استفاده می‌کند. اگر گوشی شما (Unlock) شده و به اینترنت دسترسی دارید کشور کره بسته‌ای را برای توریست‌ها در نظر گرفته که شامل 1‍‌گیگابایت اینترنت به مبلغ 30.000 وون است که می‌توانید از فروشگاه‌ها و مناطق توریستی خریداری کنید.
در کشور کره فروش سیم‌کارت به خارجی‌ها ممنوع است اما شما می‌توانید سیم کارت اجاره کنید. دو شرکتی که سیم‌کارت اجاره می‌دهند (Wifi egg) و یا (Pocket Wifi) هستند.از قبل مطمئن شوید که گوشی شما قابلیت اتصال به پوشش شبکه مقصد را داشته باشد.
که از 7150 روبل در روز هزینه دارند. در کره‌ جنوبی تمام کافه‌ها، هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و مراکز توریستی تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند فقط از مسئول آنجا رمز وای‌فای را بخواهید.
تلفن‌های همراه
تماس‌هایی که با شما گرفته می‌شود رایگان و تماس‌هایی که شما می‌گیرید حدود 600 وون در دقیقه است، اما برای مثال تماس با ایالت متحده، 700 وون در دقیقه و انگلستان 1050 وون در دقیقه است. که 10% مالیات بر ارزش افزوده به آن اضافه می شود.
زمانی‌که شما از تلفن همراه خود تماس می‌گیرید، همیشه کد منطقه را وارد کنید، حتی اگر در شهر مورد نظرتان هستید.

سیمکارت SK

سیمکارت LG
سیمکارت KT



موقعیت(ها)

کارگردانی انیمیشن خوندم و شیفته‌ی کتاب‌های دن براوون‌ام. عاشق یادگیری‌ام و از آموزش دانسته‌هام لذت می‌برم. همیشه برای پیدا کردن راه‌حل‌های تازه و جدید آماده‌ام و با یکنواختی جور نیستم. کمک به دیگران و مفید بودن قشنگ‌ترین حس برامه. حساسیت ندارم چه کاری بهم سپرده می‌شه اما برام خیلی مهمه اون کار دقیق و درست انجام بشه. تیراندازی جزو علاقه‌هامه و دارم سعی می‌کنم به سطح حرفه‌ای برسم.

امتیاز دهید 61 دیدگاه ۵ / 4.5 1107 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
مهمان
1 تیر، 1399

سلام. خیلی مطالب مفیدی بودن. یه سوال داشتم. من میخوام به کره جنوبی برم و آیدل بشم. چجدری میتونم ابن کارو بکنم؟

پاسخ اسمارتیز :باید با شرکت‌های استعدادیابی کره‌ای در ارتباط باشید و در تستشون شرکت کنید
نگار
24 خرداد، 1399

سلام مرسی از مطالب مفیدتون فقط من میخوام که بازیگر سریالای تاریخی کره بشم آمار هیچ اطلاعی ندارم چیکار کمم؟؟

پاسخ اسمارتیز :سلام. بسیار سخته. می‌تونید آژانس‌های استعدادیابی کره‌ای پیدا کنید و ایمیل بدید بهشون
fati
13 خرداد، 1399

سلام .ببخشید من میخواستم ی ویزای توریستی بگیرم وحدود 90روز یاکمتر در کره حنوبی باشم میخوام اونجا ی فرد معروفی رو ملاقات کنم برای همین میشه بگینشرایطش چجوریه میتونم با ویزای توریستی چنین کاری بکنم و شرایط و هزینه کلی چقدر میشه حالا از راه ارزونش :هتل .هزینه بلیط و رفت و برگشت و خورد خوراک..... میشه خواهشاااا راهنماییم کنین

پاسخ اسمارتیز :سلام، در همین مطلب به اطلاعات مهمی اشاره کردیم، برای ویزا هم با شماره 02188101360 تماس بگیرید.
Mahdie
7 خرداد، 1399
در پاسخ به شینا
عالی بود ما سه سال پیش رفتیم در آنجا کنسرت اکسو هم رفتیم جای تمام ایرانی ها خالی بود بهترین بود😍😍😍😍😍

