راهنمای سفر به برزیل

هزینه سفر، اطلاعات ویزا، قیمت ارز و ... را اینجا بخوانید

15 تیر، 1397
15 تیر، 1397
مدت مطالعه :
اگر بگوییم در برزیل انتظار همه چیز را داشته باشید دروغ نگفته‌ایم. از جشن و پایکوبی گرفته تا فوتبال و خوردنی‌های خوشمزه در ریو منتظر شما هستند؛ اما قبل از سفرتان باید اطلاعاتی به دست بیاورید ما اینجا به شما کمک می‌کنیم تا خودتان را قبل از سفر آماده کنید.

به برزیل خوش آمدید:

Bem vindo ao brasil

به این 5 دلیل توریست‌ها به برزیل سفر کردند:
  1. خیلی از مسافرانی که به برزیل رفته‌اند، معتقدند سواحلش شما را جادو می‌کند؛ آبیِ دریا شما را صدا می‌زند تا شنا کنید؛ اما ساحلش فقط به این‌ها خلاصه نمی‌شود؛ اینجا موج‌سواری، بازی‌های ساحلی و آفتاب گرفتن هم عالمی دارد. مطمئنا اگر مسافر بعدی سفر به برزیل شما باشید، این تجربه را با هیچ چیز عوض نخواهید کرد.
  2. اگر شما هم آدم شاد و پر انرژی هستید و مثل خیلی‌ها دنبال شور و هیجان‌اید باید بگوییم برزیل مناسب شماست؛ چون در خیابان‌هایش انواع فستیوال‌ها را خواهید دید. به جرات می‌توان گفت: برزیلی‌ها راه مبارزه با سختی‌ها و مشکلات را فهمیده‌اند و آن هم برگزاری فستیوال‌های مختلف است. معروف‌ترین فستیوال برزیل، کارناوال ریودوژانیرو است.
  3. مسافران دیدن مسیح نجات دهنده را از دست نمی‌دهند پس شما هم تماشایش را از دست ندهید؛ مجسمه‌ای که بر فراز برزیل قرار دارد و شما هرجایی از شهر قرار بگیرید این مجسمه را خواهید دید. خیلی‌ها در کنار این مجسمه عکس یادگاری گرفته‌اند، پس نفر بعدی شما باشید.
  4. شکم‌گردان به برزیل می‌روند چون نمی‌توانند به خوردنی‌هایش نه بگویند؛ پس شما هم به تجربه دیگران اعتماد کنید و نه نگویید. خوردن کباب‌های سنتی و میوه‌های برزیلی را حتما در اولویت‌تان قرار دهید. مطمئن باشید تنوع غذا آنقدر بالاست که شما سر در گم می‌شوید که کدام غذا را بخورید.
  5. نوبتی هم باشد نوبت کمی هیجان است؛ کوه کله قندی انتظار شما را می‌کشد تا سوار تله‌کابین شوید و برزیل را از بالا ببینید. مناظری را اینجا می‌بینید که دهان‌تان از تعجب باز می‌ماند.
ویزا بگیرم؟
برای سفر به برزیل به ویزا نیاز دارید. پس حتما قبل از سفر برای دریافت ویزای برزیل اقدام کنید.
هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟
سفر کم هزینه تا 200 BRL
♦ تخت خوابگاهی 60-40 R
♦ خرید یک ساندویچ و نوشیدنی 20-14 R
♦ هزینه استفاده از اتوبوس برای راه‌های دور 15 R
سفر متوسط 200 تا 400 BRL
♦ اتاق دو تخته در هتل خوب 300-160 R
♦  شام برای دو نفر در یک رستوران معمولی 160-80 R
♦ سفر یک روزه به دل طبیعت 250 R
سفر لوکس بالای 400 BRL
♦ رزرو هتل لوکس 800-500 R
♦ شام برای دو نفر در رستوران عالی 400-200 R
♦ رفتن به جنگل بیرون از مانائوس 1000-500 R
انعام می‌خواهد؟
رستوران حدود 10 درصد مالیات به صورت‌حساب اضافه می‌شود؛ پس نیازی به انعام دوباره نیست.
هتل خدمه هتل انتظار کمی انعام از جانب شما دارند.

“در سفرهای جنگلی‌تان، حتما به راهنما انعام دهید چون به شدت توقع گرفتن انعام را دارد.”

