مراکز خرید اردبیل

11 آذر، 1398
20 آبان، 1398
مدت مطالعه :
از تفریحات جذاب برای بعضی مردم ، گشت‌وگذار در مراکز خرید لوکس شهرهای بزرگ است. مسئولان شهرهای توریستی هم باتوجه به این خواسته‌ی مردم، برای جذب بیشتر گردشگر سعی می‌کنند، چنین مراکز خریدی را در شهر تاسیس کنند. پیش‌تر مراکز خرید در اردبیل محدود به یک بازار سنتی و چند پاساژ قدیمی بود اما در دهه‌ی 90 چند مجتمع لوکس و مدرن به مراکز خرید اردبیل اضافه شده‌اند که مانند جواهر بر بافت سنتی این شهر می‌درخشند. در ادامه با اسمارتیز همراه باشید تا با مراکز خرید در اردبیل بیشتر آشنا شوید.
مرکز خرید الماس شهر
در کل می‌توان گفت مرکز خرید 12 طبقه‌ی الماس شهر اردبیل مناسب یک خرید خانوادگی است زیرا بیشتر فروشگاه‌های آن، پوشاک و لوازم آرایشی عرضه می‌کنند؛ از طرفی خانواده‌ها می‌توانند به فست فود یا شهربازی طبقه بالا بروند و علاوه بر خرید کردن، غذا بخورند و تفریح کنند.
الماس شهر اردبیل
مراکز خرید در اردبیل؛ ساختمان مرکز خرید الماس شهر
بین طبقات الماس شهر، آسانسور وجود دارد و اگر فرد کم‌توان یا ناتوانی همراه شماست، در تردد بین طبقات با مشکل مواجه نمی‌شود. تازه نمی‌خواهد قبل از ورود به مرکز خرید دنبال جای پارک بگردید، زیرا پارکینگ شریعتی در چند قدمی شماست. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 9:00 صبح الی 11:00 شب باز است و می‌توانید برای یک گردش همه چیز تمام به مرکز خرید الماس بروید.
نشانی: اردبیل، میدان شریعتی
تلفن: 04533714114
بازار اردبیل
در دوران صفوی بازارهای متعددی ساخته شده که یکی از این بازارها، بازار اردبیل است. محلی‌ها به این بازار، بازار صفویه هم می‌گویند. معماری سنتی و  بخش‌های مختلف بازار، برای گردشگران بسیار جالب است. می‌توانید خودروی‌تان را در خیابان ناصرلی صوفی در پارکینگ امام حسین پارک کنید و 300 متر باقی‌مانده تا بازار را پیاده بروید. در بازار اردبیل هر صنفی بخش مخصوص به خود را دارد، از جمله: راسته پیر عبدالملک، بازار زرگران، سراجان، بازارچه زنجیرلی، پارچه ‌فروشان، کفاشان، مسگران، چاقوسازان، آهنگران و سراهای آن‌‌ها.
اگر دوست دارید از طاق‌های گنبدی بازار اردبیل و کسب‌وکار بومیان اردبیل دیدن کنید یا قصد دارید سوغاتی بخرید، حتما به این بازار بیایید. محدوده قیمت اجناس بازار اردبیل متوسط است و هر قشری می‌تواند در آن خرید کند. خوشبختانه سطح بازار پستی و بلندی ندارد و افراد سالمند یا ناتوان هم به راحتی می‌توانند در آن بچرخند. یادتان باشد که از حمام برزگر که در انتهای کوچه پیربرزگر است، هم دیدن کنید. ممکن است در بازار دل‌تان ضعف برود؛ در انتهای بازار، نرسیده به بلوار مدنی سوپر مارکت سامان و کبابی بازار را می‌بینید. اگر احتیاج داشتید که از سرویس بهداشتی استفاده کنید، از بازاری‌ها بپرسید که توالت بازار کجا است؟ که البته این سرویس بهداشتی برای خانم‌ها چندان مناسب نیست.  