تونستی باهاشون عکس بگیری،؟

لیسا
7 خرداد، 1399

عالیییییی

پاسخ اسمارتیز :ممنون از شما:)
غزل
17 اردیبهشت، 1399

سلام خسته نباشید من 15 سالم هستش و خیلی به کره ی جنوبی علاقه شدیدی دارم میخواستم بدونم وضعیت زندگی در اونجا چطوره و چقدر پول واسه زندگی در اونجا ببریم ی سوال دیگه آیا پول تومان رو میتونیم تو ایران به وون تبدیل کنیم و بریم اینطور راحت نیست

پاسخ اسمارتیز :
سلام غزل عزیز، زندگی در کره ارزان نیست و شرایط نسبتاً سخت‌تری نسبت به دیگر کشورها داره.مثلا حداقل 5 سال در کره باید زندگی کنید تا به شما اقامت بدهند.
در مورد سوال دومتون باید بگم وون ارزی رایجی در کشور نیست و خیلی سخت پیدا می‌شه. با این‌حال اگر پیدا کردیم و می‌صرفید می‌تونید اینکارو بکنید.
ستایش
14 اردیبهشت، 1399

واقعا عالی 100 ستاره ام کمه واقعا
عالی بود 😊😊😊😆😅😄😃

نازنین
13 اردیبهشت، 1399

سلام خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون
فقط من یک سوال داشتم
نمیشه تو خوده ایران تومان رو یه وون تبدیل کرد و بعد رفت؟(اطلاعات زیادی درباره نحوه تبدیل ندارم)
چون حدودا هر 1000 وون مساوی 1 دلاره و ولی هر 1000وون معادل 3500تومنه یعنی اگ تو خوده ایران تبدیل کنیم خیلی بهتر میتونیم پول سیو کنیم...
این اصلا امکان پذیره؟

پاسخ اسمارتیز :
سلام نازنین عزیز
ارز وون جزو ارزهایی هستش که خیلی کم پیدا می‌شه. اگر پیدا کردید و می‌صرفید می‌تونید اینکارو بکنید. قبلش حتما از بابت این موضوع مطمئن بشید.
샇라
8 اردیبهشت، 1399

سلام ، مطالبتون بسیار مفید بود الان در حال یادگیری زبان کره ای هستم وقتی یاد گرفتنم تموم بشه به کره میرم

پاسخ اسمارتیز :سلام. ممنون از شما که مطالب رو خوندین. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید
شینا
24 فروردین، 1399

عالی بود ما سه سال پیش رفتیم در آنجا کنسرت اکسو هم رفتیم جای تمام ایرانی ها خالی بود بهترین بود😍😍😍😍😍

پاسخ اسمارتیز :چقدر عالی ... ایشالا بازم برید و بیشتر از خاطراتتون برامون بگید :)
یلدا
18 فروردین، 1399

عالی عالی

پاسخ اسمارتیز :=)))
مهمان
18 فروردین، 1399

سلام.من میخام برای عمل زیبایی به کره جنوبی سفر کنم میشه راهنماییم کنید

پاسخ اسمارتیز :سلام، با شماره 02188101360 تماس بگیرید
الهه
14 فروردین، 1399

سلام . میخواستم بپرسم چه رشته ای برای بورسیه گرفتن در کره بهتره من سال دیگه کنکور دارم رشته انسانی هستم و ایلتس دارم

پاسخ اسمارتیز :سلام دوست عزیز. ما برای اخذ ویزای توریستی کره جنوبی اقدام می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنم از فروم و سایت‌های مربوط به تحصیل در کره راهنمایی بگیرید.
liaa
26 اسفند، 1398

سلام سایتتون واقعا مفید بود فقد من ی سوال دارم.
من قراره چند هفته دیگه به آلمان برم و قراره بعدش به مدرسه موسیقی برم و اونجا تحصیل کنم.چون از بچگیم همیشه همه بهم میگفتن صدام واقن خیلی خوبه.میخاستم ببینم با این شرایطی که وجود داره من میتونم خاننده کیپاپ باشم و برام مشکل خاصی پیش نمیاد؟در ضمن بگم که آدم فوق العاده پر تلاشی هستم و هیچ وقت جا نمیزنم.به نظرتون من میتونم؟

پاسخ اسمارتیز :
سلام، ممنون از پیامتون
پیشنهاد می‌کنم قبل از سفر با چند کمپانی که در این زمینه فعالیت دارند مکاتبه کنید. رزومه و صدای خودتون رو بفرستید و در صورت قبولی به اونجا برید. اینجوری هم با هدف مشخص سفر می‌کنید و هم در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شه.
Elahe
23 اسفند، 1398