چه ارزی با خودم ببرم؟
این نکته را فراموش نکنید اگر به هوای این هستید که ارزتان را در برزیل به رئال تبدیل کنید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید؛ چون یا باید در فرودگاه این کار را انجام دهید یا به صرافی‌های بسیار محدود در خیابان Rio Branco بروید. پس برای اینکه خیال‌تان راحت باشد حتما قبل از سفر به برزیل ارزتان را تهیه کنید.
برای تبدیل ارز می‌توانید قبل از سفر به برزیل رئال را تهیه کنید؛ برزیلی‌ها دلار هم قبول می‌کنند پس خیال‌تان از بابت ارز راحت باشد.
با چی برم؟
هواپیما بی‌شک بهترین گزینه برای سفر به برزیل انتخاب هواپیماست؛ چون پرواز طولانی در پیش دارید. حدود دو ساعت توقف در استانبول را خواهید داشت و پس از آن به سائوپائولو می‌رسید. تقریبا این پرواز حدود 20 ساعت زمان می‌برد.
چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟
♦ اجاره‌ی خودرو
اگر به این فکر هستید که خودرو کرایه کنید باید بگوییم که این کار هم به نفع‌تان است هم به ضررتان.
تصور کنید می‌خواهید به مناطق دورتر برزیل بروید و برزیل را جور دیگر کشف کنید پس بهترین حالت برای شمایی که دنبال ماجراجویی هستید اجاره خودرو است. اما باید گفت هزینه کرایه خودرو در برزیل بسیار بالاست؛ با این وجود اگر هنوز هم پیگیر کرایه ماشین هستید؛ باید 18 سال داشته باشید. راستی رانندگی در برزیل از راست به چپ است.
♦ اتوبوس
شهرهای ریو و بوینس‌آیرس سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد. فقط اگر به بوینس‌آیرس رفتید حتما کارت الکترونیک خریداری کنید اما در جاهای دیگر نیازی به خرید کارت نیست شما با پرداخت 1 تا 2 دلار به راننده می‌توانید به هرجایی از شهر که دل‌تان می‌خواهد سری بزنید.
اگر مسافر ایگواسو هستید پس از سوار شدن در اتوبوس خانم یا آقایی بر روی اولین صندلی نشسته‌اند که از شما کرایه‌تان را می‌گیرند. نرخ کرایه اتوبوس در ایگوآسو حدود 5 رئال است. در این شهر به غیر از اتوبوس و تاکسی موتورهای زرد رنگی وجود دارند به اسم mototaxi که شما را به هرجایی که بخواهید می‌برند.
در کل 3 نوع اتوبوس در برزیل وجود دارد:
- اتوبوس comum: اتوبوسی با قیمت ارزان که چندان راحت نیست. اما اگر عجله دارید این اتوبوس خیلی سریع پر می‌شود و شما را به مقصد میرساند.
- اتوبوس executive: این نوع اتوبوس کمی از نوع قبلی گران‌تر است و تنها تفاوت این اتوبوس با قبلی در این است که تا مقصد هیچ توقفی ندارد.
- اتوبوس leito: شاید بهترین اتوبوس در برزیل همین باشد؛ صندلی تاشو، تهویه و سرویس بهداشتی از امکانات اتوبوس leito است. این نوع اتوبوس‌ها هزینه بیشتری دارند. داخل این اتوبوس‌ها بسیار خنک است پس حتما لباس گرم با خودتان همراه داشته باشید. leito براساس مسافتی که طی می‌کند هر 2 تا 4 ساعت برای غذا خوردن توقف دارد.
♦ تاکسی
در سطح شهر شما برای گرفتن تاکسی هیچ مشکلی نخواهید داشت؛ هزینه‌ها براساس کیلومتری که می‌روید از طریق تاکسی‌متر محاسبه می‌شود. مثلا هزینه تاکسی از فرودگاه تا ریو حدود 50 رئال است.
کی برم؟
شما هر فصلی می‌توانید به برزیل سفر کنید اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر نوع فعالیت‌تان را مشخص کنید. مثلا ماه آوریل و می مناسب طبیعت دوستان است که می‌خواهند تجربه سافاری داشته باشند.
اگر به دنبال تفریح در جنگل‌های آمازون هستید ماه دسامبر تا ماه می به آمازون بروید هرچند که نباید از باران‌های موسمی در این ماه‌ها را غافل شد.
مگر می‌شود به برزیل رفت و آبشار ایگواسو را ندید؟! بهترین زمان برای دیدن این آبشار ماه آوریل است. پس حتما قبل از سفر نوع تفریح و فعالیت‌تان را انتخاب کنید.
فستیوال‌های شاد برزیلی عموما در ماه فوریه (بهمن و اسفند) برگزار می‌شود پس اگر دنبال جشن و پایکوبی هستید این ماه‌ها مناسب شماست.
زبان رسمی برزیل چیست؟
برزیلی‌ها، پرتغالی صحبت می‌کنند؛ اما تعداد کمی از مردمش انگلیسی متوجه می‌شوند. چند اصطلاح کاربردی:
  • سلام: Olá اُلا
  • خداحافظ: Tchau چاوُ
  • حالت چطوره؟ Como vai کومو وای
  • این چنده؟ Quantos کواَن توس
  • ممنونم obrigado اُبریگادو
وضعیت بهداشتی و درمانی در برزیل چطور است؟
♦ بیمارستان
وضعیت بهداشت و درمان در برزیل خوب است و مثل هرجایی که فکرش را می‌کنید هم بیمارستان دولتی دارد و هم بیمارستان خصوصی.
پیشنهاد می‌کنیم اگر مشکلی برای‌تان پیش آمد و به بیمارستان نیاز داشتید به سراغ بیمارستان‌های خصوصی برزیل بروید چون خدمات بهتری به شما ارائه می‌دهد.
♦ وضعیت آب در برزیل
در برزیل فقط آب معدنی بخورید چون آب‌های لوله‌کشی‌اش طعم افتضاحی دارد و ممکن است بیمار شوید پس اصلا سراغ این آب‌ها نروید.
♦ واکسن بزنم؟
برزیل کشور تمیزی است؛ اما توصیه‌های بهداشتی را نادیده نگیرید. قبل از سفرتان حتما واکسن تب زرد را بزنید و کارت واکسیناسیون‌تان را با خود همراه داشته باشید.
♦ چه داروهایی ببرم؟
برای سفرتان به برزیل جعبه کمک‌های اولیه درست کنید؛ قرص سرماخوردگی، قرص آنتی هیستامین، سردرد و سرگیجه، قرص اسهال و یبوست را با خود همراه داشته باشید.

