راهنمای سفر به لبنان

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

10 شهریور، 1397
10 شهریور، 1397
مدت مطالعه :
لبنان آنقدر زیباست که هیچ جمله‌ای را نمی‌توان در توصیفش گفت. مطمئنا جاهای زیادی این جمله را شنیده‌اید که لبنان عروس خاورمیانه است؛ درست‌ترین و شاید بهترین توصیفی‌ست که ما می‌توانیم از لبنان داشته باشیم.
حالا که قصد سفر به لبنان را دارید ما اینجا به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعات کامل‌تری قبل از سفرتان داشته باشید.

به لبنان خوش آمدید:

مرحبا بک فی لبنان

به این 5 دلیل توریست‌ها به لبنان سفر کردند:
  1. لبنان ویزا نمی‌خواهد و شما به راحتی آب خوردن می‌توانید بلیط و هتل‌تان را خریداری کنید و به عروس خاورمیانه سفر کنید.
  2. در سفرتان به لبنان فقط و فقط لبخند بزنید؛ چون خیلی‌ها اولین توصیف‌شان از مردم لبنان شادی‌شان است. لبنانی‌ها بسیار مهمان‌نواز و خونگرم‌اند و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا شمایی که به عنوان مسافر هستید خاطره خوبی از سفرتان داشته باشید.
  3. در لبنان وقت بزن و بکوب است؛ پس وقت را هدر ندهید و با مردم لبنان شادی کنید؛ موسیقی جزو جدا نشدنی زندگی مردم است.
  4. هزینه در لبنان چندان بالا نیست و جزو سفرهایی محسوب می‌شود که بسیار مقرون به صرفه است.
  5. به هیچ وجه خودتان را از غذاهای لبنانی محروم نکنید چون فلافل‌ها و هوموس‌هایش طعم محشری دارد.

ویزا بگیرم؟
ایرانی‌ها برای سفر به لبنان نیازی به ویزا ندارند و به مدت 20 روز می‌توانند بدون ویزا در لبنان حسابی تفریح کنند.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم هزینه تا 100 دلار
♦ تخت خوابگاهی 18 تا 28 دلار
♦ هزینه استفاده از مینی‌بوس 1 دلار
♦ هزینه غذا 1 تا 5 دلار آمریکا
♦ بلیط موزه 3 تا 7 دلار آمریکا
سفر متوسط 100 تا 300 دلار
♦ اتاق دو تخته در هتل 3 ستاره 100 تا 140 دلار
♦ غذا در رستوران 40 تا 60 دلار
سفر لوکس بالای 300 دلار
♦ اتاق دو تخته در هتل 5 ستاره 170 تا 300 دلار
♦  خوردن غذا در یک رستوران عالی 60 تا 100 دلار
انعام می‌خواهد؟
رستوران‌ها: معمولا حدود 10 درصد مالیات به فاکتورتان اضافه می‌شود و نیازی نیست شما پول بیشتری  بپردازید.
تاکسی‌: خدمه هتل نیازی به انعام شما ندارند؛ با این حال اگر دوست داشتید و از کار خدمه راضی بودید می‌توانید به کارمندان انعام دهید.
چه ارزی با خودم ببرم؟
برای سفر به لبنان بهترین گزینه استفاده از دلار است. هرچند که شما می‌توانید لیره هم به همراه داشته باشید تا برای پرداخت کرایه تاکسی به مشکل برنخورید. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان یورو با خودتان نبرید چون صرافی‌ها، تاکسی‌ها و مراکز خرید به سختی از شما این پول را قبول می‌کنند؛ برای چنچ کردن پول‌تان بهترین گزینه هتل محل اقامت‌تان و فرودگاه‌هاست. اگر مجبور شدید گزینه آخرمان رفتن به صرافی‌هایی ‌ست که در سطح شهر قرار دارند.
با چی برم؟
هواپیما: تنها پرواز مستقیم از ایران به لبنان فقط از ایرلاین ایران‌ایر امکان‌پذیر است. اما شما می‌توانید از ایرلاین‌های دیگر هم برای خرید بلیط اقدام کنید که عموما یک توقفه هستند.

“قبل از برنامه‌ریزی سفر به لبنان حتما ساعت پروازهای ایران‌ایر را چک کنید.”


چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‎ی خودرو
بعضی از افراد هستند که دوست دارند خودشان مدیریت برنامه‌ی سفرشان را بچینند و همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها دست خودشان باشد پس به سراغ  اجاره خودرو می‌روند. برای کرایه خودرو در لبنان شما باید گواهی‌نامه بین‌المللی داشته باشید؛ هزینه استفاده از خودرو بسته به نوع خودروی انتخابی شما از روزی 35 دلار شروع می‌شود.
♦ تاکسی
تاکسی آسان‌ترین و شاید گران‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی‌ در لبنان است که هزینه‌ای حدود 6 دلار دارد و به ازای هر یک کیلومتر 1.5 دلار به کرایه‌تان اضافه می‌شود.
برخی از قیمت‌ها را به اختصار اینجا شرح داده‌ایم تا سفرتان به لبنان راحت‌تر شود:
- نرخ تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر حدود 20 تا 30 دلار
- هر 3 کیلومتر جابه‌جایی بین 2 تا 6 دلار
البته در نظر داشته باشید، اگر تاکسی را دربست بگیرید این قیمت‌ها را باید پرداخت کنید. اما اگر مثل ایران با سایر مسافرین در مسیرهای مختلف تاکسی بگیرید برای شما ارزان‌تر (حداقل نصف قیمت) خواهد شد.
♦ اتوبوس
دو نوع اتوبوس به رنگ‌های سفید و آبی در لبنان فعالیت دارند که دسترسی شما را به تمام نقاط شهر آسان می‌کند، هزینه بلیط بین 1 تا 5 دلار است. البته این اتوبوس‌ها را در مسیرهای بین شهری بیشتر می‌بینید.
♦ مینی‌بوس
مینی‌بوس‌های لبنان چیزی شبیه ون‌هایی‌ست که همه ما در ایران حداقل یکبار تجربه‌ی سوار شدن آن را داریم. کرایه این مینی‌بوس‌ها بسته به مسیرتان متغیر است؛ عموما شما بین 1 تا 6 دلار برای استفاده از این ون‌ها باید هزینه کنید.
کی برم؟
هر فصل از لبنان آب و هوایی دارد که شما را عاشق اینجا می‌کند تا به عروس خاورمیانه سفر کنید. بهترین زمان سفر به لبنان تابستان است، بی‌شک گرمی هوا شما را کلافه می‌کند اما طولانی بودن روزها باعث می‌شود که وقت داشته باشید تا به همه‌ی دیدنی‌های لبنان سر بزنید.
ژانویه یکی از سردترین ماه‌های لبنان است که پیشنهاد می‌کنیم از تفریحات زمستانی آن غافل نشوید.
در ماه‌های نوامبر و مارچ میزان بارندگی به 70 درصد می‌رسد و مسافران چندان تمایل ندارند در این ماه‌ها به لبنان سفر کنند چون بارش باران ممکن است شما را از دیدن برخی از جاذبه‌ها محروم کند. با این حال  همه چیز به شما بستگی دارد که چه‌جور سفری را می‌خواهید در لبنان تجربه کنید.
پاییز فصل خلوتی برای سفر به لبنان است اگر دوست دارید لبنان را خلوت ببینید این فصل بروید.
زبان رسمی لبنان چیست؟
مردم لبنان به زبان عربی صحبت می‌کنند و اکثر لبنانی‌ها به زبان‌های فرانسه و انگلیسی مسلط هستند. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام: مرحبا
  • خداحافظ: وداعا
  • حالت چطوره؟ کیف حالک؟
  • این چنده؟ کم سعر هذا؟
  • متشکرم. شکرا
وضعیت بهداشتی و درمانی در لبنان چطور است؟
♦ بیمارستان
خدمات درمانی در لبنان کیفیت خوبی دارد و خیال‌تان از وضعیت بهداشت در شهرهای بزرگ راحت باشد. هرچه‌قدر به مناطق روستایی بروید کیفیت خدمات درمانی کاهش پیدا می‌کند.
♦ وضعیت آب
به هیچ عنوان از آب لوله‌کشی استفاده نکنید. بهترین گزینه استفاده از آب معدنی‌ست که هرجای شهر می‌توانید آن را خریداری کنید.
♦ واکسن بزنم؟
برای سفر به لبنان نیازی به واکسن نیست اما سازمان جهانی زدن واکسن هپاتیت را پیشنهاد می‌کند.
♦ چه داروهایی ببرم؟
برای خرید بیشتر داروها به نسخه پزشک نیاز دارید بنابراین اگر دارو خاصی مصرف می‌کنید یک نامه از پزشک معالج خود داشته باشید. اما پیشنهاد می‌کنیم جعبه‌ی کمک‌های اولیه درست کنید و لیستی از قرص‌های سرماخوردگی، آنتی هیستامین، قرص معده، قرص سردرد و سرگیجه، قرص اسهال و قرص یبوست با خود داشته باشید.
لبنان امن است؟
شاید تصورتان از لبنان وجود جنگ‌هایی‌ست که همه ما کم و بیش در اخبار شنیده‌ایم؛ اما باید خیال‌تان را راحت کنیم که امنیت در این کشور آنقدر بالاست که به شما اصلا حس ناامنی دست نمی‌دهد. هر ساله گردشگران زیادی از فرانسه، آلمان و برزیل به لبنان سفر می‌کنند.
این چند نکته را در سفرتان به لبنان در نظر داشته باشید:
    – لبنان مناسب‌ترین جایی است که شما می‌توانید با خانواده‌تان سفر کنید.
    – تا جایی که می‌توانید از پوشیدن لباس پر زرق و برق خودداری کنید و به هیچ وجه به سراغ محله‌هایی که خلوت است، نروید.
    – پیشنهاد می‌کنیم همه‌ی پول‌‌تان را با خود حمل نکنید و بخشی را در گاو صندوق هتل‌تان بگذارید.
    – از تاکسی‌هایی استفاده کنید که آرم تاکسی دارند.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
از کاربردی‌ترین نرم‌افزارها برای گرفتن تاکسی در لبنان می‌توان به Allo Taxi Lebanon ،UGO TAXI، کریم و Uber اشاره کرد که گاهی مقرون به صرفه‌تر از تاکسی‌ست و درست همانند اسنپ، شما را به هر جایی از لبنان که بخواهید می‌رساند.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
برای خرید سیم‌کارت اعتباری، به سراغ فروشگاه‌هایی که در فرودگاه هست، نروید چون عموما شلوغ هستند و شما فقط معطل می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم به مراکزی که در سطح شهر وجود دارند سر بزنید. از سیم‌کارت‌های معتبر لبنانی می‌توان به آلفا (Alfa) و تاچ (Touch) اشاره کرد. که هزینه خرید این سیم‌کارت‌ها حدود 10 دلار است.