سلام خدمت شما خانم گل🌺
بسیار بسیار از صحبت های شما لذت بردم و متشکرم از زحمتی که کشیدین.❤🤗
یه سوال.
شما عرض کردین ، ما برا اینکه بریم کره باید با دلار بریم.
نمیشه با خود ارز کره که وون هستش بریم؟
مگه فرقی هم داره که با دلار بریم یا با وون خود کره؟

پاسخ اسمارتیز :
سلام الهه عزیز
ممنون از پیام پر انرژیتون :)
در جواب سوالتون باید بگم اگر وون دارید می‌تونید با خودتون ببرید چون معمولا ارز وون یا نیست در اینجا یا خیلی سخت پیدا می‌شه. و دلیل دیگه اینکه تبدیل دلار شما تو کره به وون بیشتر به صرف شما هستش.
نازنین
23 اسفند، 1398

میشه کلماتی یاد بدید ک چجوری بگیم کی بلک پینک کنسرت دارد؟

Parsa
22 اسفند، 1398
در پاسخ به Parsa
سلام خانم سروی
ببخشید یک سوالی داشتم میشه به طور کامل بگین با چه وسایلی میشه به کره جنوبی سفر کرد
ممنون از لطف شما

سلام منظورم اینه که با چه چیزایی میشه رفت بجز هواپیما

Parsa
21 اسفند، 1398
در پاسخ به Parsa
سلام خانم سروی
ببخشید یک سوالی داشتم میشه به طور کامل بگین با چه وسایلی میشه به کره جنوبی سفر کرد
ممنون از لطف شما

میگم مثلا با هواپیما میشه سفر کرد دیگه با چه وسیله هایی میشه سفر کرد
مثلا با ماشین میشه؟؟

پاسخ اسمارتیز :
بله با هواپیما حتما باید سفر کنید. اگر بخوایید از کشورهای مختلف برید باید ویزاهای تمتم اون کشورهارو بگیرید + هزینه‌های دیگه که اصلا راه منطقی‌ای نیست.
Parsa
19 اسفند، 1398

سلام خانم سروی
ببخشید یک سوالی داشتم میشه به طور کامل بگین با چه وسایلی میشه به کره جنوبی سفر کرد
ممنون از لطف شما

پاسخ اسمارتیز :
سلام دوست عزیز
متوجه سوالتون نشدم. ممنون میشم دقیق‌تر توضیح بدید :)
جونگ کوک
23 بهمن، 1398

عالی

پاسخ اسمارتیز :ممنون :)
جونگ کوک
23 بهمن، 1398

ممنون از اطلاعات کافی که در اختیارمان قرار دادید.

پاسخ اسمارتیز :سلام
خوشحالیم که راهنمای سفر به مطلب کره جنوبی مورد توجهتون قرار گرفته و ممنون از پیامتون :)
Reyhaneh
19 دی، 1398

سلام خانوم سروی.یک سئوال داشتم ببخشید اونجا اشکالی نداره که شال سرمون باشه و پوشش داشته باشیم

پاسخ اسمارتیز :سلام ریحانه عزیز. نه مشکلی نیست. مسئله حجاب تقریبا در تمام کشورها امری شخصی به حساب می‌آید.
دنیا
16 دی، 1398

خیلی خوب بود ولی اصلا رفتیم اونجا باید چیکار بکنیم

پاسخ اسمارتیز :
مرسی :) ممنون از شما که خوندید
متوجه منظورتون نشدم :|
ماتیلدا
6 دی، 1398

سلام من و دوستم 15سالمونه ما خیلی دوست داریم که در کره جنوبی زندگی کنیم ولی نمی دونیم که چجوری باید اقامت بگیریم میشه ما رو راهنمایی کنید

پاسخ اسمارتیز :
ماتیلدا عزیز
ما در زمینه گردشگری و سفر فعالیت می‌کنیم. اگر درباره سفر توریستی به کره جنوبی سوالی داشتید ما پاسخگو هستیم. پیشنهاد می‌کنم از فروم‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.


