راهنمای سفر به هلند

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

27 تیر، 1397
27 تیر، 1397
مدت مطالعه :
هلند یک کشور محبوب با حس‌های خوب است؛ چون بوی گل‌های هلندی را می‌توانید از فرسنگ‌ها هم احساس کنید. چمدان‌تان را ببندید و خودتان را برای سفری با خاطره‌های خوش آمده کنید. شاید قبل از سفر نداشتن اطلاعات شما را دچار استرس کند اما ما اینجا به شما کمک می‌کنیم تا بهترین اطلاعات را قبل از سفر بخوانید و با خیال راحت به جایی که به گل‌هایش معروف است، سفر کنید.

به هلند خوش آمدید:

Welkom in Nederland

به این 5 دلیل توریست‌ها به هلند سفر کردند:
  1. دوچرخه‌سواری؛ تعجب نکنید هلند جایی‌ست که به دوچرخه‌سواریش معروف است. بسیاری از مردم برای خرید یا رفتن به محل کارشان به جای استفاده از ماشین و وسایل نقلیه عمومی از دوچرخه استفاده می‌کنند. همین باعث شده که در گوشه گوشه‌ی هلند دوچرخه‌هایی را ببینید که حتی به شمایی که مسافر هلند هم هستید اجاره داده می‌شود پس فرصت را از دست ندهید و تجربه‌ی متفاوتی از سفرتان به هلند را رقم بزنید.
  2. مردم هلند برای تفریح و اوقات فراغت به ساحل می‌روند، این چند سال اخیر گردشگران هم به سواحل هلند علاقه‌مند شده‌اند اما چرا؟ چون به هر ساحلی که بروید کافه‌هایی را می‌بینید که بر روی ماسه‌ها یا چوب ساخته شده‌اند و با موسیقی آرامی میزبان شما هستند.
  3. کمی تیزبین باشید تا شما هم پرندگان هلندی را که برفراز آسمان پرواز می‌کنند را ببینید. شما هم به پیشنهاد مسافرانی که قبل از شما به هلند رفته‌اند گوش دهید و به سراغ جزیره تکسل بروید. بسیاری از پرندگان منتظر دوربین شما هستند تا آلبوم عکس‌های‌تان را کامل کنند.
  4. شاید مسخره به نظر بیاید اما خیلی از کسانی که هلند را برای تفریح انتخاب کرده‌اند یک دلیل مهم‌تر از تفریح دارند آن هم انگلیسی صحبت کردن هلندی‌هاست. پس شمایی که دوست دارید با مردم بیشتر ارتباط برقرار کنید هلند مخصوص شماست چون با دانستن کمی زبان انگلیسی می‌توانید با مردم هلند خوش‌ و‌ بش کنید.
  5. در ساحل‌های هلند همان‌طور که قبلا گفتیم نمی‌شود از کافه‌هایش غافل شد اما فعالیت‌های هیجانی و آبی را هم نادیده نگیرید. موج‌سواری، قایق‌سواری و کایت‌سواری از بهترین فعالیت‌هایی‌ست که نباید آن را فراموش کنید.
ویزا بگیرم؟
برای رفتن به هلند شما نیاز به اخذ ویزای هلند دارید پس قبل از سفر گرفتن ویزا را فراموش نکنید.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم هزینه 100 یورو
♦ تخت‌خوابگاهی 25 تا 60 یورو
♦ غذاهای سرد و کنسروی 20 یورو
♦ اجاره دوچرخه برای یک روز 12 یورو
سفر متوسط بین 100 تا 200 یورو
♦ یک اتاق دو تخته 150 یورو
♦ خوردن شام در رستوران 35 یورو
سفر لوکس بالای 200 یورو
♦ اتاق دو تخته در یک هتل 4 ستاره از 250 یورو
♦ خوردن شام در رستورانی با کیفیت خوب از 80 یورو
♦ اجاره قایق برای دو ساعت 90 یورو
انعام می‌خواهد؟
رستوران: 5 تا 10 درصد از مالیات ارزش افزوده به صورت‌حساب‌تان اضافه می‌شود پس نیازی به انعام دوباره نیست.
هتل: برای کارکنان هتلی که چمدان‌تان را حمل می‌کنند 1 تا 2 یورو انعام کافی‌ست.
تاکسی: 5 تا 10 درصد از بالاتر از مبلغ تاکسی را برای دادن انعام باید بپردازید.
چه ارزی با خودم ببرم؟