Touch


alfa


موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.4 118 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
جهاد
12 خرداد، 1399

سلام
یه سوال
من میخوام یه سفر دو هفته ای برم لبنان اونم برای گردش نه
فقط میخوام برم ضاحیه جنوبی با یه هتل معمولی به نظرتون هزینه ام چقدر میشه؟

پاسخ اسمارتیز :
سلام
چون لبنان ویزا نمیخواد، بیشتر خرج سفرتون برای هزینه پرواز میره. تا سال گذشته پرواز رفت و برگشت حول و حوش 3.5 میلیون تومن درمیومد (قبل از کرونا). در حال حاضر چون پروازهای خارجی لغو شده، باید منتظر باشید ببینین که قیمت ها چه تفاوتی کرده. از طرف دیگه میتونین به جای هتل معمولی، کوچ سرفینگ کنین تا هزینه تون خیلی خیلی کم دربیاد. برای هتل هم میتونین توی همون منطقه ای که مدنظرتونه توی بوکینگ دات کام بگردید.
زهراسبحانی
8 آذر، 1398

مطالب عالی بود فقط یک سوال برای سفر تحصیلی سه روزه می تونم آنجا اقامت کنم سفرم بابلیط وهتل و...جقدر برآورد میشه در ضمن شما گفتید ویزا نمی خواد مطمئن هستید ممنونم از جوابتون

پاسخ اسمارتیز :
ممنون :)
لبنان ویزا نمیخواد، اینو مطمئن باشید.
بیشتر خرج سفرتون برای بلیط هواپیما میره. در حال حاضر هزینه بلیط هواپیما رفت و برگشت به لبنان (پرواز مستقیم) به تاریخ 9 آذر 98 حدود 4 میلیون و 500 هزار تومانه. البته این مبلغ بیشتر هم ممکنه باشه.
برای هتل و رفت و آمد هم بستگی به جایی داره که میخواین بمونین. در کل حدود 6 میلیون فکر کنم براتون هزینه داره. البته اگه کوچ سرفینگ کنین یا توی هاستل بمونین این مبلغ خیلی خیلی کمتر میشه. چون خرج غذا و اقامت رو دیگه لازم نیست