ماتیلدا
6 دی، 1398

درواقع ما میخوایم اونجا خواننده بشیم

ماتیلدا
6 دی، 1398

راستی از اینکه جواب سوالای قبلی مو دادین ممنونم

پاسخ اسمارتیز :خواهش می‌کنم. خوشحالیم که از نحوه پاسخگویی راضی بودید. :)
ماتیلدا
3 دی، 1398

سلام من اگه به کره سفر کنم بخوام اونجا هم زندگی کنم هم کار داشته باشم حتما باید شهروند اونجا بشم ؟

پاسخ اسمارتیز :سلام دوست عزیز، اقامت دائم در کره جنوبی شرایط متفاوت و سختی دارد، مثلاً حداقل 5 سال در کره زندگی کرده باشید. در نتیجه شما ابتدا باید برای یکی از ویزای کاری کره جنوبی اقدام کنید و بعد از چند سال زندگی و داشتن دیگر شرایط کره درخواست ویزای دائم دهید. به دلیل اینکه زمینه کاری و اطلاعات ما در زمینه ویزای توریستی هست پیشنهاد می‌کنیم به فروم و سایت‌هایی سر بزنید که در زمینه ویزای کاری یا اقامت کره جنوبی فعالیت دارند.
مهمان
3 دی، 1398

من خیلی دوست دارم که برم به کره جنوبی اما نمیدونم خوب یا نه چون یکی از دوستان من میگفت اگه شهروند اونجا نباشی نه بهت کار میدن نه میتونی اونجا زندگی کنی این درست خانم سروی؟؟؟؟؟

پاسخ اسمارتیز :
سلام دوست عزیز
این موضوع تا حد زیادی بستگی به رزومه کاری شما داره. یعنی شما می‌توانید برای یکی از انواع ویزای کاری کره‌جنوبی اقدام کنید و در صورت پذیرفته شدن و چند سال کار در کره جنوبی با داشتن دیگر شرایط درخواستی برای اخذ شهروندی کره جنوبی اقدام کنید. به دلیل اینکه زمینه کاری و اطلاعات ما در زمینه ویزای توریستی هست پیشنهاد می‌کنیم به فروم و سایت‌هایی سر بزنید که در زمینه ویزای کاری یا اقامت کره جنوبی فعالیت دارند.


مهمان
3 دی، 1398

درضمن اطلاعاتی که دادین واقعا مفید بود مچکرم

پاسخ اسمارتیز :ممنون از نظرتون، خوشحالیم که مطلب راهنمای سفر به کره جنوبی مورد توجهتون قرار گرفته.
شانسای
18 آذر، 1398

Bts

پاسخ اسمارتیز :=)))))
نیلوفر
16 آذر، 1398

سلام فرزانه جون یه سوال داشتم میشه در هر سنی وپاییه تحصیلی کمی با ویزای تحصیلی به کره ی جنوبی رفت وبعد اقامت گرفت

پاسخ اسمارتیز :سلام نیلوفر عزیز
برای ویزای تحصیلی باید با مرکز آموزشی کره چه دبیرستان، دانشگاه یا هر مقطع دیگری مکاتبه کنید و در صورت پذیرش برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. اقامت در کره کمی سخت هست و یکی از شروط آن زندگی در کره حداقل به مدت 5 سال است.
سوسن حیدری
12 آذر، 1398
در پاسخ به haleh
سلام بین 15تا19میلیون واسه 20شب واسه 2نفر فقط پول خرید لباس تفریح روزی یه وعده غذایی خوبه یا کمه

سلام روز تون بخیر من می خوام به کره جنوبی سفر کنم واسه کار اقامتم دائمی کنم می خواستم بدونم رشته من گردشگری هست واسه من اونجا کار هست و یا نه باید یه رشته دیگه ای داشته باشیم.

پاسخ اسمارتیز :سلام سوسن عزیز
زمینه کاری ما گردشگری و سفرهای توریستی است. متاسفانه در این زمینه اطلاعاتی ندارم. پیشنهاد می‌کنم این موضوع را از طریق فروم‌ها یا سایت‌هایی که زمینه فعالیت آن‌ها ویزای کاری است پیگیری کنید.
haleh
20 آبان، 1398

سلام بین 15تا19میلیون واسه 20شب واسه 2نفر فقط پول خرید لباس تفریح روزی یه وعده غذایی خوبه یا کمه

پاسخ اسمارتیز :سلام دوست عزیز، با مبلغی که شما فرمودید می‌توانید سفری اقتصادی داشته باشید. اگر بتونید حدود 30 میلیون با خودتان ببرید، سفر مناسب‌تری خواهید داشت.
فرزانه سروی
17 فروردین، 1398
در پاسخ به Yerin
سلام من چگونه میتوانم در کره جنوبی زندگی کنم?
ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ دهید ممنون.