بهترین ارزی که در هلند به کارتان می‌آید یورو است؛ چون هرجایی که نیاز به پول داشته باشید شک نکنید که یورو به کارتان می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر ریال‌تان را به یورو تبدیل کنید تا کارمزد اضافی نپردازید. اما به هر دلیلی تصمیم داشتید که پولتان را در هلند تبدیل کنید بهترین پیشنهاد فرودگاه‌ است هرچند که باید مدت زمان زیادی را انتظار بکشید.
با چی برم؟
هواپیما: در حال حاضر پرواز مستقیمی از تهران به هلند وجود ندارد بنابراین باید به سراغ پروازهای یک توقفه بروید؛ چون مدت زمان پرواز طولانی‌ست؛ بهترین و راحت‌ترین کار، سفر با هواپیماست.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‌ی خودرو
از کارهای هیجان‌انگیزی که در سفر شاید برای‌تان لذت‌بخش باشد این است که دلتان می‌خواهد هلند را به سلیقه خودتان بگردید، پس بهترین گزینه برای شما اجاره خودرو‌ست.
فقط برای رانندگی در هلند این چند نکته را فراموش نکنید:
    – رانندگی در هلند از سمت راست است.
    – بزرگراه‌های هلند عموما شلوغ هستند به خصوص صبح و عصر.
    – در هلند علائم راهنمایی و رانندگی مشخص شده‌اند؛ مثلا حرف A انگلیسی در کادر قرمز رنگ نشان‌دهنده‌ی ورود شما به بزرگراه است. حتی هلندی‌ها فکر خرابی ماشین‌تان را هم کرده‌اند در تمام جاده‌ها و بزرگراه‌های هلند تلفن اضطراری بر روی تابلوهای زرد رنگی نوشته شده.
    – به هیچ عنوان در مسیر طراحی شده اتوبوس یا دوچرخه نروید چون جریمه سنگینی را باید بپردازید.
    – در صورتی که علامت X را دیدید حواس‌تان باشد باید سرعت‌تان را کمتر کنید.
    – اولویت حرکت در هلند با وسایل حمل و نقل عمومی است.
    – در هلند نباید با سرعت رانندگی کنید، سرعت مجاز 50 کیلومتر است و در بزرگراه‌ها 100 تا 130 کیلومتر.
♦ اتوبوس
برای استفاده از اتوبوس شهری مبلغ 3 یورو برای خرید بلیط تک سفره باید پرداخت کنید؛ اما استفاده از دوچرخه در هلند مرسوم‌تر است و کمتر کسی را می‌بینید که از اتوبوس استفاده کند. بیشتر جاذبه‌های گردشگری آمستردام به هم خیلی نزدیک هستند و نیازی ندارید دائم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
♦ تاکسی
هزینه استفاده تاکسی در هلند مطابق تعرفه‌های دولتی محاسبه می‌شود و تمام تاکسی‌ها حتما باید تعرفه‌ی قیمت‌ها را روی شیشه ماشین بچسبانند. شلوغی خیابان‌های هلند را نادیده نگیرید و زمان‌تان را مدیریت کنید. تمام تاکسی‌ها مجهز به تاکسی‌متر هستند پس جایی برای چانه‌زنی باقی نمی‌ماند.
♦ دوچرخه
همان‌طورکه قبلا هم گفتیم یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی که در هلند نباید آن را از دست داد دوچرخه‌سواری است. این ورزش آنقدر طرفدار دارد که خیابان‌ها را با خط‌کشی‌هایی مشخص کرده‌اند. فقط یادتان نرود که باید قوانین دوچرخه‌سواری را رعایت کنید. مثلا دوچرخه‌ای را که اجاره می‌کنید حتما چراغ جلو و عقب باید داشته باشد در غیر این صورت شما 40 یورو جریمه می‌شوید.
♦ قطار
تجربه قطار سواری در هلند هم عالمی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در سفرهای بین شهری از قطار استفاده کنید؛ هزینه بلیط قطار بین 15 تا 30 یورو است.
کی برم؟
بهترین فصل برای دیدن هلند بهار است، چون بوی گل‌های تازه شکوفه زده مست‌تان می‌کند پس اگر هدف‌تان دیدن گل‌های هلندی‌ست در ماه‌های آوریل و می به هلند سفر کنید. هرچند در ماه‌های جولای و آگوست مسافران بیشتری به هلند می‌آیند تا تجربه دوچرخه‌سواری داشته باشند اما باید بگوییم هر فصل هلند حال و هوای خودش را دارد. پس شرایط آب و هوایی را بسنجید و با توجه به سلیقه‌تان به هلند سفر کنید.
