راهنمای سفر به مالدیو

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

23 تیر، 1397
23 تیر، 1397
مدت مطالعه :
مالدیو تکه‌ای از بهشت؛ اما چرا؟ چون زیباییش آنقدر زیاد است که به هر گوشه‌ی آن سر بزنید بازهم انگشت به دهان می‌مانید که مگر می‌شود این همه رنگ یکجا جمع شود؟ پس شمایی که به آرامش نیاز دارید مالدیو مخوص شماست.

به مالدیو خوش آمدید:

මාලදිවයින් වෙත සාදරයෙන් පිළිගනිමු

به این 5 دلیل توریست‌ها به مالدیو سفر کردند:
  1. سفر به مالدیو برای خیلی‌ از افرادی که دنبال آشنایی با فرهنگ‌های مختلف هستند مناسب است. از خیابان‌گردی در ماله بگیر تا برگزاری جشن‌هایی برای صید ماهی.
  2. مالدیو پر از ورزش‌‌های آبی‌ست و مناسب غواص‌ها. یکی از مسافرانی که قبلا به مالدیو رفته معتقد است تا به مالدیو نروید و غواصی نکنید متوجه تفاوت این غواصی با دیگر غواصی‌های‌تان نمی‌شوید. فقط یادتان باشد، پیش‌بینی کرده‌اند مالدیو 20 سال دیگر به زیر آب خواهد رفت پس تا دیر نشده خودتان را آماده سفر به مالدیو کنید.
  3. باید بگوییم اگر به دنبال تمدد اعصاب هستید و می‌خواهید چند روزی به دور از دغدغه در جایی اقامت کنید پیشنهاد گردشگران به شما سفر به مالدیو است. چون می‌توانید مدت‌ها کنار ساحل استراحت کنید و از تماشای ماهیگیرانی که مشغول صید ماهی هستند لذت ببرید.
  4. نوبتی هم باشد نوبت شکم‌گردی در مالدیو است؛ چون اطراف مالدیو را آب پوشانده قاعدتا محبوب‌ترین غذایی که باید حتما بخورید غذاهای دریایی‌اش است. پیشنهاد می‌کنیم خوردن نارگیل‌های خوشمزه و سبزیجات محلی را این‌بار در مالدیو تجربه کنید.
  5. مالدیو جایی‌ست که تفریحاتش فقط به غواصی خلاصه نمی‌شود اگر شما ورزشکار هستید و دنبال ورزش‌های هیجان‌انگیز در سفرتان می‌گردید می‌توانید روی سفرتان به مالدیو حساب کنید چون ورزش‌هایی مثل اسکی روی آب، پاراسیلینگ و قایقرانی منتظرتان است.
ویزا بگیرم؟
برای سفر به مالدیو نیازی به ویزا نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید 30 روز در مالدیو اقامت کنید. فقط پاسپورت‌تان باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد و رزرو هتل‌تان را از قبل انجام داده باشید. بعد از اینکه به فرودگاه مالدیو رسیدید فرم درخواست ویزا را پر می‌کنید.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم هزینه تا 400 روپیه
♦ بودجه استفاده از ریزورت در یک شب بین 150 تا 350 دلار
♦ هزینه استفاده از مهمان‌خانه بین 60 تا 100 دلار
سفر متوسط بین 400 تا 850 روپیه
♦ هزینه استفاده از ریزورت‌های معمولی برای یک شب 350 دلار
♦ هزینه استفاده از قایق بین 200 تا 300 دلار
سفر لوکس از 850 روپیه
♦ استفاده ا اتاق‌های لوکس 750 دلار
♦ یک وعده غذا در ریزوت 150 دلار
انعام می‌خواهد؟
در سفرتان به مالدیو شما باید کمی مالیات بپردازید. مثلا هزینه خدمات در رستوران و هتل حدود 10 تا 15 درصد ارزش افزوده محاسبه می‌شود.