سلام دوست عزیز :)
تراونر در زمینه سفر و اخذ ویزای توریستی فعالیت دارد.
برای اقامت پیشنهاد می‌کنیم به فروم‌ها و یا سایت‌های معتبر مهاجرتی مراجعه کنید.

Yerin
5 فروردین، 1398

سلام من چگونه میتوانم در کره جنوبی زندگی کنم?
ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ دهید ممنون.

شیدا
13 اسفند، 1397
در پاسخ به فرزانه سروی
سلام دوست عزیز
ممنون از پیامتون ? خوشحالم که مطلب سفر به کره جنوبی براتون مفید بوده :)
در مورد سوالتون باید بگم مشکلی نداره. می‌تونید فقط رزرو هتل برای 4 روز رو همراه داشته باشید.

خیلی ممنون از پاسختون عزیز?

فرزانه سروی
11 اسفند، 1397
در پاسخ به شیدا
با سلام و سپاس از مطالب عالی و مفیدتون که واقعا تو سفر دونستنشون لازمه.?
سوالی داشتم.با ویزای توریستی بلیطم برای 18 روز هست.میتونم اینجا مثلا فقط برای 4 روز هتل رزرو کنم و وقتی رفتم اونجا بقیه مدت سفر رو تو هتل دیگه ای اقامت داشته باشم؟تو فرودگاه اینچئون ایراد نمیگیرن رزرو هتل کمتر از مدت بازگشت باشه؟
خیلی ممنون میشم جواب بدین.

سلام دوست عزیز
ممنون از پیامتون ? خوشحالم که مطلب سفر به کره جنوبی براتون مفید بوده :)
در مورد سوالتون باید بگم مشکلی نداره. می‌تونید فقط رزرو هتل برای 4 روز رو همراه داشته باشید.

فرزانه سروی
11 اسفند، 1397

سلام دوست عزیز
ممنون از پیامتون ? خوشحالم که مطلب سفر به کره جنوبی براتون مفید بوده :)
در مورد سوالتون باید بگم مشکلی نداره. می‌تونید فقط رزرو هتل برای 4 روز رو همراه داشته باشید.

شیدا
11 اسفند، 1397

با سلام و سپاس از مطالب عالی و مفیدتون که واقعا تو سفر دونستنشون لازمه.?
سوالی داشتم.با ویزای توریستی بلیطم برای 18 روز هست.میتونم اینجا مثلا فقط برای 4 روز هتل رزرو کنم و وقتی رفتم اونجا بقیه مدت سفر رو تو هتل دیگه ای اقامت داشته باشم؟تو فرودگاه اینچئون ایراد نمیگیرن رزرو هتل کمتر از مدت بازگشت باشه؟
خیلی ممنون میشم جواب بدین.

فرزانه سروی
9 بهمن، 1397
در پاسخ به چیاکو احمدی
سلام من میخواستم یک سوال به پرسم
میخواستم بدونم میتونم قبل از سربازی به کره جنوبی بروم و مشکل برایم درست نشود ؟ قبل از 18 سالگی

سلام دوست عزیز :)
بر‌اساس قوانین اگر زیر 18 سال باشید برای گرفتن پاسپورت به اجازه والدین نیاز دارید. اگر در سنی هستید که سرباز محسوب می‌شوید باید از اداره نظام وظیفه عمومی برای خروج از کشور مجوز کتبی بگیرید.

فرزانه سروی
9 بهمن، 1397
در پاسخ به دانیال
سلام ممنون واسه مقاله ی که گذاشتین واقعا عالی بود اگه میشه در مورد سفر به کره و مناطق گردشگری ان بیش تر مطلب بگذارید با سپاس.