نشانی: اردبیل، خیابان امام خمینی
مجتمع تجاری صدف اردبیل
مرکز خرید صدف اردبیل که در چهارراه امام اردبیل واقع شده، از مراکز خرید در اردبیل برای خرید موبایل، کامپیوتر و لوازم جانبی آنهاست. در سفر به شهرهای مختلف، آقایان معمولا حوصله چرخیدن در لباس‌فروشی‌ها را ندارند اما بررسی فروشگاه‌های عرضه موبایل و کامپیوتر برای‌شان جالب است. می‌توانید از ساعت 9:00 صبح تا9:00 شب به مجتمع تجاری صدف بیایید، با محصولات جدید دنیای تکنولوژی آشنا شوید، آنها را قیمت کنید و اگر جنس مناسبی دیدید، بخرید. نزدیک‌ترین پارکینگ به بازار صدف پارکینگ صفویه، در طرف مقابل خیابان مدرس است. این مرکز خرید 2 طبقه، آسانسور یا پله‌برقی ندارد و افراد کم‌توان یا ناتوان برای بازدید از طبقات بالا، دچار مشکل می‌شوند. در بازار صدف رستورانی به چشم نمی‌خورد اما کنارش چند فست‌فود، از جمله هایدا و دورهمی، از ظهر تا نیمه‌شب باز هستند.
نشانی: اردبیل، تقاطع خیابان امام خمینی و مدرس
تلفن: 04533235686
بازار جدید طلافروشان
هر خانمی دوست دارد مجموعه طلا و جواهر خود را گسترش دهد اما اگر پول کافی برای خریدش نداشته باشد، دیدن طلا‌ و ‌جواهر از پشت ویترین مغازه‌ هم برایش دلچسب است. چه پول دارید، چه ندارید، در اردبیل حتما به بازار جدید طلافروشان در بلوار طالقانی سر بزنید. این مرکز خرید از ساعت 10:00 صبح تا 9:00 شب باز است. اگرچه خرید کردن در بازار جدید طلافروشان گران تمام می‌شود اما بازدید از آن که هزینه‌ای ندارد.
بازار جدید طلا فروشان
مراکز خرید در اردبیل؛ بازدید از این بازار گران هزینه‌ای ندارد
در ضمن، چون پاساژ به آسانسور و پله برقی مجهز است، افراد کم‌توان یا ناتوان هم می‌توانند به‌راحتی در آن تردد کنند. اگر در این مرکز خرید نیاز داشتید از سرویس بهداشتی استفاده کنید، از مغازه‌داران بپرسید که سرویس بهداشتی پاساژ کجاست. در بازار جدید طلافروشان رستوران یا شهربازی نیست که بچه‌ها هم سرگرم شوند اما چند قدم آن‌طرف‌تر، دیزی سرای سنتی شیخ صفی با سرویس سلف سرویس برای تکمیل گردش‌تان، عالی است. اگر وقت دارید می‌توانید روبه‌روی بازار جدید طلافروشان به بن‌بست گازران بروید و در امام‌زاده صالح اردبیل زیارت کنید.
نشانی: اردبیل، خیابان طالقانی