“این نکته را فراموش نکنید که فقط ماله دستگاه خودپرداز دارد پس برای رفتن به بقیه جزیره‌ها حتما پول نقد به همراه داشته باشید.”


چه ارزی با خودم ببرم؟
همان‌طور که گفتیم واحد پول مالدیو روپیه (روفیه) است اما شما برای سفرتان لازم نیست حتما روپیه همراه داشته باشید بهترین ارزی که در مالدیو به کارتان می‌آید دلار است که می‌توانید از فرودگاه ماله آن را تهیه کنید.
یکی از دلایلی که توصیه نمی‌کنیم مقدار زیادی با خودتان روپیه ببرید این است که نمی‌توانید در روز آخر باقی‌مانده ارزتان را تبدیل کنید و عموما به مشکل خواهید خورد. بهترین حالت برای‌تان این است که دلار با خودتان همراه داشته باشید.
با چی برم؟
هواپیما: برای رسیدن به مالدیو بهترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه انتخاب هواپیماست. شما با انتخاب پروازتان و یک توقف چندساعته در دبی یا استانبول می‌توانید به مالدیو برسید. پس از رسیدن به فرودگاه ماله با اتوبوس‌های فرودگاه به اسکله خواهید رفت و سوار قایق می‌شوید. باید بگوییم تفریح‌تان از همین الان شروع می‌شود.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
برای تفریح در مالدیو شما می‌توانید از هواپیما، قایق و هواپیمای دریایی (Sea Plane) استفاده کنید.
♦ هواپیما
فرودگاه مالدیو نظم خوبی دارد و اگر شما وقت کافی داشته باشید و امکانات سفرتان فراهم باشد شما به راحتی می‌توانید از مالدیو به سریلانکا، جنوب غربی هند، مالزی و سنگاپور بروید.
♦ اتوبوس
در مالدیو شما ایستگاه اتوبوس چندانی نخواهید دید. سیستم حمل و نقل عمومی در ماله بیشتر به چشم می‌خورد.
♦ قایق
بهترین وسیله‌ای که در مالدیو به راحتی پیدا می‌شود قایق است. این قایق‌ها کمی بی‌برنامه هستند اما هزینه یک گشت 3 ساعته حدود 5 تا 10 دلار است.
اگر می‌خواهید از ریزورت‌های اطراف مالدیو دیدن کنید باید سوار قایق‌های تندرو شوید چون قایق‌های محلی در استراحتگاه‌ها توقفی نخواهند داشت. قایق‌های تندور گرانند. یک سفر رفت و برگشت با قایق تندرو حدود 50 دقیقه به ازای هر نفر حدود 300 دلار باید بپردازید.
♦ هواپیما دریایی (Sea Plane)
قیمت هواپیما دریایی بسیار گران است و اگر دنبال وسیله ارزان قیمت هستید باید بگوییم اصلا به سراغ هواپیما دریایی نروید. هزینه استفاده از هواپیمای دریایی برای هر نفر بین 360 تا 550 دلار است.
کی برم؟
اکثر آدم‌هایی که به مالدیو سفر می‌کنند کسانی هستند که عاشق نور خورشیدند. در مالدیو بیشتر اوقات هوا گرم و آفتابی‌ست؛ اما اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به مالدیو را بدانید دسامبر تا آوریل به مالدیو بروید.
در ماه مِی و نوامبر هوا کمی بارانی‌ست و اگر می‌خواهید تنی به آب بزنید و شنا کنید این ماه‌ها مناسب‌تان نیست. همان‌طور که قبلا گفتیم یکی از دلایل سفر به مالدیو برای بسیاری از مسافران استفاده از تفریحات آبی است اگر به موج‌سواری علاقه دارید ماه‌های مارس و اکتبر بهترین ماه برای شماست که ارتفاع موج‌ها در این دو ماه به بالاترین حد خودش می‌رسد.
زبان رسمی مالدیو چیست؟
مردم مالدیو به زبان دیوهی (dhivehi) صحبت می‌کنند. زبانی که به زبان سینهالی (زبان سریلانکا) بسیار نزدیک است. مردم مالدیو در صحبت‌هایشان از زبان عربی و هندی هم زیاد استفاده می‌کنند اما در ادارات دولتی انگلیسی بسیار کاربرد دارد. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام:Assalaamu Alaikum (السلام علیکم)