سلام دانیال عزیز
ممنون از پیامتون :)
ما درباره جاهای دیدنی کره جنوبی مطلبی نوشتیم که از طریق لینک زیر می‌تونید این مطلب رو بخونید.
مطمئناً کره ‌جنوبی جاهای دیدنی زیادی داره و ما سعی می‌کنیم در نوشته‌های بعدی در این‌باره بیشتر بنویسیم. :)
https://bit.ly/2FWAR6T

فرزانه سروی
9 بهمن، 1397
در پاسخ به Fateme
سلام خسته نباشید من دنبال ی مطلب درباره رفتن ب کره برا جراحی زیبایی هستم ک خیلی چیز مفیدی ندیدم کمکم کنه شما میتونید راهنماییم کنید؟این ک چجوری میشه ی مرکز معتبر پیدا کنم

سلام فاطمه عزیز
وقتتون بخیر :)
تراونر در زمینه گردشگری و سفر فعالیت می‌کنه و درباره جراحی زیبایی اطلاعی نداریم. شما می‌تونید این موضوع رو از طریف فروم و انجمن‌هایی که در این مورد نوشته پیگیری کنید.

چیاکو احمدی
7 بهمن، 1397

سلام من میخواستم یک سوال به پرسم
میخواستم بدونم میتونم قبل از سربازی به کره جنوبی بروم و مشکل برایم درست نشود ؟ قبل از 18 سالگی

دانیال
6 بهمن، 1397

سلام ممنون واسه مقاله ی که گذاشتین واقعا عالی بود اگه میشه در مورد سفر به کره و مناطق گردشگری ان بیش تر مطلب بگذارید با سپاس.

Fateme
4 بهمن، 1397

سلام خسته نباشید من دنبال ی مطلب درباره رفتن ب کره برا جراحی زیبایی هستم ک خیلی چیز مفیدی ندیدم کمکم کنه شما میتونید راهنماییم کنید؟این ک چجوری میشه ی مرکز معتبر پیدا کنم

فرزانه سروی
2 بهمن، 1397
در پاسخ به EXO-L
مرسی بخاطر اطلاعات مفیدتون
من از بچگی کره رو دوست داشتم و هشت ساله که عاشق کره ام و دنبال میکنم
کی میشه برم.....?

سلام دوست عزیز
خیلی ممنون ? و مرسی که نظرتونو گذاشتید. خوشحالیم که تونستیم اطلاعات مفیدی بهتون بدیم.
می‌تونید پیج اینستاگرام ما "hitravener@" رو دنبال کنید تا در جریان آفرها باشید.
به زودی خبرهای جدیدی و خوبی داریم که می‌تونه شما رو به سفر کره جنوبی نزدیک کنه. :)

EXO-L
1 بهمن، 1397

مرسی بخاطر اطلاعات مفیدتون
من از بچگی کره رو دوست داشتم و هشت ساله که عاشق کره ام و دنبال میکنم
کی میشه برم.....?

فرزانه سروی
1 بهمن، 1397
در پاسخ به Aylin bts
سلام ببخشید شما تا حالا به کره جنوبی سفر کردی؟

سلام دوست عزیز :)
نه متاسفانه شخصاً سفر نکردم. اما اطلاعات ما از منابع معتبر و افرادی‌ست که به این کشور سفر کردن. تمام تلاش ما اینه تا تمام سوالات شمارو پاسخگو باشیم.

Aylin bts
30 دی، 1397

سلام ببخشید شما تا حالا به کره جنوبی سفر کردی؟

فرزانه سروی
30 دی، 1397
در پاسخ به ستایش
با سلام 2تا سوال داشتم ممنون میشم اگه جواب بدید...اول اینکه برای اقامت در کره جنوبی ویزا لازم دارم؟
و دوم اینکه کره جنوبی دانشگاهش با کیفیت و معتبر است؟ و برای ورود به دانشگاهش باید حتما بورسیه باشم؟..باتشکر از زحماتتون

سلام ستایش عزیز :)
بله، برای سفر به کره جنوبی به هر قصدی (توریستی، کاری، اقامت...) نیاز به ویزا دارید. برای اقامت باید از طریق سفارت و شخصاً اقدام کنید که اصلا کار راحتی نیست. از راه‌هایی که افراد برای اقامت در کره جنوبی انجام می‌دن اینه که ویزا تحصیلی میگیرن، بعد از تحصیل اقدام به دریافت ویزا کاری میکنن و در نهایت بعد از چند سال کار کردن درخواست اقامت می‌کنن که باز هم به راحتی پذیرفته نمی‌شه.
در مورد سوال دوم تا جایی که ما اطلاع داریم کره جنوبی دانشگاه‌های خوبی به خصوص در زمینه فنی داره و حتماً باید ابتدا از دانشگاهی که در نظر دارید پذیرش بگیرید و با ضمیمه کردن آن به مدارک برای ویزا تحصیلی اقدام کنید.
امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم. :)