“بدون کرم ضدآفتاب به برزیل سفر نکنید.”


برزیل امن است؟
به هرجایی که سفر می‌کنید باید جوانب احتیاط را رعایت کنید اما این به آن معنا نیست که برزیل کشور ناامنی است؛ پس با رعایت این توصیه‌ها می‌توانید سفر راحتی به برزیل داشته باشید:
- نرخ جرم و جنایت در برزیل بسیار بالاست؛ پس محله‌هایی که مخصوص زاغه‌نشین‌هاست، نروید.
- اشیای گران قیمت و پول‌های‌تان را در معرض دید قرار ندهید.
- به افرادی که بی‌دلیل به شما نزدیک می‌شوند و قصد کمک دارند اصلا اعتماد نکنید.
- حتما چند جمله کاربردی پرتغالی یاد بگیرید چون اگر با 192 تماس بگیرید فقط به زبان پرتغالی با شما صحبت می‌کنند.
- برزیلی‌ها به زبان‌شان که پرتغالی است بسیار حساس هستند پس ربطی به زبان اسپانیایی ندارد.
- برای تماس با پلیس 190، آمبولانس 192 و آتش‌نشانی 193 تماس بگیرید.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
معروف‌ترین نرم افزار تاکسی در برزیل اپلیکیشن 99 Taxsi است که از طریق آن می‌توانید ماشین درخواست کنید. اگر مسترکارت دارید آنلاین هزینه تاکسی‌تان را پرداخت کنید. حُسن دیگر این برنامه استفاده از نقشه‌ی آن است که به راحتی می‌توانید مسیرتان را پیدا کنید..
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
برای خرید سیم‌کارت ما به شما دو اپراتور را معرفی می‌کنیم: VIVO و oi.
VIVO از قدیمی‌ترین اپراتورهای برزیل است که هزینه‌ای حدود 60 رئال دارد؛ این سیم‌کارت جزو بهترین‌هاست. خودتان می‌توانید نوع بسته اینترنتی را انتخاب کنید از بسته‌ی یک روزه گرفته تا یک‌ ماه. از دیگر سیم‌کارت‌های موجود در بازار برزیل می‌توان به Oi اشاره کرد با پرداخت حدود 50 رئال می‌توانید این سیم‌کارت را خریداری کنید و به Wi-Fi آن وصل شوید و با هرجایی که می‌خواهید تماس بگیرید.
سیم‌کارت برزیل

OI

سیم‌کارت برزیل

Vivo


موقعیت(ها)

اولش با روزنامه‌نگاری شروع کردم؛ اینکه چی شد و چه جوری شد، بماند. از نوشتن لذت می‌برم و علاقه‌ام به روزنامه‌نگاری باعث شد برم سر منشا این رشته بخونم؛ علوم ارتباطات‌اجتماعی. عاشق سفرم چون می‌تونی تجربه کنی. علاقه‌مندی‌هام زیاده مثل کتاب خوندن، فیلم دیدن و گوش دادن به موسیقی....