شورا سنتر اردبیل
در مرکز خرید شورا سنتر می‌توانید لوازم منزل، پوشاک، کفش و زیورآلات مورد نیاز خود را تهیه کنید. این مرکز خرید اردبیل که از ساعت 10:00 صبح الی 11:00 شب باز است، روبه‌روی منطقه شورابیل قرار دارد و بعد از خرید می‌توانید در این پارک و دریاچه هم تفریح کنید. فضای وسیع و 2طبقه‌ی شوراسنتر، مجهز به مرکز بازی کودکان، سرویس بهداشتی و پله برقی است. بنابراین اگر کودک، سالمند، فرد کم‌توان یا ناتوانی همراه شماست، می‌توانید همگی با هم و به‌راحتی در این مرکز خرید گردش کنید. محدوده قیمتی اجناس شورا سنتر متوسط و بالاست و چند برند مشهور را هم در این مرکز خرید می‌بینید. در شوراسنتر فودکورت وجود ندارد اما کنارش چند رستوران، کافه و بستنی‌فروشی به چشم می‌خورد از جمله پیتزا آنا. تنها عیب شورا سنتر این است که پارکینگ ندارد و باید خودروی‌تان را در خیابان‌های اطراف پارک کنید.
نشانی: اردبیل ، میدان پلیس، اتوبان میلاد
مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد
این مرکز خرید مجلل که به سرمایه‌‌گذاری بانک پاسارگاد در سال 1390 افتتاح شده است، فروشگاه‌های مختلفی دارد که اجناسی از قبیل پوشاک، زیورآلات و لوازم خانگی عرضه می‌کنند. مرکز خرید اولدوز پاسارگاد از ساعت 10:00 صبح تا 11:00 شب باز است و امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، پله‌برقی، آسانسور و سرویس بهداشتی دارد و اگر فرد ناتوانی یا کم‌توانی بخواهد در آن خرید کند با مشکل تردد مواجه نمی‌شود.
اولدوز پاسارگاد اردبیل
مراکز خرید در اردبیل؛ اولدوز پاسارگاد یک ساختمان چندطبقه است
البته محدوده قیمت اجناس در این مرکز خرید بالاست و اگر با بودجه محدود به اردبیل آمده‌اید، شاید فقط بتوانید از فروشگاه‌های اولدوز پاسارگاد دیدن کنید.
نشانی: اردبیل، ایستگاه سرعین، مجموعه­ تجاری-اداری اولدوز پاسارگاد
مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی
اخیرا روبه‌روی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک مجتمع تجاری جدید ساخته شده که تندیس زیبای شاه اسماعیل خطائی در ورودی آن، چشم را خیره می‌کند. این مرکز خرید 3 طبقه پارکینگ، پله برقی و آسان‌سور دارد و معماری مدرن آن در کنار بافت تاریخی شهر اردبیل چشم‌نواز است. در این مرکز خرید می‌توانید پوشاک، زیورآلات و انواع صنایع دستی نفیس را تهیه کنید. از آنجا که این مرکز خرید مدرن برای جذب توریست در این منطقه تاریخی بنا شده، محدوده قیمت اجناس آن بالا است. مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطایی چون در سال‌های اخیر طراحی و ساخته شده، برای تردد افراد کم‌توان و ناتوان هم مناسب است و این افراد می‌توانند در همه طبقات مرکز خرید تردد کنند. حین گشتن در مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی ممکن است، احساس گرسنگی کنید، اگر چه این مرکز خرید یک کافی‌شاپ و رستوران دارد اما برای داشتن انتخاب‌های بیشتر، ‌می‌توانید به خیابان طالقانی که تنها 5 دقیقه با این مرکز خرید فاصله دارد، بروید.
قصد سفر به اردبیل را دارید؟ شاید خواندن مطالب «جاهای دیدنی اردبیل» و «رستوران های اردبیل» برای شما جالب باشد.
برچسب(ها)
موقعیت(ها)

فعلا تا کارشناسی ارشد صنایع غذایی خوندم و سعی می‌کنم طرح‌های سالمی رو به کارخونه‌های سراسر کشور ارائه بدم؛ برای همین سفر زیاد می‌رم. به نظر من آدم‌ها در سفر تربیت می‌شن. تو هر مقصد از آدم‌ها و فرهنگشون کلی چیز یاد می‌گیرم. نوشتن رو هم از سال 85 شروع کردم و هیچ وقت دوست ندارم تمومش کنم. نقاشی، پیانو، دوچرخه و تنیس رو دوست دارم؛ خیلی هم اجتماعیم.

امتیاز دهید 2 دیدگاه ۵ / 4.1 46 نفر
نظرتو با ما مطرح کن
نظرات دیگران
محمدحسین
21 بهمن، 1398

شوراسنتر عالیهههههههههههههه

محمدحسین
21 بهمن، 1398

شوراسنتر کی افتتاح شد