ستایش
29 دی، 1397

با سلام 2تا سوال داشتم ممنون میشم اگه جواب بدید...اول اینکه برای اقامت در کره جنوبی ویزا لازم دارم؟
و دوم اینکه کره جنوبی دانشگاهش با کیفیت و معتبر است؟ و برای ورود به دانشگاهش باید حتما بورسیه باشم؟..باتشکر از زحماتتون

فرزانه سروی
15 دی، 1397
در پاسخ به jv vv
سلام ممنون از اطلاعاتتون من دختری 17 ساله هستم ک با دوستم میخوام برماست کره و عضو گروهی بشیم و واقعا جدیه تصمیممون اگه بشه راهنمای کنید منو واقعا سپاسگذار لطفتونه میشم و فراموش نمیکنم این لطف رو بازهم ممنون

سلام دوست عزیز
درباره اطلاعات سفر به کره جنوبی اگر سوالی داشتید ما پاسخگو هستیم. تراونر در زمینه گردشگری و سفر فعالیت می‌کنه. متاسفانه درباره سوالی که پرسیدید نمی‌تونم کمکی بکنم.

فرزانه سروی
15 دی، 1397
در پاسخ به مهشید محمدی
سلام خانم سروی
ما قراره چند سالی رو در کره بمونیم و از اونجایی که من دو تا بچه کوچیک 2 ساله و 5 ساله دارم و خودم تنها باید ببرمشون الان دغدغه ام شده بردن به فرودگاه و مدرسه و مهدشون..میتونم بپرسم چند ساعت رو در فرودگاه و چند ساعت رو در هواپیما سپری خواهیم کرد...و اینکه اونجا چه مدرسه یا مهدی بچه هامو بذارم که هم ارزونتر و هم با کیفیت تر باشه؟؟...ممنون میشم پاسخم رو بدبد

سلام مهشید عزیز
امیدوارم سفر خوب و بدون دردسری رو داشته باشی. درباره سوال اول و اینکه چقدر در هواپیما و فرودگاه هستی باید بگم میزان معطلی شما در این پروسه تا حد زیادی بستگی به نوع پرواز و هواپیمایی هست که انتخاب می‌کنی. تمام پروازها به کره‌جنوبی حداقل یک توقف دارند و مدت زمان رسیدن شما تا کره بسته به توقف‌ها متفاوت است. یعنی از 12 ساعت (با یک توقف) تا 40 ساعت (تعداد توقف بیشتر) می‌تواند زمان ببرد. اما خود پرواز به تنهایی 10 ساعت و حداقل توقف 1:30 الی 2 ساعت است. پیشنهاد می‌کنم بخاطر همراه داشتن دو فرزندتان، پروازی را که حداقل توقف و اتلاف وقت را دارد انتخاب کنید. اما سوال دوم که درباره مهدکودک و مدرسه است باید بگم چون این موضوع در زمینه کاری ما نیست اطلاعاتی دربارش نداریم و شما باید این موضوع رو در فروم و انجمن‌هایی که برای افراد مقیم کره و سوال و پاسخ در این زمینه است دنبال کنید.

jv vv
لحظاتی پیش

سلام ممنون از اطلاعاتتون من دختری 17 ساله هستم ک با دوستم میخوام برماست کره و عضو گروهی بشیم و واقعا جدیه تصمیممون اگه بشه راهنمای کنید منو واقعا سپاسگذار لطفتونه میشم و فراموش نمیکنم این لطف رو بازهم ممنون

مهشید محمدی
9 دی، 1397

سلام خانم سروی
ما قراره چند سالی رو در کره بمونیم و از اونجایی که من دو تا بچه کوچیک 2 ساله و 5 ساله دارم و خودم تنها باید ببرمشون الان دغدغه ام شده بردن به فرودگاه و مدرسه و مهدشون..میتونم بپرسم چند ساعت رو در فرودگاه و چند ساعت رو در هواپیما سپری خواهیم کرد...و اینکه اونجا چه مدرسه یا مهدی بچه هامو بذارم که هم ارزونتر و هم با کیفیت تر باشه؟؟...ممنون میشم پاسخم رو بدبد