امتیاز دهید 11 دیدگاه ۵ / 4.2 89 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
حسین
27 فروردین، 1399

سلام بخوام از ایران به برزیل برم هزینه اش چقدره میشه به پول ایران

پاسخ اسمارتیز :
سلام
بستگی به سبک سفرتون، تعداد روز اقامت، نوع پرواز و خوراکی داره که میخواید توی سفر به برزیل داشته باشید. همینطور برنامه سفرتون شامل دیدن چه جاهایی میشه، چه شهرهایی رو میخواید ببینین.
بخش اعظم هزینه شما به خرید بلیط هواپیما میره. بهتره که اول با بلیط هواپیما شروع کنین و سایت هایی که بلیط هواپیما رو می فروشن بررسی کنین
لیلا به نگار
15 فروردین، 1399

عالی مرسی ازاطلاعاتتون

پاسخ اسمارتیز :
:)
چقدر خوب مرسی
بهمن
16 اسفند، 1398

با عرض سلام
من میخواستم ضمن تشکر ازاطلاعاتی که در اختیار علاقه مندان به کشور برزیل ارائه کردید سوال کنم اگر کسی بخواهد دو شهر ریو و سائوپائولو را دردو هفته بازدید کنه و از همه تفریحات انجا علی الخصوص تفریحات آبی استفاده کنه چه زمانی بره

پاسخ اسمارتیز :
سلام
خواهش میکنم ممنونم.
برای سفر دو هفته ای به این دوتا شهر که گفتید، باید هزینه حمل و نقل و اقامت رو در نظر بگیرید اول. بعدش هم به گفته خودتون دو هفته زمان میبره :) اما شما باید توی اینترنت بگردید ببینین اون تفریحات آبی که مدنظرتونه، هزینه شون چقدره. بعدش اگه بخواید با هواپیما یا اتوبوس شهرهارو بگردید باید هزینه بلیط شونو دربیارید. میتونین کوچ سرفینگ کنین هزینه کم بشه، میتونین کمپ کنین. اینا خیلی بهتون کمک میکنن هزینه کم بشه
علی
25 دی، 1398

درود
هر دلار آمریکا چند رئال است
سپاس

پاسخ اسمارتیز :
سلام :)
هر دلار آمریکا برابر با 4.16 رئال برزیلی هست
موسی
9 دی، 1398

من یه دوست دارم اونجا مال ایالت ساءپآلو هستش هرچقدر زنگ میزنم میگه گوشی خاموشه راهنمایی کنید کد اونجا رو هم میگیرم 0011 میگیرم دیگه چی باید بگیرم راهنمایی کنید!!

پاسخ اسمارتیز :
سلام دوست عزیز.
کد 0011 برای استرالیا است. شما باید کد کشور برزیل که 55+ ست را شماره‌گیری کنید. برای شماره‌گیری شماره‌های ایالت سائو پائولو برزیل باید پیش شماره 11-55+ را بگیرید.
پیمان
13 مهر، 1398

سلام عرض ادب من ی سوال داشتم من با دختری برزیلی اشنا شدم و همدیگرو خیلی دوست داریم و قسد ازدواج داریم و خواستم راهنمایی کنین ک چطور میتونم به انجا برم از چه طریق ک بتونم اونجا بمونم ممنون میشم راهنمایی کنین؟

پاسخ اسمارتیز :سلام، متاسفانه ما فقط درباره سفر اطلاعات داریم، اما می‌دونیم که می‌تونید ازدواج کنید و از این طریق درخواست ویزا بدید و به ایشون بپیوندید
پیمان
13 مهر، 1398

سلام عرض ادب من ی سوال داشتم من با دختر برزیلی اشنا داشتم و قسد ازدواج داریم خواستم بدونم از چه طریق میشه به اونجا برم و بمونم ممنون میشم راهنمایی کنین

پاسخ اسمارتیز :سلام، متاسفانه ما فقط درباره سفر اطلاعات داریم، اما می‌دونیم که می‌تونید ازدواج کنید و از این طریق درخواست ویزا بدید و به ایشون بپیوندید
گلنوش بهزادنیا
27 آذر، 1397
در پاسخ به علیرضا
خیلی با گفته های شما به فکر سفر تفریحی به برزیل افتادم ظاهرا جای بسیار خوبیه و منم که عشق طبیعت گردی و حیات وحشش رو دارم مخصوصا طوطی هاش

سلام دوست عزیز
مرسی از پیام‌تون و خوشحالیم از اینکه نظرتون رو برای ما نوشتید. امیدواریم خیلی زود به برزیل سفر کنید و تجربیات سفرتون رو با ما به اشتراک بگذارید. :)

علیرضا
27 آذر، 1397

خیلی با گفته های شما به فکر سفر تفریحی به برزیل افتادم ظاهرا جای بسیار خوبیه و منم که عشق طبیعت گردی و حیات وحشش رو دارم مخصوصا طوطی هاش

گلنوش بهزادنیا
19 شهریور، 1397
در پاسخ به محنا
با برزیل حال کردم مرسی خوب نوشتین.

ممنون از شما

محنا
18 شهریور، 1397

با برزیل حال کردم مرسی خوب نوشتین.