زبان رسمی هلند چیست؟
مردم هلند به هلندی صحبت می‌کنند اما زبان انگلیسی هم به خوبی بلدند. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام: Hallo (هالو)
  • خداحافظ: Tot ziens (توت زینس)
  • حالت چطوره؟ Hoe gaat het (هو گت هت)
  • این چنده؟ ?Hoeveel is dit (هوویل ایز دیت)
  • ممنونم: danke (دانکه)
وضعیت بهداشتی و درمانی در هلند چطور است؟
♦ بیمارستان
وضعیت بهداشت و درمان در هلند خوب است و مثل هرجایی که فکرش را می‌کنید هم بیمارستان دولتی دارد و هم بیمارستان خصوصی.
♦ وضعیت آب در هلند
در هلند آب معدنی بخورید چون آب‌های لوله‌کشی‌اش طعم خوبی ندارد و ممکن است بیمار شوید.
♦ واکسن بزنم؟
هلند کشور تمیزی است و شما نیازی به واکسن نخواهید داشت.
♦ چه داروهایی ببرم؟
برای سفرتان به هلند جعبه کمک‌های اولیه درست کنید؛ قرص سرماخوردگی، قرص آنتی هیستامین، سردرد و سرگیجه، قرص اسهال و یبوست را با خود همراه داشته باشید.
هلند امن است؟
به جرات می‌توان گفت هلند کشور امنی‌ست و شما هر ساعتی از شبانه‌روز در خیایان‌های هلند قدم بزنید اصلا احساس ناامنی نخواهید کرد. اما این چند نکته را رعایت کنید تا در طول سفرتان هیچ مشکلی برای‌تان پیش نیاید:
    – با کودکان با احتیاط رفتار کنید.
    – در صف اتوبوس یا مترو به هیچ عنوان به نفر جلویی نچسبید و فاصله را رعایت کنید.
    – زمانی که منتظر مترو هستید حتما سمت چپ‌تان را برای عبور افراد خالی بگذارید.
    – چه در خیابان هستید و چه از وسایل حمل و نقل استفاده می‌کنید، مدت طولانی به افراد نگاه نکنید.
    – برای استفاده از پله‌برقی حتما سمت راست بایستید چون سمت چپ برای افرادی‌ست که می‌خواهند با عجله عبور کنند.
    – در اتوبوس، مترو و قطار عجله نکنید؛ اجازه دهید پیاده شوند و بعد شما سوار شوید.
    – چمدانی دارید و می‌خواهید سوار مترو شوید؟ حتما آن را کنار درب بگذارید به هیچ عنوان ساک‌تان را در راهروی قطار قرار ندهید چون هلندی‌ها از این کار بیزار هستند.
    – از صندلی‌هایی که برای افراد کم‌توان و ناتوان است اصلا استفاده نکنید.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
راحت‌ترین نرم‌افزاری که به شما کمک می‌کند تا در هلند به راحتی مسیرتان را پیدا کنید استفاده از Google Maps است.
TripAdvisor از بهترین نرم‌افزارهای کاربردی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما اپلیکیشنش را داشته باشید. فقط کافی‌ست شهر مورد نظرتان را در بخش سرچ وارد کنید تا هر اطلاعاتی را بخواهید به شما بدهد.
بهترین نرم‌افزار شکم‌گردی که شما می‌توانید براساس نوع غذا و قیمت فیلتر کنید Foursquare است که به شما در انتخاب غذا کمک می‌کند.
برای استفاده از تاکسی کاربردی‌ترین نرم‌افزاری که به کارتان می‌آید اوبر است. نرم‌افزار تاکسی‌یابی، که نزدیک‌ترین تاکسی‌ها را برای‌تان پیدا می‌کند.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
    شما از هرجایی می‌توانید سیم‌کارت مورد نیازتان را بخرید. یکی از معروف‌ترین سیم‌کارت‌های معروف هلند Lebara است که حدود 10 یورو، آن را می‌خرید، 5 یورو هزینه‌ی یک گیگا‌بایت اینترنت است.