  • خداحافظ: Dhanee (دانی)
  • حالت چطوره؟ ?Haalu kihineh (حالو کینی)
  • این چنده؟ ?Meethi kihaavarakah (می‌تی کیاها اراکا)
  • متشکرم shukuru (شوکورو)
وضعیت بهداشتی و درمانی در مالدیو چطور است؟
♦ بیمارستان
در مالدیو بیماری جدی وجود ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت به فکر سفر مالدیوتان باشید. مالدیو به تجهیزات پزشکی و بیمارستان مجهز است پس با خیال راحت به اینجا بروید.
♦ وضعیت آب در مالدیو
از آب لوله‌کشی به هیچ عنوان استفاده نکنید. آب معدنی بهترین گزینه برای‌تان است.
♦ واکسن بزنم؟
ما به مسافران مالدیو پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر واکسن تب زرد را بزنند تا در طول مسافرت‌شان دچار مشکلی نشوند.
♦ چه داروهایی ببرم؟
برای سفرتان یک کیف کمک‌های اولیه درست کنید و داروهایی مثل قرص حساسیت، سرگیجه، قرص اسهال و یبوست را با خود همراه داشته باشید.
اما از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، استفاده از کرم ضدآفتاب را به هیچ عنوان فراموش نکنید. چون آفتاب مالدیو بسیار داغ است پس حتما روزی چندبار از کرم ضدآفتاب استفاده کنید چون در غیر این صورت دچار آفتاب سوختگی خواهید شد.
مالدیو امن است؟
مالدیو بسیار امن است و نرخ جرم و جنایت پایینی دارد. این طور به شما بگوییم مالدیوی‌ها بسیار مهربان و خونگرم اند. اما با رعایت این نکات سفر بهتری به مالدیو خواهید داشت.
- مدارک و پول‌های‌تان را در کیف کمری نگه‌داری کنید حتی پیشنهاد می‌کنیم همه‌ی پول‌تان را یکجا قرار ندهید.
- تبلیغ ادیانی به غیر از اسلام جرم محسوب می‌شود.
- همیشه آدرس محل اقامت‌تان و شماره‌اش را همراه داشته باشید.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
معروف‌ترین نرم‌افزاری که به شما در ماله کمک می‌کند تا راحت تاکسی بگیرید Kobaa Taxi است که همانند اسنپ خودمان کار می‌کند. شما حتی می‌توانید از نقشه آن برای پیدا کردن مسیر استفاده کنید.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
در مالدیو به راحتی می‌توانید با قیمت خوبی سیم‌کارت بخرید. خیلی‌ها تصور می‌کنند چون دور تا دور مالدیو را آب فرا گرفته برای دسترسی به اینترنت با مشکل رو به رو خواهند شد. اما باید بگوییم سخت در اشتباهید چون شما به راحتی می‌توانید هر گوشه‌ای از مالدیو بایستید و با خانواده و دوستان‌تان ارتباط برقرار کنید.
بهترین جایی که شما می‌توانید سیم‌کارت بخرید فرودگاه‌ست؛ فقط حواس‌تان باشد که همان موقع سیم‌کارت‌تان را چک کنید. بسیاری از هتل‌ها و ریزورت‌های مالدیو به وای‌فای مجهز هستند و شما می‌توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید اما قبل از سفر باز هم از هتل محل اقامت‌تان درباره وای‌فای بپرسید.
معروف‌ترین سیم‌کارت Ooredoo نام دارد که سیستم ارتباطی خوبی دارد و شما با هزینه‌ای حدود 20 دلار می‌توانید آن را خریداری کنید.

Ooredoo


موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید نظری تا کنون ثبت نشده است ۵ / 4.4 41 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می‌دهد.