فرزانه سروی
21 شهریور، 1397
در پاسخ به جعفر فهادان
اطلاعات مربوط به خرید سیمکارت خیلی مفید بود. خیلی بدردم خورد

سلام دوست عزیز. مرسی از پیامتون.
خوشحالم که تونستیم برای سفرتون به شما کمک کنیم. :)

فرزانه سروی
21 شهریور، 1397
در پاسخ به سارا
سلام خانم سروی عزیز
نکات خیلی خوبی گفته بودین
خیلی خیلی ممنونم
من سوال داشتم
اگر جواب بدین ممنون میشم

یکی اینکه چه کالاهایی رو مجاز نیستیم به کره ببریم
و دیگه اینکه من برای یکسال دارم میرم کره
آیا میتونم اونجا حسابی داشته باشم که برام از اینجا دلار حواله کنن؟

سلام دوست عزیز. ممنون که وقت گذاشتید مطلب سفر به کره جنوبی رو خوندید و خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته.
در جواب سوال کالاهای مجاز باید بگم اگر منظورتون کالاهای مجاز در هواپیما هست می‌تونید سری به لینک زیر بزنید و از مطلبی که درباره‌ی اشیای ممنوعه در هواپیما نوشتیم استفاده کنید.
https://bit.ly/2CKMXir
اما مواردی هست که وارد کردن آن به خود کشور کره‌ جنوبی ممنوع شده. که شامل موارد زیر هست.
• کتاب‌، عکس، فیلم، سی دی و هرچیزی که محتوای سیاسی، بحث‌برانگیز و یا خلاف قوانین و آداب و رسوم کره داشته
باشه.
بردن غذا مثل خیلی از کشورهای دیگه ممنوع شده.
داروهای مخدر، توهم‌زا و امثال آن ممنوعه. در صورتی‌که دارو تجویز پزشک هستش باید یه کپی از نسخه‌ی دارو همراهتون باشه که پس از بررسی و تایید می‌تونید با خودتون ببرید.
• بردن میوه‌ی تازه ممنوعه.
گیاه چه از نوع گیاهان دمی چه گل و گلدان ممنوع هست.
و اما سوال دیگه‌ای که درباره حساب بانکی داشتید. بستگی داره شما به چه منظور قرار هست تو این کشور بمونید. تحصیلی، کاری و یا هر دلیل دیگه‌ای که داشته باشه باید نامه‌ای با محتوای قابل قبول و مستند از اقامت خودتون رو به بانک ببرید و با اون حساب باز کنید. (اگر دانشگاه هست نامه‌ای از دانشگاه کره و اگر کاری، از شرکت و یا هرجایی که قراره مشغول به کار بشید). بعد از باز کردن حساب، خانوادتون می‌تونن از اینجا با رفتن به صرافی‌های معتبر دلار براتون واریز کنن.

جعفر فهادان
20 شهریور، 1397

اطلاعات مربوط به خرید سیمکارت خیلی مفید بود. خیلی بدردم خورد

سارا
20 شهریور، 1397

سلام خانم سروی عزیز
نکات خیلی خوبی گفته بودین
خیلی خیلی ممنونم
من سوال داشتم
اگر جواب بدین ممنون میشم

یکی اینکه چه کالاهایی رو مجاز نیستیم به کره ببریم
و دیگه اینکه من برای یکسال دارم میرم کره
آیا میتونم اونجا حسابی داشته باشم که برام از اینجا دلار حواله کنن؟

فرزانه سروی
31 اردیبهشت، 1397
در پاسخ به رهام جنتی
فوق العاده مفید بود. صفحه رو سیو کردم تا بتونم توی کره هم ازش استفاده کنم.
ممنون از اطلاعات خیلی کاربردیتون موفق باشید

ممنون از شما که همراه ما هستید. خوشحالیم که از نوشته ما راضی بودید.

رهام جنتی
30 اردیبهشت، 1397

فوق العاده مفید بود. صفحه رو سیو کردم تا بتونم توی کره هم ازش استفاده کنم.
ممنون از اطلاعات خیلی کاربردیتون موفق باشید