Lebara


موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید 7 دیدگاه ۵ / 4.3 67 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
جابر
21 بهمن، 1398

سلام خسته نباشید کارتون عالی .خواستم بدونم چطور ما که داخل ایران هستیم میتونیم به هلند سفر کنیم .

پاسخ اسمارتیز :
سلام مرسی خیلی ممنون:)
اولین کاری که باید بکنین اینه که راهنمای ویزای هلند رو بخونین.
توی مطلب اخذ ویزا هلند راجع بهش کلی نوشتیم.
شهاب
23 آبان، 1398

مطالب عالی،کوتاه و مفید بودن واقعا ممنون

پاسخ اسمارتیز :
سلام
خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده.
علی
5 آبان، 1398

متشکرم بابت مطالب مفیدتون

پاسخ اسمارتیز :خواهش میکنم. مرسی از شما :)
مهمان
22 مهر، 1398

👌👌👌👍👍

پاسخ اسمارتیز ::) مرسی
baran
22 مهر، 1398

عالی بود

پاسخ اسمارتیز :ممنونیم :)
گلنوش بهزادنیا
9 اردیبهشت، 1398
در پاسخ به مسعود
من به واسطه کارم کشورای زیادی رفتم. هلند، تایلند، ترکیه و روسیه و کره جنوبی و کلی جای دیگه نوشته های شما رو خوندم منی که اینجا ها زندگی کردم میخوام بگم کارتون درسته. نمی دونستم این پیام کجا بنویسم که همه تیم تون ببینن چون هلند رو خیلی دوست دارم تصمیم گرفتم برای مطلب هلند بنویسم اما خانم بهزادنیا حتما به بقیه همکاراتون هم پیغام منو برسونید که کارتون حرف نداره کار تیمی یعنی این. کار موفق یعنی شماها.

مسعود عزیز
سلام روزتون بخیر :)
من پیغام شما رو به همکارانم رسوندم و از طرف تیم محتوا باید بگم خیلی خوشحالیم که حس‌تون و نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. پیام شما به ما کلی انرژی داد و تمام سعی‌مون رو می‌کنیم تا بهتر هم بشیم. :)

مسعود
8 اردیبهشت، 1398

من به واسطه کارم کشورای زیادی رفتم. هلند، تایلند، ترکیه و روسیه و کره جنوبی و کلی جای دیگه نوشته های شما رو خوندم منی که اینجا ها زندگی کردم میخوام بگم کارتون درسته. نمی دونستم این پیام کجا بنویسم که همه تیم تون ببینن چون هلند رو خیلی دوست دارم تصمیم گرفتم برای مطلب هلند بنویسم اما خانم بهزادنیا حتما به بقیه همکاراتون هم پیغام منو برسونید که کارتون حرف نداره کار تیمی یعنی این. کار موفق یعنی شماها.